Poliisi varoittaa jo Wilma-viesteillä: Alaikäiset tytöt pyörivät aikuisten miesten seurassa Joensuussa
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse olin vielä 17-vuotiaana täysi lapsi ja olisin toivonut että suojaikäraja olisi ollut 18. Olisi ehkä jäänyt hankkimatta se ensimmäinen seksikokemus johon en ollut edes valmis. Mies oli noin 24v (suomalainen) ja jälkeenpäin on ällöttänyt tämä tosi paljon, vaikka kokemuksessa ei sinänsä mitään pakottamista tai epämiellyttävää muutoin ollutkaan. Lapsia pitää suojata ja se on sekä vanhempien että yhteiskunnan tehtävä.
Miksi se olisi ällöttänyt vähemmän, mikäli se ensimmäinen seksikokemus olisi tapahtunut 24-vuotiaan sijasta vaikkapa 16- tai 19-vuotiaan kanssa? Sori että kysyn, en vaan kykene ajattelemaan naisen logiikalla.
Olet kyllä henkisesti jälkeenjäänyt, jos vielä 17-vuotiaana olet ollut lapsen asteella.
M24
Ällötti nimenomaan se ero kypsyydessä ja kokeneisuudessa ja jälkeenpäin se, että aikuinen mies halusi seksiä teinin kanssa. Oman ikäinen ei olisi ällöttänyt, siitä olen varma. Juurikin siksi että olisimme molemmat olleet nuoria ja kokemattomia. Enkä ollut muuten lapsen asteella, mutta seksuaalisesti en tarpeeksi kypsä ja voin sanoa että oikeasti useat sen ikäiset tytöt eivät ole. Siihen vaan painostetaan ja seurauksena on ällötystä ja seksuaalisia traumoja. Sekä miesvihaa.
Entä jos se 24-vuotias olisi ollut kokematon pihtari, niin olisiko tilanne ollut silloin eri? Pahoittelen edelleen, että kyselen tällaisia, mutta jotenkin tuontyylinen ikärasismi on omasta mielestäni täysin epärelevanttia.
M24
Kyllä 17v. teinin ja 24v. aikuisen välillä on kuilu. Tulee helposti sellainen olo, että aikuinen yrittää hyväksikäyttää nuoremman kokemattomuutta ja tietämättömyyttä. Kaikkein viisainta on, että teinit seurustelevat keskenään, ja aikuiset valitkoon seuransa toisista aikuisista.
PS. voisinko väittää suakin ikärasistiksi, jos et suostu makaamaan sinua huomattavasti vanhempien naisten kanssa?
t: sivustaseuraaja
Et voi, koska minä suostun makaamaan itseäni huomattavasti vanhempia naisia, kunhan ovat alle 4-kymppisiä. Tosin yli 4-kymppisiä en suostuisi makaamaan, vaikka olisin itse sen ikäinen.
M24
Oot sinä vaan sellainen provo-pertti. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse olin vielä 17-vuotiaana täysi lapsi ja olisin toivonut että suojaikäraja olisi ollut 18. Olisi ehkä jäänyt hankkimatta se ensimmäinen seksikokemus johon en ollut edes valmis. Mies oli noin 24v (suomalainen) ja jälkeenpäin on ällöttänyt tämä tosi paljon, vaikka kokemuksessa ei sinänsä mitään pakottamista tai epämiellyttävää muutoin ollutkaan. Lapsia pitää suojata ja se on sekä vanhempien että yhteiskunnan tehtävä.
Miksi se olisi ällöttänyt vähemmän, mikäli se ensimmäinen seksikokemus olisi tapahtunut 24-vuotiaan sijasta vaikkapa 16- tai 19-vuotiaan kanssa? Sori että kysyn, en vaan kykene ajattelemaan naisen logiikalla.
Olet kyllä henkisesti jälkeenjäänyt, jos vielä 17-vuotiaana olet ollut lapsen asteella.
M24
Vai oletko M24 itse jotenkin jälkeenjäänyt?
Vastaan: En ole ja sinä taas voisit vuorostasi vastata minun kysymykseeni.
M24
Miksi et seurustele oman ikäistesi kanssa? Eikö heitä ole enää helppo määräillä?
Ei ole mitään erityistä syytä, miksen voisi seurustella. 17-vuotiaat ovat tosin kauniimpia ja haluttavampia seksuaalisesti keskimäärin kuin 24-vuotiaat, eli siinä mielessä voisin haluta seurustella/harrastaa seksiä mieluummin sen ikäisen kuin oman ikäiseni kanssa. En kuitenkaan mitenkään absoluuttisesti hyljeksi oman ikäisiänikään tässä suhteessa.
M24
Kai sä tajuat, että teinityttöjen silmissä sä olet jo ihan gubbe? Teinitytöt pitää seksuaalisesti kiinnostavimpana ikäisiään tai max. muutaman vuoden vanhempia poikia.
En oo muuten missään muualla törmännyt näin moniin efebofiileihin kuin tällä palstalla. Nää on jotenkin ihan super pakkomielteistyneet teinityttöihin.
Eivät kaikki tunnu pitävän, koska kyllähän näitä 3-kymppistenkin ja vanhempienkin kanssa seurustelevia teinejäkin on.
M24
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallistahan tuo on jo Suomessa. Voi mennä ihan mihin tahansa ostokeskukseen ja sieltä löytyy vähintään yksi joukkio näitä miehiä viihdyttämässä nuoria tyttöjä
Eikä tarvitse välttämättä mennä edes kauppakeskukseen. Viime viikolla mua tuli vastaan kaksi noin 13-vuotiasta tyttöä ja näistä parinkymmenen metrin päässä tuli porukka 30-40-vuotiaita miehiä jotka vislaili ja huuteli tytöille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikki muhinoi 25-30v miesten kanssa kun oltiin 14-17. Me ei toki kerrottu vanhemmille ja mitä coolimpi mies sitä enemmän pisteitä muiden tyttöjen silmissä. Ja tietenkin jos mies oli jo töissä ja onnistu hienon auton ja asunnon jne ni vielä enemmän pisteitä. Ja ihan suomalaisia miehiä.
Näin oli meilläkin 90-luvulla. Eivät siis tasokkaat tytöt, mutta osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mamuille teininä flirttailleena voin sanoa, että kyllä se lämmitti epävarman tytön mieltä, kun sai kuulla olevansa "beauty", tai "princess", tai lopulta "delicious" ja tuntea itsensä kauniiksi, varsinkin sen jälkeen, kun koko peruskoulun ajan olin saanut kuulla luokkakavereilta, että olen lähinnä ällöttävä.
Aikuiset miehet osaavat kietoa itsetuntonsa kanssa kamppailevan nuoren taitavasti pikkusormensa ympärille. Ei siihen tarvita, kuin pari kehua ja ehkä joku lahjus, kun tyttö luulee olevansa tälle kusettajalle kaikki kaikessa ja tekee mitä tahansa, jotta saisi taas tuntea itsensä erityiseksi, viehättäväksi ja haluttavaksi. Sitten sitä ei kohta ymmärräkään, mihin kaikkeen sitä on lupautunut, kunnes lopulta huomaa makaqvansa alasti patjan ja aikamiehen välissäViime viikon Hiljaisessa todistajassa oli muuten juuri tämä aiheena. Toki se on fiktiivinen sarja mutta ilmiö on silti olemassa.
Kyllä Englannissa paljastui muutama vuosi sitten ( 2014 ) juuri pakistanilaisen miesjoukon tekemä rikossarja ja siinä miehet koukuttivat nuoria tyttöjä alkoholilla ja huumeilla ja käyttivät sitten heitä seksuaalisesti hyväkseen.
Joo, ne huonoitsetuntoiset ongelmaperheiden tytöt hakivat huomiota vanhemmilta miehiltä. Mutta tavallisempaa oli että mitään ei sattunut. Ysillä pari seurusteli lukiolaisten kanssa. Se oli jo monesta outoa.
Vanhat ukot ei kiinnostanut yhtään ketään meistä oikeasti, olivat vaan limaisia.
Aikuisena yksi kaveri harmitteli sitä, että ei odottanut kauemmin. Itsestäni on kyseenalaisempaa se, että aikuinen mies hyväksikäyttää lapsen haavoittuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24
Ällötti nimenomaan se ero kypsyydessä ja kokeneisuudessa ja jälkeenpäin se, että aikuinen mies halusi seksiä teinin kanssa. Oman ikäinen ei olisi ällöttänyt, siitä olen varma. Juurikin siksi että olisimme molemmat olleet nuoria ja kokemattomia. Enkä ollut muuten lapsen asteella, mutta seksuaalisesti en tarpeeksi kypsä ja voin sanoa että oikeasti useat sen ikäiset tytöt eivät ole. Siihen vaan painostetaan ja seurauksena on ällötystä ja seksuaalisia traumoja. Sekä miesvihaa.
Entä jos se 24-vuotias olisi ollut kokematon pihtari, niin olisiko tilanne ollut silloin eri? Pahoittelen edelleen, että kyselen tällaisia, mutta jotenkin tuontyylinen ikärasismi on omasta mielestäni täysin epärelevanttia.
M24
Haloo...ei ole kyse ikärasismista vaan nuorten suojaamisesta seksuaaliselta hyväksikäytöltä. Se, että sinä pidät teinejä seksuaalisesti haluttavina ei tarkoita että sinulla pitäisi olla oikeus toteuttaa seksuaalisuuttasi toisia loukkaavalla ja vahingoittavalla tavalla. Hae hoitoa taipumukseesi.
Kajaanista esimerkki äitienpäivältä...
Syksyllä 2015 joutui Siilinjärven lukio ohjeistamaan tyttöoppilaitaan pysymällä loitolla vastaanottokeskuksesta. Tytöt olivat parveilleet vokissa haitaksi asti koska "komeita miehiä" piti päästä tapaamaan.
Tein kyseisestä huomiosta aloituksen ja se poistettiin alle aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Itse mamuille teininä flirttailleena voin sanoa, että kyllä se lämmitti epävarman tytön mieltä, kun sai kuulla olevansa "beauty", tai "princess", tai lopulta "delicious" ja tuntea itsensä kauniiksi, varsinkin sen jälkeen, kun koko peruskoulun ajan olin saanut kuulla luokkakavereilta, että olen lähinnä ällöttävä.
Aikuiset miehet osaavat kietoa itsetuntonsa kanssa kamppailevan nuoren taitavasti pikkusormensa ympärille. Ei siihen tarvita, kuin pari kehua ja ehkä joku lahjus, kun tyttö luulee olevansa tälle kusettajalle kaikki kaikessa ja tekee mitä tahansa, jotta saisi taas tuntea itsensä erityiseksi, viehättäväksi ja haluttavaksi. Sitten sitä ei kohta ymmärräkään, mihin kaikkeen sitä on lupautunut, kunnes lopulta huomaa makaqvansa alasti patjan ja aikamiehen välissä
Eikä sitä tarvitse edes olla erityisen epävarmakaan. Ei täällä ole totuttu tuollaiseen lirkutukseen ja suoranaiseen p*skanpuhumiseen mitä muualla harrastetaan ja siksipä suomalaiset on iänkaiken langenneet näihin suklaasilmiin, tavalla tai toisella. Naiset on kokeneet vuosisadan rakkauden rakkauden paikallisen gigolon kanssa ja miehet on tehneet huippukaupat basaarissa lipeväkielisen kauppiaan kanssa.
Ja kumpikin itkee jälkikäteen sinisilmäisyyttään.
Missä noiden pentujen vanhemmat on?
Kun minä olin yläasteella 80-luvulla, niin meidän luokan tytöistä puolet seurusteli täysi-ikäisten amisjätkien kanssa. Kouluun tulivat aina kaulat syötynä ja seksi kuului noihin suhteisiin. Se oli jotenkin hienoa, kun poikkis tuli jollain tojotan romulla kesken päivän imemään tytön kaulaa siihen koulun parkkipaikalle. Omaikäiset pojat oli mopoja rassaavia tai moposta haaveilevia pentuja, ei niistä kukaan ollut kiinnostunut. Moni tyttö valitsi pojan ihan vaan siksi, kun sai autokyytiä ja viinaa.
On sitä nuoret tytöt osanneet aina seurustella vanhempien poikien kanssa ja tasan tarkkaan silloin vanhemmat tiesivät tästä. Nyt vaan tilanne muuttunut niin, että nämä eri kulttuurista tulleet ei oikeasti välttämättä ymmärrä sitä eitä ja ottaa haluamansa ilman kyselyjä. Jos minulla olisi teini-ikäinen tyttö, niin olisin jomajat sitten pitänyt saarnan siitä, että vanhempien jätkien kanssa ei pyöritä, oli ne sitten minkä maalaisia tahansa.
EI HUOLTA,
EI HEILL OO MUUTA TARJOTTAVAA KUIN
6 senttinen päästään käyrä ohut pikkukulli.
EI MOPOLLA MAHOTTOMIA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24
M24
Haloo...ei ole kyse ikärasismista vaan nuorten suojaamisesta seksuaaliselta hyväksikäytöltä. Se, että sinä pidät teinejä seksuaalisesti haluttavina ei tarkoita että sinulla pitäisi olla oikeus toteuttaa seksuaalisuuttasi toisia loukkaavalla ja vahingoittavalla tavalla. Hae hoitoa taipumukseesi.
No mistään seksuaalisesta hyväksikäytöstä ei ole kyse, mikäli molemmat osapuolet ovat vähintään 16-vuotiaita. Enkä mä ole ketään aikeissa raiskata tai muutenkaan toteuttaa seksuaalisuuttani toisia vahingoittavalla tai loukkaavalla tavalla.
En tarvitse hoitoa mihinkään taipumuksiini, koska 17-vuotiaista kiinnostuminen on ihan normaalin heteroseksuaalisuuden merkki eikä mitään muuta.
M24
Normaalit aikuiset heteromiehet tietenkin ihailevat teinityttöjen raikasta olemusta ja elämäniloa, mutta eivät ole heihin obsessoituneita. Normaalit fiksut miehet pitävät heitä auttamattomattomasti vielä liian lapsellisina, ja antavat tytöille tilaa kasvaa aikuisiksi.
Ja nyt jos yrität lässyttää, että kaikki miehet haluu n*ssia eniten vain teinityttöjä, niin se ei biologisestikaan voi pitää paikkansa. Teinitytöt eivät nimittäin voi olla lisääntymisen "kermaa", koska synnytyselimet vielä kehittyvät. Naiselle on turvallista synnyttää vasta 19-vuoden iässä. Ja muutenkin naisen hedelmällisin ikä alkaa vasta tuolloin.
– Poliisi on tehnyt havaintoja pitkin talvea ja kevättä siitä, että nuoret tytöt liikkuvat Joensuun keskustan alueella, aiemmin talvella kauppakeskuksissa ja nyt ympäri kaupunkia, aikuisten miesten kanssa. Siellä on ulkomaalaistaustaisia miehiä ja myös suomalaisia miehiä.
ja myös suomalaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24
M24
No mistään seksuaalisesta hyväksikäytöstä ei ole kyse, mikäli molemmat osapuolet ovat vähintään 16-vuotiaita. Enkä mä ole ketään aikeissa raiskata tai muutenkaan toteuttaa seksuaalisuuttani toisia vahingoittavalla tai loukkaavalla tavalla.
En tarvitse hoitoa mihinkään taipumuksiini, koska 17-vuotiaista kiinnostuminen on ihan normaalin heteroseksuaalisuuden merkki eikä mitään muuta.
M24
Normaalit aikuiset heteromiehet tietenkin ihailevat teinityttöjen raikasta olemusta ja elämäniloa, mutta eivät ole heihin obsessoituneita. Normaalit fiksut miehet pitävät heitä auttamattomattomasti vielä liian lapsellisina, ja antavat tytöille tilaa kasvaa aikuisiksi.
Ja nyt jos yrität lässyttää, että kaikki miehet haluu n*ssia eniten vain teinityttöjä, niin se ei biologisestikaan voi pitää paikkansa. Teinitytöt eivät nimittäin voi olla lisääntymisen "kermaa", koska synnytyselimet vielä kehittyvät. Naiselle on turvallista synnyttää vasta 19-vuoden iässä. Ja muutenkin naisen hedelmällisin ikä alkaa vasta tuolloin.
Naisen hedelmällisyys alkaa laskea n. 20-vuotiaana, että sikäli...
M24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24
M24
M24
Naisen hedelmällisyys alkaa laskea n. 20-vuotiaana, että sikäli...
M24
No teknisestihän osa munasoluista on tuhoutunut jo ennen murrosiän saavuttamista. Kuukautisetkin alkavat jo ennen kuin synnytyselimet ovat täysin kehittyneet. Eli miten tuo naisen hedelmällisyyden paras aika sitten määritellään? Kaikki tutkimukset joita minä olen lukenut, väitetään 20-25 ikävälillä tärppäävän parhaiten. Silloin synnytyskin on jo turvallisempaa ilman suurempien komplikaatioiden riskejä.
Toisaalta on tutkimuksia joissa sanotaan, että 30-34 ikävälillä raskautuminen on helpointa. Mutta tuossa toki terveellisillä elämäntavoilla on isompi merkitys kuin biologialla.
Joka tapauksessa... Teinit ovat vielä keskenkasvuisia, niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyvanhemmissa on paljon niitä, jotka ei tosiaan välitä nuortensa tekemisistä.
Miten niin eivät välitä? Jutun "Veerakin" välitti, mutta ilman kontaktejaan hän ei olisi voinut tyttöä pelastaa, kun ei olisi tiennyt, missä hän luuraa. Nuoria ei voi vangita kotiinkaan.
Kai sä tajuat, että teinityttöjen silmissä sä olet jo ihan gubbe? Teinitytöt pitää seksuaalisesti kiinnostavimpana ikäisiään tai max. muutaman vuoden vanhempia poikia.
En oo muuten missään muualla törmännyt näin moniin efebofiileihin kuin tällä palstalla. Nää on jotenkin ihan super pakkomielteistyneet teinityttöihin.