Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

' ' ' ' EX-HAAHUT____ VIIKKO 13' ' ' ' ' '

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin Pulia kangastukku.com:ista. Hinnan mukaan metsästin ja tuntui, että siellä olis edullisinta (jotain 15 ¿/meetri). Yhdestä metristä näyttää riittävän kuuteen vaippaan eli 12 vaippaan mulla nyt pulia. Tuossa taisin tehdä mokan, kun tilasin polarfleeceä sisäpuoleksi ja se taitaa olla kuorimateriaalina enemmän käytetty...No sitä piisaa kahteen vaippaan ja aion sen käyttää niin. Ajattelin hommata sitten loppuihin polyestermokkaa, joka kuulemma käy herkkäihoisillekin kun microfleece ei välttämättä käy.

Nyt tuonne tuiskuun hakemaan päiväpostia lootasta.

Onnea neuvolaan!

M

Vierailija
22/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä suosittelen sisäpuolelle kuivaliina neulosta,myllymuksuilta saa ainakin.polyestermokkakaan ei toimi niin hyvin kuin tuo :) ainut huono puoli sen kanssa on,että pitää olla tarkka ettei vaippojen tarrat jää siihen kiinni,ne tekee ikävää jälkeä.

phuuh*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jännittäny.

MÄ EN TAVANNU KOKO TERKKAA!!!!!

koko neuvola oli ku huopatossutehdas,koputin ja painoin nappia,ei mitään.Olipa kiva sännätä sinne.prrrrr....

onneks tänää vuoto on rauhoittunu,mielikin,mut olis se ollu kiva käydä ku sovittiin.

F

Vierailija
24/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai täälläkin puhutaan vaipoista =) Mä sain taas kipinän ja oon tän päivää tutkaillu kestovaippoja ja kaikkee mitä niihin liittyy.Noi on vaan niin hitsin sulosia!!!Kyllä musta taitaa vähintäänkin sekakäyttäjä tulla (tai siis enhän MÄ niitä ite käytä...)Tekis mieli koittaa ommella itekin,mutta luulen,että säästän hermojani ja ostan valmiita...Ne Verhotkin kun on edelleen osittain kesken...

Sari

Vierailija
25/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaverit

Yritän ryhdistäytyä tämän nettielämän kanssa ja ryhtyä teille kirjoittelemaan ahkerammin. mutta kun on hitsi töitä niin paljon : )

Viimeistä viikkoa siis jumppia viedään tällä viikolla ja haikealta tuntuu. Eilen tuntui sellaista pistävää kipua kesken liikkumisen ja päättelin, että ihan hyvähän tämä on tässä pian jättää. En vain tiedä mitä teen sillä kaikella ylimääräisellä vapaa-ajalla :-D

ehkäpä käyn tekemässä reippaita (puolijuoksua) kävelylenkkejä tai uimaan ryhdyn. Pakkohan tässä on liikkua kun on liikkuvaksi syntynyt.

Yahoohon kirjaudun jahka ehdin. Kiitos Femmis, että sellaisen olet luonut.

Voi Hende ja Femmis noita vuotoja! Voimia ja jaksamista tuon kaamean piinan kanssa.

Femmikselläkö on myös sokeritarkkailua. Kurjaa. Siis, sinullako oli aika neuvolaan ja siellä ei ollut ketään? mitä ihmettä?!

Vaunuista oli juttua.

Myönnän kasvot punaisena, että meillä on vintillä tutulta saadut (ei ollut säilytystilaa ja lapset jo niin isoja) pari vuotta vanhat emmaljungat. Ihan sievät sini-viherruudulliset ja mukana on päivänvarjo ja kaikki. ¿Parvekevaunut¿ , vaikak ei meillä mitään parveketta kyllä ole.

Ja mitäpä mies sanoi kun ne näki? ¿Noita en ainakaan työnnä¿. Niin, että näin meillä.

Nyt on sitten tilattuna kevään kolmipyöräinen uutuusmalli ja värikin sellainen, ettei Suomessa ollut ja saapuvat siksi vasta huhtikuun lopulla ja maksavat aivan järisyttävän paljon. No, ovathan ne tosi kivan näköiset ja varmasti hyvät käyttää. Mies tuntuu muutenkin suhtautuvan tähän koko asiaan jonkinlaisena kilpavarusteluna : ) Puhuu siitä kuinka kärrää pikkuista sunnuntaiaamuisin ¿mageissa uusissa¿ vaunuissa pitkin Kaivopuistoa ja käy Ursulassa kahvilla. Paras tehdäkin niin ja jättää minut nukkumaan :-D

Kaksosen miehen tapaan siis mieheni on ihan höpsönä koko vauvasta muutenkin.

Mutta kun tämä on minulle ensimmäinen vauva niin onhan se ihanaa hankkia kaikkea suloista ja uutta ja jospa laatua tulisi ostaneeksi ja joskus kakkosen (hui) tai kolmosen (iik) kanssa niitä samoja tulisi sitten käytettyä. Miehen tytär on jo täysi-ikäinen ja siksikin hän on niin kovin täpinöissään näistä asioista.

Sartsu näkyy kunnostautuneen vaunujen vaihdossa. Taidat olla tosiammattilainen ;)

Wilkunaa taidamme kaikki jännittää. Aika huisia varmaan miettiä, että se LA on juuri nyt : )

Kaksoselle onnea hyvistä neuvolakuulumisista ja siitä, että sait ihanan terveydenhoitajan. Se on kullanarvoinen asia. Omani on sellainen höseltäjä, että pahaa tekee. Ja lisäksi olen iste aika faktaorientoitunut enkä pidä siitä, että terveydenhoitaja (terveydenhuollon ammattilainen siis, eikö) puhuu lässyttävällä äänellä ¿pissatulehduksesta¿ tai ¿pissatestistä¿, kun kyse on mielestäni ¿virtsatie-infektiosta¿ ja ¿virtsanäytteestä¿. Siis pieniä juttujahan nuo, mutta kun se kokonaisuus ärsyttää, niin nuo pienetkin asiat ärsyttävät vielä enemmän.

Kateellisena luin Mauku sinun neulomis- ja ompelemisvimmaasi. Olen tässä ostellut hiljalleen sopivia lankoja pikkuista varten. Erityisesti polttelevat ne valkoiset, joista ajattelin veijarille lettineuleen tehdä. Yksi oma villapaita on pahasi kesken ja ajattelin, että sen teen kun ehdin, mutta, mutta.. vauvojen vaatteet kun edistyvät niin huimasti paljon nopeammin. Olen käyttänyt äitini ompelukonetta aina kun tarvitsen, mutta nyt sen saaminen on hankalampaa kun äitini asuu kahdella paikkakunnalla ja kummassa lie ompelukone ja miten sen sieltä saisi. Olen jo vuosia ajatellut, että pitäisi investoida kunnon kone itselleni, mutta ne vain ovat niin julmetun kalliita. Tai no, jos vaunuihin vertaa, eivät sittenkään :-D ensi viikolla on Hullut Päivät ja siihen olen päättänyt satsata ja siis vihdoin sen koneen hankkia vaikka en nyt kaikkia herkkuja siihen saisikaan.

Sitä paitsi vauvansänkyyn (juu, uusinta mallia sekin-- hävettävät nämä kulutustottumuksemme : )) pitäisi ommella se katosverho. Teline sille verholle jo on, mutta ne valmiina myytävät verhot eivät ole ihan sitä mitä haluan ja melko tyyriitä suoria kangaskappaleita kaiken lisäksi. Tuo verho on kai vähän typerä juttu, mutta ajattelimme, että kun vauva joka tapauksessa nukkuu samassa huoneessa kanssamme ja katonrajassa on sellainen tuuletusaukko (vanha talo siis) ja isot ikkunat ja saisi siis vauva vähän yksityisyyttä ja ehkäpä valon- ja vedonsuojaakin. Selityksen makua siis, tiedän.

Minullekin jäätelö maistuisi kuten sinulle Mauku. Ihme juttu se jäätelö. Lauantaisin viimeistään on saatava oikein iso jäätelöannos kermavaahdolla ja kastikkeilla. Se on jo tapa. Katsotaan mitä neuvolan vaaka näyttää. Muutoin olen kyllä syönyt varsin terveellisesti (terveellisemmin kuin ikinä itse asiassa), joten ei se paino nyt voi pelkällä jäätelöllä huimasti nousta. tuo on silti ihmeellistä, että jaksavat painosta huomautella. Inhaa.

