Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä alan ihmisiä lääkärimiehet haluavat puolisoikseen?

Vierailija
25.05.2017 |

?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen nähnyt lääkäreiden puolisona nimenomaan hyvin itsensä kaltaisen naisen aina. Suunnilleen saman ikäinen, jopa hieman samannäköinen ns. naisversio itsestä, naimanaamat uknow. :D

Vierailija
42/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla lääkäreillä ei todellakaan ole mahkuja hoitajiin. Hoitajilla on kuitenkin niin hirveästi varaa mistä valita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kollegoilla on vaimoja monissa eri ammateissa. Toki lääkäripariskunnat on tilastollisesti suurin joukko. Ekonomia, juristia, ainakin yksi fysioterapeutti, biologi, opettajia useampiakin, lentoemäntä. Nämä nyt omasta kaveripiiristä tuli mieleen.

Itse en ole pariutunut vielä, mutta en kyllä sanoisi, että ammatti on mitenkään merkittävä tekijä. Pääasia, että pää ei kumise tyhjää, jaetaan suunnilleen yhteneväiset elämän arvot ja nainen kykenee elättämään itsensä. Kodinkonetta tai elättiä en etsi vaan tasaveroista elämän kumppania, jonka kanssa jakaa arki ja hankkia jälkikasvua.

Lääkärivaimossa olisi hyvänä puolena se, että toinen ymmärtää työn raskaat puolet. Huonona taas se, jos on kovin uraorientoitunut (operatiiviset alat tai akutologia) niin perhe-elämä voi olla vaikea sovittaa siihen päivystysrumbaan.

M28, Tkl

Mistä vetoo ku niitä lapsia tulee, ni se kodinkone (ei kuitenkaan elätti!!) onkin tän jampan mielestä kuitenkin ihan jees...

Heh. Aina voi tietysti jossitella. Lapsuudenkodissani vanhemmat jakoi tasapuolisesti kotitöitä. Olen lapsesta asti silittänyt omat paitani, tehnyt ruokaa jos ruokailuajat oli perheessä haastavat. En oikein keksi mihin tarvitsisin kodinkonevaimoa, kun nytkin huusholli pyörii hyvin ihan yhden toimesta. Ahdistuisin, jos kaikki kotityöt pitäisi ulkoistaa toiselle. Tykkään mm. ruuanlaitosta hyvinkin paljon oli arki tai pyhä.

M28

.

Voi että. No toivotaan parasta! Kun se lapsiperhearki alkaa pyöriä, nuo asiat muuttuvat yleensä radikaalisti. Ruoanlaitto ei ole enää sitä mitä ennen... Jatkuva kiire ja stressi, huutavat ja nälkäiset lapset. Ja yleensä se tasa-arvoinen työnjakokin muuttuu edes jonkin verran (eikä miesten ansioksi)

No, tule tänne sitten todistamaan tämän kyynikon puheet vääriksi, jos toisin käy! :)

Vierailija
44/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla lääkäreillä ei todellakaan ole mahkuja hoitajiin. Hoitajilla on kuitenkin niin hirveästi varaa mistä valita...

:D ei oo totta!!

Vierailija
45/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan vitsin murjasit!

Varaa valita mistä? Ei ainakaan korkeakoulutetuista miehistä.

Vierailija
46/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni toivoisi minun olevan myös lääkäri. Lääkäri-lääkäri -pariskunnat eivät siis ole pelkää olosuhteiden tuomaa sattumaa, vaan lääkäri voi tietoisestikin haluta lääkäripuolison.

Minun taas on onnellinen etten ole. Kotona ei tarvitse puhua duuneista.

Vierailija
47/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on lääkäri lääkäri pariskuntia, on lakinaista ja lakimiestä, opettajaa, eikä mahottomuus oo yhdistelmä dippainssi ja lääkäri

48/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainoa lääkärimies jonka tunnen luultavasti kelpuuttaisi kenet tahansa. Ikää 30v ja ihan mukava mutta ulkonäöltään... no, melko luotaantyöntävä. :/ Harmi, mukava tyyppi kyseessä.

Vierailija
49/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tapaillut paria lääkäriä. Tutkinto filosofiasta :D

50/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Se ainoa lääkärimies jonka tunnen luultavasti kelpuuttaisi kenet tahansa. Ikää 30v ja ihan mukava mutta ulkonäöltään... no, melko luotaantyöntävä. :/ Harmi, mukava tyyppi kyseessä.

Lisätään nyt vielä, että on myös tosi ujo, eikä ole ikinä seurustellut kenenkään kanssa. Tai harrastanut seksiä. 

Vierailija
51/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs farmaseutti/proviisori + lääkäri -pariskunnat? Opintojen tai töiden parissa eivät taida kauheasti tavata, mutta alat ovat muuten niin lähellä toisiaan, että samankaltaisia ihmisiä löytynee...

Vierailija
52/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto kun lääkärin puolisona naurattaa tämä ketju :D

Ammatiltani olen ihan kaupan kassana, eli ei mies ainakaan ammatin perusteella minua valinnut. 

Vierailija
53/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytettävissä tilastotietoa siitä kuinka moni sairaanhoitaja onnistuu saamaan itselleen lääkärimiehen?

Vierailija
54/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat usein todella omituisia. Esim. eräs tuntemani lääkärimies (tulot n. 80-90 000/v) elää todella niukkaa elämää, vaikka varaa olisi parempaankin. Keräännyimme kerran kaveriporukalla sovitusti hänen luokseen, kun halusimme katsoa jääkiekkomatsia. Lopputulos: matsia ei koskaan nähty, koska televisio oli jossain varaston perällä rojujen seassa! Ei myöskään halua perhettä, koska elämässä on muutakin tekemistä.

Vierailija
55/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käytettävissä tilastotietoa siitä kuinka moni sairaanhoitaja onnistuu saamaan itselleen lääkärimiehen?

Äärimmäisen harva, koska lääkärit ovat lähes poikkeuksetta naimisissa toisten akateemisten kanssa. Varsinkin mieslääkärit.

Vierailija
56/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen harva, koska lääkärit ovat lähes poikkeuksetta naimisissa toisten akateemisten kanssa. Varsinkin mieslääkärit.

Joten voisi olettaa että lähärille moinen avioliitto on täysin poissuljettu mahdollisuus.

Vierailija
57/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilas pitää olla. Vähintään.

Lapsista halutaan fiksuja. Lääkärit tietää.

Vierailija
58/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten voisi olettaa että lähärille moinen avioliitto on täysin poissuljettu mahdollisuus.

Ei tietenkään täysin, koska ihmiset ovat yksilöitä. Ehkä he tutustuvat jossain harrastuksessa, joka on intohimo molemmille, tai muussa vastaavassa tilanteessa, missä tittelit eivät merkitse.

Käytännössä vain ihmiset yleensä pariutuvat opiskelijapiireissä, missä akateemiset eivät yleensä muita tapaa kuin akateemisia, joten näitä kohtaamisia ei tapahdu.

Vierailija
59/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useamman lääkäri-opettaja -pariskunnan. Lääkäri voi luoda uraa ja päivystää, opettajapuolison työajat ovat hyvät perhettä ajatellen eivätkä työmatkat rasita arkea. Kuitenkin korkeakoulutettu, älykäs ja kohtalaisen hyvin tienaava puoliso.

Vierailija
60/104 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen kaksi lähihoitajaa joilla molemmilla lääkäri miehet puolisoina. Kolmas tuntemani seurustelee opettajan kanssa.

Siskoni oli suhteessa kirurgin kanssa, joka kaatui pettämiseen. Siskoni on merkonomi.