19 kuollut ja 59 loukkaantunut terrori-iskussa popkonsertissa Manchesterissa :(
Surullista, tätä iskua poliisi ei onnustunut estämään.
Kommentit (537)
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää että miten näin on päässyt käymään? Areenalle, jossa oli yli 20 000 ihmistä on päässyt henkilö jolla on pommi! Keikoilla pitäis olla kunnon turvatarkastukset ja vituttaa kyllä ettei niitä ole, ei täällä Suomessakaan ollut. Olin tossa yks kesä olympiastadionilla konsertissa ja mun laukkua ei ees katsottu ollenkaan. Viitottiin vaan että kiire kiire mene jo sisään...
20 000 ihmistä, siinä on aika paljon tarkastamista. Nopeasti tehtävä, jos ei halua keikan
kestävän kymmentä tuntia.. niin, tai siis keikan odottamisen ja jonottamisen.
Toisekseen, tää kaveri räjäytti itsensä tarkastuslinjojen ulkopuolella. Ei ole mitään muuta keinoa kontrolloida kaikkea, kuin ulkonaliikkumis-kiellot, henkilön tarkastukset kaduilla jne. Eli hyvästit vapaalle yhteiskunnalle.
.. mutta jos sut nyt on jätetty portilla kopeloimatta, lupaan, että mä teen sen ens kerralla perusteellisesti! ;)
Turva-bisnes senkun vaan kasvaa..
t. Homeland-Security
Uutisissa pääministeristä lähtien hietaan että ei saa antaa pelolle valtaa.
Miksi eliitillä on kuitenkin turvamiehet mukanaan panssaroidut autot? Miksi he saavat pelätä ja tavis ei.
Kyllä tässä varmaan pitää alkaa sopeutua siihen, että jonkinlaisessa sotatilassa tullaan olemaan jatkossa, sotilaita kivääreineen kaduilla partioimassa (oletteko käyneet Berliinissä tai Pariisissa viime aikoina?) ja satunnaisia iskuja siviileitä vastaan odotettavissa. Kaikkeen tottuu. Ovathan tottuneet nuokin perinteisesti levottomista maista tulleet maahanmuuttajat, tuntevat varmaan olonsa kotoisaksi tulevaisuuden Euroopassa- vai noinkohan se nyt meni.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamalaa :(
Tähän on jo aika lailla tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset menossa isoon tuhansien ihmisten yleisötapahtumaan nyt kesällä, vakavasti mietin et pitäiskö perua, "ei pelolle valtaa" ei paljon lohduta jos oma lapsi kuolee jonkun islamistiterroristin iskussa.
Mutta mietippäs järjellä. Jos siel on tuhansia ihmisiä ja nämä terroristit saavat yleensä hengiltä parikymmentä ihmistä mikä on mahdollisuus että sinun lapselle jtn tapahtuu? Toki se on traumaattista olla edes paikalla. Mutta mikä on mahdollisuus että sinne edes tulee terroristi isku? Mikä mahdollisuus on että menehtyy auto-onnettomuudessa? Paljon suurempi.
Kyllä minä edelleen olen sitä mieltä että mun elämistä terroristit eivät tule rajoittamaan. Toki sitä kuuluisaa maalaisjärkeä saa aina käyttää. Mutta matkustan paljon euroopassa ja käyn erilaisiassa tapahtumissa enkä sitä aijo lopettaa.
Joo.
On ihan ok. nämä terrori-iskut eikä haittaa niin kauan kuin ei omille tutuille ja läheisille satu mitään. Pidetään lippu korkealla.
Ei hetkauta muiden hätä. Ei nälkää näkevät eikä muutkaan. Aika pieni mahdollisuus että nälkä sattuu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea ymmärtää, että mihin tarvitaan terrorismin tutkijaa, kun tyhmäkin käsittää, että teon taustalla on ismit.