Neronjalle onnea neuvolakuulumisista ja ennen kaikkea vihdoin hiipivästä mielenrauhasta raskauden suhteen. Vai tulkitsinko virheellisesti?

Ihanaa viikon puoliväliä kaikille

Aapeli ja papu 28+4

Vierailija
26/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mun ompeluinnostukseni ei laannu ensimmäiseen vastoinkäymiseen. Sain yhden vaipan tehtyä ihan kunnialla pesutarrat ja kaikki oikeille paikoilleen, mutta tuon nro kakkosen kanssa tapahtui jotkin tepposet fleecen kanssa! Se vaippa on ihan muotopuoli, saa nähdä saako siitä pelastettua minkäänmoista värkkiä enää :( (ehkä jonkin keskos-tai nukenvaipan...) Pitääpä tilata tuota kuivaliinaneulosta, jos sitä vaikka olis helpompi ommella kun tuohon puliin ei saa laittaa nuppineulojakaan.

Vai oli femmiksen terkka tehny oharit... Sillä taitaa olla vielä pahempi dementia kuin mun terkalla, joka todellakin on huonomuistinen! No toivottavasti pääset pian oikeen oikeesti vastaanotolle.

Aapeli: mulla keskeneräisiä käsitöitä kaapit ja korit pullollaan, eli siitä vaan vauvannuttua kutomaan. Innostus tosiaan lopahtaa vähän turhan helposti meikäläisellä, mutta noiden vaippojen suhteen en vielä luovuta, kun ekakin onnistui suht koht hyvin. Ja syödään jätskiä sitten aina välillä ja taas värkätään :)

Joannalle hyvää ä-lomaa! Mä en oo vielä ruvennu nuolemaan huushollin nurkkia, mutta toivotaan, että sekin innostus vielä tässä iskisi :)

M

Vierailija
27/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pulin kaveriksi tietysti sitä kuivaliinaneulosta! Tuosta mun vuodatuksesta saa ihan eri käsityksen...

Vierailija
28/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollapa mullaki tollanen mies,joka haluaa kilpavarustelua vauvalle =DSe kun rajoittaa huomattavasti tätä mun " harrastusta" ,että ukko naputtaa.Se ei vaan ymmärrä miks pitäis olla uudet kärryt mielellään vaikka muutaman kerran vuodessa.Ja kivaa olis,jos vielä olis joka lähtöön omansa ;) No,niin kauan kun pysyn kohtuuhintaisissa käytetyissä kärryissä,se vielä sulattaa nää mun vaihtoviikkoni...niin,että myypäs Aapeli mulle ne parvekevaunut ;) Yritin mä jo ruinata ihan uusiakin.Mä niin tahtoisin sellaset uudenkarheet Emmaljungat!Sit ei tarttis vaihdella enää.Mutta ne maksaa jo niin hirveesti,ettei oikeesti olis varaakaan.On se 700-800 euroa kuitenkin aika tähtitieteellinen summa meikäläisen kotiäipän tuloihin nähden.Huoh ja toinen perään :)

No,mä yritän siirtää tätä vauvatarvike himoitsemistani vähän halvempaan ja jatkan noitten vaippojen tutkailua.Yhdestä nettipuodista tilasin sen verran kankaita,että ompelen vaaville unipussin ja jotain muuta pientä,mikä valmistuu ennen kun mun inspis lopahtaa.

Sari

Vierailija
29/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaamaan, joko olisi Henden kuulumisia.

Kuinka kävi? Toivottavasti ok.

Vierailija
30/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa kaavoja/ ohjeita kestovaippojen tekemiseen? Mä olen aina käyttänyt noita kertiksiä, mutta kiinnostaisi käyttää kestovaippoja. Tykkään tehdä kaikenlaista itse. Uutena noi tuntuu aika kalliilta vaikka käytössä tulevat varmaan olemaan taloudellisempia (kuin myös ympäristöystävällisä).Äippäpakkauksessakin on nykyään yksi mallikappale.

