Mies ei halua GPS-paikanninta autoon
Meillä on tuliterä, melko kallis auto ja ehdotin miehelle, että piilotettaisiin siihen GPS-paikannin varkauden varalta. Paikannin ei olisi kallis ja sen käyttökin maksaisi kuukaudessa vain muutaman euron. Mielestäni siis hyvin kannattava sijoitus, mutta mies ei innostunut ajatuksesta lainkaan! Keksi ihan ihmeellisiä tekosyitä, mm. sen, ettei paikantimesta ole mitään hyötyä jos auto vaikka poltetaan tai varkaat löytävät paikantimen. Ihan naurettava syy! Parhaassa tapauksessahan voisimme säästää paikantimen ansioista pitkän pennin, kun rikollinen voitaisiin saada kiinni heti. En oikeasti keksi miehen reaktiolle mitään muuta selitystä kuin sen, että hän ei halua minun tietävän, missä autolla ajelee! Mitään muuta syytä epäilyille ei ole aiemmin ollut, mutta tämä on kyllä melko hälyttävä merkki... Teenkö rikoksen, jos asennan paikantimen mieheltä salaa? Auto on molempien nimissä.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tulee pian töistä kotiin. Mietin, mitä sanoisin hänelle.
Naurattaa ja itkettää:( Tässäkö tämä oli...
Ap
Älä viitsi, huono matkimisyritys. Ukko istuu tyynenä tuossa vieressä eikä minua naurata tai itketä, vaan vituttaa tuo miehen typeryys!
Ap
Älä sinä feikki-ap yritä kaapata minun ketjuani :( Muutenkin rankkaa, kun tällainen petturuus tulee ilmi :((
Ap, se oikea
Vierailija kirjoitti:
AP Oli jo ilmiselvää otsikosta mikä oli tarkoituksesi, olet hirveä kyttäävä ämmä. Jos oikeasti kiinnostaa auton turvallisuus niin miksi et ehdota sitten, että seuranta toiminto gps:ssä olisi miehen hallussa. Eli SINÄ et näkisi sitä. Sitähän haluat vai? Että auto on turvassa? pls
Et tainnut ollenkaan ymmärtää mistä jutussa oli kyse? Minullahan nimenomaan OLI alunperin turvallisuus tässä taustalla, mutta miehen outo reaktio sai epäilyksen heräämään! Ihan ihmeellisiä selityksiä keksi, miksi GPS olisi huono idea! Ja tottakai olisin suostunut tuohon mitä ehdotit, mutta mies ei tainnut tajuta että sellainen mahdollisuus olisi olemassa vaan tyrmäsi idean suoralta kädeltä.
Ap
Puolittakaa salasana niin toinen ei voi yksinään kytätä toisen olinpaikkoja. Eli toinen laittaa salasanan ekat merkit ja toinen loput. Kumpikin säilyttää itse omaa salasanapuolikastaan. Auton liikkeitä voi tutkia vain molempien ollessa paikalla.
Hienoo, kerro minullekkin parin euron gps:n merkki ja malli, joka toimii? Laitan mummon pyörään, niin helpompi löytää kun eksyy.
Entä teenkö rikoksen, jos ratsaan miehen puhelimen ja läppärin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö uusissa ja kalliissa autoissa ole jo gps-paikannut automaattisesti? Ainakin meidän autossa on. Ei sitä erikseen tarvi piilotella.
No eipä vaan meidän autossa ole sellaista. Ehkä olisi saanut lisävarusteena? En tajunnut autoa ostaessa ollenkaan ajatella tuollaista asiaa.
Ap
Ap, hanki itsellesi hoitoa ahdistukseesi ja jätä miehesi rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö uusissa ja kalliissa autoissa ole jo gps-paikannut automaattisesti? Ainakin meidän autossa on. Ei sitä erikseen tarvi piilotella.
