12 vuoden suhde päättyi 3 vkoa sitten ja mies on alkanut deittailla uutta?!
En vaan kertakaikkiaan ymmärrä, miten miesten aivot toimii ja miten täydellisen tunteettomia voivat olla?? Itsellä surutyö ei ole päässyt vielä kunnolla edes käyntiin, koska ei tunnu vielä edes todelta että ero tuli. Ja mies vaan porskuttaa eteenpäin kuin mitään ei olisi tapahtunut!! 12 vuotta on hänen päässään käsitelty ja taputeltu 3 vkossa.
Kaipaan kokemuksia nyt kipeästi muilta, onko tänä normaalia käytöstä??
Kommentit (78)
Ei miehet käsittele eroa vaan tarvitsevat laastarisuhteen. Se kestää n. kolmisen kuukautta ja juuri kun itse on päässyt pahimman yli niin mies tulee uudestaan ruinaamaan.
Ei millään pahalla, mutta onko kyseessä uusi vai uusi suhde? Hyvin todennäköistä on että uusi suhde oli olemassa jo ennen edellisen päättymistä. Toisaalta miksi miehen pitäisi olla yksin?
Miehillä tämä menee käänteisessä järjestyksessä. Kun sinä vuoden päästä olet päässyt asiasta yli, silloin alkaa mies itkeä perääsi.
Miksi pitäisi pakottaa itsensä olemaan yksin jos tapaa jonkun? Itsekään en jaksaisi kuukausitolkulla itkeä eroa vaan jatkaisin ja olen jatkanutkin elämää. Ja olen nainen.
Jos mies jätti niin on todennäköisesti käsitellyt eroa päässään jo kuukausia, ja on erosta jo henkisesti yli.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet käsittele eroa vaan tarvitsevat laastarisuhteen. Se kestää n. kolmisen kuukautta ja juuri kun itse on päässyt pahimman yli niin mies tulee uudestaan ruinaamaan.
Tämä. Ja on muuten kurjaa olla laastarin roolissa. Itse luulet että tässä on nyt 'se oikea', mutta selviääkin että olet ollut vain jonkun korvike auttamaan pahimman yli.
Ei elämä menneitä suremalla parane.
Eli tämä on ihan normaalia mieheltä, ne pääsee oikeasti yli pitkästäkin suhteesta tuosta vaan? Vaikka sanoo, ettei halua erota? Miten nopeasti omat exänne ovat aloittaneet uuden suhteen?
En ole sanonut ettei saa jatkaa elämää, tottakait se on ihan luonnollista -jossain vaiheessa. En vaan käsitä tätä vauhtia vrt omaan päähän, joka on ihan sekaisin surusta, vaikka itse päätöksen teinkin =( Jotenkin tosi loukattu olo, etten tämän enempää koskaan merkinnyt ja minusta pääsee yli niin nopeasti. Mutta kaipa se on hänen tapansa käsitellä asiaa eli paeta vaan jonkun toisen syliin. Tai sitten tosiaan on ollut jo jotain viritteillä, sellaista epäilinkin kyllä, sulkeutuneesta käytöksestä.
Ei kai noita miehiä koskaan opi oikein ymmärtämään =(
ehkä sille miehelle tekee helpommaksi käsitellä tai olla käsittelemättä eroa laastarin kanssa. "onko normaalia käytöstä"-kysymykseen kukaan ei voi antaa oikeaa vastausta koska ihmiset käsittelee eroa, ja ylipäätään käyttäytyy, eri tavoilla. mutta omasta mielestäni ei ole mitenkään tavatonta tai erikoista vaikka paskalta varmasti tuntuukin.
Mulla on tästä kahdenlaiset kokemukset. Toinen, 3 vuoden suhteen jälkeen jätti. Tuli todella puun takaa, edellisenä iltana vielä vannoi rakkauttaan ja väitti, kuinka olin hänen elämänsä nainen. Kaksi viikkoa meni, ja someen lisättiin kuvia uuden naisen kanssa. Noh, kuukauden päästä yhteisen tutun kautta selvisikin, että sillä välin kun olin töissä toisella paikkakunnalla n. 3kk, mies oli tätä samaista naista tanssittanut ravintoloissa ja majoittanut yöksi. Että ei tainnut ihan uusi juttu.