Hyviä www.linkkejä aiheeseen liittyen?

Vierailija
31/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pinnasänky about vuosimallia 1960 :-). Eli siis sama pinnasänky, jossa miehenikin on aikoinaan köllötellyt. Ompelin siihen esikoista odottaessani sellaisen verhon ja aikansa se siinä olikin, mutta muistaakseni se kiinnityssysteemi ei toiminut ihan parhaalla mahdollisella tavalla. Niinpä se jäi sitten pois käytöstä. Pinnasängyn patjaan ja petareihin kylläkin panostin eli 1998 oli Vauva-lehdessä vertailtu eri patjoja ja siinä oli sit sellainen, jotka sai mittatilaustyönä, joten tilasin sellaiset.

Pakko jatkaa hommia...

neronja & " Janette" rv17+2

Vierailija
32/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Lauris oli jo käynyt kurkkaamassa kuulumisiani!:) Olen vaan maannut kello kolmesta lähtien sängyn päällä niin, että takapuolessa ei ole enää mitään tuntoa ja seinät alkaa jo hieman kallistua. Onneksi mies soitteli juuri reissuiltaan, joten sain höpistyä hälle seikkaperäisen selostuksen päivän tapahtumista. Eli eli pääsin sitten lähtemään polille vasta puoli kahdeksi ja sisään otettiin varttitunnin odottelun jälkeen! Käsittämättömän ripeää toimintaa, en ole vielä moiseen kyseisessä paikassa törmännyt. Erikoislääkäri oli selvä ulkkis (eestiläinen?) hieman huonolla suomella varustettuna, mutta hoitaja puolestaan varsin reipas ja rempseä. Heti sain siirtyä pöydälle ja aloitettiin suoraan ultraamaan ilman inhottavaa sisätutkimusta. Ja ultrassa näkyi heti venkuileva sikiö! Kaverilla oli kova kiire ja yritti kadota ruudulta piiloon, mutta aina välillä näkyviinkin saatiin:) Voi että olin tyytyväinen. Myös lääkäri ja hoitaja ottivat iloon osaa, mikä oli mukavaa. Edelleen sikiön vieressä näkyi " tyhjä paikka" eli kaksoskaverin tyhjä pesä ja siinä hieman mustaa aluetta eli verta. Työpöydän ääressä sitten multa kysyttiin sairausloman tarvetta. Menin kysymyksestä aivan hämilleni, koska en varautunut ollenkaan siihen, että moista annettaisiin. Toisekseen olen ihmisiä, jotka menevät vaikka pää kainalossa töihin, enkä ole aikoihin sairauslomalla ollutkaan (neljään vuoteen?). No lääkäri sitten vähän hoitajaltakin tiedusteli, että annetaanko lomaa, johon hoitaja napakasti totesi että " kyllä" ja oli jo ehdottamassa pääsiäiseen saakka!! Kääk. Huomasivat kuitenkin hieman ahdistuneen ilmeeni ja sain nyt sitten " vaan" kaksi viikkoa, mutta kuulemma neuvolasta saan jatkoaikaa, jos siltä tuntuu. Nyt tässä sitten pöllämystyneenä ollaan oltu jo kuusi tuntia sairauslomalla ja ihmetellään tilannetta. Mitään ei jaksa tehdä eikä oikein saakaan, tai ei ainakaan juuri nyt pystykään, koska vuotoa on tullut ultran jälkeen aikalailla + tutut menkkakivutkin alkoivat jälleen iltapäivällä. Toistaiseksi teeveen tuijotus on riittänyt aktiviteetiksi, mutta voi olla, että jo huomenna alkaa päässä viirata...? Onneksi ohjelmanumerona on neuvolakäynniltä saatu aika pääterveysasemalle antamaan verikoe, jota terkka ei saanut otettua (olen " suonettomia" tapauksia" ) Ja lyötiinhän mullakin neuvolassa käteen iso pino esitteitä, joten sama juttu kuin Kaksosella, että mukavasti aika niiden parissakin on mennyt. Tosin alkavat nekin olla jo kohta luetut...:) Semmoista siis tänne ja kiitos peukutuksesta kaikille, mutta älkää vielä laskeko alas, täällä ei vielä seikkailla (eikä pitkään aikaan) vaunusivuilla eikä hankita yhtään mitään muutakaan ennen kuin homma on aivan selvä. Parille kaverille on kuitenkin jo tänään rohkaistunut soittamaan & kertomaan, mikä olikin hyvä juttu + samoin omat vanhemmat tietävät nyt. Oli hieman pakkokin kertoa, koska pääsiäiseksi oli sovittu mittava ja raskas talkoo-urakka, josta ilmoitin vetäytyväni sivuun. Äiti kovasti oli huolestunut ja kertoi katsoneensa sikiödokumentin, jossa oli kerrottu, että stressi aiheuttaa keskenmenoja. Sainkin sitten varoituksen olla stressaamatta. Kieltämättä stressaajan oireet mulla on aina ollut, mutta en nyt kuitenkaan ole varma ovatko kaikki km:t olleet stressin aiheuttamia...

Tulipas pitkä selostus teillekin. Varmaan lähiaikoina olen kohtalaisen aktiivinen tällä foorumilla, kun päiviäni yritän täyttää ohjelmalla. Mutta nyt illan odotusta itse kullekin ja palaamisiin!

taas hetkeksi rauhoittunut hende, 9+2 (l.a. 29.10.)

Vierailija
33/78 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt ottaa vaan rennosti ja loman kannalta se saikku. Hyvä, että pikkuinen liikuskeli siellä!

Lauris: Tosi hyvin löytyy tietoa kestovaipoista tuolta kestovaippainfon sivulta. Siellä on myös kuvia itse tehdyistä vaipoista ja ompeluohjeita. Kaavat löytyy ainakin Suuren Käsityölehden numerosta 1/2005. Mä lainasin sen kirjastosta ja yhdistelin vähäsen kestovaippainfon taskuvaippaohjeeseen. Eli googleta kestovaippainfo ja sieltä tsi-vaipat niin johan olet viisaampi asian suhteen.

Nyt maata,

M

Vierailija
34/78 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hieno juttu! bdbdbdbd

Vierailija
35/78 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa,että pikkuinen voi hyvin!!PEukut pidetään pystyssä,että näin myös jatkossa.

Sari ja vaavi 17+6 (joka jatkuvasta pienestä nakutuksesta päätellen on joku Puuha Pete)

Vierailija
36/78 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hendelle peukutuksia, vaikka hyvältähän tuo tilanne näyttää! Ota kuitenkin iisisti, ei ne turhaan myönnä sairaslomaa. Taitaa olla kuitenkin aika yleisiä nuo kaksosraskaudet, joista toinen vuotaa melko varhain pois. Mun kaverilla oli tuollainen tilanne, mutta hän säikähti pahemman kerran, kun kaksoskappale tuli kauhean verenvuodon saattelemana pois rv14. Kaveri oli ollut ihan varma, että nyt tuli keskenmeno (ja heillä oli sentään hedelmöityshoidot takana, eli ihan itsestäänselvyys ei ollut edes raskaaksituleminen). Onneksi kaikki oli hyvin toisella sikiöllä ja raskaus meni hyvin loppuun saakka.

Vaipoista on ollut puhetta. Kerrohan Mauku sitten, miten sait vaipat pelittämään. Mä tein joku aika sitten tytölle Myllymuksujen pullista ja kuivaliinakankaasta kolme tsi-täyttistä, mutta ei ne kyllä toimineet. Kuivaliinakangas hiertää reisiin punaiset rannut ja kankaan pinta ei kovin nopeasti ime pissaa = ohivuotoja tulee (vaikka oikein varmistin, että kangas on oikein päin). Jos vielä innostun ompelemaan vaippoja, tekisin ne jostain muusta pullista (en nyt muista myöskään, mikä on fuzzin pullia vastaava) ja käyttäisin polyesterimokkaa tai fleeceä kuivaliinana. Hahtuvia kannattaa toki neuloa lisäksi, ne toimii hyvin harsojen kanssa (vaikka alussa saakin olla tarkkana, ettei maitokakka livahda reidestä ohi). Toisaalta myös täyttikset ei musta oikein sovi maitokakkavaiheessa, myöhemmin ne on ihan ykkösiä.

