Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi varoittaa jo Wilma-viesteillä: Alaikäiset tytöt pyörivät aikuisten miesten seurassa Joensuussa

Vierailija
23.05.2017 |

http://yle.fi/uutiset/3-9627966

Ei hyvä, ei hyvä...

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisi Joensuussa ole varoitellut kantasuomalaisia hakkaavista skineistä. Mutta hyvä varoitella kaupungilla tapahtuvista asioista, lähin poliisiahan on naapurikunnassa Lehmon puolella jos jotain teroerozotteja vikittelee tyttöjä...Varoitettiinko hänestä?

Vierailija
82/106 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Asialliset viestit taas poistuu. Ei näköjään saa edes moittia lapsiaan laiminlyöviä vanhempia. Kyllä vanhempien pitää laittaa hommalle stoppi, jos lapsi hilluu ympäriinsä TUNTEMATTOMIEN AIKUISTEN kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite on, että erityisesti vanhemmat ja muut aikuiset kantaisivat entistä enemmän huolta ja vastuuta lapsista ja nuorista. Simo Hämäläinen sanoo, että poliisin tarkoituksena ei ole lietsoa minkäänlaista pelkotilaa tai vihaa.

Vierailija
84/106 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos poliisille että välität ja toimit.

Vierailija
85/106 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse olin vielä 17-vuotiaana täysi lapsi ja olisin toivonut että suojaikäraja olisi ollut 18. Olisi ehkä jäänyt hankkimatta se ensimmäinen seksikokemus johon en ollut edes valmis. Mies oli noin 24v (suomalainen) ja jälkeenpäin on ällöttänyt tämä tosi paljon, vaikka kokemuksessa ei sinänsä mitään pakottamista tai epämiellyttävää muutoin ollutkaan. Lapsia pitää suojata ja se on sekä vanhempien että yhteiskunnan tehtävä.

Miksi se olisi ällöttänyt vähemmän, mikäli se ensimmäinen seksikokemus olisi tapahtunut 24-vuotiaan sijasta vaikkapa 16- tai 19-vuotiaan kanssa? Sori että kysyn, en vaan kykene ajattelemaan naisen logiikalla.

Olet kyllä henkisesti jälkeenjäänyt, jos vielä 17-vuotiaana olet ollut lapsen asteella.

M24

Vai oletko M24 itse jotenkin jälkeenjäänyt? 

Vastaan: En ole ja sinä taas voisit vuorostasi vastata minun kysymykseeni.

M24

Miksi et seurustele oman ikäistesi kanssa? Eikö heitä ole enää helppo määräillä?

Ei ole mitään erityistä syytä, miksen voisi seurustella. 17-vuotiaat ovat tosin kauniimpia ja haluttavampia seksuaalisesti keskimäärin kuin 24-vuotiaat, eli siinä mielessä voisin haluta seurustella/harrastaa seksiä mieluummin sen ikäisen kuin oman ikäiseni kanssa. En kuitenkaan mitenkään absoluuttisesti hyljeksi oman ikäisiänikään tässä suhteessa.

M24

Kai sä tajuat, että teinityttöjen silmissä sä olet jo ihan gubbe? Teinitytöt pitää seksuaalisesti kiinnostavimpana ikäisiään tai max. muutaman vuoden vanhempia poikia.

En oo muuten missään muualla törmännyt näin moniin efebofiileihin kuin tällä palstalla. Nää on jotenkin ihan super pakkomielteistyneet teinityttöihin.

Tajuaisit itse että suurin osa tytöistä ei ole tuollaisia. Useimmissa maissa on enemmän sääntö kuin poikkeus 10v+ ikäero.

Ja eipäs nyt yritetä tehdä jotain uutta efebofiili haukkumasanaa. Not gonna happen.

Vierailija
86/106 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattokaa hiljainen todistaja uusimmat jaksot 1-2 areenasta!

Vierailija
87/106 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 90-luvulla jolloin yläasteen kävin, todellakaan ollut tapana, että reippaasti alaikäiset tytöt olisvat henganneet täysi-ikäisten, saati sitten vielä vanhempien  kanssa. Hyi helvetti, ei olisi tullut mieleenikään....

Vierailija
88/106 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla yläasteella läheinen ystäväni alkoi "seurustella" aikuisten miesten kanssa. Mä en halunnut tuossa porukassa olla mukana.

Jälkeenpäin olen miettinyt, mikä mua suojasi.

Perhe? Kaverin vanhemmat olivat eronneet, yh-mutsilla oli omat miesmurheensa jne.

Varovaisuus? Mä olin arka, kaveri kokeilunhaluisempi.

Harrastukset? Mä harrastin paljon, kaveri vähemmän.

Fiksu likka hän kyllä oli, mutta elämä vei meitä kovin eri suuntiin sittemmin.

Nykyään kahden tytön äitinä näitä taas tulee mietittyä. Että miten sitä omiaan suojaisi.

Vierailija
89/106 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse olin vielä 17-vuotiaana täysi lapsi ja olisin toivonut että suojaikäraja olisi ollut 18. Olisi ehkä jäänyt hankkimatta se ensimmäinen seksikokemus johon en ollut edes valmis. Mies oli noin 24v (suomalainen) ja jälkeenpäin on ällöttänyt tämä tosi paljon, vaikka kokemuksessa ei sinänsä mitään pakottamista tai epämiellyttävää muutoin ollutkaan. Lapsia pitää suojata ja se on sekä vanhempien että yhteiskunnan tehtävä.

Miksi se olisi ällöttänyt vähemmän, mikäli se ensimmäinen seksikokemus olisi tapahtunut 24-vuotiaan sijasta vaikkapa 16- tai 19-vuotiaan kanssa? Sori että kysyn, en vaan kykene ajattelemaan naisen logiikalla.

Olet kyllä henkisesti jälkeenjäänyt, jos vielä 17-vuotiaana olet ollut lapsen asteella.

M24

Vai oletko M24 itse jotenkin jälkeenjäänyt? 

Vastaan: En ole ja sinä taas voisit vuorostasi vastata minun kysymykseeni.

M24

Miksi et seurustele oman ikäistesi kanssa? Eikö heitä ole enää helppo määräillä?

Ei ole mitään erityistä syytä, miksen voisi seurustella. 17-vuotiaat ovat tosin kauniimpia ja haluttavampia seksuaalisesti keskimäärin kuin 24-vuotiaat, eli siinä mielessä voisin haluta seurustella/harrastaa seksiä mieluummin sen ikäisen kuin oman ikäiseni kanssa. En kuitenkaan mitenkään absoluuttisesti hyljeksi oman ikäisiänikään tässä suhteessa.

M24

Kai sä tajuat, että teinityttöjen silmissä sä olet jo ihan gubbe? Teinitytöt pitää seksuaalisesti kiinnostavimpana ikäisiään tai max. muutaman vuoden vanhempia poikia.

En oo muuten missään muualla törmännyt näin moniin efebofiileihin kuin tällä palstalla. Nää on jotenkin ihan super pakkomielteistyneet teinityttöihin.

Tajuaisit itse että suurin osa tytöistä ei ole tuollaisia. Useimmissa maissa on enemmän sääntö kuin poikkeus 10v+ ikäero.

Ja eipäs nyt yritetä tehdä jotain uutta efebofiili haukkumasanaa. Not gonna happen.

Elikäs missäs maissa teinitytöt seukkaa 10v+ vanhempien miesten kanssa? Ei ainakaan yhdessäkään pohjoismaassa. Tarkoitat varmaan jotain kehitysmaita, maita joissa naisen asema on huonompi ja naisen on turvauduttava miehen omaisuuteen ja tuloihin.

Efebofiili ei ole haukkumasana, vaan termi aikuisille ihmisille jotka ovat pääsääntöisesti seksuaalisesti kiinnostuneet lähinnä vain murroikäisistä tai teineistä.

Vierailija
90/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset miehet osaavat kietoa itsetuntonsa kanssa kamppailevan nuoren taitavasti pikkusormensa ympärille. Ei siihen tarvita, kuin pari kehua ja ehkä joku lahjus, kun tyttö luulee olevansa tälle kusettajalle kaikki kaikessa ja tekee mitä tahansa, jotta saisi taas tuntea itsensä erityiseksi, viehättäväksi ja haluttavaksi.

Kertoo ehkä enemmän teistä naisista se, että olette parin kehun ja lahjuksen jälkeen valmiita tekemään mitä vain, kuin mistään muusta.

Vierailija
91/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että jotkut suomalaiset tekee samaa, ei tarkoita että se on hyväksyttävää. Minkälainen mies sekaantuu lapseen? Kaikilla tavoin huono mies, oli kansalaisuus mikä vaan.

Kun olin yläasteella, 13-vuotias, joillakin luokkalaisillani oli näitä kolmekymppisiä poikaystäviä. Tytöt saivat alkoholia, tupakkaa ja coolin poikaystävän (ainakin omissa kuvitelmissaan) ja miehet sai ... niin. Tiedän yhden tytön joka vieläkin on saman miehen kanssa.

Kertoo aika paljon miehestä jos viihtyy teinien kanssa. Ei voi mieleltään olla kovin syvällinen ja älykäs. Sairasta, sairasta.

Kertoo myös aika paljon tytöistä ja naisista jos ovat valmiita antamaan alkoholia ja tupakkaa vastaan seksiä jo noin nuorena.

Vierailija
92/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattokaa hiljainen todistaja uusimmat jaksot 1-2 areenasta!

Joo joo ei sitä tarvites kymmeinä kertoja mainostaa! Vai kuvittelitko olevasi ensimmäinen joka tuon huomasi?

Vierailija
93/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi Sellossa käydessä alkoi oksettamaan, kun muutama partasuu oikein silminnähden kuolasi sellaisten kymmenvuotiaitten tyttöjen porukalle.

Vierailija
94/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa kauppakeskussa pyörii tyttöjä, jotka tekevät miehille palveluksia vaatteita ym vastaan ;(

Oma 13 v tyttö, kiltti keppariharrastelija,  oli ihan sokissa, kun joku ukko tuli  vessojen luona ehdottelemaan ja antoi ymmärtää, että ennenkin on sopinut!  Soitin poliisille ja selvisi, että tilanne on tiedossa.. No miksei sitä saada sitten loppumaan?! 

Vierailija
95/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttelit saavat sitten raha irtoripisiin ja tekokynsiin palkaksi....

Vierailija
96/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai se miehelle ihanaa, kun saa leikkiä näteillä, tahdottomilla nukeilla. Lapsi elää huomiosta ja positiivisesta palautteesta, suostuu sen eteen mihin hyvänsä. On jännää tutustua aikuisten maailmaan, mutta kun lapsi ei tunne sääntöjä, voi toinen pelata ihan miten tahtoo. Sairasta. Teini-iässä tuntui pahalta, ettei koulussa kelvannut kenellekään, mutta nyt aikuisena kiitän luojaani siitä, että vanhempani pitivät minut vapaa-ajalla kaukana kaupungin vilinästä ja ihmisistä, jotka olisivat varmasti halunneet hyötyä itsetunnottomasta tyttöparasta.

Vierailija
97/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo ehkä enemmän teistä naisista se, että olette parin kehun ja lahjuksen jälkeen valmiita tekemään mitä vain, kuin mistään muusta.

Lapsi ja nuori on pikkuisen eri asia kun aikuinen nainen. Siksi suojaikäraja on olemassa koska kypsymättömillä aivoilla ei ole vielä valmis tekemään päätöksiä. Todella kertoo enemmän miehistä kun lapsia ja nuoria niin härskisti hyväksikäytetään. Hyväksikäyttäjällä on vastuu tekosistaan koska on aikuinen.

Vierailija
98/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.uusilahti.fi/jutut/lahesta/art2353013

Oheiseen juttuun liittyviä kulttuurieronäkökulmia [rikoskomisario Jari] Kiiskinen kommentoi yleisellä tasolla.

– Nuoret ovat aina tutustuneet toisiinsa. Nyt tänne lintukotoomme on tullut myös muualta ihmisiä, mikä aiheuttaa sen, että myös toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus.

Tuo Kiiskisen sitaatti on muuten hommalla jonkun siguna.

Vierailija
99/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei tuo ole mikään uusi ilmiö että 14-15-vuotiaat on parikymppisten kanssa, mutta sen sijaan en muista koskaan kuulleeni että jotkut 11-13-vuotiaat hakeutuisi aikuisten miesten seuraan.

Tämä. Itse 11-12-vuotiaana en olisi voinut kuvitellakaan olevani joidenkin tuntemattomien aikuisten miesten seurassa. Olin niitä tyttöjä, jotka eivät tosin yrittäneet olla ikäistään vanhempia, vaan olin sitten varmaan aika "nössö", kun leikimme kavereideni kanssa vielä pihalla ja barbeilla yms. Tämä joskus 2005 joten ajat ovat toki siitä muuttuneet. En kyllä voi kuvitella edes niitä "koviksimpia" luokkalaisiani aikuisten miesten seuraan. Ehkä pari vuotta vanhempien kyllä, mutta ei mihinkään aikuisten miesten seuraan. 

Yläasteellakin oli normaalia hengailla max. lukioikäisten kanssa, ei juuri sitä vanhempien (yli 20-25v. saati yli 30v.) Joitakin poikkeuksia tietysti oli, mutta en muista, että kukaan koulustani (meitä oli 5 luokkaa yläasteella) olisi hengaillut kolmekymppisten seurassa. Lähinnä ne wannabe ganster/cool kids kovikset olivat niiden kavereidensa kanssa, jotka olivat juuri täyttäneet 18 jotta pääsivät hakemaan röökiä kaupasta. Mutta ei näinkään vielä ala-asteella vaan vasta 8/9-luokalla joten ikäerohaitari oli siinä max. 4-5 vuotta.

Vierailija
100/106 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan teinilikat on pyörineet itseään vanhempien miesten (tai poikien) kanssa, tässä nyt ei ole mitään uutta.

Nyt puhutaankin ananastukka koneinsinööreistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän