Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppojen itsepalvelukassat: kätevä tapa hoitaa ostokset itse vai ihmistyövoiman tuho?

Vierailija
24.05.2017 |

Mitä olette mieltä paljon yleistyneistä kauppojen itsepalvelukassoista: ovatko ne toimiva vaihtoehto ostosten maksamiseksi? Omassa lähikaupassa on lisätty itsepalvelukassoja niin, että yleensä nykyään on enää yksi myyjä kassalla. Itse tykkään käyttää itsepalvelukassoja ja koen ne tosi käteviksi, mutta kieltämättä mietityttää tuo ihmistyövoiman häviäminen asiassa.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täystuho. Älkää käyttäkö. Asiakkaalle työläämpiä sitäpaitsi! Itse joudut tekemään siis enemmän työtä jos käytät!

Ihmiskassa on monen vanhuksen ainoa ihmiskontakti koko päivänä! Tulevaisuudessa sinäkin olet vanhus-sinä voit olla juuri se joka kaipaa sitä ihmiskaupankassaa eläkkeellä!

No en takuulla kaipaa. Ei se rutiinilla sanottu "hei" tarkoita yhtään mitään. Oli minullakin aika kun ei ollut muuta ihmiskontaktia kuin kassan tervehdys. Ei se minulle mitään merkinnyt, ventovieras ihminen tekemässä työtään.

Vierailija
102/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitys kehittyy väistämättä. Ette kai te kuvittele, että teidän mitättömällä rimpuilullanne asiaa vastaan on jotain merkitystä?

Hyväksytään siis kansalaispalkka ja lopetetaan "työttömien" syyllistäminen?

Töitä on kadonnut maailman sivu. Eipä taida olla enää olemassa monta ammattia mitä oli vaikka 1700-luvulla. Ei tämä mikään poikkeustapaus ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täystuho. Älkää käyttäkö. Asiakkaalle työläämpiä sitäpaitsi! Itse joudut tekemään siis enemmän työtä jos käytät!

Ihmiskassa on monen vanhuksen ainoa ihmiskontakti koko päivänä! Tulevaisuudessa sinäkin olet vanhus-sinä voit olla juuri se joka kaipaa sitä ihmiskaupankassaa eläkkeellä!

Minä olen jo vanhus ja käytän aina itsepalvelukassaa, jos sellainen on. En minä kovin kummoisena ihmiskontaktina pidä sitä, että palvelukassalla tervehtii ja kiittää myyjää. Eihän siihen ole tarkoitus rupattelemaan jäädä! (Ja jos joku joskus jää, niin siitäkös täällä äläkkä syntyy: mummot tukkii kassat!)

Ja toinen legenda on se, että kaikki vanhukset kaipaavat juttukavereita. Tiedoksenne: eivät kaipaa sen enempää kuin muutkaan ihmiset. Eiväthän vanhukset ole yksi ainoa homogeeninen ryhmä, joilla kaikilla on samat tarpeet ja käytösmallit.

Vierailija
104/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa vain jos muilla kassoilla on pitkät jonot. Vähänkään isompien ostosten kanssa on itsepalvelukassalla hankalaa.

Viimeksi kun kävin S-marketin pikakassalla ja olin saannut maksettua ostokset pakkasin tavaroitani siinä, niin joku tekopirteän oloinen nainen tuli kysymään että meneekö pakkaamisessa kauan kun hänellä oli kiire bussiin ja kassa näytti olevan vapaa. Sanoin että niin, bussiinhan tässä minäkin yritän ehtiä mutta haluan maksetut ostokseni myös mukaan. Sitten se taka-alalla kyttäävä kassahenkilö tuli kysymään onko meillä joku ongelma. Se tekopirteä tantta tietysti selitti siitä kiireestään ja minä halusin vain saada tavarani pakattua ja ulos kaupasta. Kassahenkilö ehdotti että hän voi auttaa ostosteni kanssa. En ehtinyt edes vastata kun hän jo tunki ostoksiani miten sattuu kassiin. Kun pääsin kotiin, tuloksena oli että jogurttipurkin kansi oli hajonnut ja jogurtit levinneet pitkin kassia. Tämän takia haluan pakata kamani itse.

Ikinä en enää mene vapaaehtoisesti itsepalvelukassalle isompien ostosten kanssa kun siellä ei voi eikä ole tilaa pakata rauhassa ostoksia.

Vierailija
105/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi iso helpotus paniikkihäiriöiselle ja sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivälle.

Vierailija
106/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käytä itsepalvelu kassoja,enkä tulee käyttämäänkään🤗

Vierailija
107/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vältän itsepalvelukassoja ihan protestiksi koska haluan että minua palvelee ihminen, esim ongelmatilanteita varten tai jos on kysyttävää, tyyliin lahjakortti tai ostaa vaikka tupakkaa.

Tämä tietenkin pidentää jonoja oikeille kassoille ja ihmiset alkaa valittamaan, varsinkin eläkeläiset jotka tuskin haluaa käyttää itsepalvelukassoja. Pakottaa kaupat pitämään useamman tavallisen kassan auki.

