Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa äitiäni hänen järjettömien siisteysvaatimustensa takia :(

Vierailija
21.05.2017 |

Aina kun äiti tulee käymään, siivoan extrahyvin, koska tiedän että on kova valittamaan. Silti AINA hän keksii jotain valittamista:
"Onpas teillä täällä taas pölyistä! Et oo varmaan ehtinyt siivoamaan kun oot ollut väsynyt..."
"Ohoh... Onpas tuossa tahroja... *hakee rätin ja alkaa siivoamaan*"
"Kauhee kun meni pölyä henkeen! *ääntelee dramaattisesti ja puhaltelee ulospäin*"

Siis ihan oikeasti, aivan kammottavaa. Äiti itse siivoaa kuin hullu, imuroi kaksi kertaa päivässä ja pyyhkii lattiat päivittäin. Siivoaa melkein 24/7. Meillä on kaksi lasta, koira ja kissa. Steriiliä ei varmasti ole, mutta ei tasan tarkkaan ole likaistakaan. Olen itse tarkka siisteydestä, ahdistun jos on sotkuista.

Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä ja stressaan hirveästi jos koti ei ole kunnossa. Välillä stressaantuneena ahdistun "sotkusta", vaikka täällä olisi ihan siistiä. Yleensä äidin käymisen jälkeen käyn ylikierroksilla juuri sen takia kun on koko ajan kommentoimassa ja tarttumassa moppiin täällä käydessään.

Olen koittanut puhua äidille yli 10 vuotta, että hellittäisi vähän ja olisi kommentoimatta. Ei auta eikä tule auttamaan. Onko muilla samanlaisia sukulaisia? En nyt voi kieltääkään äitiä tulemasta, on ihana mummu lapsenlapsilleen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit kieltää tulemasta - lapsenlapset voivat käydä hänen luonaan ja voitte vaikkapa viettää yhdessä aikaa ulkona. Äitisi tuskin muuttuu, joten sinun täytyy asettaa rajat.

Vierailija
2/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on siivoukseen liittyvä ahdistushäiriö, äidilläsi on sama. Pahenee iän myötä, joten tulevaisuudessa olet itsekin samanlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, että saa loppua arvostelu, ei ne muuten usko. Viet lapset mummolle kylään tai mies vie. Itse en ahdistu juuri mistään. Meitä on kaksi, kaksi aikuista lasta ovat jo omillaan. Jotain rajaa siivoamisessa. Turhaa stressiä, joka periytyy. Ettekö uskalla sanoa, että LOPETA. 

Vierailija
4/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna äidille rätti käteen ja sano et alkaa siivoomaan heti tai vaihtoehtoisesti lopettaa sen arvostelun jos haluaa enää ikinä teille kylään tulla.

Se on sun kotisi ja siellä on siisteystaso joka sopii sulle ja sun perheellesi. Älä enää anna äitisi kävellä yli, vaan puolustaudu.

Ja totta helvetissä äitisi siitä suuttuu, mutta siinäpähän suuttuu sitten. Kun asiasta sanot, niin ongelma jää vastaanottavaan päähän. Sinä olet mielenrauhasi ansainnut.

Vierailija
5/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin äidille että hänen ongelmakäyttäytymisen takia ei ole enää tervettä hänen vierailla. Sano että et halua ruokkia hänen pakko-oireitaan. Sairasta ihmistä ei tule rohkaista. Porttikielto ja terapiaehdotus.

Vierailija
6/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika, ei täälläkään steriiliä ole mutta kyllä likaistakaan, muutamia koirankarvoja saattaa löytyä ja äiti jaksaa aina motkottaa että on niin paskasta kun käy kylässä. Tekisi mieli sanoa että sopii pysyä siellä ihan omassa yltiösiistissä kodissaan sitten.

Vierailija
7/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne. Äitini väittää ettei häntä varten tarvitse siivota, mutta kommentoi aina käydessään jotain epäkohtaa kotimme siisteydessä. Ei varmaan tarvitse mainitakaan että häntä varten siivotaan aina todella huolellisesti.

Vierailija
8/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama tilanne. Äitini väittää ettei häntä varten tarvitse siivota, mutta kommentoi aina käydessään jotain epäkohtaa kotimme siisteydessä. Ei varmaan tarvitse mainitakaan että häntä varten siivotaan aina todella huolellisesti.

Tähän on jatkettava vielä sen verran että äitini vierailut eivät ole tässä se pahin asia, vaan se kuinka paljon pöly ja leivänmuruset ahdistavat minua kaikkina muina päivinä.

Vierailija
9/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Voisko se teidän äiti tulla meille siivoamaan?

Ite oon ollut super siisti. Nyt 4 lasta ja kissa ja koira ja ei hitto, ei vaan kerkee enää. Toivoisin että täällä olisi yhtä siistiä kuin ennenkin.

Vierailija
10/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksi ette sano suoraan, kyllä voi sanoa, helpottaa todella paljon. Oletteko edes olleet murroikäsiä kiukkupusseja, ette varmaan. Kunhan tulee ikää, niin huomaatte, että ette anna pompotella.

Vierailija
11/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että käytös muuttuu vaikka olisi ammattisiivooja käynyt, jos ihminen on sellainen, että pitää päöstä sanomaan jostain.

Silloin syy etsitään vaikka kiven silmästä.

Vaihtoehdot ovat sulkea korvat, jättää kutsumatta tai kiistellä asiasta.

Vierailija
12/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supersiisti= neuroottinen suorittaja

Vierailija
13/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennen sama juttu mutta loppui kun sanoin suoraan ettei tarvii tulla käymään jos niin paljon häiritsee. Kun minä aikuisena ihmisenä asun omassa kodissani hän on vieraana minun luonani eikä vieraiden luona kommentoida tuohon sävyyn tai arvostella ja arvioida onko siistiä ja puhdasta vai ei. Kysyin vielä tekeekö hän samoin muiden sukulaisten tai ystäviensä luona käydessään. Taisi tosiaan tajuta koska siihen loppui tuollainen käytös.

Vierailija
15/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on samanlainen!! Aina arvostelemassa siskoni tai minun asuntoa. Itselläni on pieni vauva (3kk) ja siskollani taapero, myös lemmikeitä on molemmilla. Olen yh, yritän kaikkeni että asunnossa olisi siistiä, mutta se ei äidilleni riitä. Kärsin myös masennuksesta ja säryistä, en pysty olemaan mopin varressa joka ikinen minuutti.

Kannattaa vaan antaa vähäksi aikaa porttikielto, lapsesi voivat kyllä käydä mummulassa. Voimia.

Vierailija
16/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia siivoat ennen kuin äitisi tulee? Etkö halua, että äitisi ottaa sinut sellaisena kuin olet? Totta kai sua rasittaa koittaa kelvata hänelle. Minä EN OLLUT siivonnut kun äitini tuli käymään ja hän kehtasi haukkua mun kotia. Loukkaannuin syvästi, ja sanoin hänelle, että anteksi, kun olen masentunut ja se, että voisin hyvin on minulle tärkeämpää kuin siivota sinun takiasi, niin äidin mielestä se, etten ollut siivonnut oli muka loukkaavaa! Millähän vitun perusteella? Hän on mun ÄITINI, ei Brittiläinen kuningatar-VIERAS. Vain wt koittaa miellyttää myös omia sukulaisiaan, koska se on hianoo.

Vierailija
17/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia siivoat ennen kuin äitisi tulee? Etkö halua, että äitisi ottaa sinut sellaisena kuin olet? Totta kai sua rasittaa koittaa kelvata hänelle. Minä EN OLLUT siivonnut kun äitini tuli käymään ja hän kehtasi haukkua mun kotia. Loukkaannuin syvästi, ja sanoin hänelle, että anteksi, kun olen masentunut ja se, että voisin hyvin on minulle tärkeämpää kuin siivota sinun takiasi, niin äidin mielestä se, etten ollut siivonnut oli muka loukkaavaa! Millähän vitun perusteella? Hän on mun ÄITINI, ei Brittiläinen kuningatar-VIERAS. Vain wt koittaa miellyttää myös omia sukulaisiaan, koska se on hianoo.

Vierailija
18/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi yhtään kos äiti tulisi ja siivoaisi taloni. Nostaisin vaan jalat pöydälle ja sanoisin et antaa mennä

Vierailija
19/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 18, kun ei se arvostelijaäiti siivoaisi koko taloa, vaan vähän pyyhkisi pölyjä, ja päivittelisi, kuinka voit asua tällaisessa sikolätissä paskan keskellä. Minä heittäisin ulos. Eikö teillä ole omaa tahtoa ja rohkeutta. Sukuun voi katkoa välit, jos saa vain pahaa mieltä!!!!!!!

Tärkeintä tuollaisille on päästä arvostelemaan, aihe löytyy kun hakemalla haetaan. 

Vierailija
20/25 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaisi yhtään kos äiti tulisi ja siivoaisi taloni. Nostaisin vaan jalat pöydälle ja sanoisin et antaa mennä

Äitisi kertoisi sitten pitkin kyliä, miten hänen pitää käydä siivoamassa aikuisen lapsen luona vaikka väsyttää ja olo on raihnas. Sitten sukulainen vuoron perään soittaisi ja toruisi sinut, kun äitiäsi niin kiusaat vaatimuksillasi. Äitisi saisi kaikki säälipisteet ja sinä m*lkun maineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi