Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataanko? Tuotemerkkejä jotka saaneet aseman, että kaikkia vastaavia kutsutaan tuotemerkin nimellä. Esim aurajuusto

Vierailija
24.05.2017 |

Tehdäänkö listaa? Voin aloittaa

Aurajuusto
Hyla maito
Fairy
Vichy

Keksitkö lisää?

Kommentit (244)

Vierailija
221/244 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bamix = mikä tahansa sauvasekoitin

Ruotsalaiset sanoo kaikkia kaakaojauheita oboyksi. Sama juttu kalles kaviar, vaikka ois jotain muuta mätitahnaa.

Mikä Bamix? En ole ikinä kuullutkaan.

Bamix on sauvasekoitinten mersu.

Vierailija
222/244 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Styrox - aikanaan yksi EPS-tuotemerkki

Leca-harkko - yksi kevytsorahakkotuotemerkki

Myös Enstex ja Superlon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/244 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin puhutaan ihan tiskiaineesta, ei mistään Fairysta. Sama juttu edellisellä sivulla mainitun Serlan kanssa - kyllä meille ostetaan vessapaperia.

Talouspaperia sanotaan Serlaksi, ei vessapaperia.

Mä sain hurjasti alapeukkuja kun tästä aiemmin huomautin.

No, asiaan. Kyllä se pakkaus tai tietty nimi vaikuttaa psykologisesti. Esim sokkotesteissä coca-cola oli valittu huonomman makuiseksi colaksi, samat ihmiset sanoivat haastattelussa pitävänsä eniten coca-colasta.

Vierailija
224/244 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta pakkauksen tai brändinimen vaikutuksesta olisi esimerkkejä vaikka kuinka paljon, menisi koko ilta kirjottaessa.

Toki joissakin kohtaa vaihtelua on, lääkkeissä esim sidosaineissa, sitä en kiellä, mutta muuten, psykologinen vaikutus on ihan uskomaton.

Vierailija
225/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jcb

xerox

Vierailija
226/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaakaan ei kiinnostais tänne kirjottaa, ku alapeukkuja satelee kuiteski. Sanon silti että Piltti. Tarkottaa kaikkia vauvojen purkkiruokia.

Vierailija
227/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buranan (joka ei siis ole oikeaa Buranaa) lisäksi meillä käytetään panadolia. Vaikka oikeesti meillä ei ole vuosiin ollut oikeaa Panadolia, ostetaan aina halvempaa rinnakkaisvalmistetta. Silti sitä puhuu sekä buranasta että panadolista :) 

Joku väitti, että häntä auttaa vain oikea Burana. Niin minustakin tuntui silloin kun ekat rinnakkaisvalmisteet tuli. Ostin alkuperäistä, koska se muka auttoi ja muut ei. Lopulta päätin ostaa vain halvempia ja kumma kyllä, niistä alkoi löytyä tehoa. Sanoisin että kyse on korvien välistä, ei niinkään lääkkeestä itsestään. 

Todella erikoista että noinki iso joukko täällä on sitä mieltä että buranan rinnakkaisvalmisteet toimivat siinä missä itse burana. Joku tuolla sanoikin että esimerkiksi mikreeniin rinnakkaisvalmisteet eivät tehoa.

Ja todella komppaan! Olen niiiin monet kerrat kokeillut sitä halvempaa ja niistä en saa kuin kauheita sivuoireita ja esimerkiksi kova pääkipu ei katoa mihinkään.

Siksi en rinnakaisvalmistetta voi itse syödä vaikka mieluusti ostaisin halvempaa!

ei se ole migreeni jos se buranalla menee ohi

Vierailija
228/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko on patapata mainittu vai onko vaan jankattu aurajuustosta?

Mikä on patapata?

Vierailija
229/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on patapata?

Mitä jos kaikkitietävät mammat vastais alapeukuttamisen sijaan? 

Vierailija
230/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin puhutaan ihan tiskiaineesta, ei mistään Fairysta. Sama juttu edellisellä sivulla mainitun Serlan kanssa - kyllä meille ostetaan vessapaperia.

No niin kyllä meilläkin, mutta mikä oli pointti? Sanoiko joku, että KAIKKI käyttävät näitä KAIKKIA sanontoja?

Vierailija
231/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kolmannelle sivulle asti pääsin, kunnes alkoi jankkaus pitserioiden aurajuustoista tai maissihiutaleista. haistakaa paska

Niinhän se menee joka s**tanan ketjussa, jostain pikkujutusta jankataan ja kun joku kirjoittaa sovittelevasti, että okei sä näät sen asian noin ja toinen näkee sen näin, että hieno homma, erilaisia näkenyksiä näyttää olevan, luulis että se loppuu siihen, mut ei, sit jankataan että kun mä nään tän asian näin, niin kaikkien on myönnettävä,että just mä oon oikeessa. Huoh! Harvaan asiaan on yhtä absoluuttista totuutta.

Just niin, miten jengi jaksaa tulla väittelee ja inttää näihin keskusteluihin? Vaihtaa viestiketjua tai aloittakoon oman missä väitellään. Kiva muiden lukea aiheesta poikkeavaa pikkulasten kitinää kun on tullut otsikon mukaista keskustelua seuraamaan.

Olis hyvä et näihin sais kirjoittaa vaan tietyn kypsyystason omaavat henkilöt. Luulis sivuston nimen viittaavan ihmisiin joilla on jo vauva /lapsia ja nämä yleensä ovat aikuisia ihmisiä.

Täällä näköjään tarhaikäisiä jotka oppineet kirjoittaa.

Hmm... Jos se nimi "vauva" viittaakin siihen...

Vierailija
232/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli vissiin huumoria, mut moni ihminen oikeasti ei erota noita laktoosi-hommia toisistaan. Esim moni (ihan oikeasti) luulee että vähälaktoosinen on laktoosittomampi kun laktoositon, kun siinä on se "vähä" sana jne...

Ja joillekin ei käy muu kuin Hyla :) Jos tarjotaan jotain muuta kuin juuri Valio Hyla -merkkistä vähälaktoosista, tai jopa täysin laktoositonta, ei se käy, koska "minulle käy vain hyla"!

Luulisi, että omasta ruokavalio-ongelmastaan sentään olisi selvillä. Ja ruoka-ammattilaisilta pitäisi olla lupa myös odottaa, että erottaisivat vähälaktoosisen, laktoosittoman ja maidottoman. Ja mikä on maitotuote. Mutta sekään ei ole läheskään aina selvää.

Maidotonta pyydettäessä tarjotaan milloin hyla-kermakakkua, milloin juustopastaa. Jos joku on vakavasti maidolle allerginen, saa itse olla todella tarkkana ja varmistella varmistelun perään. Laktoosi-intolerantikko ei laktoosiin sentään kuole, mutta ikävä hänenkin on turhaan kärsiä mahavaivoista, kun luottavaisesti söi "laktoositonta", joka sittenkin oli oikeasti vain vähälaktoosista.

Joskus täällä tai kaksplussalla keskusteltiin imetysdieetistä, jossa aluksi pitää testimielessä jättää kaikki maitotuotteet ja pienetkin määrät tiukasti pois. "Mutta juustojahan saa syödä?" oli sitten kommenttia.

Vierailija
233/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAMEKSET.

Hieman räjähdin nauramaan kun appiukko sanoi, että käy vaihtamassa jamekset jalkaan. 

Vierailija
234/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buranan (joka ei siis ole oikeaa Buranaa) lisäksi meillä käytetään panadolia. Vaikka oikeesti meillä ei ole vuosiin ollut oikeaa Panadolia, ostetaan aina halvempaa rinnakkaisvalmistetta. Silti sitä puhuu sekä buranasta että panadolista :) 

Joku väitti, että häntä auttaa vain oikea Burana. Niin minustakin tuntui silloin kun ekat rinnakkaisvalmisteet tuli. Ostin alkuperäistä, koska se muka auttoi ja muut ei. Lopulta päätin ostaa vain halvempia ja kumma kyllä, niistä alkoi löytyä tehoa. Sanoisin että kyse on korvien välistä, ei niinkään lääkkeestä itsestään. 

Todella erikoista että noinki iso joukko täällä on sitä mieltä että buranan rinnakkaisvalmisteet toimivat siinä missä itse burana. Joku tuolla sanoikin että esimerkiksi mikreeniin rinnakkaisvalmisteet eivät tehoa.

Ja todella komppaan! Olen niiiin monet kerrat kokeillut sitä halvempaa ja niistä en saa kuin kauheita sivuoireita ja esimerkiksi kova pääkipu ei katoa mihinkään.

Siksi en rinnakaisvalmistetta voi itse syödä vaikka mieluusti ostaisin halvempaa!

ei se ole migreeni jos se buranalla menee ohi

Lueppas tästä. Mä otan migreeniin 2 ibusalua kerralla ja se suttaa. Kaikille ei tietenkään toimi sama lääkitys.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
235/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagina

Vierailija
236/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minigrip

Vierailija
237/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouspaperia sanotaan Serlaksi, ei vessapaperia.

Mulle Serla on niitä käsienkuivauspapereita, joita julkisissa vessoissa on. Käsipaperi=serla. 

Vierailija
238/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on patapata?

Mitä jos kaikkitietävät mammat vastais alapeukuttamisen sijaan? 

Patapata on saippuoitua teräsvillaa, jolla voi pestä mm. padoista ja kattiloista pinttynyttä likaa pois. Teho perustuu teräksen hankaavaan vaikutukseen ja osaltaan myös saippuaan, jonka suurin tehtävä on kuitenkin vähentää kitkaa niin, että pestävä asia ei naarmuunnu metallin hankauksesta.

Vierailija
239/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hahah. Ei tulisi mielen viereenkään sanoa jotain random astianpesuainetta Fairyksi tai kaikkea sinihomejuustoa Aurajuustoksi, enkä ole koskaan kuullut kenenkään muunkaan niin tekevän.

Eikä vichy ole tuotemerkki - paitsi erään kosmetiikkasarjan - vaan ihan yleisnimi hapotetulle kivennäisvedelle.

Hartwallilla on Vichy -kivennäisvesi.

So? On Pirkallakin vichy. Ja monella muulla. Se tarkoittaa hiilihapotettua kivennäisvettä.

Kivennäisvesi on hiilihapotettua kivennäisaineita sisältävää vettä. Vissyvesi on hiilihapotettua kivennäisvettä, johon on lisätty suolaa. Paino sanalla suolaa (suoloja).

Vierailija
240/244 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesari. Iesus-merkkisestä tekstiiliteipistä puhuttiin tuttavallisemmin jesarina (esim. teollisuudessa).