12 vuoden suhde päättyi 3 vkoa sitten ja mies on alkanut deittailla uutta?!
En vaan kertakaikkiaan ymmärrä, miten miesten aivot toimii ja miten täydellisen tunteettomia voivat olla?? Itsellä surutyö ei ole päässyt vielä kunnolla edes käyntiin, koska ei tunnu vielä edes todelta että ero tuli. Ja mies vaan porskuttaa eteenpäin kuin mitään ei olisi tapahtunut!! 12 vuotta on hänen päässään käsitelty ja taputeltu 3 vkossa.
Kaipaan kokemuksia nyt kipeästi muilta, onko tänä normaalia käytöstä??
Kommentit (78)
Mene Tinderiin ja pidä itsekin hauskaa ;)))
Suosittelen lämpimästi sinua lukemaan Ilona Rauhalan Eron keskellä -kirjan.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä tämä menee käänteisessä järjestyksessä. Kun sinä vuoden päästä olet päässyt asiasta yli, silloin alkaa mies itkeä perääsi.
Meillä tapahtui juuri näin. Liittyy varmasti siihen että myös lapset jäivät minulle ja asuu itse tuntien matkan päässä heistä. Onhan se iso muutos että ei ole enää perheenisä samalla tavalla. No minä viihdyn mainiosti lasten kanssa ja varmaan löydän uuden miehenkin vielä. Mies oli jättäjä ja haki avioeroa yksin kun ihastui tyrkkyyn työpaikan naiseen.
Mä itse erosin 17 vuoden suhteesta omasta aloittesta. Aloin heti tapailla uutta miestä. Ollaan edelleen (3,5 vuoden kuluttua) yhdessä. Exä alkoi seurustella 2 kk erosta. Hekin ovat edelleen yhdessä.
Mä en itse oikein noista aikarajoista perusta. Me yritettiin exän kanssa kaikki saadaksemme suhde toimimaan. Ei saatu. Eron jälkeen ei ollut mitään avoimia asioita, kaikki oli selvitetty jo terapiassa ja muuten. Lopputulema oli se, ettei suhde jatku. Piste. Oli aika kääntää uusi lehti.
Surutyötä voi toki tehdä, teen varmasti koko lopun elämää. Olen surullinen, ettei avioliitto onnistunut ja ettei lapset saaneet elää ydinperheessä. Mutta se suru ei katoa ajan myötä tai estä uutta suhdetta. Olen äärettömän onnellinen uudesta suhteesta, mies on mulle ehdottomasti se oikea. Silti avioliiton epäonnistuminen jää mulle ikuiseksi painolastiksi. Elämän kolhuja, joita aika ei vaan korjaa.
Ehkä hänen puoleltaan suhde loppui jo kauan sitten, siksi ei näe ongelmaa heittäytyä uuteen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä itse erosin 17 vuoden suhteesta omasta aloittesta. Aloin heti tapailla uutta miestä. Ollaan edelleen (3,5 vuoden kuluttua) yhdessä. Exä alkoi seurustella 2 kk erosta. Hekin ovat edelleen yhdessä.
Mä en itse oikein noista aikarajoista perusta. Me yritettiin exän kanssa kaikki saadaksemme suhde toimimaan. Ei saatu. Eron jälkeen ei ollut mitään avoimia asioita, kaikki oli selvitetty jo terapiassa ja muuten. Lopputulema oli se, ettei suhde jatku. Piste. Oli aika kääntää uusi lehti.
Surutyötä voi toki tehdä, teen varmasti koko lopun elämää. Olen surullinen, ettei avioliitto onnistunut ja ettei lapset saaneet elää ydinperheessä. Mutta se suru ei katoa ajan myötä tai estä uutta suhdetta. Olen äärettömän onnellinen uudesta suhteesta, mies on mulle ehdottomasti se oikea. Silti avioliiton epäonnistuminen jää mulle ikuiseksi painolastiksi. Elämän kolhuja, joita aika ei vaan korjaa.
