Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte lapsenne sisarukseen, jonka äiti/isä et itse ole?

Vierailija
22.05.2017 |

Tunnetteko heitä? Kuinka hyvin? Pidättekö heistä? Kertokaa mitä vain kokemuksia. :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä ja pidän hänestä, mutta koska lapsi viettää isänsä kanssa yleensä vain joka toisen viikonlopun, suhde on väkisinkin jäänyt hieman etäiseksi.

Vierailija
2/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan kun nähdään, harvakseltaan. Pikkumies on 7 eikä vielä yhdistä kuka olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sellaisia ole olemassakaan.

On velipuolia ja sisarpuolia.

Vierailija
4/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?? :D

Vierailija
5/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin suhtaudun. Miehelläni on lapsi joka on jo 18-vuotias, yhteinen lapsemme on 6-vuotias. Pojat pelaavat yhdessä jalkapalloa yms. Kiva että pojallani on tuollainen isoveli kun itse en enää tule enempää lapsia saamaan.

Vierailija
6/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisarus se puolisisaruskin on.

Vierailija
7/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Sisarus on sellainen jolla on sekä sama isä että sama äiti.

Jos isä tai äiti on eri, silloin on sisarpuoli tai velipuoli.

Vierailija
8/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Entä uusperheessä kun sekä isä että äiti on eri?

Vierailija
9/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Ei ole mikään tai mitään.

Vierailija
10/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites luokittelet adoptiolapset ? Nekö on hyväksyttyjä muttei nämä ns.sisarpuolet jotka on kasvatettu kuin omat lapset.

Vierailija
11/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Mitäs luulet? Ei ole yhtään mikään.

Vierailija
12/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites luokittelet adoptiolapset ? Nekö on hyväksyttyjä muttei nämä ns.sisarpuolet jotka on kasvatettu kuin omat lapset.

Adoptiolapsen adoptoineet vanhemmat on ihan täysvanhemmat ja ne adoptiosisarukset täyssisaruksia. Tietenkin.

Vierailija
13/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava totuuden torvi täällä 😀

Minun lapsellani on kaksi pienempää sisarusta isänsä luona ja meillä yksi. Kaikista puhuu sisaruksina ja rakastaa kovasti, ei todellakaan ole meillä sanana käytössä mitkään "puolikkaat". On toki selitetty mitä se sana tarkoittaa.

Suhtaudun positiivisesti ja lämpimästi, pienet lapset on minusta aina ihania ja ainakin syyttömiä aikuisten suhdevalintoihin. Nähdään aika harvoin mutta kun nähdään niin kyllä pidän sylissä jne. Tykkäävät minusta ja tunne on molemminpuolinen. Isästään en pidä edelleenkään mutta lapsilta yritän sen asian toki peittää 😂

Vierailija
14/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se noin joo virallisesti, mutta kuka nyt kutsuu samassa taloudessa koko ikänsä asunutta vaikka siskopuolekseen? "Ei toi oo mun sisko, vaikka meillä sama äiti onkin!"

Vierailija
15/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava totuuden torvi täällä 😀

Minun lapsellani on kaksi pienempää sisarusta isänsä luona ja meillä yksi. Kaikista puhuu sisaruksina ja rakastaa kovasti, ei todellakaan ole meillä sanana käytössä mitkään "puolikkaat". On toki selitetty mitä se sana tarkoittaa.

Suhtaudun positiivisesti ja lämpimästi, pienet lapset on minusta aina ihania ja ainakin syyttömiä aikuisten suhdevalintoihin. Nähdään aika harvoin mutta kun nähdään niin kyllä pidän sylissä jne. Tykkäävät minusta ja tunne on molemminpuolinen. Isästään en pidä edelleenkään mutta lapsilta yritän sen asian toki peittää 😂

No kyllä se niille lapsukaisille perinnönjaossa silti selviää, kuka on kenenkin vanhempi ja kuka on kenenkin sisarus. Aina voi leikkiä kotileikkiä, mutta ei ne faktat silti siitä miksikään muutu.

Vierailija
16/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on exän kanssa yhteinen lapsi. Ex avioitui uudestaan naisen kanssa, jolla oli 2 lasta edellisestä liitostaan, lisäksi he saivat 1 yhteisen. Koko muu remmi asuu saman katon alla paitsi tämä meidän yhteinen, joka asuu vielä hetken minun kanssani. Meillä puhutaan sisaruksista; olisi älytöntä kysyä teiniltä, mitä "velipuolelle ja niille-kahdelle-ei-mitään" kuuluu :D

Vierailija
17/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on exän kanssa yhteinen lapsi. Ex avioitui uudestaan naisen kanssa, jolla oli 2 lasta edellisestä liitostaan, lisäksi he saivat 1 yhteisen. Koko muu remmi asuu saman katon alla paitsi tämä meidän yhteinen, joka asuu vielä hetken minun kanssani. Meillä puhutaan sisaruksista; olisi älytöntä kysyä teiniltä, mitä "velipuolelle ja niille-kahdelle-ei-mitään" kuuluu :D

Liian vaikeaa opetella nimet?

Vierailija
18/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vaikeaa opetella nimet?

Ei toki. Minusta on pelkästään positiivista, että lapset pitävät toisiaan sisaruksina. Hekin osaavat toistensa nimet.

Vierailija
19/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sisarus on yläkäsite, joka kattaa kaikki ne olennot, joilla on keskenään yhteinen vanhempi. Puolisisarus on minun mielestäni sisaruksen alakäsite, jolla voidaan halutessa tarkentaa sisarus-käsitettä. Joku varmasti haluaa korostaa juuri puolittaisuutta syystä tai toisesta. Joku täyssisaruskaan ei sosiaalisista syistä halua kokea sisaruutta tai veljeyttä sisaruksensa kanssa jne.

Uteliaisuudesta tarkistin mitä Kotimaisten kielten keskuksen (kotus.fi) sanoo sanasta sisarus, ja myös heidän määritelmässään sana voi kuvata myös puoli- ja kasvattisisaruksia.

Kiva kuulla hyvistä suhteistanne lastenne SISARUKSIIN! ;)

Ap

Vierailija
20/24 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania wt-kuvioita teillä! Onnea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi