Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia ihmisiä nämä netissä ilkeilijät ovat tosielämässä?

Vierailija
25.05.2017 |

Oli keskustelun aihe mikä hyvänsä, aina paikalle löytää tiensä joku, jonka on pakko vastata ilkeästi tai vähintäänkin ylimielisesti. Selvää on, ettei "oikeassa elämässä" voi käyttäytyä samalla tavalla. Miksi on niin vaikeaa olla kunnollinen täällä, kun se onnistuu aivan hyvin muuten?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin moraalinen ihminen netin ulkopuolella. Netissä on vaan kiva päästellä vähän höyryjä kun saa laukoa suoraan jollekin ihmisapinalle mitä huvittaa

Älä paskaa puhu, en usko sanaakaan!

Olen empaattinen tällä palstalla ja myös elämässäni.

Sanon vain suoraan niille jotka ilkeilee eli sinä olet yksi sellainen tekosyyllä höyryjä päästävä.

Vierailija
42/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli keskustelun aihe mikä hyvänsä, aina paikalle löytää tiensä joku, jonka on pakko vastata ilkeästi tai vähintäänkin ylimielisesti. Selvää on, ettei "oikeassa elämässä" voi käyttäytyä samalla tavalla. Miksi on niin vaikeaa olla kunnollinen täällä, kun se onnistuu aivan hyvin muuten?

Taidat olla näitä jotka ovat eläneet todella helpon elämän jossa vanhemmat ovat aina korjanneet kaikki ongelmat edeltäsi pois ja nyt netissä joudut ensimmäistä kertaa kohtaamaan kritiikkiä tai jopa ihmisiä jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä ja tämä nyt ottaa niin kovasti sinua päähän.

Eipä voisi olla paljoa huonommin arvattu :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin moraalinen ihminen netin ulkopuolella. Netissä on vaan kiva päästellä vähän höyryjä kun saa laukoa suoraan jollekin ihmisapinalle mitä huvittaa

Älä paskaa puhu, en usko sanaakaan!

Olen empaattinen tällä palstalla ja myös elämässäni.

Sanon vain suoraan niille jotka ilkeilee eli sinä olet yksi sellainen tekosyyllä höyryjä päästävä.

Tiedätpäs sä tarkkaan mistä puhut.

Vierailija
44/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei ole koskaan ollu vaikeuksia antaa suoraa ja välitöntä palautetta.

Vierailija
45/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraalisuutesi on siis ulkokultaista

Vierailija
46/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan niinkun sunkin. Sivusta.

Vierailija
47/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja nyt sinunkin. Jos ollaan sitä mieltä, että negatiivisen kommentin sanominen toisesta ihmisestä on moraalitonta.

Vierailija
48/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja nyt sinunkin. Jos ollaan sitä mieltä, että negatiivisen kommentin sanominen toisesta ihmisestä on moraalitonta.

Peukutit peräti omaa kommenttias. Sitä vaan miettii et mikä sä sitten olet jakelemaan tuomioita kenestäkään. Yhtä hyvin kuka tahansa vois käydä sun viat läpi. Niitä varmasti löytyy jokaisesta.

Vierailija
49/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukutit peräti omaa kommenttias. Sitä vaan miettii et mikä sä sitten olet jakelemaan tuomioita kenestäkään. Yhtä hyvin kuka tahansa vois käydä sun viat läpi. Niitä varmasti löytyy jokaisesta.

Löytyy

Vierailija
50/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksin kyllä paljonkin moraalittomampia asioita kun toisen anonyymin haukkuminen. Vaikka narsistin parisuhteessa tai missä tahansa toisen ihmisen hajottaminen. Noin esimerkkinä.

Vierailija
51/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma itsetunto. Pitävät itseään niin surkeina, netissä haukkuminen nostaa sitä omaa itsetuntoa.

Tosielämässä ei ikinä uskalleta sanoa vastaankaan mihinkään.

Kaikkista hauskimpia on ne jotka tulevat möläyttelemään jotain samalla sanoen idiootiksi tms tehden samalla itsestään tyhmän kun eivät vain ole tajunneet viestiä tai muuta vastaavaa

Vierailija
52/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että ilkeät ajatukset ja pahat kirjoitukset muista vaikuttavat kyllä ihmiseen, vaikka ihminen itse luulisi että sen tekee salaa. Kyllä oma moraali on kieroutunut ja tällainen kaksinaine käytös alkaa vaikuttaa ihmiseen. Tottakai se vaikuttaa jos olet olevinasi hyvä ihminen ja haudot kokoajan kaikkea ilkeää ja kieroa, tottakai se vaikuttaa todellisuuteesi ja miten näet maailman.

