19 kuollut ja 59 loukkaantunut terrori-iskussa popkonsertissa Manchesterissa :(
Surullista, tätä iskua poliisi ei onnustunut estämään.
Kommentit (537)
Terroristi oli syntyperäinen britti, vanhemmat muuttaneet Libyasta.
Kannatti Manchester Unitedia ja oli puhunut ääneen uskontekstejä kadulla https://www.thesun.co.uk/news/3624815/manchester-arena-bomb-ariana-gran…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin tästä uutiset ekaa kertaa jo viime yönä just kun olin päässyt kotiin Bruno Marsin keikalta. Olin aika järkyttynyt kun juuuuuuri olin itse isossa konsertissa ja samalla toisessa konsertissa on räjäytelty. Olin kuitenkin niin väsyny et menin vaan nukkumaan.
Nyt tänä aamuna ja päivänä jotenkin reality hit ja lujaa. Oon vaan itkeskelly koko päivän ja oksennus meinannut tulla. Toi on vaan ihan saatanan JÄRKYTTÄVÄÄ. Ite rakastan käydä keikoilla, se on kuin harrastus. Se tunne siellä on vaan parasta ja sen pitäis olla sellasta juhlaa ja iloa ja kaikilla on hauskaa. En voi käsittää että tällänen tapahtuma päätyi näin että ihmiset, nuoret joutui hengestään :(
Järkyttäväähän se onkin. Tuo nyt on aika kaukaa kumminkin haettua. Jos olet ollut jossain toisessa maassa toisessa konsertissa niin se ei liity yhtään mihinkään. Jos olisit ollut tuolla Manchesterin konsertissa ja selviytynyt niin ymmärtäisin hämmennyksen.
Luulen ettei hän tarkoittanut, että läheltä liippasi vaan ihan että järkyttävää kun jopa noissa konserteissakin noita tehdään.
Järkyttäävä se onkin. Tuollainen maalailu missä kerrotaan miten juuuuuuri ollaan oltu itse jossain toisessa konsertissa kun Manchesterissa räjähti on turhaa ja typerää. Tuolla Manchesterissa lapset räjähteli niin ei kannata vakavaan tapahtumaan ryhtyä luomaan tuollaisia aasinsiltoja jos oma konsertti-ilta on ollut menestys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuumottaa, jos olisi suosittu artisti ja bändi. Euroopan kiertue edessä ja liksa kiinni siitä.
Niinpä miettikää niitä jotka ovat konserttipaikoilla työkseen. Joka päivä joutuu jännittämään, voi olla vaikea traumaperäinen stressihäiriö päällä. Mutta töihin pitäisi mennä.
Jos tarkoitat tuolla Manchesterin areenalla töissä olleita, niin eiköhän heille tarjota kaikki mahdolliset terapiat ja PSTD-hoidot. Jos työpaikalle palaaminen samalle areenalle ei onnistu niin varmasti heille jotain korvaavia töitä tms. järjestelyjä tarjotaan. Vaikea kuvitella että pakotettaisiin tapahtumapaikalle töihin, jos ongelmia ilmenee. Onhan näitä ollut ikävä kyllä meilläkin. Sello, Myyrmanni, koulujen oppilaat ja opiskelijat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin tästä uutiset ekaa kertaa jo viime yönä just kun olin päässyt kotiin Bruno Marsin keikalta. Olin aika järkyttynyt kun juuuuuuri olin itse isossa konsertissa ja samalla toisessa konsertissa on räjäytelty. Olin kuitenkin niin väsyny et menin vaan nukkumaan.
Nyt tänä aamuna ja päivänä jotenkin reality hit ja lujaa. Oon vaan itkeskelly koko päivän ja oksennus meinannut tulla. Toi on vaan ihan saatanan JÄRKYTTÄVÄÄ. Ite rakastan käydä keikoilla, se on kuin harrastus. Se tunne siellä on vaan parasta ja sen pitäis olla sellasta juhlaa ja iloa ja kaikilla on hauskaa. En voi käsittää että tällänen tapahtuma päätyi näin että ihmiset, nuoret joutui hengestään :(
Järkyttäväähän se onkin. Tuo nyt on aika kaukaa kumminkin haettua. Jos olet ollut jossain toisessa maassa toisessa konsertissa niin se ei liity yhtään mihinkään. Jos olisit ollut tuolla Manchesterin konsertissa ja selviytynyt niin ymmärtäisin hämmennyksen.
Luulen ettei hän tarkoittanut, että läheltä liippasi vaan ihan että järkyttävää kun jopa noissa konserteissakin noita tehdään.
Järkyttäävä se onkin. Tuollainen maalailu missä kerrotaan miten juuuuuuri ollaan oltu itse jossain toisessa konsertissa kun Manchesterissa räjähti on turhaa ja typerää. Tuolla Manchesterissa lapset räjähteli niin ei kannata vakavaan tapahtumaan ryhtyä luomaan tuollaisia aasinsiltoja jos oma konsertti-ilta on ollut menestys.
Miksi ei saisi kertoa omasta turvattomuuden tunteestaan, kun juuri se on terojen toimesta ryöstetty. Näillä iskuilla on muitakin uhreja kuin itse fyysiset uhrit, heitä mitenkään väheksymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuumottaa, jos olisi suosittu artisti ja bändi. Euroopan kiertue edessä ja liksa kiinni siitä.
Niinpä miettikää niitä jotka ovat konserttipaikoilla työkseen. Joka päivä joutuu jännittämään, voi olla vaikea traumaperäinen stressihäiriö päällä. Mutta töihin pitäisi mennä.
No tolla asenteella voi jäädä suoraan kotiin. Tai voisi jos siellä ei olisi niin paljon riskejä. Konserteissa räjähtelee, autot kolaroi, lentokoneet tippuu, laivat uppoaa, tsunamit, maanjäristykset, myrskyt, salamat, pilaantunut ruoka, tupakointi, alkoholi, ydinonnettomuudet jne jne. Voihan noita märehtiä, mutta korkea ikä se vie hautaan vaikka kaikesta muusta selviäisikin. Itse aion elää vanhaan malliin. Jos nyt johonkin terrori-iskuun kuolen, niin olkoon niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nyt vasta sain tietää mitä on tapahtunut. Iltasanomia selatessa meinasin purskahtaa itkuun. Miksi maailmassa on niin paljon pahoja ihmisiä? Miksi tämmöistä pitää tehdä? Mitä tällä ihan oikeesti haetaan? Ja tuo "ei saa antaa pelolle valtaa" ei kyllä päde muhun. En mä täällä pikkukaupungissa tosin mitään iskua odota, mutta mietin kyllä, uskaltaako sitä kaikkiin isoihin tapahtumiin lähteä, mihin olen ajatellut meneväni. Ihan normaalia nykypäivää, että joku ajaa autolla ihmisjoukkoon tai ryhtyy itsemurhapommittajaksi. Ajan kysymys, koska se tapahtuu suomessa. En toivo sitä, mutta pieni pelko perseessä on että niin vielä käy.
Tosiaan ei mua jossain Pihtiputaalla kauheasti pelottaisi, mutta suomen pääkaupungissa asuessani on alkanut vähän miettimään, että koska ja missä tapahtuu.
Helatorstai on siinä mielessä ongelmallinen, että silloin kaikki munat pannaan samaan koriin. Se huolestuttaa. Toivottavasti siellä ovat turvatoimet erittäin tiukat ja asioista huolehditaan tarkasti. Kun koko maan poliittinen johto on keskittynyt melko pienelle alueelle ja kun paikalla on myös runsaasti entisiä poliitikkoja, taiteen ja kulttuurin edustajia ja aivan tavallista kansaa, niin on se ajatuksia herättävää varsinkin nyt. Mutta toivotaan, että ongelmia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt kun luin uutiset tänään :,(
En voi tajuta millainen hirviö täytyy ihmisen olla tappaakseen nuoria ihmisiä konserttipaikalla. Mihin tämä maailma on menossa.
Ei tämä maailma varsinaisesti mihinkään ole muuttumassa.
Joukkosurmaajia on länsimaissa edelleen hyvin vähän, kuten on "aina" eli jo satoja vuosia ollut.
Tämä nykyinen ilmiö, josta ei saa puhua, johtuu taas siitä, että länsimaihin tulee entistä enemmän ja vailla kontrollia ihmisiä tietyistä maista, joissa tämä toiminta on ns. aina (paikasta riippuen kymmeniä, satoja tai tuhansia vuosia) ollut käytäntö ja maan tapa. Joku haluaa muuttaa Euroopan samanlaiseksi paikaksi, ja tällä jollain on selvä suunnitelma. Tähänhän ehdotetaan tietysti ratkaisuksi mm. poliisin valtuuksien lisäämistä, viestintäsalaisuuden vähentämistä, aseiden viemistä metsästäjiltä, autojen lukituksien parantamista, metallinpaljastimia, valvontakameroita jne. Sitä oikeaa ratkaisua ei saa ääneen sanoa, eikä siitä puhuminen tämän suunnitelman tarkoitus olekaan. Oikean syynhän on annettu tarkoituksella tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi kertoa omasta turvattomuuden tunteestaan, kun juuri se on terojen toimesta ryöstetty. Näillä iskuilla on muitakin uhreja kuin itse fyysiset uhrit, heitä mitenkään väheksymättä.
Tottakai saa, mutta ylireagoinnilta tuollainen panikointi oksenteluineen mielestäni tuntuu, jos ei ole ollut lähelläkään tapahtumapaikkaa. Samalla logiikalla ei voisi tehdä enää mitään eikä olla missään, koska aina joku jossain puolella maailmaa on päässyt samoissa puuhissa hengestään. Ehkä kannattaisi kuitenkin yrittää jatkaa elämistä ilman toivottomuuteen heittäytymistä. Muuten terot ovat voittaneet.
En voi ymmärtää että miten näin on päässyt käymään? Areenalle, jossa oli yli 20 000 ihmistä on päässyt henkilö jolla on pommi! Keikoilla pitäis olla kunnon turvatarkastukset ja vituttaa kyllä ettei niitä ole, ei täällä Suomessakaan ollut. Olin tossa yks kesä olympiastadionilla konsertissa ja mun laukkua ei ees katsottu ollenkaan. Viitottiin vaan että kiire kiire mene jo sisään...
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää että miten näin on päässyt käymään? Areenalle, jossa oli yli 20 000 ihmistä on päässyt henkilö jolla on pommi! Keikoilla pitäis olla kunnon turvatarkastukset ja vituttaa kyllä ettei niitä ole, ei täällä Suomessakaan ollut. Olin tossa yks kesä olympiastadionilla konsertissa ja mun laukkua ei ees katsottu ollenkaan. Viitottiin vaan että kiire kiire mene jo sisään...
Tiettävästi tero ei ollut keikalla, vaan käveli konsertin päätytttyä poistuvien lasten ja heitä odottelevien vanhempien joukkoon, jossa ei tietenkään ollut enää turvatarkastusta.
Nämä uskonnon sairastuttamat keksivät kyllä aina porsaanreiän, ja ottavat kohteikseen heikoimmat mitä keksivät. Vauvoja seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö EU hajottaa kokonaan? Palata aikaan, jolloin kaikki maat saivat itse päättää omista asioistaan? Kaikkien maiden rajat olis kiinni ja minnekkään ei noin vain käveltäisi. Nykyisellä menetelmällä ei oo mitään mahdollisuuksia pysyä perässä siitä ketä maassa oleskelee.
EU:n tärkein historiallinen seikka oli se että sillä ehkäistiin sotakaluston hamstraus kuten natsi-saksa teki.