Muut hankinnat: meillä on ostoslistalla ainoastaan turvakaukalo, kun edellinen saatiin käytettynä ja on jo hirmu vanha (ainakin sen 6 vuotta mitä suositellaan). Muuten menee uusiksi ainoastaan vaatteita: lajittelin jo pois kaksi kassillista vaaleanpunaisia vaatteita, joita ei kyllä ilkeä pojalle laittaa edes yöpuvuksi :)

Oma olo on vaihteeksi hyvä, mutta en tajua miten mua väsyttää niin paljon iltaisin ja vielä kellojen siirtämisen jälkeenkin! Onni potkii edelleen harvakseltaan (n. 5 kertaa päivässä), mutta eilen illalla tunsin jo kaksi napakkaa potkuakin, kun itse ensin töytäisin vähän kohtua. Hih, ekat kommunikoinnit Onnin kanssa :)

Mulla seuraava nla on vasta pääsiäisen jälkeen ja sitten saankin jo Kelan paperit. Niin se aika rientää!

KK ja Onni rv 19+1

Vierailija
37/78 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan täältä kovin talvisesta maisemasta!

Ihan aluksi huhuilen Mellua! Joko olette kotiutuneet? Kunpa pian kuulisin sinun kuulumisesi!

Hende: Mahtava juttu, että pienokainen voi hyvin ja näytti vikkelältä! Yritä tosiaan levätä ja olla stressaamatta, niin saat noita raskausviikkoja vielä paljon lisää! Meillä myös yhdellä tuttavaparilla olisama tilanne: olimme viikonloppureissulla heidän kanssaan, kun yhtäkkiä tällä tuttavanaisella alkoi aika runsas vuoto (viikkoja oli jotain 12 silloin). Tässäkin tapauksessa diagnosoitiin kaksosraskaus, jossa toinen sikiö kuihtui pois ja tuli vuotona ulos. Nyt raskausviikkoja taitaa olla jo reilusti yli 30, ja kaikki on mennyt tuon alkuvuodon jälkeen tosi hyvin!

Oma napa on tänään tasan rv 40! Pitäisköhän juhlia jotenkin? Itse asiassa ostin rasian suklaarusinoita ja söin ne jo kaikki yhdeltä istumalta! Koskaan en olekaan ollut näin kauan raskaana ;-) Vauvan syke jumputti aika tasaisesti 140-150:ää, painoa oli tullut viikossa yli kilo (siis mulle, KÄÄKS!), pissanäyte ihan puhdas, mutta verenpaine oli taas noussut vähän liian korkeaksi (140/92), eli joudun taas tarkkailuun sen asian suhteen. Perjantaina pitäisi mennä uudelleen taas antamaan näytteet, ellei sitten synnytys käynnisty ennen sitä. Sain ohjeeksi vain lepäillä, ja sehän kyllä sopii mulle! Taidan käpertyä kirjan kanssa sohvalle ihan kohta!

Mä olen viimeiset kolme yötä nukkunut tosi katkonaisesti. Joka yö sitä herää toivorikkaana, että tuntisi jokusen napakan supistuksen, mutta toistaiseksi heräämiset ovat olleet ihan turhia. Terkkari lohdutti, että loppuvaiheessa yleensä on hyvä merkki, että yöuni muuttuu levottomaksi... voisi siis merkitä synnytyksen lähestymistä. Noh, eiköhän tuo tosiaan jo lähesty, koska viikot ovat täynnä?! Viimeistään kai kahden viikon kuluessa jotain tapahtuu luomuna tai sitten vähän lääketiedettä hyväksikäyttäen! Itse en oikein enää jaksa innostua näistä " lähestyvän synnytyksen merkeistä" , kun mielestäni mulla on jo kaikki ne ennusmerkit olleet ilmassa, mutta vauvasta ei siltikään ole näköhavaintoa edelleenkään. Plääh!

T: Wilkuna (rv 40 TASAN!!!)

