Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painopeitto? Kokemuksia? Rauhoittaako?

Vierailija
10.11.2024 |

Painopeitot olivat yhdessä vaiheessa kova trendi, mutta nykyisin niistä ei kai niin enää pidetä kovaa meteliä. Eikös näitä peittoja ole alunalkaen käytetty ADHD/autistilasten rauhoittamiseen ja rentouttamiseen?

No siis kysymykseni oikeastaan oli sellainen, kun minulle tuli burn out ja elimistö käy jatkuvasti ylikierroksilla, enkä saa sitä rauhoittumaan. Etsin kaikkea mahdollista, mistä voisi olla apua ja nyt harkitsen painopeiton hankkimista.

Minkälaisia kokemuksia teillä on painopeitosta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rauhoittaa.

Omat vinkit rauhoittumiseen ovat magnesium, tre-tärinäterapia ja painopeitto.

Vierailija
2/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta rauhoittaa.

Omat vinkit rauhoittumiseen ovat magnesium, tre-tärinäterapia ja painopeitto.

Kiitos! Tre-tärinäterapiasta olenkin lueskellut ja sen olen pistänyt korvan taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä paleli, tuntui kylmältä ja kovalta. Jos laittas tavallisen peiton alle, niin vois olla parempi. 

Vierailija
4/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta suosittelen piikkimattoa. Siinä pitää maata ainakin puoli tuntia, rauhoittaa mukavasti. Itse hankin sen,  kun oli hieman vastaava tilanne kuin sulla ja oli ahdistusta sekä nukkumisongelmia. Illalla sängyssä käytettynä tuo unen. 

Vierailija
5/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii.

Vierailija
6/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoviltistä kokemusta, käytän siis tavallisen peiton päällä. On hiukan kevyempi.kuin varsinainen painopeitto. Ainakin minulla toimii. Minulla toimii myös tuo. piikkimatto. Ongelma vaan se että nukahdan sen päälle. 

Vierailija
7/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita ihmisiä, jotka ovat saaneet erilaisiin oireisiinsa apua painopeitosta (levottomat jalat, adhd-oireet, univaikeudet, stressi, ahdistus). Tästä syystä sain kokeilla lähipiirissä tätä myös itse, mutta minusta tuntui herätessäni yöllä, että joku istui päälläni. Kokemus oli sen verran ahdistava, etten ole rohjennut enää koettaa esim. vähemmän painavalla peitolla tai vaan jaloille.

Suosittelen siis, että koetat ensin, jos se on mahdollista.

Vierailija
8/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toimii. Ensimmäinen yö oli totuttelemista, koska sen kanssa oli vaikeampi kääntyä. Nopeasti tottui, ja pyöriskely väheni.

Vierailija
9/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole koskaan saanut olla kenenkään sylissä ja halauksessa, painopeitto tuo tunteen turvallisesta sylistä. Ihana tunne leviää koko kroppaan ja antaa hyvät unet.

Vierailija
10/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopeittoa käytetään peiton päällä. Jos sulla on painava päiväpeitto, viikkaa se puoliksi, ja kokeile sitä. Mulla toimii.

Vierailija
11/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on täynnä sairaita tyyppejä. En tarkoita ap:ta, vaan paria muuta tässä ketjussa.

Vierailija
12/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla sekopäämuijilla on nykyään sellainen 😂

Kuvittelevat että joku mies makaa päällä. 

Kyllä minä vertaisin perinteisenä hellänä ja hoivaavana roolina enemmin sellaiseen hahmoon kuin äiti, enkä "joku mies" ;) Sinullekin tekisi hyvää, että saisit lämpimän halauksen äidiltä. (Harmi, jos naisvihasi johtuu siitä, ettei sellaista hahmoa ole elämässäsi ollut. Osuiko?)

Vierailija
13/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa vitsikästä eräillä.

Vierailija
14/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta suosittelen piikkimattoa. Siinä pitää maata ainakin puoli tuntia, rauhoittaa mukavasti. Itse hankin sen,  kun oli hieman vastaava tilanne kuin sulla ja oli ahdistusta sekä nukkumisongelmia. Illalla sängyssä käytettynä tuo unen. 

Hyi.

Oho tuli väärä lainaus :/ sori.

Vierailija
15/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kg peittoa testasin pari kk.  Oikeestaan jo eka viikon jälkeen se tuntu niinku ois ollu tavallinen peitto, eli ei sitte mitään vaikutusta.

Sais olla varmaan  väh.20kg että johonki auttas aikuisella.

Vierailija
16/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen alasti kissan kanssa painopeiton alle. Siihen silmät ja kissa nuolee ihanasti pimppiä ja kuvittelen kaikki komeat miehet siihen päälleni. 

- Pirjo57v, vela

HYI ! 

Vierailija
17/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin levoton nukkuja ja painopeitto on auttanut unenlaadussa merkittävästi. Käytössä on tällä hetkellä kaksi painopeittoa päällekkäin, yhteispaino parikymmentä kiloa.

Tavallisella peitolla on vaikea nukkua enää.

Vierailija
18/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei kokemuksia, mutta mies osti mainoksen uhrina. Käytti tasan kerran. Kertoi että häntä ahdisti se peiton paino, eikä saanut nukuttua. Nyt olisi kerran käytetty painopeitto etsimässä uutta kotia,