Miten rahoittaa opinnot vuodeksi 55-vuotiaana kun ei enää saa opintotukea eikä lainaa?
ja silti haluaisin mennä taas yliopistolle humputtelemaan ja opiskelemaan, opintotukea en kai enää saa 3. tutkintoon ja opintolainaa tosin en ole koskaan hakenut, ei kai sitä saa jos ei saa kelan tukiakaan?!
Kommentit (23)
(Paskaa provoa, mutta leikitään mukana.) Eläkettähän sinä jo saat, vanha setalainen. Kerää pulloja, mene töihin, toimeentulotuki, työmarkkinatuki - onhan noita vaihtoehtoja moniakin samanaikaisesti. Tsemppiä elämään!
voiko työkkäri myöntää apurahan pääsykokeisiin kun on työtön?
Opintotukea en saanut itsekään toiseen tutkintoon, jonka suoritin jäätyäni työttömäksi alalta, jonka työt yhtäkkiä katosi. Tein hanttihommia ja opiskelin. Ja hoidinpa kolme lasta sivussa.
Niin. Monimuoto-opinnot. Töitä ja opintoja.
Opintotukikuukausia saa tietyn määrän eikä niitä saa lisää edes toista tutkintoa varten jos ne käytti ekaan.
Päättikö roskakuski Pena lähteä gynekologiksi?
Vierailija kirjoitti:
Opintotukikuukausia saa tietyn määrän eikä niitä saa lisää edes toista tutkintoa varten jos ne käytti ekaan.
itse sain toiseenkin tutkintoon opiskeluoikeuden työkkäriltä, sain siis opiskella 2 vuotta työttömystuella ja päälle asuntotuen ja HOAS-asunnon yksiön. tein tämän 45 vuotiaana ja nyt tuskin saan enää 3. tutkintoon oikeutta opiskella työttömänä, tai mistä sen tietää, tämä lisätutkinto veisi vain 1 vuoden. 1. tutkintoon käytin kaikki KElan opintorahat jo, mutta opintolainaa en ole koskaan ottanna.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin. Monimuoto-opinnot. Töitä ja opintoja.
Ei yliopistolla ole mitään monimuotoa. Luentopakko joko on tai ei ole, riippuu ihan kurssista.
Vierailija kirjoitti:
No shit Sherlock :D missä tämä oli mielestäsi jollekulle epäselvää?
Vierailija kirjoitti:
Päättikö roskakuski Pena lähteä gynekologiksi?
itse haluaisin c kortin ja ammattipätevyyden ja ruveta roskakuskiksi, minulla on 2 yliopiston maisteritutkintoa ja työtön. Ei vaan ole rahaa maksaa sitä ammattipätevyyttä tai jaksa mennä 2 vuodeksi ammattikouluun enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole näin
itse sain toiseenkin tutkintoon opiskeluoikeuden työkkäriltä, sain siis opiskella 2 vuotta työttömystuella ja päälle asuntotuen ja HOAS-asunnon yksiön. tein tämän 45 vuotiaana ja nyt tuskin saan enää 3. tutkintoon oikeutta opiskella työttömänä, tai mistä sen tietää, tämä lisätutkinto veisi vain 1 vuoden. 1. tutkintoon käytin kaikki KElan opintorahat jo, mutta opintolainaa en ole koskaan ottanna.
ap
Työskentelemällä osa-aikaisena siinä samalla.
Valitse ap sellainen ala, jossa on paljon tentittäviä kursseja. Itse tein yhteiskuntatieteiden maisterin ihan muutamalla läsnäololla kokopäivätyön ohella.
Jos sulla aiempia opintoja alla niin hae suoraan maisteriin? Kestää vain max kaksi vuotta sitten
myös tämä mahdollista
#
Lyhytkestoiset opinnot ja työttömyysturva
Jos olet yli 25-vuotias, opiskellut aiemmin ja sinulta puuttuu tutkinnosta vain pieni osa tai haluat suorittaa jonkin lyhyen täydentävän kurssin, sinulla voi olla mahdollisuus tehdä lyhytkestoisia opintoja ja saada tältä ajalta työttömyysturvaa. Opiskelu voi kestää enintään kuusi kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Valitse ap sellainen ala, jossa on paljon tentittäviä kursseja. Itse tein yhteiskuntatieteiden maisterin ihan muutamalla läsnäololla kokopäivätyön ohella.
Jos sulla aiempia opintoja alla niin hae suoraan maisteriin? Kestää vain max kaksi vuotta sitten
ei. tälle alalle joutuu olemaan läsnä miltei joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole näin
ap
Puhe oli opintotuesta, ei työttömyystuesta. Miten pärjäät yliopisto-opinnoissa jos lukutaitosi on noin heikko?
Vierailija kirjoitti:
Työskentelemällä osa-aikaisena siinä samalla.
Tai kokoaikaisena, jos tenttii lähes kaikki kurssit.
jos ei kerro Kelalle olevansa opiskelija? jos ne ei huomaa asiaa ?
raksaduunia viikonloppuisin ja huumeiden myyntiä torilla!