Keski-ikäinen nainen käyttää sanoja "huikee" tai "kähee". Mitä mielikuvia herää?
Kiinnitin huomiota, kun yli 5-kymppinen nainen käytti sanoja "huikee" ja "kähee". Minulle käytetyn sanaston ja sanojan yhdistelmä oli sellainen, että huomioni kiinnittyi siihen.
Mitä mielikuvia teillä herää tuollaisesta yhdistelmästä?
Kommentit (27)
Käyttää joskus kauan sitten muodissa olleita sanoja. Ihan ok, vähän hassua
Huikee on kyllä ihsn muotisana facessa tällä hetkellä nuoremmillakin. Oksennan seuraavasta huikee sanasta. Viimeksi oli toki sana, yöks.
Ajattelisin, että hauska tyyppi. Vaatii tiettyä itseironiaa käyttää keski-iän ylittäneenä nuorisoslangia, varsinkin jos tietää että sanat on jo kauan sitten menneet muodista. 😃
Minun mielikuvani on, että ei ole ihan sinut itsensä kanssa. Että on jotain epävarmuutta tai esittämistä. Mutta mistä sitä totuutta sitten oikeasti tietää, vaikka olisi tuttukin kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Huikee on kyllä ihsn muotisana facessa tällä hetkellä nuoremmillakin. Oksennan seuraavasta huikee sanasta. Viimeksi oli toki sana, yöks.
Ai vieläkin? Mä olen ollut siinä käsityksessä, että toki-sanan huippu oli kymmenen vuotta sitten ja huikee-sanan muutama vuosi sitten. Mutta voi olla, etten vaan seuraa enää sen ikäisten keskusteluja, jotka noita käyttävät...
Missä yhteydessä käyttää sanaa KÄHEE?
Vierailija kirjoitti:
Oisko joku 1980-luvun kouvolalainen versio sanasta päheä/pähee?
se on POP niinkuin nykynuoriso sanoo.
En voi ymmärtää, miksi ihmisen pitäis muuttaa puhetapaansa ohitettuaan jonkun iän? Minuakin on monta kertaa kommentoitu tällä palstalla, että " en usko että olet mummo".
Tulette huomaamaan, että ihminen pysyy ihan samanlaisena sisältä vaikka ulkokuori rapistuu.
Vierailija kirjoitti:
Pähee on parempi sana.
Voi shätänä jos keski-ikäisille sopivat sanatkin on jo määritelty,eri jännä juttu.
Kyllä minä käytän samaa huikee, enkä ole ajatellut siinä olevan mitään outoa. Olen viisikymppinen konttorirotta. Kähee on vähän vieraampi sana 😀
Herää sellaisia mielikuvia, että tällä palstalla on naurettavia ylianalysoijia ja kaipaan miesten seuraa. Miehet harvoin ylianalysoivat sanojen käyttöä.
Ihmetyttää ap:n kaltaiset jotka lokeroi ihmisiä iän mukaan...milloin on kyse pukeutumisesta, hiustyylistä ja nyt puhetavasta, huh huh.
Käyttäjä olisi kai pidätettävä heti ja hänellä langetettava siitä elinkautinen vapausrangaistus ?
Käyttää oman nuoruutensa slangisanoja, jotka ovat jääneet osaksi hänen omaa aktiivisanavarastoaan. Kyllä minäkin saatan sanoa, että joku on ihan sairaan hyvää. Eikö ookin kauheeta?
Hänellä on epäilemättä teini-ikäisiä tai vähän vanhempia lapsia, joiden kieli on tarttunut.
Vierailija kirjoitti:
Käyttää oman nuoruutensa slangisanoja, jotka ovat jääneet osaksi hänen omaa aktiivisanavarastoaan. Kyllä minäkin saatan sanoa, että joku on ihan sairaan hyvää. Eikö ookin kauheeta?
Nuo slangisanat eivät ole viisikymppisen mummon nuoruudesta. Vai elikö hän nuoruuttaan 5 vuotta sitten :-)
leopardikuvioinen paita tai hame.
M