Kyse ei ole siitä ettenkö osaa käyttää itsepalvelukassa, olen kyllä kokeillut, vaan nimenomaan ihan protesti sitä vastaan että poistetaan se ihminen palvelemasta.

Ok boomer.

PS. Myyjien määrää ei ol vähennettu itsepalvelukassojen takia.

Vierailija
108/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan käytä itsepalvelu kassoja,enkä tulee käyttämäänkään🤗

Miksi et

Vierailija
109/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi millään tapaa ymmärtää, että miksi ihmiset muutaman ostoksen kanssa valitsee normikassan.

Minulle, ja monelle muulle toki, nopeus ja helppous on se juttu. Miksi jonottaa kassalle, jos ei osta tupakkaa ym.?!

En käsitä, mikä teitä vaivaa.

Vierailija
110/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset voi etsiä muita vanhuksia ja hengata yhdessä.

Vierailija
111/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että yksitoikkoinen kassatyö häviää ja ihmiset pääsevät vaativampiin tehtäviin.

Vierailija
112/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vältän itsepalvelukassoja ihan protestiksi koska haluan että minua palvelee ihminen, esim ongelmatilanteita varten tai jos on kysyttävää, tyyliin lahjakortti tai ostaa vaikka tupakkaa.

Tämä tietenkin pidentää jonoja oikeille kassoille ja ihmiset alkaa valittamaan, varsinkin eläkeläiset jotka tuskin haluaa käyttää itsepalvelukassoja. Pakottaa kaupat pitämään useamman tavallisen kassan auki.

Kyse ei ole siitä ettenkö osaa käyttää itsepalvelukassa, olen kyllä kokeillut, vaan nimenomaan ihan protesti sitä vastaan että poistetaan se ihminen palvelemasta.

Ok boomer.

PS. Myyjien määrää ei ol vähennettu itsepalvelukassojen takia.

Ei vielä.

Vierailija
113/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä periaatteessa.En halua että henkilökuntaa irtisanotaan ja joutuvat Kelan luukulle hakemaan eri tukia.Ja nämä tuet maksamme työssäkäyvät yhä lisääntyvien verojen muodossa.Liäksi jos itse asiakas tekee työt kaupassa pitäisi siitä kauppalaskuun tulla tuntuva alennus itsepalvelukassalla.

Vierailija
114/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itsepalvelukassaa vain jos muilla kassoilla on pitkät jonot. Vähänkään isompien ostosten kanssa on itsepalvelukassalla hankalaa.

Viimeksi kun kävin S-marketin pikakassalla ja olin saannut maksettua ostokset pakkasin tavaroitani siinä, niin joku tekopirteän oloinen nainen tuli kysymään että meneekö pakkaamisessa kauan kun hänellä oli kiire bussiin ja kassa näytti olevan vapaa. Sanoin että niin, bussiinhan tässä minäkin yritän ehtiä mutta haluan maksetut ostokseni myös mukaan. Sitten se taka-alalla kyttäävä kassahenkilö tuli kysymään onko meillä joku ongelma. Se tekopirteä tantta tietysti selitti siitä kiireestään ja minä halusin vain saada tavarani pakattua ja ulos kaupasta. Kassahenkilö ehdotti että hän voi auttaa ostosteni kanssa. En ehtinyt edes vastata kun hän jo tunki ostoksiani miten sattuu kassiin. Kun pääsin kotiin, tuloksena oli että jogurttipurkin kansi oli hajonnut ja jogurtit levinneet pitkin kassia. Tämän takia haluan pakata kamani itse.

Ikinä en enää mene vapaaehtoisesti itsepalvelukassalle isompien ostosten kanssa kun siellä ei voi eikä ole tilaa pakata rauhassa ostoksia.

No olipas taas tarina.

Vierailija
115/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään ATK, vienyt konekirjoituspoolin työt

Vierailija
116/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on kadonnut maailman sivu. Eipä taida olla enää olemassa monta ammattia mitä oli vaikka 1700-luvulla. Ei tämä mikään poikkeustapaus ole.

Nyt edessä lienee mahdollisuus suurempaa siirtoon kohti robotiikkaa ja tekoälyä, kuin aiemmin. Aika näyttää keksitäänkö ihmisille korvaavia töitä entiseen malliin. Tavallaan vastaava muutos, kuin pienten vaatekauppojen korvautuminen Zalandolla. Työpaikat sekä suorat että johdannaiset vähenevät.

Vierailija
117/117 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipas taas tarina.

No niin, no mikä siinä oli vikana? Kerroin miksi itsepalvelukassa ei ole kätevä tapa hoitaa ostoksia kun sitä otsikossa kysyttiin Olisitko itse tyytyväinen jos kassahenkilö tulisi väen vängällä tunkemaan ostoksesi joista olet jo maksanut kassiin niin että tuotepakkaukset hajoilevat kiireessä.

Kun olen maksanut ostoksista ne ovat silloin minun enkä halua että kukaan muu kuin minä koskee niihin ilman lupaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi