Naimisiin rynnivä mies! Käytös oudoksuttaa. Arvioita?
Narsisti saa olemassaolonsa tunnun, kokemuksensa omasta olemassaolostaan, ja oman arvonsa ulkopuoleltaan. Hän kaivaa muista Narsistista Lähdettä - ihailua, huomiota, peilausta ja pelkoa. Heidän reaktionsa kohentavat hänen tulipesäänsä. Poista Narsistinen Lähde - ja narsisti hajoaa kappaleiksi ja hävittää itse itsensä. Kun häntä ei huomata, hän kokee itsensä tyhjäksi ja arvottomaksi. Narsistin on PAKKO huijata itsensä uskomaan, että hän on koko ajan muiden ihmisten huomion, aikomusten, suunnitelmien, tunteiden ja juonittelujen aikaansaaja ja kohde. Narsisti kohtaa koruttomat vaihtoehdot - joko olet maailman pysyvä keskus (tai tulet sellaiseksi), tai lakkaat kokonaan olemasta.
Kommentit (29)
ja kärsin siitä varmaan koko loppuelämäni! En olisi ikinä voinut uskoa, että edes exäni voi oilla niin katkera ja vielä koko loppuelämänsä ajan, mutta niin vain näyttää olevan... Narskusta eroaminen oli pitkä ja raskas prosessi, eikä se ole helppoa vieläkään (erosta viisi vuotta), mutta jos olisin jäänyt avioliittoon, niin olisin varmaan vetänyt ranteet auki jossain välissä. Oikeasti.
VIISI ÄLÄ KOSKAAN TEE NÄIN - kuinka välttää narsistin viha
* Älä koskaan ole eri mieltä narsistin kanssa äläkä vastusta häntä;
* Älä koskaan tarjoa hänelle läheisyyttä;
* Ihaile kaikkea mikä on hänelle tärkeää (esimerkiksi: hänen ammatillisia saavutuksiaan tai hyvää ulkonäköään, tai hänen menestystään naisten keskuudessa ja niin edelleen);
* Älä koskaan muistuta häntä toisenlaisesta elämästä, ja jos teet niin, liitä se jotenkin hänen suureellisuutensa kokemiseen;
* Älä anna yhtään ainutta kommenttia joka voisi suoraan tai epäsuorasti kyseenalaistaa hänen minäkuvansa, kaikkivoimaisuutensa, harkintakykynsä, kaikkitietävyytensä, taitonsa, kykynsä, ammatillisen menestyksensä tai hänen kaikkialla läsnäolevuutensa.
Lyhyen, asiallisen, mutta vakuuttavan. Mua surettaa tulevan morsiamen puolesta.
Me kaikki reagoimme menetykseen. Menetys saa meidät kokemaan itsemme avuttomiksi ja elämän pelinappuloiksi. Kun rakkaimpamme kuolevat - koemme että Luonto tai Jumala tai Elämä kohtelee meitä pelinappuloina. Kun eroamme (erityisesti jos emme eroa omasta aloitteestamme), me koemme usein, että meitä on käytetty hyväksi ja kohdeltu väärin, että meidät heitetään menemään, ja että tarpeistamme ja tunteistamme ei välitetä. Lyhyesti sanottuna, koemme että meitä pidettiin esineinä.
Narsistin menettäminen ei eroa millään lailla muista suurista elämämme menetyksistä. Se käynnistää menetyksen ja suremisen jakson (ja myös traumaattisen stressin jälkitilan oireita [post traumatic stress disorder, PTSD], mikäli kyseessä on ollut vakavaa väärinkäyttöä). Tässä jaksossa on neljä vaihetta: kieltäminen, raivo, suru ja hyväksyminen.
ja tietenkin suurimman osan menneistä sain kuulla vasta vuosien varrella. Mutta joo siis meidän eron jälkeen miehellä on vauhti vaan kiihtynyt.
Kyllä minä pidin miestä omahyväisenä ja hyvin itserakkaana alusta alkaen, mutta kuten täällä on todettu, osaa narsisti (ja psykopaatti, joka tämä mies mielestäni on) olla hyvinkin hurmaava halutessaan. Tämä mies osaa puhua, lupaa kuut taivaalta kuitenkin arkirealismiin lupaukset verhoten.
Olin liiankin innokas pitämään puoliani ja siksi liittomme kaatuikin ja pääsin miehestä aika nopeasti eroon. Eräs edeltäjäni ei ollut yhtä sisukas ja tuli petetyksi kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja vuosien aikana.
Tulevan morsiamen persoonasta ei muuta tietoa, kuin että ei ota varoituksia vastaan....
Ap
Tehnyt lapsia kolmen miehen kanssa ja jättänyt lapset isiensä hoiviin aina kun on tavannut uuden ihastuksen.
Taisit kirjoittaa minun ex-miesystävästäni! Hän on juuri eronnut jostain naisesta, jonka kanssa on eronnut vasta vähän aikaa sitten... Nyt on jo uusi kierroksessa! Se tosin ei ole mitään uutta...
Minun kohdallani hän kosi ekana iltana ja naimisiin olisi mennyt välittömästi, mutta onneksi suuressa rakastumisen huumassakin tajusin jarrutella vähän! Lopulta ei sitten menty naimisiin, kun tajusin, mikä herra on miehiään. Huh.
ja tämä sankari kunnostautuu nyt Nykäsen Matin alkuperäisessä kotikaupungissa, jossa uusi nainen asuu.
Erostamme on tosiaan vain hetki aikaa, mutta toisaalta tiedän miehen vääristelleen tapahtumien kulun vauhtia. Tarinaan sopien erostamme voi olla siis miehen mukaan kulunut vuosi, kaksi tai kolmekin...
Ap
Tarjoa narsistille henkilökohtaisesti jotakin niin ainutlaatuista että hän ei voi saada sitä mistään muualta. Valmistaudu myös kokoamaan tulevia Ensisijaisen Narsistisen Lähteen lähteitä koska sinä et voi olla SE kovinkaan kauaa, jos ollenkaan. Jos sinä alat toimia narsistin parittajana, hän tulee sinusta paljon riippuvaisemmaksi.
Sam Vaknin jälleen. Tämän mä pistäisin siihen kirjeeseen.
Yllättävän moni menee samaan lankaan, eikä tiedä kuin jälkikäteen mikä iski. Omasta suhteestani on jo 10 vuotta, mutta olipa kaksi vuotta kamalaa.
kyse samasta miehestä. huh..