Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi edelläajava täytyy aina ajaa kiinni oli nopeus mikä tahansa!?

Vierailija
24.05.2017 |

Kyllä ottaa päähän tuo. Ihan sama mitä nopeutta ajat, niin joku pattipää lähestyy takaa ja lopulta on ihan puskurissa kiinni. Ovatko ihmiset tosiaan näin pelokkaita vai miksei voi vaan ajaa sitä omaa ajoaan välimatkan päässä? Miksi edelläajava pitää aina ajaa kiinni? Kokeilin äsken 50 km/h alueella että kun nostin nopeuden yli 80 km/h:iin niin silloin vasta takanatuleva lopetti saavuttamisen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo johtuu siitä, että suurin osa ihmisistä on idiootteja.

Vierailija
2/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuvietti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Aina sieltä takaa joku ennalta-arvattava ÄO-100 tulee.

Vierailija
4/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Nopeus ei ole "mikä tahansa", vaan silloin se on liian pieni. Kuten itsekin huomasit. Jos aina ajettaisiin perässä oli nopeus "mikä tahansa", niin kuin väität, niin silloin se perässä ajava olisi ajanut perässäsi sitä 80km/h nopeutta myös.

Mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?

Vierailija
5/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ihmisille kehittyy takapuskuri-syndrooma. Ehkä nämä ihmiset on jääneet vauvana ilman rintaruokintaa.

Vierailija
6/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Nopeus ei ole "mikä tahansa", vaan silloin se on liian pieni. Kuten itsekin huomasit. Jos aina ajettaisiin perässä oli nopeus "mikä tahansa", niin kuin väität, niin silloin se perässä ajava olisi ajanut perässäsi sitä 80km/h nopeutta myös.

Tämä. Älä nysvää, niin ei tartte kenenkään ajaa perässä. Helppoa.

Vierailija
7/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pari kertaa ottanut yhteyttä rekkarin perusteella kuljetusyhtiöön kun rekka/ kuormuri on tehnyt tuota. Ja kyllä se on yhtä ärsyttävää, vaikka persuksissa ajelija olisi hlöauto. Todella vaarallista

Vierailija
8/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä oli 50 km/h alue taajamassa...

Jos kyse on "nysväämisestä", niin mikseivät nämä kiinniajajat sitten mene ohitse? 

AP

Vierailija
9/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittää päästä imuun että säästyy vähän polttoainetta!

Vierailija
10/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ottaa päähän tuo. Ihan sama mitä nopeutta ajat, niin joku pattipää lähestyy takaa ja lopulta on ihan puskurissa kiinni. Ovatko ihmiset tosiaan näin pelokkaita vai miksei voi vaan ajaa sitä omaa ajoaan välimatkan päässä? Miksi edelläajava pitää aina ajaa kiinni? Kokeilin äsken 50 km/h alueella että kun nostin nopeuden yli 80 km/h:iin niin silloin vasta takanatuleva lopetti saavuttamisen.[/quote

Elämässä pitää olla tavotteita ja noilla kiinni ajavilla on tavoitteena mennä ohi kaikista muista.  Saavat siitä kiksejä itselleen, mikäli onnistuvat tavoitteessaan.

Monesti kaupungissa nuilla on yksi yhdistävä ominaisuus.  Pikkuauto ja pitsoja kydissä. Suomen lait ei tunnu heitä koskevan.

Vierailija
11/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni takanatulija jatkaa saavuttamistaan, vaikka nopeus olisi jo sellainen, että kortti lähtee.

Vierailija
12/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tarkennuksena vielä, että nämä saavuttajat eivät koskaan mene ohitse. He vain ajavat kiinni ja jäävät sitten taakse ajelemaan.

AP

Vierailija
13/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa kiriminen, mutta juuri tuo, kun se hemskutin turvaväli sitten unohtuu ja saa pelätä että idiootti tulee nokkansa äkkitilanteessa autoni takapenkille lapseni päälle. Haluaisin autoon jonkun ruskutteen, jolla saa sotkettua puskuripussaajan etulasin aina kun on kiinni.

Vierailija
14/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu näihin, koska menen myös ohi.

Tykkään ajaa reipasta vauhtia enkä kenenkään perässä. Varsinkin kun on vakionopeudensäädin niin sitä ei voi käyttää kun todella monilla ajaessaan vauhti hiukan vaihtelee koko ajan. Ohittaminenkin on kivaa. Ja hyvä auto alla.

Liikun siis lapissa missä paikkakuntien välimatkat ovan pitkiä, ei jaksa 60 kilometriä jurruttaa kenenkään perässä. Eikä juurikaan ole kameroita niin voi huoletta ajella reippaasti.

Todella moni myös ajaa alinopeutta. Satasen alue ja körötellään 97. Varmaan se Kian mittari näyttää väärin ja vauhti tuntuu niissä muovikotteroissa hurjalta. Tykkään ajaa satasen alueella 115-120 vauhtia.

Vierailija
15/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on tämä erikoisidioottien joukko, joiden on pakko päästä ohi, mutta sen jälkeen hidastavat alle aikaisemman nopeuden. Näitä näkee varsinkin motarilla.

Olin matkalla Helsingistä Tampereelle. Liikenne oli vähäistä ja minulla oli vakionopeudensäätäjä aseettu 135 km/h nopeuteen, eli todellinen nopeus oli vähän alle 130. Olin ajanut monta kymmentä kilometriä samaa vauhtia ja sitten yhdeltä rampilta tuli auto taakseni, hiljalleen hivuttautui puskuriin kiinni, roikkui siinä muutaman kilometrin ja sen jälkeen ohitti minut. Ja kun oli päässyt ohi, niin jostain ihmeen syystä hän hidasti vauhtiaan niin, että sain hänet kiinni ja menin sitten ohi. Ja koko tämän ajan ajoi täsmälleen samaa vauhtia. En vain ymmärrä, että  mistä tällainen toimintatapa tulee.

Vierailija
16/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu näihin, koska menen myös ohi.

Tykkään ajaa reipasta vauhtia enkä kenenkään perässä. Varsinkin kun on vakionopeudensäädin niin sitä ei voi käyttää kun todella monilla ajaessaan vauhti hiukan vaihtelee koko ajan. Ohittaminenkin on kivaa. Ja hyvä auto alla.

Liikun siis lapissa missä paikkakuntien välimatkat ovan pitkiä, ei jaksa 60 kilometriä jurruttaa kenenkään perässä. Eikä juurikaan ole kameroita niin voi huoletta ajella reippaasti.

Todella moni myös ajaa alinopeutta. Satasen alue ja körötellään 97. Varmaan se Kian mittari näyttää väärin ja vauhti tuntuu niissä muovikotteroissa hurjalta. Tykkään ajaa satasen alueella 115-120 vauhtia.

Mutta tämä on eri jos menet ohi. Ja toisaalta ohitustakaan varten ei ole pakko roikkua ihan puskurissa kiinni, mutta tämä on monen k...päisen kuskin tapa. 

Vierailija
17/17 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheeseen liittyen, mutta en kertakaikkiaan ymmärrä niitäkään, joille ohittaminen on joku henkilökohtainen loukkaus. 

Ajelin eilen moottoritiellä, mun nopeus 120km/h. Eteen tuli auto, joka ajoi huomattavasti hitaammin joten tiestysti lähdin ohittamaan. Vaihdoin ohituskaistalle jo hyvissä ajoin, kun tilaa oli. Vaan mitäpä tekee tämä edellä oleva, joka ajoi hitaammin kuin minä? Lähtee kiihdyttämään nopeuttaan niin, että lopulta mulla oli vauhtia 140km/h, että pääsin ohi! Jatkoin hänen edellään tuota ylinopeutta, jotta saisin riittävän turvavälin, mutta tää tyyppi vaan seuraa perässä samaa ylinopeutta. Jossain vaiheessa hidastin 120 km/h, ja hetken päästä tää sankari menikin musta ohi. Joka johti siihen, että hetken päästä olin taas tämän auton takapuskurissa, kun hänen ajonopeus oli taas jotain 100km/h. Menin ohi, eikä tällä kertaa tämä pässi päässyt estämään, kun hänenkin edellään ajoi auto. Mutta sinnikkäästi lähti taas mun perään. Tuossa kohtaaa alkoi jo vähän pelottamaan, millainen sekopää tuon auton ratissa mahtaakaan olla? 

Onneksi se auto ilmeisesti kääntyi jollekin rampille lopulta ja pääsin hänestä eroon. 

Mutta jäin vain miettimään, mikä hemmetin järki tuossa taas oli? Eikä ollut todellakaan ensimmäinen tätä lajia oleva sekopää. Olen useinkin törmännyt samanlaisiin sekopäihin, jotka ajelee hitaammin kuin nopeusrajoitus sallisi, mutta jotka eivät kertakaikkiaan suvaitse sitä että heidät ohitetaan. 

Joku mielisairaus tuokin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi