Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen synttärien järjestämisestä...

Vierailija
23.05.2017 |

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa:

Yksi päivä, jona synttäreitä voi juhlia. Lapsi erityislapsi, ja pitkään jatkuvat juhlatilanteet todella kuormittavia & aiheuttavat täydellisen riehaantumisen (mistä on syntynyt joka juhlissa vaaratilanteita, eikä ole lapselle itselleenkään kivaa).
Nyt vaihtoehtona olisi järjestää yhdet juhlat tai kahdet juhlat: äitini ei ole mielellään tekemisissä anopin kanssa (koska haukkui anoppia ystävilleen, jotka olivatkin myös anopin ystäviä...) eikä haluaisi tulla juhliin samaan aikaan.

Yksi vaihtoehto miehen mielestä on myös jättää minun sukuni kutsumatta (kysyin lapselta ketä haluaa kutsua, minun vanhempiani ei maininnut mutta kyse voi olla vain siitä ettei muistanut), koska "ettehän te ole oikeasti sukua". Mun vanhemmat ovat kuitenkin tähän mennessä olleet kaikilla tämän lapsen synttäreillä seurustelun alusta asti, muistaneet jouluna ja pitäneet (ainakin yrittäneet) samalla tavalla lapsenlapsena kuin muitakin.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehen mielestä et ole lapselle sukua niin mies haluaa varmasti järjestää itse juhlat joten anna hänen päättää.

Muutoin järjestäisin vain yhdet juhlat ja toisen vapaamuotoisen kahvihetken.

Vierailija
2/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle yhdet juhlat. Vieraat, jotka eivät mahdu yhtäaikaa tulemaan, olkoot poissa. Mikä tässä maailmassa oikein on, kun kaikki pitää ottaa huomioon ja nuolla jokaisen persettä.

Joskus on vain pakko sietää puhumistensa seuraukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina niiden aikuisten oma ongelma, jotka eivät tule keskenään toimeen. Järkevä ihminen ymmärtää, että lapsen syntymäpäiväjuhlat eivät ole tilaisuus, jossa pyöritään oman navan ympärillä, vaan silloin ollaan muita vieraita kohtaan kohteliaita ja asiallisia.

Mielestäni voit sanoa kaikille osapuolille, että lapselle merkitsee paljon jos kaikki hänen toivomansa vieraat ovat paikalla, mutta kenenkään ei tarvitse tulla pilaamaan tätä lapsen omaa juhlahetkeä omalla lapsellisella käyttäytymisellä ja joillain vanhojen kaunojen kaivelulla.

Vierailija
4/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko niin, että lapsi on miehen lapsi, ei sinun? Vai miten tämä "ei ole sukua" juttu oikein menee?!

Vierailija
5/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule pidätte sellaiset kutsut kun haluatte. Kutsutte ketkä haluatte ja paikalle voi tulla ketkä haluaa.

Anoppien oma ongelma, siihen ei teidän tarvitse puuttua. Saavat selvitää välinsä ihan itse..kai he aikuisia ovat?

Vierailija
6/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet juhlat vain. Äitisi ja anoppisi ovat aikuisia ihmisiä ja jos eivät osaa käyttäytyä, se ei ole ongelmasi. Meidän perheessä on ihan sama ongelma, kaksi lähipiiriin kuuluvaa eivät ole vuosikausiin tulleet keskenään toimeen, eivät ole missään tekemisissä ja inhoavat ihan avoimesti toisiaan. En kuitenkaan ala järjestämään kaksia sukulaissynttäreitä heidän takiaan. Nyt he ovat 4 vuotta käyneet lapsen synttäreillä yhtäaikaa ja aluksi olin ihan hermona, miten mahtaa mennä. Osaavat kuitenkin synttäreillä olla asiallisesti, eivät tervehdi, saati puhu keskenään ja välttävät toistensa seuraa, mutta mitään kohtauksia eivät järjestä. Viikonloppuna on taas lapsen viidennet synttärit ja taas joutuvat olemaan samassa tilassa, en kuitenkaan enää stressaa tilannetta.

Vierailija
7/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule pidätte sellaiset kutsut kun haluatte. Kutsutte ketkä haluatte ja paikalle voi tulla ketkä haluaa.

Anoppien oma ongelma, siihen ei teidän tarvitse puuttua. Saavat selvitää välinsä ihan itse..kai he aikuisia ovat?

..jatkan vielä. Puoliso järjesti minulle juhlat ja kutsui läheisiä. Jokaisella oli ihan vapaa valinta tulee tai ei, en olisi katsonut pahaksi jos joku olisi ilmoittanut ettei pääse. Yksi henkilö sitten haettiin autolla juhlapaikalle, joka huusikin koko illan ( aikuinen), ettei edes haluaisi olla siellä juhlissa. Kyllä minä suutuin, että miksi pyysi hakemaan ja sitten itkee koko illan, meni tunnelma vähän pilalle.

Vierailija
8/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo ei ole sukua oikein tarkoittaa?

Jos kyseessä on sinun ja miehesi yhteinen lapsi, niin järjestätte yhdet kutsut teille sopivana ajankohtana, ja tulee kuka tulee. Se joka ei syystä tai toisesta halua tulla, voi käydä ihan normaaleilla kahveilla myöhemmin.

Ei kannata tehdä kaikesta hankalaa, erityislapsen kanssa on jo ihan tarpeeksi haastetta ilman vaativia sukulaisia. Äitisi ja anoppisi selvittäkööt ongelmansa keskenään, ei ole teidän asia heidän riitojen mukaan järjestellä kaksi syntymäpäiviä.

Vierailija
9/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhlat kuormittavat liikaa niin mikä pakko niitä on edes pitää? ! Tehkää muuten vaan jotain mukavaa.

Vierailija
10/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko niin, että lapsi on miehen lapsi, ei sinun? Vai miten tämä "ei ole sukua" juttu oikein menee?!

Oikein tulkittu.

Vierailija
11/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos miehen mielestä et ole lapselle sukua niin mies haluaa varmasti järjestää itse juhlat joten anna hänen päättää.

Miehen tyylillä juhlat olisivat pakastekakkua ja kahvia, siinä se.

Lapsi kuitenkin toivoi teemasynttäreitä, tietää että tykkään tehdä hahmokakkuja ja järjestää juhlia. En näe syytä laittaa lapsen niskoille isänsä ajattelematon kommentti.

Ja mun mielestä lapsi ansaitsee haluamansa juhlat. :)

Vierailija
12/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on sinun ja miehesi yhteinen lapsi, niin järjestätte yhdet kutsut teille sopivana ajankohtana, ja tulee kuka tulee. Se joka ei syystä tai toisesta halua tulla, voi käydä ihan normaaleilla kahveilla myöhemmin.

Ei kannata tehdä kaikesta hankalaa, erityislapsen kanssa on jo ihan tarpeeksi haastetta ilman vaativia sukulaisia. Äitisi ja anoppisi selvittäkööt ongelmansa keskenään, ei ole teidän asia heidän riitojen mukaan järjestellä kaksi syntymäpäiviä.

Ei ole minun ja miehen yhteinen, eli totta on ettei minun sukuni ole biologisesti sukua. Tähän mennessä sillä ei vain ole ollut mitään merkitystä juhlien järjestämisen kannalta.

Ja selvennän nyt vielä (vaikkei asialla ehkä olekaan merkitystä), että anoppi ei ole ikinä sanonut sanaakaan äidistäni. Minun äitini on vain päättänyt inhota miehen sukua.

Vierailija
13/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun ja miehen yhteinen, eli totta on ettei minun sukuni ole biologisesti sukua. Tähän mennessä sillä ei vain ole ollut mitään merkitystä juhlien järjestämisen kannalta.

Ja selvennän nyt vielä (vaikkei asialla ehkä olekaan merkitystä), että anoppi ei ole ikinä sanonut sanaakaan äidistäni. Minun äitini on vain päättänyt inhota miehen sukua.

Siinä tapauksessa tietenkin vain yhdet juhlat, johon kutsut myös äitisi. Jos äitisi ei juhliin tule, niin jättää tulematta.

Vierailija
14/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisellä tapauksella ei olisi mitään asiaa mun asuntooni. Ikinä. Olkoon kuinka mun äitini.

Vierailija
15/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kuitenkin toivoi teemasynttäreitä, tietää että tykkään tehdä hahmokakkuja ja järjestää juhlia. En näe syytä laittaa lapsen niskoille isänsä ajattelematon kommentti.

Ahaa, no sitten ei todella kannata jättää juhlia miehen järjestettäväksi, ehkä hän voi kuitenkin osallistua valmisteluihin :)

Auttaisiko lasta kuitenkin kahdet kutsut, ettei vieraita ole kerralla paikalla niin montaa? Samassa sitten voisi sinun puolen suku pysyä loitolla miehen suvusta.

Vieraiden mielipiteistä (äitisi) en niin piittaisi mutta, lapselle kahdet pienemmät kutsut voisi olla helpommat "kestää".

Jako voisi olla vaikka juhla1-miehen suku ja juhla2-kummit ja sinun suku.

Vierailija
16/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, no sitten ei todella kannata jättää juhlia miehen järjestettäväksi, ehkä hän voi kuitenkin osallistua valmisteluihin :)

Auttaisiko lasta kuitenkin kahdet kutsut, ettei vieraita ole kerralla paikalla niin montaa? Samassa sitten voisi sinun puolen suku pysyä loitolla miehen suvusta.

Vieraiden mielipiteistä (äitisi) en niin piittaisi mutta, lapselle kahdet pienemmät kutsut voisi olla helpommat "kestää".

Aikaisemmat kokemukset kaksista juhlista on ollut se, että lapsi kiipeilee viimeistään jälkimmäisillä juhlilla seinille, kun ei vaan enää pysty rauhoittumaan. Yrittää siis oikeasti kovasti, mutta kun ei vaan kykene.

Ja vieraita juhlissa olisi kuitenkin alle 10, kun ollaan kutsuttu aina oikeastaan vain lähisuku (kummitkin ovat siis tätä lähisukua). :)

Toisaalta, lapsi on kuitenkin kehittynyt tosi paljon edellisistä juhlista niin ehkä nyt jo onnistuisi. Täytyy jutella miehen kanssa että miten se uskoo lapsen jaksavan.

Mies osallistuu mielellään järjestämiseen, mutta ei vaan hallitse tuota suunnittelupuolta - tekee kyllä kun kertoo mitä pitäisi tehdä. :)

Vierailija
17/17 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmat kokemukset kaksista juhlista on ollut se, että lapsi kiipeilee viimeistään jälkimmäisillä juhlilla seinille, kun ei vaan enää pysty rauhoittumaan. Yrittää siis oikeasti kovasti, mutta kun ei vaan kykene.

Ja vieraita juhlissa olisi kuitenkin alle 10, kun ollaan kutsuttu aina oikeastaan vain lähisuku (kummitkin ovat siis tätä lähisukua). :)

Toisaalta, lapsi on kuitenkin kehittynyt tosi paljon edellisistä juhlista niin ehkä nyt jo onnistuisi. Täytyy jutella miehen kanssa että miten se uskoo lapsen jaksavan.

Mies osallistuu mielellään järjestämiseen, mutta ei vaan hallitse tuota suunnittelupuolta - tekee kyllä kun kertoo mitä pitäisi tehdä. :)

Kymmenen hengen porukka kuulostaa kyllä ihanteelliselta vierasmäärältä yksiin juhliin ja jos lapsenkin on helpompi yksillä juhlilla niin kallistun minäkin yksien juhlien pitämiseen, silloin äitisi vain täytyy itse päättää tuleeko vai ei, tai voisihan hän tulla seuraavana päivänä vaikka rääppiäisiin, ainahan jotain herkkuja jää yli?

Henkilökohtaisesti itse en miettisi lainkaan vieraiden mielipiteitä vaan menisin täysin lapsi edellä, lapsi voisi tehdä lopullisen päätöksen niin bonusmummokin olisi varmasti tyytyväinen (ainakin lapsen puolesta) :)