Vierailija
38/78 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kiva lukea hyviä uutisia:) itekkin kävin kuunteluttamassa äänet ja heti kuului,pieni meni karkuun,kova liikkumaan,mikä on mulle outoa,meinaan että kuolleitten vauvojen aikana ei koskaan kuultu sydän ääniä neuvolan dobberilla...soitin jopa vauva uutiset mieheni äidille,olin niin iloinen ja rohkea :) mutta mulla edessä vielä piina viikot 16-18,niistäköhän pääsis yli... ei pidä ilota liikaa että ei satu tippumaan kovaa ja korkealta,en aio enää piilotella mahaani. Ei ole enää kauvaa sinne niskapoimuun,muutama päivä.

huommenna tasan 12 vkoa...

ihanaa kevään odotusta :)

Vierailija
39/78 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hendelle onnittelut että pikkuheppu voi hyvin! Otahan tosiaan rauhallisesti saikulla! Tsemppiä :)

Wilkunalle onnittelut rv40 saavuttamisesta! Ohoh, kuinkas jakselet? Mulla alkaa jo olla hiukka tukalaa jopa hengittäminen vaikka olen vasta rv 35 tasan! Toivotaan että pääsisitte näkemään oman vauvelinne ihan pian :)

Neronja, meidän pinnis on melkein yhtä vanha, mies on siinä nukkunut joskus 70-luvulla :) Hän lupasi kunnostaa sen nyt meidän tulokasta varten. Ihan kiva että on muutamia tuollaisia " perintötavaroitakin" . Patja pitäisi kumminkin tuohon hankkia, enpä ole edes vielä selvitellyt että minkälaisia patjavaihtoehtoja on olemassa, arvatenkin monta :) No, olen ajatellut että meillä aluksi nukuttais kuitenkin äp-laatikossa.

Neuvolassa kävin. Kaikki oli hienosti, katsottiin jopa ultralla kun se sattui olemaan huoneessa. Th halusi varmistaa että vauveli on pää alaspäin, ja olihan se. Painoa tulee edelleen, mulle siis, ja se vähän harmittaa... En mielestäni edes herkuttele kummemmin! Syön jopa aika vähän, koska vatsalaukku painaa jotenkin keuhkoja jos syön " liikaa" . Mulla on viime päivät hiukan ahdistanut, kun tuntuu ettei saa oikein kunnolla happea. Onneksi th sanoi ettei kohtu enää kasvaisi ylöspäin, enpä tiedä onko noin? Ainakin toivon niin, koska jos kasvu jatkuu tuonne ylös vielä 5 viikkoa, niin en varmaan pysty hengittämään enää ollenkaan... Flunssakin iski, kurjaa kun piti niin siivota ja järjestellä, mutta nyt on voimat aivan loppu. Päivän projekti oli tuonne neuvolaan meneminen!

Mukavaa keskiviikkoa vaan kaikille,

joanna rv35 tasan

Vierailija
40/78 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne tuo, että hengittäminenkin ahdistaa... Kyllä kai siinä jokin perä on, että loppua kohden voi jopa helpottaa, kun vauva laskeutuu kohdussa alaspäin. Jää sitten tuonne ylös ja keuhkoille hiukan enemmän tilaa. Kyllä mulla silti tuntuu siltä, että vatsa on TODELLA TÄYNNÄ sitä vauvaa, eli istuminenkin tekee tiukka, kun pallea ja keuhkot painuvat puristuksiin kylkiluita vasten. Enää ei oikein huvittaisi edes autossa istua tai ajella, sillä siellä hyvän asennon saaminen on vieläkin vaikeampaa.

Sen olen kyllä huomannut, että juuri tuossa viikon 35 tienoilla mua närästi aika paljon, mutta nyt lopussa ei enää niin hirveästi, varsinkaan jos ei syö mitään herkästi närästävää. Olen ajatellut, että ehkä se vauvan laskeutuminen on auttanut juuri tähän vaivaan.

Ajattele, että me käytiin miehen kanssa jo rv 35+6 sairaalassa tutkimuksissa kovien ja pitkään jatkuneiden supistusten takia. Sairaalakassi oli mukana jne. Siellä todettiin, että vauva on ihan alhaalla ja voi syntyä milloin vain. Lähettivät kuitenkin vielä kotiin odottelemaan supistusten voimistumista... Ja täällä sitä edelleen ollaan - reilut neljä viikkoa myöhemmin! Kyllä voi odottaminen tuntua pitkältä!

T: Wilkuna