Minkä alan ihmisiä lääkärimiehet haluavat puolisoikseen?
Kommentit (104)
Kyllä kollegoilla on vaimoja monissa eri ammateissa. Toki lääkäripariskunnat on tilastollisesti suurin joukko. Ekonomia, juristia, ainakin yksi fysioterapeutti, biologi, opettajia useampiakin, lentoemäntä. Nämä nyt omasta kaveripiiristä tuli mieleen.
Itse en ole pariutunut vielä, mutta en kyllä sanoisi, että ammatti on mitenkään merkittävä tekijä. Pääasia, että pää ei kumise tyhjää, jaetaan suunnilleen yhteneväiset elämän arvot ja nainen kykenee elättämään itsensä. Kodinkonetta tai elättiä en etsi vaan tasaveroista elämän kumppania, jonka kanssa jakaa arki ja hankkia jälkikasvua.
Lääkärivaimossa olisi hyvänä puolena se, että toinen ymmärtää työn raskaat puolet. Huonona taas se, jos on kovin uraorientoitunut (operatiiviset alat tai akutologia) niin perhe-elämä voi olla vaikea sovittaa siihen päivystysrumbaan.
M28, Tkl
Itse mitä tiedän, niin on kyllä lääkäripareja. Sitten on lääkäri ja pappi. Varmasti näitä hoitsusuhteitakin on, ainakin seksin merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla tuskin kukaan iskee yhtään ketään, mutta varmaan monilta hoitajilta ja lääkäreiltä löytyy pitkälti samanlaiset arvot. Työ yhdistää.
Tunnen kyllä hoitajia, ja kumppanina on insinööriä, bisnesmiestä, lentäjää, mieshoitajaa jne.. Että ei se todellakaan aina se lääkäri ole :D
Siis usko tai älä: nimenomaan työpaikalla nämä suhteet syntyy.
Ja tuo loppu oli vaan silkkaa typeryyttä. Naisista on hoitoalalla niin suuri määrä et ei varmaan ole mikään ihme ettei kaikilla ole pelkkiä lääkäreitä puolisoina :D
Olen sairaanhoitajaopiskelija ja parisuhdetta takana liiketaloutta opiskelevan miehen kanssa 8 vuotta. Ennemmin kiinnostun sairaanhoitajaksi tai ensihoitajaksi opiskelevasta miehestä, kuin lääkäristä. Jostain syystä koen hoitajat ja lääkärit erilaisina persoonina, enkä osaisi kuvitella itseäni lääkärin kanssa yhteen.
N26
Mieheni toivoisi minun olevan myös lääkäri. Lääkäri-lääkäri -pariskunnat eivät siis ole pelkää olosuhteiden tuomaa sattumaa, vaan lääkäri voi tietoisestikin haluta lääkäripuolison.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on sikäli tyhmä, koska mainitsit sanan "mies" miestä ei useimmiten kiinnosta mikä koulutus tai mitä alaa nainen työskentelee. Naisilla tämä statusasia on jotenkin tärkeempi "minä olen maisteri, niin miehenkin pitää olla"
Ei pidä paikkaansa. Jokainen mies haluaa että se pikkuvaimo tienaa mahdollisimman paljon mutta ei enemmän kuin mies itse. Ja siinä ammatilla on ninenomaan merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitajaopiskelija ja parisuhdetta takana liiketaloutta opiskelevan miehen kanssa 8 vuotta. Ennemmin kiinnostun sairaanhoitajaksi tai ensihoitajaksi opiskelevasta miehestä, kuin lääkäristä. Jostain syystä koen hoitajat ja lääkärit erilaisina persoonina, enkä osaisi kuvitella itseäni lääkärin kanssa yhteen.
N26
Muuten en ota kantaa mielipiteeseesi, mutta noin yleisesti lääkärit ja hoitajat sopivat kyllä oikein hyvin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
N26
Miten liittyi aloitukseen? Kysyttiin mieslääkäreiden puolisoiden ammatteja...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kollegoilla on vaimoja monissa eri ammateissa. Toki lääkäripariskunnat on tilastollisesti suurin joukko. Ekonomia, juristia, ainakin yksi fysioterapeutti, biologi, opettajia useampiakin, lentoemäntä. Nämä nyt omasta kaveripiiristä tuli mieleen.
Itse en ole pariutunut vielä, mutta en kyllä sanoisi, että ammatti on mitenkään merkittävä tekijä. Pääasia, että pää ei kumise tyhjää, jaetaan suunnilleen yhteneväiset elämän arvot ja nainen kykenee elättämään itsensä. Kodinkonetta tai elättiä en etsi vaan tasaveroista elämän kumppania, jonka kanssa jakaa arki ja hankkia jälkikasvua.
Lääkärivaimossa olisi hyvänä puolena se, että toinen ymmärtää työn raskaat puolet. Huonona taas se, jos on kovin uraorientoitunut (operatiiviset alat tai akutologia) niin perhe-elämä voi olla vaikea sovittaa siihen päivystysrumbaan.
M28, Tkl
Mistä vetoo ku niitä lapsia tulee, ni se kodinkone (ei kuitenkaan elätti!!) onkin tän jampan mielestä kuitenkin ihan jees...
No onhan siellä työkentillä kaikenlaista porukkaa.... lähihoitajaa, välinehuoltajaa, siivoojaa, kirurgeja, eri osa-alueisiin erikoistuneita lääkäreitä, kätilöitä, terveydenhoitajia, röntgenhoitajia, ravintoterapeutteja, sairaanhoitajia, bioanalyytikkoja, osastonhoitajia..... sitten tietysti vielä potilaita.. ;D
No joo vitsi vitsinä, ei siellä työpaikoilla oikeasti muuhun keskitytä kuin työntekoon. Vastuullista duunia jokaisella tekijällä.
Itselläni oli lääkäri puolisona ja oli oudoin ja erikoisin persoona. Ehkä jopa sairas päästänsä. Veti mielialalääkkeitä ja se miten hön puhui potilaista oli korvia kuumottava.
Seksuaalisesti erittäin avoin.
Nykyään hänellä on joku taiteilija vaimo. Kaipa nuo hakevat ja löytävät kaltaisensa.
Itse kun olin leikkauksen jälkeen vuodeosastolla ja siellä kävi lääkäri tekemässä kierroksia, niin selvästi oli pilkettä silmäkulmassa puolin ja toisin lääkärillä ja sairaanhoitajalla, kun yhdessä siellä keirrosta tekivät ja kulkivat. :D
Mutta ei se minua haitannut, lääkäri oli todella mukava ja sairaanhoitajat kaikki osastolla aivan ihania. Oli hyvä ja turvallinen olo siellä, se oli pääasia. Hyvin hoitivat työnsä siellä, mutta en voinut olla huomaamatta :D
En ole kyllä koskaan nähnyt mieslääkärin kainalossa rumaa tai edes keskinkertaisen näköistä naista.
Vierailija kirjoitti:
No onhan siellä työkentillä kaikenlaista porukkaa.... lähihoitajaa, välinehuoltajaa, siivoojaa, kirurgeja, eri osa-alueisiin erikoistuneita lääkäreitä, kätilöitä, terveydenhoitajia, röntgenhoitajia, ravintoterapeutteja, sairaanhoitajia, bioanalyytikkoja, osastonhoitajia..... sitten tietysti vielä potilaita.. ;D
No joo vitsi vitsinä, ei siellä työpaikoilla oikeasti muuhun keskitytä kuin työntekoon. Vastuullista duunia jokaisella tekijällä.
Ei tuo muuksi muutu, kyllä siellä vaan isketään ja tullaan isketyksiä. Näistä on syntynyt jälkeläisiäkin tuotoksena. En enempää ala väittelemään kanssasi, ei se muuta tosiasioita ja koen muutenkin deja vun. Ei taida olla ensimmäinen kerta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28, Tkl
Mistä vetoo ku niitä lapsia tulee, ni se kodinkone (ei kuitenkaan elätti!!) onkin tän jampan mielestä kuitenkin ihan jees...
Heh. Aina voi tietysti jossitella. Lapsuudenkodissani vanhemmat jakoi tasapuolisesti kotitöitä. Olen lapsesta asti silittänyt omat paitani, tehnyt ruokaa jos ruokailuajat oli perheessä haastavat. En oikein keksi mihin tarvitsisin kodinkonevaimoa, kun nytkin huusholli pyörii hyvin ihan yhden toimesta. Ahdistuisin, jos kaikki kotityöt pitäisi ulkoistaa toiselle. Tykkään mm. ruuanlaitosta hyvinkin paljon oli arki tai pyhä.
M28
Hoitajat ja suuhygge ovat älyllisesti lääkäri miehiä alempana. On kiusallista olla itseään vähemmän älykkään naisen kanssa.
Kyllä on sairaanhoitajat, terveydenhoitajat ja lääkärit sijalla 1.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä koskaan nähnyt mieslääkärin kainalossa rumaa tai edes keskinkertaisen näköistä naista.
Kaikilla tuntemillani lääkäreillä on puolisonaan täysin normaali/keskinkertainen nainen.
Lääkärit ja hoitajat tekevät yhdessä paljon lapsia ja suurperheitä. :) <3
Työpaikalla tuskin kukaan iskee yhtään ketään, mutta varmaan monilta hoitajilta ja lääkäreiltä löytyy pitkälti samanlaiset arvot. Työ yhdistää.
Tunnen kyllä hoitajia, ja kumppanina on insinööriä, bisnesmiestä, lentäjää, mieshoitajaa jne.. Että ei se todellakaan aina se lääkäri ole :D