Minkä alan ihmisiä lääkärimiehet haluavat puolisoikseen?
Kommentit (104)
Mies on lääkäri, vastasi että unelma-ammatti naiselle on obstetrikko. Tykkää lapsista, fiksu ja näppärä käsistään...
Miestä ei pääsääntöisesti kiinnosta pätkääkään naisen koulutus, työ tai onko työtä ollenkaan. Työttömyys voi olla jopa plussaa. Ulkonäkö ja luonne ratkaisee. Naiset ovat se sukupuoli joita kiinnostaa vastakkaisen sukupuolen koulutus/työ/taloudellinen tilanne.
Vanhempani ovat lääkäreitä ja kaikki perhetutut lääkärimiehet on naimisissa lääkärinaisten kanssa. Nuoremmasta sukupolvesta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat lääkärimiehen? Lääkärit ovat ehkä oudoimpia ja tylsimpiä mahdollisia aviopuolisoita, sori nyt vaan. Tekevät siis todella todella hienoa työtä ja arvostan täysin, mutta aviopuolisoina ovat jotenkin plaah... OUTOJA.
Kokeile ap mieluummin vaikka poliisia, ensihoitajaa, ekonomia, insinööriä, tradenomia tai palomiestä puolisona.
Hä, poliisi? Huono palkka ja vielä huonompi työtilanne. Palomies? Huono palkka. Ekonomi? Turhia rahanpyörittäjiä, en arvosta pätkääkään. Insinööri? Paljon työttömiä, ja voiko tylsempää ammattia olla. Tradenomi? Turha joka naisen/miehen sekatyöläiskoulutus, kouluun pääsee kuka tahansa.
Lääkäri voi valita ovat työpaikkansa, tekevät tärkeää työtä, ovat älykkäitä ja ei minua puolisoni 200te tulot myöskään haittaa yhtään. Niin ja kysymykseen, itse olen erkkaope. Mieheni kaverikollegojen puolisoina on toinen lääkäri, psykologi, sosiaalityöntekijä x 2, th, luokanopettaja.
Niitä joita näkevät töissä, eivät töiltään ehdi muualla käymään.
Tunnen lääkäri+farmaseutti parin, lääkäri+lääkäri parin ja lääkäri+ekonomi parin. Ja joo, itsekin kuullut sen, että hoitsut kelpaavat lähinnä panoseuraksi.
Akateeminen nainen pitää olla. Ei muuten pysty keskustelemaan samalla tasolla. Hoitajat ovat ihan lääpällään lääkäreihin ja kelpaavat lyhyisiin suhteisiin. Mutta naimisiin mennään vain toisen akateemisen kanssa. Näin nykyaikana. Ehkä ennen nainen on haluttu enemmän "kodinhoitajaksi" ja sinne on kelvanneet hoitajat sun muut.
Akateeminen nainen pitää olla. Ei muuten pysty keskustelemaan samalla tasolla. Hoitajat ovat ihan lääpällään lääkäreihin ja kelpaavat lyhyisiin suhteisiin. Mutta naimisiin mennään vain toisen akateemisen kanssa. Näin nykyaikana. Ehkä ennen nainen on haluttu enemmän "kodinhoitajaksi" ja sinne on kelvanneet hoitajat sun muut.
Nauratti keskustelu. Olen lääkärin vaimo, ja itse hallintotieteiden maisteri. Tavattiin aikoinaan samassa kaveriporukassa yliopistolla. Muut pariskunnat, jonka tunnen/tiedän, ovat proviisoori+lääkäri, logopedi+lääkäri ja lääkäri+lääkäri siitä poppoosta. Lääkiksessä vietetään se kuusi vuotta tosi tiukasto yhdessä, joten onko ihmekään jos pareja syntyy omien sisällä. Nykyään paljon yhteistyötä Helsingissä myös oikiksen, tuotantotalouden ja farmasian kanssa. Sairaanhoitajien kanssa ei tietääkseni...sh + lääkäriparit taisivat olla yleisempiä silloin, kun lääkäreissä oli vielä enemmän miehiä ja sairaanhoitajaopiskelijoille ja lääkisläisille järjestettiin yhteisiä bileitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat lääkärimiehen? Lääkärit ovat ehkä oudoimpia ja tylsimpiä mahdollisia aviopuolisoita, sori nyt vaan. Tekevät siis todella todella hienoa työtä ja arvostan täysin, mutta aviopuolisoina ovat jotenkin plaah... OUTOJA.