No eipä vaan meidän autossa ole sellaista. Ehkä olisi saanut lisävarusteena? En tajunnut autoa ostaessa ollenkaan ajatella tuollaista asiaa.
Ap
Et valmistellut provoa huolella ja sen huomaa, kaikissa uusissa autoissa on gepsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, meidän autoon ei takuulla tule tuollaista paikanninta niin kauan kuin asiaan voi itse vaikuttaa, enkä usko miehen kyllä pettävänkään..
Ehkä mies ei vain halua, että jokainen ajettu metri päätyy jonkun muun analysoitavaksi niinkuin jokainen lisätty päivitys tilitys somessa...Juuri näin. Ei tule myöskään omaan autoon jos saan sen itse päättää. Ei ole mitään tarvetta tukea tällaisia kyttäyspalveluita.
Ap: Kumman se auto on ja kumpi sitä käyttää? Koska kehuit tulojanne, ilmeisesti molemmilla on oma auto. Miksi siis sinun pitäisi päästä seuraamaan miehesi auton liikkeitä mutta miehen ei ilmeisesti sinun?
Meillä on kaksi autoa, kumpikin molempien nimissä kun ne on aina puoliksi maksettu. Kakkosauto on vähän vanhempi, nyt vaihdettiin taas uusi auto. Ajellaan miten sattuu menoja olemaan ja tietysti "ykkösauto" on kummallekin se mieluisampi vaihtoehto, sen ottaa aina tilanteen mukaan se jolla on suurempi tarve/ lähtee aiemmin/ enemmän ajoa tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Entä teenkö rikoksen, jos ratsaan miehen puhelimen ja läppärin?
Ap
Kyllä teet.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2004/20040516
.
Oke tää oli provo mut miehen puhelimessa oli työkaverini tussun kuvia.
AP
Vierailija kirjoitti:
Hienoo, kerro minullekkin parin euron gps:n merkki ja malli, joka toimii? Laitan mummon pyörään, niin helpompi löytää kun eksyy.
Sanoin, että KÄYTTÖ maksaa pari euroa kuukaudessa. Itse laitteen hinta olisi vähän vajaa 100 €.
Ap
Mitä väliä sillä peltilehmällä siinä vaiheessa on, jos se on jo varastettu?
Vierailija kirjoitti:
Oke tää oli provo mut miehen puhelimessa oli työkaverini tussun kuvia.
AP
Se että olit oikeudettomasti nähnyt nuo kuvat olisi vielä ollut ok. Mutta nyt hyödynsit laittomasti saatuja tietoja joten vankila odottaa. Et saa edes miehellesi kertoa nähneesi, jos kerrot olet tehnyt rikoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et valmistellut provoa huolella ja sen huomaa, kaikissa uusissa autoissa on gepsi.
Ei todellakaan ole tai sitten minua on kusetettu pahemman kerran! Äkkiäkös tuon käy tarkistamassa ohjekirjasta.
Ap
Täällä on taas useampi surkea Ap:n matkija liikenteessä. Koittakaa edes matkia paremmin kirjoitustyyliäni!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei todellakaan ole tai sitten minua on kusetettu pahemman kerran! Äkkiäkös tuon käy tarkistamassa ohjekirjasta.
Ap
Jos autossa on navigaattori on siinä gps. Vuoden päästä gps on pakollinen kaikissa uusissa autoissa, koska hätäviestit tarvitsevat sijainnin.
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kanta-hame/316183-autojen-hataviest…
Juuri näin. Ei tule myöskään omaan autoon jos saan sen itse päättää. Ei ole mitään tarvetta tukea tällaisia kyttäyspalveluita.
Ap: Kumman se auto on ja kumpi sitä käyttää? Koska kehuit tulojanne, ilmeisesti molemmilla on oma auto. Miksi siis sinun pitäisi päästä seuraamaan miehesi auton liikkeitä mutta miehen ei ilmeisesti sinun?