Minkä ikäiset lapset? Mistä löysit uuden niin nopeasti? Ovatko viikko-viikko systeemissä vai miten?
Olen nainen, mutta luulisin että hyvä seksi saa unohtamaan ikävät asiat.
Vierailija kirjoitti:
Mene Tinderiin ja pidä itsekin hauskaa ;)))
Kostoa ;)))
On monille miehille.
Uusi suhde oli todennäköisesti olemassa jo parisuhteenne aikana. Tarvitseehan mies seksiä ja siivoojan.
Get over it. Ei kuulu enää sinulle.
Mitä oikein haluat hänestä? Itse halusit eron ja mies ei. Ero tuli ja miehen pitäisi nyt surra haluamallasi tavalla? Mitä ihmettä? Jos mies jättäisi minut pitkän suhteen päätteeksi, niin miksi jäisin suremaan. Miettisin asiaa varmaan muutaman päivän ja toteaisin, että räpiköiminen ei tilannetta muuta. Jos löytyisi kiva kundi, niin todellakin deittailisin ja harrastaisin seksiä, jos siltä tuntuu. Outoa vaatia jätettyä suremaan viikkotolkulla.
Ehkä sun mex totesi, ettei sureminen tilannetta muuta, joten etiäpäin. Kolme viikkoa on kuitenkin jo sellainen aika, ettei siinä jaksa enää märehtiä vanhaa eroa.
Vierailija kirjoitti:
"uuden kanssa tekee kaikkea samaa, mitä minun kanssa"
Juuri tämä! Mies on vienyt naisen "meidän" ravintoloihin, "meidän" paikkoihin ja suunnittelevat matkaa samaan kohteeseen, missä kävimme yhdessä viime syksynä juuri ennen kuin sivusuhde alkoi!
T.39
Ajatteleekohan sinua pannessaan häntä samoissa paikoissa?
Vierailija kirjoitti:
Miehenä voin sanoa että jos on uusi nainen jo kiikarissa niin ei sillä vanhalla akalla mitään enää tee ja kaikki on selvää kun muija kantaa kamansa pihalle.
Itse olen etsinyt uutta naista ja sen löytyessä vanha saa lähteä,tämä suhde on ainakin taputeltu jo aikoja sitten,mutta jonkun pitää katsoa lapsia ja pyörittää arkea kotona.
Totta. Se, että just näin mies monesti ajattelee on vain niin rumaa.. hyi hitto teitä.
Pitäisikö märehtiä av-palstalla sinua sitten?
Ulos, maailma on miehiä puolillaan! ;)))
10 avioliittovuoden jälkeen erosimme minun tahdosta. Miehellä oli heti uusi, jonka kanssa alkoi tekemään samoja asioita ja matkusti myös meidän yhteiseen lempilomakohteeseen, vei syömään minun lempiravintolaan yms. Koin sen puukkona selkään ja täydellisenä meidän suhteen mitätöintinä. Kului varmaan puoli vuotta, kun ex-mies otti yhteyttä. Ymmärsin, että suhde oli hänelle välttämätön päästäkseen eteenpäin. Olimme siinäkin niin erilaisia. Minä puolestani olin pari vuotta eron jälkeen yksin. Jälkeenpäin olen ajatellut, että oli hyvä kun mies teki mitä teki - se auttoi minua irrottautumaan suhteesta lopullisesti.
Voimia ap. Aika auttaa, onneksi.
No mikä ettei kun on vihdoinkin päässyt selluliitista eroon.
Tuo "uusi" ei ole mikään uusi. Mies on jo kauan seurustellut naisen kanssa. Et ole huomannut asiaa.
"uuden kanssa tekee kaikkea samaa, mitä minun kanssa"
Juuri tämä! Mies on vienyt naisen "meidän" ravintoloihin, "meidän" paikkoihin ja suunnittelevat matkaa samaan kohteeseen, missä kävimme yhdessä viime syksynä juuri ennen kuin sivusuhde alkoi!
T.39