Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannun koko ajan enkä ole voinut liikkua aikoihin. Mikä neuvoksi?

Vierailija
21.05.2017 |

Jalkapohjaan tulee haava, joka ei parane kunnolla. Kynsivalli tulehtuu niin että kenkä ei mahdu kunnolla jalkaan. Nilkka nyrjähtää. Nilkka murtuu. On sitkeä flunssa. Jne. Koko ajan jotain loukkaantumista ja tautia, joka estää urheilun, siis jopa kävelylenkit. Ei noiden haavojen ja infektioiden kanssa uimahalliinkaan voi mennä. Mikä neuvoksi? Kunto rapistuu pahasti ja ahdistaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelet tuplamäärät vitamiineja ja hivenaineita että saat pikkuhiljaa varastot talteen.

Vierailija
2/9 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetelet tuplamäärät vitamiineja ja hivenaineita että saat pikkuhiljaa varastot talteen.

Olisko ravitseva ruoka kuitenkin parempi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulehtumiseen ei ole niin helppo vaikuttaa, mutta oletko ADHD ja komuat koko ajan, et kerkeä ajattelemaan mitä teet? Vai nautitko sitä ajasta kun olet kipeä ja saat huomiota? Käytkö mielelläsi lääkärissä ja kerrotko diagnooseistasi ja vaivoistasi muille? Oletko erityisen tarkkaavainen oman terveytesi suhteen, huomioitko pienetkin kolotukset?

Vierailija
4/9 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

take it ez

Vierailija
5/9 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kotiin jumppakuminauha ja tee säännöllistä lihaskunto-ohjelmaa päivittäin kotona.

Samalla katso ruokavalio kuntoon, jotta saat noi infektiot kuriin.

Vierailija
6/9 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tulehtumiseen ei ole niin helppo vaikuttaa, mutta oletko ADHD ja komuat koko ajan, et kerkeä ajattelemaan mitä teet? Vai nautitko sitä ajasta kun olet kipeä ja saat huomiota? Käytkö mielelläsi lääkärissä ja kerrotko diagnooseistasi ja vaivoistasi muille? Oletko erityisen tarkkaavainen oman terveytesi suhteen, huomioitko pienetkin kolotukset?

En nauti kipeänä olemisesta yhtään. Mies matkatöissä, eikä passaamassa ja huomioimassa minua kotona. Ja vaikka olisikin kotona, niin ei ole hyysäävä luonne. Enkä minä huomiota kaipaava luonne. Yleensä en mene lääkäriin ellei ole ihan pakko :) . Pikemminkin salaan vaivani ja esitän tervettä (ja sitten paraneminen pitkittyy kun leikin  liian urheaa. Mutta vähän adhd olen (en mikään diagnosoitu) joten kohellan ja loukkaan koko ajan itseäni törmäilemällä ja muuta typerää. Ap.

Vierailija
7/9 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö maitohappobakteereja aina ekaksi aamulla.

Ja minusta valitat aika turhasta, jos vaivasi ovat sellaisia etteivät ne tule kroonisiksi, vaan parantuvat ajan kanssa. Ehdit kunnon saada vielä takaisin.

Vierailija
8/9 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö maitohappobakteereja aina ekaksi aamulla.

Ja minusta valitat aika turhasta, jos vaivasi ovat sellaisia etteivät ne tule kroonisiksi, vaan parantuvat ajan kanssa. Ehdit kunnon saada vielä takaisin.

Tiedän kyllä, että maailmassa on isompiakin ongelmia. Turhauttaa vaan kun on tottunut liikkumaan ja nyt 5 kk joutunut olemaan vain toipilas / liikkumiskiellossa. Kun ei ole edes kipeä olo, paitsi toki tuo murtuma ja leikkaus oli aika ikäviä.. Mutta joku haava jossain muualla ei minua harmittaisi, jalkapohjassa se vaan johtaa liikkumiskieltoon, kun liikkuminen venyttää sen aina auki.. Ap.

Vierailija
9/9 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse esim. kuntosalitreeniin kenkiä. Teen itse kaikki treenit ilman kenkiä paitsi jos alkulämmöksi juoksen juoksumatolla. Eli jos on kynsivalli tulehtunut niin se ei ole syy jäädä kotiin. Jos jalkapohjassa on haava, tee hauis-, rinta-, olkapää-, ojentaja-, selkä- ja vatsatreeniä. Ei ole pakko tehdä kyykkyjä. Tai jos haluat silti treenata jalkoja niin reiden koukistus laitteessa (takareisi) ja reiden ojennus (etureisi) tai melkeinpä mikä vaan laitteessa tehty liike, jossa jalkapohja ei ole joko lattiaa tai levyä vasten. Eli vastaus kysymykseesi "Mikä neuvoksi?" on: käytä mielikuvitusta äläkä jää ihmettelemään asiaa kotiin. Mulla on joskus kymmenisen vuotta sitten (nyt oon 29-vuotias) nivelreuma tehnyt todella pahoja tuhoja polviin, mutta treenaan silti neljä tai viisi kertaa viikossa. Osaan välttää ne liikkeet, jotka tekevät pahaa. Sun kroppa tulee sitä kipeämmäksi ja "raihnaisemmaksi" ja loukkaantumisalttiimmaksi mitä pidempään olet kotona sitä liikuttamatta. Kyllä se siitä! Tsemppiä hurjasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi