Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alle kouluikäinen lapsi käyttää tietokonetta????? Ja sillä vielä leuhkitaan???????????

Vierailija
27.03.2006 |

Meillä vanhin menee eskariin eikä ole tietokoneen kanssa tekemisissä kuin valokuvia katsottaessa!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhahko macintosh. käyttää konetta muunmuassa piirtämiseen. lisäksi siinä on joitain eskarilaisten ohjelmia jossa opetellaan kirjaimia ja numeroita. en mä osaa ainakaan pitää sitä mitenkään pahana.. yhdessä noin puolesta tunnista tuntiin pelaillaan päivässä.

Vierailija
22/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 4,5v ja on käyttänyt tietokonetta 2v 4kk ikäisestä asti. Pelaa lasten pelejä esim Muumit, Alkupolku, Franklin, Viiru ja Pesonen jne... Käyttää paljon tietokoneen Paint piirustusohjelmaa. Osaa kyllä laittaa digikuvat koneelle, tulostaa jne. Kyllä mä ainakin tytöstä ylpeä olen, että hallitsee tietokonetta hyvin, koska luultavasti tietokone tulee jollain tavalla olemaan tyttöni ikäisten arkiasia tms. Ei mun mielestä siinä mitään haittaa ole. Päivässä viihtyy koneen ääressä yhteensä 30-60minuuttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 4 vuotias oppinut lukemaan, ja englanti sujuu yhtähyvin kuin suomi, On päivittäin koneella varmaan tunnin, yleensä jaksaa istua kerralla 15 min. Pelaa pelejä neopetsissä.

Vierailija
24/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sai Lastenklinikan tietoteekistä juuri hänelle sopivia pelejä ja pallohiiren. On oppinut niillä hienosti pelaamaan. Kyse siis on valvotusta (aikuisen kanssa) tapahtuvasta pelaamisesta, jossa samalla jutellaan pelin sisällöstä. Hiiren käyttö auttaa korjaamaan hänen hienomotoriikan puuteitaan.

Vierailija
25/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo päiväkodissa lapset istutetaan tietokoneen ääreen pelaamaan, esim. muistipeliä.

Esikoiseni päiväkodissa eskariaikana, oli kerran viikossa atk-tunti.

Vierailija
26/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietokonetta / muita pelejä, ellei sitä ennen ole ollut runsaasti reipasta ulkoilua. Esim hiihtoreissun jälkeen tietokone on luvallinen, mutta jos päivä on vietetty laiskotellen, kone pysyy kiinni.

Vierailija
27/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luonnollista, että lapset ovat kiinnostuneita siitä mitä teemme. Ihan vauvasta asti ovat kokeilleet hiirtä ja näppistä ja siitä sitten tasonsa mukaan piirtäneet tai pelanneet pelejä. Molemmilla on omat sähköpostiosoitteet, jonne saavat viestejä sukulaisilta. Kauempana asuviin pidetään yhteyttä skypellä.

Ei se tietokone ole sen kummempi kuin kynä ja paperikaan.

Vierailija
28/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kakkosen sivuilla on kivoja lastentehtäviä, palapelejä ja muistipelejä voi mielestäni aivan hyvin tehdä joskus koneeltakin, kunhan vastapainoksi niitä tehdään " oikeastikin" .

Enkä minä ainakaan mielestäni ylpeile asialla, maailma nyt vaan on tietoteknistynyt, eikä suuntaa takaisin näytä olevan... Ja mitä haittaa siitä on, jos on tuollainenkin taito olemassa???

Vierailija
29/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokonepelit voivat olla yhtä kehittäviä (täälläkin mainitut Eskari, Alkupolku ym.) kuin lukeminen ja piirtäminenkin.

Telkkarin katselu taas ei ole millään muotoa kehittävää, vaan passiivista tuijottamista.

Vierailija:

Ei tietokonetta / muita pelejä, ellei sitä ennen ole ollut runsaasti reipasta ulkoilua. Esim hiihtoreissun jälkeen tietokone on luvallinen, mutta jos päivä on vietetty laiskotellen, kone pysyy kiinni.