Toisessa tapauksessa taas mies lähestyi minua viikko eronsa jälkeen. Vannoitti ihastuneensa minuun ja halusi yhteistä tulevaisuutta kanssani. Sanoi että jätti avovaimonsa takiani, vaikka ei oltu kuin hyvänpäiväntuttuja ennen eroa. Ystävystyimme ja ymmärsin hyvin nopeaa että mies halusi minusta laastarin. Ruinasi kuukaudenkin päästä että voisimmeko edes yrittää. Sitten kun viimeisen kerran annoin pakit niin tyypillisesti alkoi ikävöimään eksäänsä.
Itsekkin olen ollut laastari ja en kyllä suosittele kellekkään rakastumista juuri eronneeseen mieheen..
Musta tämä kuulostaa paljon paremmalta kuin oma kokemus. Melkein piti lähestymiskielto jo hommata, kun exä ei jättänyt rauhaan.
Ei se mitätöi teidän menneisyyttä, vaikka mies rilluttelee. Ehkä ei osaa olla yksin tai käsitellä asiaa.
23. Vuoden liiton jälkeen uusi nainen kuvioissa samalla hetkellä. Tai just silloi, kun ilmoitin et haluan erota. Etsi vain epätoivon vimmalla jonkun. Muuttivat pikavauhtia yhteen
Miehenä voin sanoa että jos on uusi nainen jo kiikarissa niin ei sillä vanhalla akalla mitään enää tee ja kaikki on selvää kun muija kantaa kamansa pihalle.
Itse olen etsinyt uutta naista ja sen löytyessä vanha saa lähteä,tämä suhde on ainakin taputeltu jo aikoja sitten,mutta jonkun pitää katsoa lapsia ja pyörittää arkea kotona.
Miks kukaan mies haluaa pallon jalkaan kun on just vapautunut? .m40v
Niin kuin monet jo sanoneet, on monia tapoja käsitellä sitä erosurua, melkeimpä yhtä monta kuin meitä ihmisiä. On tuo silti tosi yleistä että kun menettää todella rakkaan ja läheisen ihmisen, niin ei halua/ei ole voimia edes yrittää aloittaa koko asian käsittelyä vaan mieluummin teeskentelee itselleenkin ettei asiassa edes ole mitään surtavaa. Ja hyppää heti seuraavan vastaantulijan syliin lohdutettavaksi.
Monilla on tuossa tilanteessa niin paha olla yksin ettei vaan kestä sitä oloa, ja jos yrittäisi olla yksin ja antaa tulla sen surun pikkuhiljaa päälle, niin ei ole keinoja käydä läpi sitä surua, eikä uskallusta edes yrittää.
Tuntuuhan se pahalta ja tosi oudolta sellaiselle ihmiselle joka ei pysty sulkemaan suruaan johonkin lukkojen taakse. Ja siltähän se juuri tuntuu ettei tuo toinen sitten varmaan koskaan edes välittänyt. Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, ihmiset nyt vaan toimii niin eri tavoin isojen elämänmuutoksien keskellä, eikä meistä kukaan tiedä etukäteen miten tulee toimimaan.
Nyt tuntuu varmasti todella raastavalta, ja tämä on se kulunut fraasi, mutta toimii tässäkin tapauksessa ja on ihan totta: anna ajan kulua, aika parantaa pikkuhiljaa.
Järkyttynyt exä kirjoitti:
En vaan kertakaikkiaan ymmärrä, miten miesten aivot toimii ja miten täydellisen tunteettomia voivat olla?? Itsellä surutyö ei ole päässyt vielä kunnolla edes käyntiin, koska ei tunnu vielä edes todelta että ero tuli. Ja mies vaan porskuttaa eteenpäin kuin mitään ei olisi tapahtunut!! 12 vuotta on hänen päässään käsitelty ja taputeltu 3 vkossa.
Kaipaan kokemuksia nyt kipeästi muilta, onko tänä normaalia käytöstä??
Kumpi jätti?
Miehet pysyy pitkään suhteessakin mikä on aikoja sitten kuollut. Tuo näytti olevan sellainen.
Omassa tuttavapiirissä nämä pitkästä suhteesta toiseen - hyppijät ovat olleet kaikki naisia. Ei nyt tietty mistään 12 vuodesta puhuta, mutta sellainen yli 3 vuotta? Äijälle kenkää ja seuraavalla viikolla tilit kaikissa treffisysteemeissä. Ja sit sieltä seuraava reppana kierrokseen, yhteenmuutto alle ½ vuoden, 3 vuoden seurustelu (minkä aikana puhutaan hyvin vahvasti yhteisestä tulevaisuudesta), kenkää ja koko show taas alusta.
Mitä hänen normaalius tai epänormaalius enää sulle kuuluu?
Jätit sen sian, nyt jatkat elämääsi!