Eli vapaa liikkuvuus jota voidaan avoimesti tarkkailla. Teräksestä se lähti ja saatiin Eurooppaan rauha vapaalla liikkuvuudella. Nähtiin ettei mikään maa varustele terästä sotateollisuutta varten liikaa...
Eli missään tapauksessa ei pitäisi mennä ajassa taaksepäin vaan kehittää yhteistyötä entistä tiiviimmäksi EU-maiden välillä. Myös yhteinäistää lainsäädäntöä samaksi. Suomen alkoholilainsäädöntö vaatii muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä estetä mitään iskuja. Terroristit iskevät jos vain haluavat. Tarkastukset vain hankaloittavat ja hidastuttavat jonoja sun muita. Lentoliikenne on "aika" tarkkaan valvottua ja niin vain koneet lennetään kaksoistorneihin jos niin haluavat. Iskuja tapahtuu jos niitä joku haluaa toteuttaa. Pari amatööriä voi jonkun järjestysmiehen haaviin jäädä. Epäilen sitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa, mutta ylireagoinnilta tuollainen panikointi oksenteluineen mielestäni tuntuu, jos ei ole ollut lähelläkään tapahtumapaikkaa. Samalla logiikalla ei voisi tehdä enää mitään eikä olla missään, koska aina joku jossain puolella maailmaa on päässyt samoissa puuhissa hengestään. Ehkä kannattaisi kuitenkin yrittää jatkaa elämistä ilman toivottomuuteen heittäytymistä. Muuten terot ovat voittaneet.
Tolla panikoimisella tarkoitettiin ihan varmaan sitä iskua kuinka kauhea se oli ja lapsia kuoli yms. Kyllä mullakin aina tulee oikeen ihan fyysisesti huono olo kun lukee uutisen uudesta iskusta. Itkettää kyllä että tälläiseen tilanteeseen ollaan päädytty :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiettävästi tero ei ollut keikalla, vaan käveli konsertin päätytttyä poistuvien lasten ja heitä odottelevien vanhempien joukkoon, jossa ei tietenkään ollut enää turvatarkastusta.
Nämä uskonnon sairastuttamat keksivät kyllä aina porsaanreiän, ja ottavat kohteikseen heikoimmat mitä keksivät. Vauvoja seuraavaksi?
Ja jos ei olisi päässyt sinne, niin viereiselle asemalle odottamaan konserttivieraiden tulvaa. Itseäni oudoksuttaa miten jotkut luulevat maailman ylipäänsä olevan valvottavissa ja hallittavissa kun ei mitenkään ole edes teoriassa mahdollista.
Vauvat, sairaat, tms. seuraavana. Terot joutuvat aina laittamaan paremmaksi saadakseen saman reaktion aikaan. Ulkomailla on ollut näitä tapettujen vauvojen ruoan seassa syöttämisiä äideilleen ja myöhemmin asian paljastamisia. Ei niiltä mielikuvitus lopu.
Vierailija kirjoitti:
Milloin tää loppuu? :(
Sitten kun tekijät saadaan loppumaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Milloin tää loppuu? :(
Loppuu? Vastahan terot ovat pääsemässä vauhtiin.
Ei tämä lopu ikinä. Nyt on liian myöhäistä. Sipilä ja kumppanit sanovat vain että pelolle ei saa antaa valtaa - onkohan ääni kellossa ja lähipiirin kesken sama, jos oma lapsi kuolisi tuollaisen seurauksena. Lopettakaa puhuminen ja tehkää jotain. Tai lopettakaa edes terroristien lappaaminen maahamme. Raukkamaista ja sairasta, että raha menee joidenkin kohdalla kaiken edelle.
Euroopan talouskasvulla on kova hinta
No ei kun järjestetään enemmän isoja tapahtumia ja velvoitetaan kaikki menemään niihin. Annetaan mahdollisuus uusiin iskuihin. Pääasia ettei pelolle anneta valtaa,koska kuolemaa ei pidä pelätä.