19 kuollut ja 59 loukkaantunut terrori-iskussa popkonsertissa Manchesterissa :(
Kommentit (537)
Vierailija kirjoitti:
Miksei niitä rajoja nyt oikeasti laiteta vaan kiinni? Ei herranjestas oman kansan tarvitse kysellä lupaa, että saataisiinko nuo laittomasti maassa olevat kriminaalit pois? Siitä pitää vielä maksaa.
Eihän niitä tarvitse edes kiinni laittaa, vaan paperit kunnossa ja rehellisellä asialla olevat pääsevät kulkemaan ihan yhtä vapaasti kuin rajojen ollessa "auki".
Kuinka joillakin voi olla jotakin tätä vastaan? Tai siis kun voi, niin mitkä ovat motiivit ja moraalin laita noin ylipäänsä?
Passi toimi ihan sujuvasti ennenkin. Nykyisin on vielä naamaskannaus. Ei mitään ongelmia, kun on asiat ja elämä kunnossa.
Ei saatu edes noita Romanian kerjäläisiä ja somaleita pihalle. Kädet pystyyn ja tervetuloa. Voi vitura sentään. Hävettäisi, jos olisi talvisodassa puolustanut isänmaata.
Vierailija kirjoitti:
Tekijän taustoista tietoa? Tp-hakija vai siirtomaataustainen britti?
Britanniassa syntynyt libyalainen jidahisti, määrittelee Daily Mail.
Käyttäytynyt viikkoja omituisesti naapureiden mukaan, rukoillut kadulla suureen ääneen jne. MU-fani.
Kaikki sanoo ettei pitäs antaa pelolle valtaa, mutta miks ottaa iso riski esim. menemällä johonkin suureen tapahtumaan? Isoihin tapahtumiin menon voi itse päättää ja mahdollisen iskun välttää, mutta arkisia asioita ei voi (esim joku voi ajaa autolla tahallaan päälle) mutta sillon PITÄÄ olla varovainen ja kattella vähän ympärille. Ei tuolla vaan voi mennä asenteella I don't give a shit.. en nyt tiedä ymmärsittekö edes mun pointtia mutta kumminkin.
Luin tästä uutiset ekaa kertaa jo viime yönä just kun olin päässyt kotiin Bruno Marsin keikalta. Olin aika järkyttynyt kun juuuuuuri olin itse isossa konsertissa ja samalla toisessa konsertissa on räjäytelty. Olin kuitenkin niin väsyny et menin vaan nukkumaan.
Nyt tänä aamuna ja päivänä jotenkin reality hit ja lujaa. Oon vaan itkeskelly koko päivän ja oksennus meinannut tulla. Toi on vaan ihan saatanan JÄRKYTTÄVÄÄ. Ite rakastan käydä keikoilla, se on kuin harrastus. Se tunne siellä on vaan parasta ja sen pitäis olla sellasta juhlaa ja iloa ja kaikilla on hauskaa. En voi käsittää että tällänen tapahtuma päätyi näin että ihmiset, nuoret joutui hengestään :(
Nämä tekijät itse tänne otamme ja heidän elämisemme vielä maksamme. Ei tällaista itselleen tekevä kulttuuri tule selviytymään, eikä ole syytäkään. Tuhoudemme vahvempien tieltä väistämättä. Luonnon ja vahvimman lait eivät paljon eurooppalaista humanismia kumartele.
Egyptissä kuoli huhtikuussa Isiksen tekemässä terrori-iskussa 36 ihmistä. Ei tuntunut pahemmin ketään täällä pohjolassa asia kiinnostavan.
Miksi eurooppalaisia pitäisi kiinnostaa, kun mähmyt tappavat toisiaan? Tänne niitä ei tarvitse tilata ongelmineen.
Possua ja puuroa pöytään, jos on pakko ruokkia. Lähtekööt pois. Tupakkavero vaikka triplaksi vähintään, jos naama ei näytä suomalaisen kalpealta. Ainoa kasvisruoka vahinkona kiertämään. Kiinankaali-mandariinisalaatti kouluajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Luin tästä uutiset ekaa kertaa jo viime yönä just kun olin päässyt kotiin Bruno Marsin keikalta. Olin aika järkyttynyt kun juuuuuuri olin itse isossa konsertissa ja samalla toisessa konsertissa on räjäytelty. Olin kuitenkin niin väsyny et menin vaan nukkumaan.
Nyt tänä aamuna ja päivänä jotenkin reality hit ja lujaa. Oon vaan itkeskelly koko päivän ja oksennus meinannut tulla. Toi on vaan ihan saatanan JÄRKYTTÄVÄÄ. Ite rakastan käydä keikoilla, se on kuin harrastus. Se tunne siellä on vaan parasta ja sen pitäis olla sellasta juhlaa ja iloa ja kaikilla on hauskaa. En voi käsittää että tällänen tapahtuma päätyi näin että ihmiset, nuoret joutui hengestään :(
Järkyttäväähän se onkin. Tuo nyt on aika kaukaa kumminkin haettua. Jos olet ollut jossain toisessa maassa toisessa konsertissa niin se ei liity yhtään mihinkään. Jos olisit ollut tuolla Manchesterin konsertissa ja selviytynyt niin ymmärtäisin hämmennyksen.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuumottaa, jos olisi suosittu artisti ja bändi. Euroopan kiertue edessä ja liksa kiinni siitä.
Niinpä miettikää niitä jotka ovat konserttipaikoilla työkseen. Joka päivä joutuu jännittämään, voi olla vaikea traumaperäinen stressihäiriö päällä. Mutta töihin pitäisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sanoo ettei pitäs antaa pelolle valtaa, mutta miks ottaa iso riski esim. menemällä johonkin suureen tapahtumaan? Isoihin tapahtumiin menon voi itse päättää ja mahdollisen iskun välttää, mutta arkisia asioita ei voi (esim joku voi ajaa autolla tahallaan päälle) mutta sillon PITÄÄ olla varovainen ja kattella vähän ympärille. Ei tuolla vaan voi mennä asenteella I don't give a shit.. en nyt tiedä ymmärsittekö edes mun pointtia mutta kumminkin.
Että nostetaan vaan kädet pystyyn ja annetaan terrorismin kukoistaa? Lopetetaan tapahtumien järjestäminen kokonaan ja mieluiten pysytäänkin kotona sen sijaan, että yritettäisiin lopettaa terrorismi? Jos tällainen ajattelu yleistyy, niin me on hävitty tää peli.
Vierailija kirjoitti:
Egyptissä kuoli huhtikuussa Isiksen tekemässä terrori-iskussa 36 ihmistä. Ei tuntunut pahemmin ketään täällä pohjolassa asia kiinnostavan.
Kyynel. Emme ole egyptissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäväähän se onkin. Tuo nyt on aika kaukaa kumminkin haettua. Jos olet ollut jossain toisessa maassa toisessa konsertissa niin se ei liity yhtään mihinkään. Jos olisit ollut tuolla Manchesterin konsertissa ja selviytynyt niin ymmärtäisin hämmennyksen.
Luulen ettei hän tarkoittanut, että läheltä liippasi vaan ihan että järkyttävää kun jopa noissa konserteissakin noita tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kaukaa haettua jos ymmärrät mitä siinä haettiin. Ilo pois elämästä muiltakin kuin uhreilta ja hyvästi turvallisuuden tunne ja tervetuloa jännittävä värinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuumottaa, jos olisi suosittu artisti ja bändi. Euroopan kiertue edessä ja liksa kiinni siitä.
Niinpä miettikää niitä jotka ovat konserttipaikoilla työkseen. Joka päivä joutuu jännittämään, voi olla vaikea traumaperäinen stressihäiriö päällä. Mutta töihin pitäisi mennä.
Traumaperäinen stressihäiriö ilmenee trauman saamisen jälkeen, ei sitä ennen. Ei liene konserttipaikkojen työntekijät ihan riskialttiimmasta päästä vaikka tällaiset miettimään varmaan pistävätkin. Samalka viivalla asiakkaiden kanssa. Monissa ammateissa on lukemattomat kerrat todennäköisempää loukkaantua ja menettää henkensä. Mistään poliiseista, palomiehistä jne. puhumattakaan. Itseäni pelottaisi enemmän olla SIWAn kassalla töissä. Niitä on ryöstetty viikoittain Suomessa. Konserteissa en muista usein Suomessa ikävyyksiä tapahtuneen. Henkirikoksetkin olleet entuudestaan tuttujen välienselvittelyjä.
Pitäisikö EU hajottaa kokonaan? Palata aikaan, jolloin kaikki maat saivat itse päättää omista asioistaan? Kaikkien maiden rajat olis kiinni ja minnekkään ei noin vain käveltäisi. Nykyisellä menetelmällä ei oo mitään mahdollisuuksia pysyä perässä siitä ketä maassa oleskelee.
EU:lle ja Merkelille voisi lähettää nuhteista terveiset, että "haistappa lalalaa."