Yksi tärkeimmistä terrorismintutkijan tehtävistä on auttaa ihmisiä säilyttämään oikeanlainen maailmankuvansa ja toisaalta pyrkiä muuttamaan vääränlaisia ja kolmanneksi, säilyttää "vihapuheen" rikosoikeudellinen valideetti.
Siis idea on se että talous ja siis eliitti ja edunsaajat tarvitsevat talouskasvua ja maahanmuutto edesauttaa tätä pyrkimystä ja terrori-iskut tulkitaan pienemmäksi pahaksi verrattuna talouden myönteiseen kehitykseen.
Ja tämä pitää nyt sitten työttömän kanta-euroooppalaisen sisäistää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään, ettei edes toisen polven maa...muuttaja sopeudu. Vanhemmat saaneet aikoinaan turvapaikan ja pommittaja itse syntynyt Briteissä. Tuossa kiitos.
Toisen polven maahanmuuttajat tuppaavat olemaan vanhempiaankin huonommin integroituvia ja helpommin radikalisoituvia. Euroopalla ei ole mitään uskottavaa ulospääsyä itse luomastaan katastrofista.
Vierailija kirjoitti:
Palsta täynnä rasisteja. Ei yllätä.
Mua taas ei yllätä yhtään, jos rasismi vain lisääntyy tällaisten tapausten myötä. Faktahan on se, että jossain vaiheessa tilanne kulminoituu, kansalaiset kyllästyvät odottamaan, että päättäjät reagoivat, ja ottavat ohjat omiin käsiinsä. Jos ei synny sota, niin ainakin hurjasti eri ryhmien välisiä tappeluja. Näin on tapahtunut kautta aikain, kun ihmisryhmät, joilla on keskenään hyvin erilaiset arvot, asuvat samalla alueella ja yrittävät "valloittaa" alueen ja varmistaa, että heidän arvomaailmansa on se, joka alueella vallitsee. Näkyyhän tämä eri puoliin jakautuminen jo nettikeskusteluissakin, mutta ei oikeasti taida olla kaukana, että homma menee fyysiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Muuten terot ovat voittaneet.
En käsitä miten jotkut vielä menevät tuohon tiedotusvälineissä toistettuun mantraan. Kuvitteletko tosiaan, että tuo on se ratkaisu: Suljet vaan silmät joka kerta tällaisen tapahduttua ja hoet itsellesi, että ei saa pelätä, kun ympärillä räjähtelee? Jatkat tekemättä yhtään mitään tämän kehityksen ehkäisemiseksi ja kuvittelet, että noiiiiin, nyt ne eivät voittaneet?
Se voitto heille mahdollistetaan juuri tuollaisella ajattelulla.
Tännekin halutaan näköjään sitten melkoisella riskillä yhteiskunta, missä suorittavien käsiparvien on käytävä kolmessa eri työssä, että pystyy edes jotenkin elättämään itsensä ja perheensä. Pääasia, että burgeri ja ranet ovat mässyttäjille halpoja ja ostareiden vessat siistejä.
Jonakin päivänä Suomessa. Kävelet jossakin Rautatieasemalla töihin tai olet vaikkapa lätkämatsissa. Jäi viimeiseksi kerraksi, kun rekka törmää tai posahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palsta täynnä rasisteja. Ei yllätä.
Mua taas ei yllätä yhtään, jos rasismi vain lisääntyy tällaisten tapausten myötä. Faktahan on se, että jossain vaiheessa tilanne kulminoituu, kansalaiset kyllästyvät odottamaan, että päättäjät reagoivat, ja ottavat ohjat omiin käsiinsä. Jos ei synny sota, niin ainakin hurjasti eri ryhmien välisiä tappeluja. Näin on tapahtunut kautta aikain, kun ihmisryhmät, joilla on keskenään hyvin erilaiset arvot, asuvat samalla alueella ja yrittävät "valloittaa" alueen ja varmistaa, että heidän arvomaailmansa on se, joka alueella vallitsee. Näkyyhän tämä eri puoliin jakautuminen jo nettikeskusteluissakin, mutta ei oikeasti taida olla kaukana, että homma menee fyysiseksi.
