Töiden alkaminen sairasloman jälkeen ahdistaa :(
Olen siis ollut melkein puoli vuotta sairaslomalla vaikean masennuksen takia. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä töihin, pelottaa etukäteen miten tuun jaksamaan, enkä pala taas loppuun... Masennus ja ahdistus ei ole siis juurikaan helpottanut tämän puolen vuoden aikana, mutta en halua enää olla sairaslomallakaan, kun tuntuu että sekään ei enää tässä vaiheessa auttaisi. Toki työ ja rytmi voi piristää, mutta mulla tapana stressata, ja nykyään en ehkä jaksa töissä masennuksen takia niin hyvin kuin ennen. Töissä ei voi "ottaa iisisti", vaan ne työt on tehtävä, ja aion tehdäkin, mut pelkään et asiat tuntuu taas kasaantuvan päälle ja romahdan...
Kommentit (20)
Minkälainen työ? Minkä alan jos saa kysyä. Itse olin samassa tilanteessa kaksi vuotta sitten ja oll lopulta pakko vaihtaa alaa. Sitten lähti elämä kohentumaan.
Hae hullun paperit niin joku työtön pääsee tilallesi töihin.
Vaihda alaa, jos ei pää kestä. Ihan turhaan viet muilta paikan.
Tulepa esimieheni töihin sieltä. 2,5 kk olemme tehneet omien töidemme lisäksi myös sinun töitäsi. Tuki johdolta on ollut olematonta ja väsymme itse kaikkeen paskaan. Tai ota edes eläkepaperit kun olet jo siinä iässä.
Oon myös opiskelija, mut en saa opintotukee, joten pakko mennä töihin et pärjään. Ei ole koulutusta mihinkään ammattiin, teen töitä ns. paskaduunissa. -ap
Onko sinulla mahdollisuus saada osa-aikaista sairauslomaa? Itse tykkäsin, että se oli hyvä pehmeä lasku takaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tulepa esimieheni töihin sieltä. 2,5 kk olemme tehneet omien töidemme lisäksi myös sinun töitäsi. Tuki johdolta on ollut olematonta ja väsymme itse kaikkeen paskaan. Tai ota edes eläkepaperit kun olet jo siinä iässä.
Jospa tuon tuen puuttumisen vuoksi esimies pysyykin saikulla? Monesti syy on johdossa.
Vierailija kirjoitti:
Oon myös opiskelija, mut en saa opintotukee, joten pakko mennä töihin et pärjään. Ei ole koulutusta mihinkään ammattiin, teen töitä ns. paskaduunissa. -ap
Millaisessa "paskaduunissa" tulee stressia? Yleensä nuo ovat sellaisia aivot narikkaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa "paskaduunissa" tulee stressia? Yleensä nuo ovat sellaisia aivot narikkaan töitä.
No, mulla riittää kyllä töitä ruokatunninkin ajaksi, jos sitä ei olis pakko pitää.. -ap
Ihme lusmuja nämä "masentuneet". Aina kun sanotaan sana työ niin masennus iskee.
minkä tyyppistä toi sun työs on? pystytkö ottaa vähemmän tunteja? jaksamisii sulle! :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mulla riittää kyllä töitä ruokatunninkin ajaksi, jos sitä ei olis pakko pitää.. -ap
Miten ruokatunti nyt tähän liittyy? Kerron nyt mistä hommasta on kyse.
Älä vingu. Olisit tyytyväinen että sulla on työpaikka. Jos ei hommat kiinnosta niin osta köyttä.
Vierailija kirjoitti:
Älä vingu. Olisit tyytyväinen että sulla on työpaikka. Jos ei hommat kiinnosta niin osta köyttä.
No, suoraansanottuna "köyden ostamisen" takia aikanaan sairaslomalle jouduinkin...
Olen tyytyväinen et on työpaikka. Toki haluaisin jaksaa töissä yhtä hyvin kuin "normaalit" ihmiset, mutta ei se ole niin yksinkertaista. Stressaan ja palan sit loppuun, oon väsynyt kokoajan jne. Öisin en saa aina unta, mikä kuluttaa myös.
En tiedä mitä ajattelin, kun täältä yritin tukea ja apua kysyä. Jos sanoo et on masentunut, se on yhtäkuin laiska. Ainoastaan raajan katkeaminen tai äitiysloma tuntuu olevan ainut hyväksyttävä syy palstalaisille olla pois töistä... Ehkä palaan töihin kahvin ja rauhoittavien voimin, jos kaikki taas kaatuu, niin mietitään sit taas sitä köyttä vaikka...
Ota yhteys työterveyshuoltoon. Sen ja esimiehesi kanssa keskustellen sovitte, miten aloitat työnteon pikkuhiljaa. Lyhennetty työaika alkuun? Karsitut työtehtävät? Sitten hakeudut terapiaan juttelemaan siitä, miksi stressaat "paskatyöstäsi" ja ajat itsesi loppuun.
En toisaalta haluis, et pomo saa tietää miten huonossa kunnossa oikeasti vielä oon koska sitten voin lentää pihalle.. Työ on ihan kokopäiväistä, ei ole mahdollisuutta ottaa esim. muutamaa tuntia per päivä, jos sitä pyytäisin löytyisi varmaan nopeasti joku mun tilalle. Tässä työssä olen ns. pakosta kun tuet ei riitä elämiseen, mutta kuitenkin sinänsä mukava paikka, mut työmäärä tuntuu nyt olevan vaan mulle liikaa, tai pelkään ainakin niin. -ap
On tainnut olla liian pitkä loma, kun olet tottunut lomamoodiin. Ota itseäsi niskasta kiinni ja ei kun leivän syrjään. Ei luoja laiskoja elätä.
Kyllähän se töihin paluu ahdistaa jo kesäloman jälkeen mutta muutaman päivän päästä rytmissä. Rohkeasti vain kokeilemaan tsi muuten kynnys palata vain kasvaa
Vierailija kirjoitti:
En toisaalta haluis, et pomo saa tietää miten huonossa kunnossa oikeasti vielä oon koska sitten voin lentää pihalle.. Työ on ihan kokopäiväistä, ei ole mahdollisuutta ottaa esim. muutamaa tuntia per päivä, jos sitä pyytäisin löytyisi varmaan nopeasti joku mun tilalle. Tässä työssä olen ns. pakosta kun tuet ei riitä elämiseen, mutta kuitenkin sinänsä mukava paikka, mut työmäärä tuntuu nyt olevan vaan mulle liikaa, tai pelkään ainakin niin. -ap
Olet nuori. Unohda se työpaikka ja hoida itsesi kuntoon. Ehdit tehdä töitä vielä yli 40 vuotta.
up