Mitä tehdä jäljellä oleville alkioille?
Meillä on jo kaksi lasta ja klinikalla on alkioitamme vielä pakkasessa. Tutkimuskäyttöön ei missään nimessä niitä luovuteta, enkä voisi kuvitella antavani niitä jollekin toiselle. Ajatus tuhoamisesta tuntuu aivan kamalalta, mutta jos ei enempää lapsia halutakaan yrittää, niin se on kai joskus edessä. En tiedä.
Minä ainakin ajattelen niitä alkioita lapsen alkuina, sitähän ne ovat. Tosi vaikea tilanne päättää, mitä niille tekisi. Tai sitten pitää alkaa yrittämään vielä kolmatta lasta ja käyttää ne alkiot. Se olisi positiivisin ja inhimillisin vaihtoehto!
Kommentit (26)
Mitä tulee munasolujen luovuttamiseen muutoin, kaikkialla ei hyväksytä lapsettomuushoitoja tarvinneita naisia luovuttajiksi.
Olet ilmeisesti luovuttanut munasoluja, ihan uteliaisuuttani tiedustelen että minkä verran sait korvauksia?!
Tuntuu, että sillä tavalla niistä olisi sentään jotakin hyötyä. Muuten ne vaan tuhotaan, mikä ei muuten tunnu minusta mitenkään kamalalta, mutta vaan kamalalta tuhlaukselta. Alkioita ei luovuteta, vaikka munasoluja olenkin luovuttanut.
meille olisi jaanyt pakkaseen soluja. Saimme hoidolla kaksoset, yhtaan alkiota ei jaanyt yli. Ehka sita yrittaisi kuitenkin muutaman vuoden kuluttua. En kylla viela lahtisi tuhoamaan tai luovuttamaan. Tsemppia!
Vierailija:
Mitä tarkoitat?
Vierailija:
tutkimuskäyttöön, roskikseen tai luovutettavaksi, ellei niitä siis käytä itse. Jos et noista halua mitään, niin sitten niitä on vain säilytettävä siellä ja maksettava siitä.
Itse en henk. kohtaisesti voisi tehdä keskeytystä ja siksi myös alkioiden tuhoamienen on paljon mietityttänyt.
Vierailija: