Järkyttävää luettavaa tyttöjen nälkäkuurit!
http://lasiluuranko.suntuubi.com/?cat=10&aid=4&fid=4592&mid=4592&c=4592
Näin neljän pojan äitinä ja "ikuisena laihduttajana" olen tyytyväinen, ettei mulla ole tyttäriä, joille olisin siirtämässä tätä omaa laihdutuksentarvettani... Vaikka siis itse olenkin ihan terveissä mitoissa ja kuntoilen paljon.
Media ja mainonta antaa kyllä tytöille nykyään niin vääristetyn kuvan siitä, millainen naisen pitäisi olla! Tyttöparat.
Kommentit (11)
Taitaa tälläkin HENKILÖVAAKA olla uuden kodin ensimmäinen ostos.
Miten näitä edes saa olla netissä? Katoitteko noi tyttöjen kommentit noista kuvista... toivottavasti eivät ole tosissaan...
Ja tehokkaasti! Huomasin että voihan sitä tosiaan laihtua niinkin että syö tosi vähän.
on vasta vuoden ikäinen ja ties missä mittasuihteissa nuokin ongelmat on sitten 14 vuoden päästä. ja joo ikinä ei saa tyttären kuullen ihannoida laihuutta ja tuskailla oman ulkonäön kanssa.
tyttö kuitenkin ihailee äitiään, niin ei saa antaa lapselle vääristynyttä käsitystä asioista.
nykyään myös pojilta vaadittaan kaikkea. Pitää olla "kova" käydä punttisalilla ja vetää vähän aineita jotta lihas kasvaa paremmin. Pitää olla kovassa kunnossa ja sitten juostaan tms itsensä henkihieveriin. Nettinörtit suunnittelevat pommeja ja koulukaappauksia - tai sitten vain tappavat itsensä. Normaaliahan on pojilla mopojen viritys,röökin vetäminen, autolla kaahaaminen, perskännit ja tappelut. Ja onhan pojilla myös anoreksiaa nykyään...
Tietysti Sinun poikasi ovat ihan erilaisia :).
T. nuorisotyöntekijä
No toivottavasti olisivat erilaisia ! :) Vaikeapa sitä on vielä niin pitkälle tulevaisuuteen kuvitella : vanhimmainen on vasta 8v. ja kuopus pian kaksi vuotta vanha. Kyllähän sitä varmasti tämänkin nelikon kanssa sattuu ja tapahtuu! Mutta toivon, etteivät he ole minun laihdutusintoiluistani (ajoittaisista sellaisista) luoneet itselleen sitä mielikuvaa, että naisen tulisi olla laiha. On kuitenkin mahdollista olla myös terveellä tavalla hoikka eli syö terveellisesti ja liikkuu säännöllisesti.
terkuin Ap (165cm/59kg)
siitä painosta pitää niin paljon vouhottaa? jos laihdutatkin niin laihduta ihan omassa hiljaisuudessasi. varmasti pojatkin saavat tuossa käsityksen siitä millainen naisen vartalon pitää olla. ja kuka nainen haluaa miehen joka rakastaa naistaan vaan laihana. ja nuo paineet nykyään voi tarttua poikiinkin. ei syömishäiriöt ole enää vaan tyttöjen ongelma. myös pojilla paineita omasta ulkonäöstään eli sitä ei ole hyvä kotona lietsoa.
Sitten kun on yli 25-vuotias, virheetkin hyväksytään helpommin, mutta sellaisille 16-22-vuotiaille on kauheat vaatimukset.
Miettikää nyt: siinä iässä pitää kerätä vain meriittiä toisensa perään, juuri on päästy peruskoulusta niin seuraa lukio ja sitä heti jatko-opinnot, välivuoden pitäjät leimataan roikkujiksi. Opinnoissa pitää olla hyvä, mutta se ei riitä vaan samalla pitää kartuttaa työkokemusta...Ja ulkonäöstä on kovat paineet, sillä kaikkihan "kadehtivat" teinejä oli siihen aihetta tai ei...Ihmissuhteista pitäisi hankkia kokemusta, seurustelukumppaneita pitää olla mutta ei liikaa, ettei pidetä kevytkenkäisenä. Jos taas ei kerry kokemusta on nössö.
Samoin päiheitä pitää kokeilla, mutta humaltua ei saa, muuten on tyhmä. Pitää olla muodikas mutta ei pissis.
Täytyy matkustella, että "on sitten mitä muistella" ja ravata ulkomailla työharjoitteluissa että olisi kansainvälinen.
16-22-vuotiaana jyvät erotellaan akanoista eikä kukaan tahdo olla syrjäytynyt luuseri.
Yli 25-vuotiaaksi kun pääsee koittaa suuri helpotus: opinnot pulkassa, voi keskittyä työhön ja perheeseen ja rahan keruuseen eikä muusta tarvitse enää piitata.
Ja olen ujuttanut heidänkin ruokavalioonsa omia syömistottumuksiani, esim. vähentänyt rasvankäyttöä ja korvannut ruoanlaitossa käytettävän rasvan öljyyn. Vanhin poika käy kuntosalini lasten temppukoulussa ja on kiinnostunut jalkapallosta. Ja mielestäni se, että herkkupäivä pidetään vain kerran viikossa (tai kahdessa) on vain eduksi koko porukalle. Ja välillä, kun olen ollut kuukausiakin ilman karkkia, pojat ovat kyselleet, että miten sä pystyt olemaan ilman karkkia, kun se on niin hyvää? :)
Ap
pelkään että 8 vuotias tyttöni viellä rupeaa matkimaan minua
hän puhuu usein kuinka kiva on olla hoikka
Täälläkin kritisoidaan intohimoisesti ihan tavallisen painoisia lapsia lihaviksi ja rumiksi. Millaisia aikuisia tällaisissa perheissä kasvaneista lapsista tulee?