ajattelin alkaa elää kuten mies
Olen ihmetellyt miksi minulla ei ole ikinä aikaa mihinkään, kun siivoan ja kokkaan ja luuttuan. Aloin katsoa, miten mies toimii, ei pese vaatteita, ei tiskejä, ei laita tyynyjä järjestykseen, ei sijaa vuodetta.
En tehnyt mitään ja lähdik vain aamulla, ei mennyt aikaa mihinkään noista, en myöskään tee palattuani mitään vaan lähden pitkälle pyörälenkille.
Mikä pakko minun on tehdä yhteisessä kodissa jotain kun toinenkaan ei tee.
Kyllä.minäkin haluan vapaa- aikaa mieluummin kun luuttuan lattioita illat pitkät.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Aloita käymällä intti. Ja ala toimimaan sylkykuppina naisille.
Pahoittelen, ettet pystynyt ymmärtämään kirjoitusta. :(
Kaikkien naisten velvollisuus on tietenkin käydä intti puolestasi JA tehdä kaikki kotityöt. Aina.
ohis
jep, ei kyllä auta tekemättä jättäminen.Itse joudut tekemään.
Ei auta keskustelu ehkä viikon saa esim. pyykit pyykkikoriin sitten ne on taas läjinä ympäriinsä.
Sanoo, että haluaa osallistua, mutta mitään ei tapahdu.
Meillä ei silitetä. Vaatteet viikkaan kaappiin.Sänkyä ei pedata. Imuroidaan ehkä kerran kahdessa viikossa. Pölyt pyyhitään kun on pölyistä, lattiat pestään kun jää sukka kiinni yms. joten ei ole vaatimus taso kovin korkea.
Yli 20-vuotta menty jo. Mies ei koskaan ole pessyt vessaa tai imuroinut koko huushollia. Pyykkiä pessyt ehkä 7 kertaa. Lattioita ei ole pessyt koskaan. Kaupassa käy ehkä kerran viikossa, mutta ostaa vain mitä itse tarvitsee. Tiskikoneen täyttää/tyhjentää pari kertaa viikossa.
Niin onhan meillä lapsiakin. Ei koskaan ole tarkastanut lasten läksyjä tai kuulustellut kokeisiin. Vanhempainillat ja kasvatuskeskustelut meikäläisen hommaa. Myöskin kevät ja joulujuhlat.
Näin meillä...
Niin ja tienaan enemmän kuin mieheni siis käyn töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Peset toki omat pyykkisi ja astiasi normaalisti. Tee myöskin itsellesi ruokaa, laita vaikka joku lappu "Tiinan eväät! Älä syö!" kerto miten edistyy :)
Jotenkin huvittavaa tämä naisten kakaramainen kiusaaminen. Tämä opitaan ilmeisesti jo päiväkodissa ja homma jatkuu hautaan asti.
Miksei voi sanoa, että homman pitää muuttua tai sitten menee lusikat jakoon?
Totta, mies kiusaa naista kakaramaisesti.
Oletatko, ettei nainen ole jo sanonut asiasta noin tuhat kertaa?
ohis
Että tyynyt pitää aamuisin pöyhiä? Ei naisen sana ole mikään totuus. Pitäisi kyetä keskustelemaan, että mitä oikeasti pitää tehdä. Esim. viikkaamiset voi unohtaa, kun niille ei mitään järkiperusteita löydy.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ei auta keskustelu ehkä viikon saa esim. pyykit pyykkikoriin sitten ne on taas läjinä ympäriinsä.
Kyseessä on viivytystaktiikka kyllä sillä aina taas vähän aikaa itselleen rauhaa ostaa. Kyllä se jossain vaiheessa kyllästyy marmattamiseen ja sitten voi tehdä asiat älykkäämmin ja tehokkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tommonen mies. On entinen kumppani :)
Aika mykistävää katsoa sitä touhua, toinen ei vaan ymmärrä että mitä pitää tehdä saadakseen puhtaita astioita tai vaatteita. Vaatteet kasoissa pitkin kämppää ja sit kyseltiin missä on puhtaita sukkia.
Lopulta jätin sen miettimään mitä pitäisi tehdä jotta ilmestyisi niitä puhtaita sukkia ja muutin pois. Sinne jäi siis röykkiöittäin valmisruokabokseja, pyykkiä, likaisia astioita..siirsin lopulta sivuun sellaisiksi kasoiksi. Häntä ei kuulemma haitannut nämä (isot) kasat.
Sanoin etten voi käyttää suurinta osaa vapaa-ajastani siihen että siivoan ja järjestelen asuntoa, ja että pitäisi sen verran kunnioittaa toista että siivoaa ne omat jälkensä ja roskansa.