Kokeile ap mieluummin vaikka poliisia, ensihoitajaa, ekonomia, insinööriä, tradenomia tai palomiestä puolisona.
Hä, poliisi? Huono palkka ja vielä huonompi työtilanne. Palomies? Huono palkka. Ekonomi? Turhia rahanpyörittäjiä, en arvosta pätkääkään. Insinööri? Paljon työttömiä, ja voiko tylsempää ammattia olla. Tradenomi? Turha joka naisen/miehen sekatyöläiskoulutus, kouluun pääsee kuka tahansa.
Lääkäri voi valita ovat työpaikkansa, tekevät tärkeää työtä, ovat älykkäitä ja ei minua puolisoni 200te tulot myöskään haittaa yhtään. Niin ja kysymykseen, itse olen erkkaope. Mieheni kaverikollegojen puolisoina on toinen lääkäri, psykologi, sosiaalityöntekijä x 2, th, luokanopettaja.
Aah, vanha kunnon lompakkoloinen.
Vierailija kirjoitti:
Miestä ei pääsääntöisesti kiinnosta pätkääkään naisen koulutus, työ tai onko työtä ollenkaan. Työttömyys voi olla jopa plussaa. Ulkonäkö ja luonne ratkaisee. Naiset ovat se sukupuoli joita kiinnostaa vastakkaisen sukupuolen koulutus/työ/taloudellinen tilanne.
Matalasti koulutetut miehet mielellään hokevat tätä, mutta totuus akateemisten miesten kohdalla on ihan muuta. Ihmiset haluavat puolison omasta yhteiskuntaluokastaan. Siis kun puhutaan avioliitosta ja lapsista. Lyhyt suhde voi toki olla kenen kanssa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalasti koulutetut miehet mielellään hokevat tätä, mutta totuus akateemisten miesten kohdalla on ihan muuta. Ihmiset haluavat puolison omasta yhteiskuntaluokastaan. Siis kun puhutaan avioliitosta ja lapsista. Lyhyt suhde voi toki olla kenen kanssa tahansa.
Ei ole. Toki on yksilöllistä. Mutta yleensä jos (hetero)miehellä on varaa valita, Menee ns nuoret mallitytöt akateemisten kurppien edelle. Myös pitkiin suhteisiin. Miehet jotka väittää muuta sanovat niin vain koska eivät onnistuneet saamaan sitä kuumempaa naista. Totuus on että he eivät varsinaisesti valinneet sitä naista "omasta yhteiskuntaluokasta" vaan tyytyivät siihen kun eivät saaneet parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aah, vanha kunnon lompakkoloinen.
Sinua siis haittaisi jos miehesi tienaa hyvin? Kyllä itse ottaisin mieluummin hyvä-kuin huonotuloisen kumppanin, ihan vaan koska se tekee elämästä hiukan helpompaa. Se ei tee kenestäkään lompakkoloista varsinkin jos itselläkin on omat tulot ja ura.
Sairaanhoitaja tai sitten akateemisesti koulutettu, amistyyppejä ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Harva lääkäri alkaa hoitajia työpaikalla iskemään, sillä hoitajat on jo pelkän ammattinsa puolesta kaikille miehille kelpaavaa porukkaa, ja valtaosa varattuja.
Ootte kattonu liikaa tv-ohjelmia. Siellä työpaikalla hoidetaan ihmisiä..
Mä en myöskään ymmärrä näitä sairaala -lääkäri-hoitaja fantasioita, kun koko päivän tekee töitä sairaiden ihmisten kanssa ja siivoilee myös ihmisten eritteitä, niin ei hirveästi mitkään romanttiset asiat pyöri mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Toki on yksilöllistä. Mutta yleensä jos (hetero)miehellä on varaa valita, Menee ns nuoret mallitytöt akateemisten kurppien edelle. Myös pitkiin suhteisiin. Miehet jotka väittää muuta sanovat niin vain koska eivät onnistuneet saamaan sitä kuumempaa naista. Totuus on että he eivät varsinaisesti valinneet sitä naista "omasta yhteiskuntaluokasta" vaan tyytyivät siihen kun eivät saaneet parempaa.
Kuinka monella missillä tai mallilla on lääkäri miehenä. Ne on jääkiekkoilijat jotka kiinnostaa.
Varsin tyypillistä on lääkärimiesten pariutua opiskeluaikana toisen lääkärin kanssa ja kakkoskierroksella 10-20 vuotta nuorempien hoitajien kanssa. Ei kuitenkaan lähärin.