Ihan tuosta naapurista esim. Malmö ja Rinkeby. Kauan sitten menetettyjä kaupunginosia. Pitikö sitä sinisilmäisesti päästää maahan ja olettaa, että yhtäkkiä länsimaalainen demokratia omaksutaan diktatuurissa eläneiden parissa? Vähän sama kuin vaatisi joltakin nelosen oppilaalta kympin suoritusta. Ei tule kesää.
Miksei kukaan pistä Petteri Orpoa vastuuseen, hänhän se istui sisäministeriössään kun näitä laittomia maahantulijoita vyöryi rajan yli. Ja nyt hups, heitä on kadonnut maan alle. Ja mitä seuraavaksi? Minua ällöttää tuollainen muka päättäjä.
Normaali terve valppaus on paikallaan. Mikäli havaitsee jotain normaalista poikkeavaa, niin siitä on syytä ilmoittaa tilaisuuden järjestäjälle tai poliisille.
Onhan se tosiaan normaalista poikkeavaa jos havaitsee että joku räjähtää konsertissa ja tappaa parisenkymmentä ihmistä. Onneksi kaikki korjaantuu kun siitä ilmoittaa tilaisuuden järjestäjälle tai poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään, ettei edes toisen polven maa...muuttaja sopeudu. Vanhemmat saaneet aikoinaan turvapaikan ja pommittaja itse syntynyt Briteissä. Tuossa kiitos.
Toisen polven maahanmuuttajat tuppaavat olemaan vanhempiaankin huonommin integroituvia ja helpommin radikalisoituvia. Euroopalla ei ole mitään uskottavaa ulospääsyä itse luomastaan katastrofista.
Tämä on moneen kertaan nähty ja tilastoissakin todettu. Kahden kulttuurin välissä elämistä, mihin ei kumpaankaan oikein kuulu. Jää tyhjiö, minkä joku terroristijärjestö ja uskonto täyttävät joillakin. Ei joku arabi tai somali ole kantasuomalaisen mielestä suomalainen. Ainoa turvallinen ratkaisu on pitää nuo rajojen ulkona tästä syystä.
Muslimit räjäyttelee toinen toisiaan siellä muslimimaissakin. Asioiden "edistäminen" väkivallalla, itsemurhaiskuilla kuuluu ihan siihen heidän kulttuuriin mitä virallisen turvapaikkahaastattelun mukaan "paettiin". Abedi ei jäänyt kulttuurien väliin, hän valitsi vain sen islamilaisen.
.
Isku-uutisen jälkeen luin uutisen siitä, kuinka lapset kiduttavat eläimiä (hakkaavat ja potkivat siilejä ym). Yhtäkkiä ei tämä isku enää tuntunutkaan niin pahalta..
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa alkaa olla nyt pilalla. Juurtuminen toiseen kulttuuriin kestää 2-3 sukupolven ajan.
Kerro se Suomen romaneille.
Vierailija kirjoitti:
Jonakin päivänä Suomessa. Kävelet jossakin Rautatieasemalla töihin tai olet vaikkapa lätkämatsissa. Jäi viimeiseksi kerraksi, kun rekka törmää tai posahtaa.
Toivottavasti se ihminen ehtii rekan puskurin tai sirpaleiden lähestyessä miettiä mitä teki elämässään väärin että aiheutti itselleen tämän sattumuksen. Kenties piilorasistinen käyttäytyminen?
t. rasmus
Miksi tänne ylipäätään otetaan ihmisiä, joiden mielestä esim. koirat ovat saastaisia ja joita voi heidän mielestä siksi kiduttaa ja kohdella miten huvittaa. Rahan takia tietysti. Muita tarkoituksellisesti kiduttavat sietäisi eliminoida välittömästi.