Asiasta puhuttiin kyllä, mutta se vaan katsoi mua sellainen tyhjä ilme naamalla. Eli valmistaudu eloon kaatopaikalla :)
Suhteen alussa siivottiin yhdessä. Sit yhtäkkiä se lopetti. Koitin siis sanoa että jos yhdessä laitettaisiin vaikka pyykit kaappiin niin tietäisi missä ne vaatteet sijaitsee. Ei se ees suostunut opettelemaan miten pesukone toimii tai missä meillä on pyyhkeitä. Muuten oli ihan tavallinen mies. En vaan enää pystynyt tuohon.
Muistan ikuisesti sen "blank stare" tuijotuksen sellainen hymynkare naamalla, kun koitin hakea puhumalla ratkaisuja tähän, että ei se asunto itekseen mene järjestykseen ja että ne omat jäljet voi ihan itse siivota. Mutta juu ei.
Voin kuvitella, että tässä taloudessa on pitänyt viikata pyyhkeet ja lakanatkin. Mitä järjen köyhyyttä. Muistan kun nuorena itsellänikin moiset älyttömyydet menivät läpi. Sen jälkeen tajusin, että voi toimia älykkäämminkin ja nostaa ne pyyhkeet ja lakanat suoraan käyttöön.
Eipä ole sen jälkeen tarvinnut viikkailla. Ja sen lakanankin voi tunkea sinne kaappiin, ei sitä lakanaaa kiinnosta onko se rytyssä. Näin homma hoituu sekunnissa.
Sinkkumies
Kirjoitatko myös Hamsterimies+3 -tunnuksin? Teillä on täysin vastaava, "älykäs" ja "kunnioittava" tyyli.
Ei mua kiinnosta sun luulottelut. Tässä on pysytty aiheessa ja sinä olet ensimmäinen paviaani joka keskustelee henkilöistä, eikä asiasta.
Sinä olet kuin hamsteri! Sinun tyylisi on samanlainen.
Sinkkumies
Epäsiisti ressukka...
Luuseri tuli itkemään huomiota ja pelaamaan pulunsakkia kun ei pärjää älykkäissä keskusteluissa ;) Hihhih..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei silitetä. Vaatteet viikkaan kaappiin.Sänkyä ei pedata. Imuroidaan ehkä kerran kahdessa viikossa. Pölyt pyyhitään kun on pölyistä, lattiat pestään kun jää sukka kiinni yms. joten ei ole vaatimus taso kovin korkea.
Yli 20-vuotta menty jo. Mies ei koskaan ole pessyt vessaa tai imuroinut koko huushollia. Pyykkiä pessyt ehkä 7 kertaa. Lattioita ei ole pessyt koskaan. Kaupassa käy ehkä kerran viikossa, mutta ostaa vain mitä itse tarvitsee. Tiskikoneen täyttää/tyhjentää pari kertaa viikossa.
Niin onhan meillä lapsiakin. Ei koskaan ole tarkastanut lasten läksyjä tai kuulustellut kokeisiin. Vanhempainillat ja kasvatuskeskustelut meikäläisen hommaa. Myöskin kevät ja joulujuhlat.
Näin meillä...
Niin ja tienaan enemmän kuin mieheni siis käyn töissä
Miksi asutte yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt miksi minulla ei ole ikinä aikaa mihinkään, kun siivoan ja kokkaan ja luuttuan. Aloin katsoa, miten mies toimii, ei pese vaatteita, ei tiskejä, ei laita tyynyjä järjestykseen, ei sijaa vuodetta.
En tehnyt mitään ja lähdik vain aamulla, ei mennyt aikaa mihinkään noista, en myöskään tee palattuani mitään vaan lähden pitkälle pyörälenkille.
Mikä pakko minun on tehdä yhteisessä kodissa jotain kun toinenkaan ei tee.
Kyllä.minäkin haluan vapaa- aikaa mieluummin kun luuttuan lattioita illat pitkät.
Sama täällä!
Ja sitten käytän vapaa-aikani netissä roikkuen,
kaljatölkki kädessä lähetellen vastakkaiselle sukupuolelle intiimejä kuvia jämerästä pelivälineestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Peset toki omat pyykkisi ja astiasi normaalisti. Tee myöskin itsellesi ruokaa, laita vaikka joku lappu "Tiinan eväät! Älä syö!" kerto miten edistyy :)
Jotenkin huvittavaa tämä naisten kakaramainen kiusaaminen. Tämä opitaan ilmeisesti jo päiväkodissa ja homma jatkuu hautaan asti.
Oletko ikinä kuullut sanontaa maistaa omaa lääkettään? Toimii ihmisiin yleensä aika hyvin. Veikkaan että ap on yrittänyt keskustella asiasta jo, tuloksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta se on kiusaamista ettei toinen ihminen siivoa sinun jälkiäsi tai kokkaa sinulle? Minä sitten kiusaan naapurin pekkaa kun en käy siellä siivoomassa ja ruokkimassa :( sinäkin kiusaat aina montaa ihmistä..
Jätän likapyykin kasoihin,Ja muutk.in tavarat. Ei kaappeja,ei hyllyjä. Eikä estrogeenia tai siivousviettiä. Hoidan asiat soveliaana hetkenä. Yleensä ainakin kerran vuoskymmenessä
Vierailija kirjoitti:
Moneskohan tuhannes ketju, jossa naiset itkevät kotitöistä?
Moneskohan tuhannes laiska mies elää toisen siivellä vapaamatkustajana?
Onneksi ei ole pakko asua ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole samanlaista näkemystä kodin siisteydestä ja sen hoidosta. Minä olen oikein tyytyväinen yksin asuessani, saa laittaa kaikki ihan miten tykkää eikä kukaan sotke tai siivoa väärin. Minun järjestys, paras järjestys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä kuullut sanontaa maistaa omaa lääkettään? Toimii ihmisiin yleensä aika hyvin. Veikkaan että ap on yrittänyt keskustella asiasta jo, tuloksetta.
Mistä asiasta? Mieshän totesi, etteivät vaateläjät haittaa, joten mitään ongelmia ei ole.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä asiasta? Mieshän totesi, etteivät vaateläjät haittaa, joten mitään ongelmia ei ole.
Sinkkumies
Niin vaateläjät eivät haittaa, saattaa ruveta haittaamaan kun muukin palvelu loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni sanookin, yhä uudestaan ja uudestaan. Mies väittää sitä nalkutukseksi ja lakkaa kuuntelemasta. Kaikki ei ymmärrä puhetta vaan tekoja. Ei tuossa ole mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit sinkku niin tekisitkö dilloin?
Mikä ihme kysymys tällainen on? Esim. itse olen sinkku ja teen luonnollisesti kaiken yksin, mutta jos jakaisin jonkun kanssa talouden, niin tietnkin odottaisin, että molemmat osallistuu. Onhan siinä enemmän hommaakin, esim. yhden tiskit tai pyykit vrt. kahden ihmisen (tai useammankin, jos on lapsia).
Ap on vielä nulikkaiässä. Kun kasvat, ymmärrät maailmaa paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tommonen mies. On entinen kumppani :)
Aika mykistävää katsoa sitä touhua, toinen ei vaan ymmärrä että mitä pitää tehdä saadakseen puhtaita astioita tai vaatteita. Vaatteet kasoissa pitkin kämppää ja sit kyseltiin missä on puhtaita sukkia.
Lopulta jätin sen miettimään mitä pitäisi tehdä jotta ilmestyisi niitä puhtaita sukkia ja muutin pois. Sinne jäi siis röykkiöittäin valmisruokabokseja, pyykkiä, likaisia astioita..siirsin lopulta sivuun sellaisiksi kasoiksi. Häntä ei kuulemma haitannut nämä (isot) kasat.
Sanoin etten voi käyttää suurinta osaa vapaa-ajastani siihen että siivoan ja järjestelen asuntoa, ja että pitäisi sen verran kunnioittaa toista että siivoaa ne omat jälkensä ja roskansa.
Asiasta puhuttiin kyllä, mutta se vaan katsoi mua sellainen tyhjä ilme naamalla. Eli valmistaudu eloon kaatopaikalla :)
Suhteen alussa siivottiin yhdessä. Sit yhtäkkiä se lopetti. Koitin siis sanoa että jos yhdessä laitettaisiin vaikka pyykit kaappiin niin tietäisi missä ne vaatteet sijaitsee. Ei se ees suostunut opettelemaan miten pesukone toimii tai missä meillä on pyyhkeitä. Muuten oli ihan tavallinen mies. En vaan enää pystynyt tuohon.
Muistan ikuisesti sen "blank stare" tuijotuksen sellainen hymynkare naamalla, kun koitin hakea puhumalla ratkaisuja tähän, että ei se asunto itekseen mene järjestykseen ja että ne omat jäljet voi ihan itse siivota. Mutta juu ei.
Voin kuvitella, että tässä taloudessa on pitänyt viikata pyyhkeet ja lakanatkin. Mitä järjen köyhyyttä. Muistan kun nuorena itsellänikin moiset älyttömyydet menivät läpi. Sen jälkeen tajusin, että voi toimia älykkäämminkin ja nostaa ne pyyhkeet ja lakanat suoraan käyttöön.
Eipä ole sen jälkeen tarvinnut viikkailla. Ja sen lakanankin voi tunkea sinne kaappiin, ei sitä lakanaaa kiinnosta onko se rytyssä. Näin homma hoituu sekunnissa.
Sinkkumies
Mihin sulla on kiire?
palkatkaa siivooja? kohtahan noita saa ottaa työkkärin jonosta ilmatteeks...
Ei mua kiinnosta sun luulottelut. Tässä on pysytty aiheessa ja sinä olet ensimmäinen paviaani joka keskustelee henkilöistä, eikä asiasta.
Sinä olet kuin hamsteri! Sinun tyylisi on samanlainen.
Sinkkumies