Minkälaisia ihmisiä nämä netissä ilkeilijät ovat tosielämässä?
Oli keskustelun aihe mikä hyvänsä, aina paikalle löytää tiensä joku, jonka on pakko vastata ilkeästi tai vähintäänkin ylimielisesti. Selvää on, ettei "oikeassa elämässä" voi käyttäytyä samalla tavalla. Miksi on niin vaikeaa olla kunnollinen täällä, kun se onnistuu aivan hyvin muuten?
Kommentit (82)
Ilkeys on mt häiriö eli neuroottista. Apua kannattaa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeilen kohteen mukaan.
Olen allerginen mm. tupakoijille, juopoille, kiroilijoille, NS. kilteille miehille, nuorten naisten ahdistelijoille, yhdyssanavirheille, pettäjille, eläimiä kaltoin kohteleville, varkaille, roskaajille jne.
Toisaalta puolustan monia solvattuja tahoja, joille ilkeilyä pidän julmana ja/tai alkeellisena.
Tämä on minun tapani huvitella.
Olen fiksu, sosiaalinen, luen paljon ja kirjoitan työkseni.
Kirjoitat työksesi?
Vierailija kirjoitti:
Ilkeys on mt häiriö eli neuroottista. Apua kannattaa hakea.
^
Olen netissä ilkeilijä, mutta tosielämässä todella mukava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeilen kohteen mukaan.
Olen allerginen mm. tupakoijille, juopoille, kiroilijoille, NS. kilteille miehille, nuorten naisten ahdistelijoille, yhdyssanavirheille, pettäjille, eläimiä kaltoin kohteleville, varkaille, roskaajille jne.
Toisaalta puolustan monia solvattuja tahoja, joille ilkeilyä pidän julmana ja/tai alkeellisena.
Kirjoitat työksesi?
Sofi o?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeilen kohteen mukaan.
Kirjoitat työksesi?
Sofi o?
Tai Treen kissanainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hyvin moraalinen ihminen netin ulkopuolella. Netissä on vaan kiva päästellä vähän höyryjä kun saa laukoa suoraan jollekin ihmisapinalle mitä huvittaa
Et ole aidosti moraalinen. Olet feikki. Ja aika monet ihmiset vaistoavat feikit esim. rekrytointitilanteissa.
Jos ihminen käyttäytyy kaikkien moraalisääntöjen mukaan irl, on hän silloin aidosti moraalinen. Mikäs sä olet tuomioita jakelemaan kenellekään?
No ei todellakaan ole aidosti moraalinen, jos sen tekee vain omaa mainettaan säilyttääkseen ja heti kun "ei jää kiinni" (netissä anonyyminä), käytös onkin jotain ihan muuta. Käyttäytyminen netissä on käytöstä siinä missä irl-käyttäytyminenkin, vaikka ilkeilijät usein vähättelevät nettiä. Kuitenkin heti kun kirjaudutaan omalla nimellä jonnekin, useimmilla käytös netissäkin muuttuu kultaisemmaksi ja sinne katoaa "tää on vain netti!" -ajattelu, joka oikeutti ne aiemmat ilkeilyt.
Jokainen vois miettiä omalla kohdallaan, mitä on järkevää kirjoittaa. Ihan jokainen. Kukaan ei ole katsomossa pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Olen netissä ilkeilijä, mutta tosielämässä todella mukava ihminen.
Ei kun olet vain ilkeilijä ja epärehellinen itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hyvin moraalinen ihminen netin ulkopuolella. Netissä on vaan kiva päästellä vähän höyryjä kun saa laukoa suoraan jollekin ihmisapinalle mitä huvittaa
Et ole aidosti moraalinen. Olet feikki. Ja aika monet ihmiset vaistoavat feikit esim. rekrytointitilanteissa.
Jos ihminen käyttäytyy kaikkien moraalisääntöjen mukaan irl, on hän silloin aidosti moraalinen. Mikäs sä olet tuomioita jakelemaan kenellekään?
No ei todellakaan ole aidosti moraalinen, jos sen tekee vain omaa mainettaan säilyttääkseen ja heti kun "ei jää kiinni" (netissä anonyyminä), käytös onkin jotain ihan muuta. Käyttäytyminen netissä on käytöstä siinä missä irl-käyttäytyminenkin, vaikka ilkeilijät usein vähättelevät nettiä. Kuitenkin heti kun kirjaudutaan omalla nimellä jonnekin, useimmilla käytös netissäkin muuttuu kultaisemmaksi ja sinne katoaa "tää on vain netti!" -ajattelu, joka oikeutti ne aiemmat ilkeilyt.
Jokainen vois miettiä omalla kohdallaan, mitä on järkevää kirjoittaa. Ihan jokainen. Kukaan ei ole katsomossa pelkästään.
Kyllä voi olla ihan mukava. Se on sairaan neurootukon kanssa vaikeaa koska se häiriönsä olla ilkeä vaikuttaa. He hakevat apua täällä mutta toistavat itseään. Terapia olisi oikea osoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettiin kirjoittaminen on teko ja siis käyttäytymistä. Joten ilkeämielinen nettimollaaminen on myös moraalinen valinta. Ja kertoo tekijänsä moraalista. Ajatukset sen sijaan, ne eivät ole tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeilen kohteen mukaan.
Kirjoitat työksesi?
^
|
Siinä meni taas helmiä sialle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettiin kirjoittaminen on teko ja siis käyttäytymistä. Joten ilkeämielinen nettimollaaminen on myös moraalinen valinta. Ja kertoo tekijänsä moraalista. Ajatukset sen sijaan, ne eivät ole tekoja.
Siksipä en mitään kirjoittelekaan nettiin. En provoidu trolleista. Itselle on tehty asioita jotka ei ole moraalia nähneetkään mut mun ei tarvitse alentua tasolleen.
Täällä ei haukuta ketään henkilökohtaisesti, täällä on kaikki anonyymejä, toisen satuttaminen on lähestulkoon mahdotonta, ellei sillä toisella ole äärettömän huono itsetunto, jolloin on varmaankin parempi pysyä pois netistä kokonaan.
Pääasiassa ihmiset päästelee höyryjä, uskon että valtaosa palstalaisista on ihan tavallisia, empaattisia ihmisiä oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, taas on viimeiset kymmen kommenttia saman ihmisen käsialaa O.o Hienoa "keskustelua".
Käypäs huviksesi lukemassa Saara Aaltoa ja Jenni Vartiaista koskevia keskusteluja, heh, sama tyyppi ja sama tyyli.
Aamulla aloittaa 07.00 ja illalla lopettaa klo 23.00
Miksiköhän ei oo rekisteröitynyt, tai ehkä onkin ja kyttää siellä, ettei idoleita vaan arvostella.
no nyt mie ymmärrän miks niin monet keskustelut on samaa paskan jauhamista ja jammerrusta,
saakoha se palkkaa tuosta?
Ei sille kannata vastata, eikä edes peukuttaa ylös eikä alas.
Eihän siltä saa koskaan kunnon perusteluja, vaan SE poistattaa kaikki järkevät keskustelut, joihin ei osaa vastata!
kuten arvoisat lukijat huomasitte, kävi juuri niin kuin sanoin
Et ole tosissas? En todellakaan kuuntele Saara Aaltoa. Miten se menikään et jokainen vois miettiä mitä kirjottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, taas on viimeiset kymmen kommenttia saman ihmisen käsialaa O.o Hienoa "keskustelua".
Käypäs huviksesi lukemassa Saara Aaltoa ja Jenni Vartiaista koskevia keskusteluja, heh, sama tyyppi ja sama tyyli.
Miksiköhän ei oo rekisteröitynyt, tai ehkä onkin ja kyttää siellä, ettei idoleita vaan arvostella.
no nyt mie ymmärrän miks niin monet keskustelut on samaa paskan jauhamista ja jammerrusta,
Eihän siltä saa koskaan kunnon perusteluja, vaan SE poistattaa kaikki järkevät keskustelut, joihin ei osaa vastata!
kuten arvoisat lukijat huomasitte, kävi juuri niin kuin sanoin[/quote
Öö.. mistä sinä päättelet, että joku on täällä 7-23..? Eikö tuo viestisi itseasiassa paljasta, että sinä itse olet..?
Olen ilkeä troli ja tää on ihanata nautia paljo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten arvoisat lukijat huomasitte, kävi juuri niin kuin sanoin[/quote
Öö.. mistä sinä päättelet, että joku on täällä 7-23..? Eikö tuo viestisi itseasiassa paljasta, että sinä itse olet..?
Olen ilkeä troli ja tää on ihanata nautia paljo
Ihana aksentti! :)
Saa varautua vihaan jos mielipide ei vastaa enemmistön ajattelutapaa. Enkä tarkoita rikollisia tai muita loukkaavia asioita. Esimerkiksi perustelen aloituksessani miksi en pidä asiasta x. (Esim en koe tarvetta juhlia mitenkään koulun päättymistä) Painotan oikein että en itse pidä siitä, en hauku niitä jotka pitävät. Aloituksellani etsin ihmisiä jotka ymmärtävät kantani ja antavat vinkkejä, kuinka olla rohkeasti sitä mieltä. (Haluan kokea että ihmiset ovat suvaitsevaisia erilaisia mielipiteitä kohtaan.)
Osa vastaajista ymmärtää minua. Mutta suurin osa ei, ja aloitus kerää alapeukkuja. Kommenteissa kysellään"Miksi et pidä asiasta x?" ja kumotaan mielipiteeni " Olet väärässä. Asia on tärkein ihmisten elämässä. Kadut jos et kokeile."
Muutenkin tuntuu että täällä mennään herkästi massan mukana. En muista keskusteluja, mutta niissä toistui tämä kaava. Aloittajan näkökulmaa haukutaan vääräksi, haukut keräävät yläpeukkuja. Joku puolustaa aloittajaa ja saa alapeukkuja. Joku linkkaa tiedon joka todistaa aloittajan olleen oikeassa, ja muut alkavat vasta sitten antamaan ymmärrystä pikkuhiljaa. Eli ihmiset tuomitsevat asian josta heillä ei ole mitään käsitystä, eivätkä vaivaudu ottamaan ensin selkoa.
Saatan jättää palstan näiden huonojen kokemuksien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei haukuta ketään henkilökohtaisesti, täällä on kaikki anonyymejä, toisen satuttaminen on lähestulkoon mahdotonta, ellei sillä toisella ole äärettömän huono itsetunto, jolloin on varmaankin parempi pysyä pois netistä kokonaan.
Pääasiassa ihmiset päästelee höyryjä, uskon että valtaosa palstalaisista on ihan tavallisia, empaattisia ihmisiä oikeassa elämässä.
Väitän että minulla on hyvä itsetunto mutta silti ilkeily tekee minut surulliseksi. Miksi?