Useat tällaiset salakierot ihmiset ajattelvat helposti muiden puhuvan pahaa itsestään - koska ovat itse sellaisia.

Vierailija
53/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon, että ilkeät ajatukset ja pahat kirjoitukset muista vaikuttavat kyllä ihmiseen, vaikka ihminen itse luulisi että sen tekee salaa. Kyllä oma moraali on kieroutunut ja tällainen kaksinaine käytös alkaa vaikuttaa ihmiseen. Tottakai se vaikuttaa jos olet olevinasi hyvä ihminen ja haudot kokoajan kaikkea ilkeää ja kieroa, tottakai se vaikuttaa todellisuuteesi ja miten näet maailman.

Useat tällaiset salakierot ihmiset ajattelvat helposti muiden puhuvan pahaa itsestään - koska ovat itse sellaisia.

Tai sitten epäilee vaan sellasista ihmisistä joiden on kuullu puhuvan toisista ihmisistä? Yhtä lailla vois sanoa et sä olet kuvaamas kaltainen kun noin hyvin tiedät.

Vierailija
54/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkareilla kasvatettuja.

Vierailija
55/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on eriasia kirjoittaa kerran, kun tehdä sitä jatkuvasti.

Vierailija
56/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hyvä ja paha ihminen? On vaan ihmisiä, vikoineen ja puutteineen ja myös hyvine puolineen.

Vierailija
57/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole aidosti moraalinen. Olet feikki. Ja aika monet ihmiset vaistoavat feikit esim. rekrytointitilanteissa.

Jos ihminen käyttäytyy kaikkien moraalisääntöjen mukaan irl, on hän silloin aidosti moraalinen. Mikäs sä olet tuomioita jakelemaan kenellekään?

No ei todellakaan ole aidosti moraalinen, jos sen tekee vain omaa mainettaan säilyttääkseen ja heti kun "ei jää kiinni" (netissä anonyyminä), käytös onkin jotain ihan muuta. Käyttäytyminen netissä on käytöstä siinä missä irl-käyttäytyminenkin, vaikka ilkeilijät usein vähättelevät nettiä. Kuitenkin heti kun kirjaudutaan omalla nimellä jonnekin, useimmilla käytös netissäkin muuttuu kultaisemmaksi ja sinne katoaa "tää on vain netti!" -ajattelu, joka oikeutti ne aiemmat ilkeilyt.

Vierailija
58/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole aidosti moraalinen. Olet feikki. Ja aika monet ihmiset vaistoavat feikit esim. rekrytointitilanteissa.

Jos ihminen käyttäytyy kaikkien moraalisääntöjen mukaan irl, on hän silloin aidosti moraalinen. Mikäs sä olet tuomioita jakelemaan kenellekään?

No ei todellakaan ole aidosti moraalinen, jos sen tekee vain omaa mainettaan säilyttääkseen ja heti kun "ei jää kiinni" (netissä anonyyminä), käytös onkin jotain ihan muuta. Käyttäytyminen netissä on käytöstä siinä missä irl-käyttäytyminenkin, vaikka ilkeilijät usein vähättelevät nettiä. Kuitenkin heti kun kirjaudutaan omalla nimellä jonnekin, useimmilla käytös netissäkin muuttuu kultaisemmaksi ja sinne katoaa "tää on vain netti!" -ajattelu, joka oikeutti ne aiemmat ilkeilyt.

Enpä sanonutkaan kirjoittelevani. Itse en kirjoittele nettiin juurikaan mitään. Tullu siihen tulokseen, et parempi kirjottaa vaan päiväkirjaan ja vaikka joku kuinka provosois, vastata kaikkein rumimmin ihan vaan mielessään.

Vierailija
59/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se oma nettikäytös?

Vierailija
60/82 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilen kohteen mukaan.

Olen allerginen mm. tupakoijille, juopoille, kiroilijoille, NS. kilteille miehille, nuorten naisten ahdistelijoille, yhdyssanavirheille, pettäjille, eläimiä kaltoin kohteleville, varkaille, roskaajille jne. 

Toisaalta puolustan monia solvattuja tahoja, joille ilkeilyä pidän julmana ja/tai alkeellisena.

Tämä on minun tapani huvitella.

Olen fiksu, sosiaalinen, luen paljon ja kirjoitan työkseni.