Mies kertoo kaikki asiat äidilleen
Olen rakastunut hellään ja kilttiin mieheen. Aluksi kaikki oli ihanaa. Olin ylpeä että löysin miehen joka kunnioittaa äitiään ja puhuu hänestä paljon ja kauniisti. Olemme seurustelleet vajaat pari vuotta. Riitoja on ollut ehkä viisi kertaa ja joka riidan jälkeen mies jättää minut kun kysyn haluaako hän edes olla minun kanssani. Ja joka ikisen riidan jälkeen mies kertoo riidat äidilleen tietenkin omasta näkökulmasta. Mies hän on herkkä ja kokee ehkä nämä riidat isomman kun minä ja ymmärrän sen. Mielestäni kyllä joka parisuhteessa tulee riitoja ja molemmat sen ymmärtävät. Ääntä ei vaan saa mieheni mielestä korottaa riidan yhteydessä. Olen tempperamenttinen ja kun sitten riidan jälkeen minut on jätetty niin on tavara lentänyt mikä minulla kädessä on sattunut olemaan. Edellisessä riidassa taisi lentää sytkärin häntä kohti. Tiedän että se on väärin, pyytänyt anteeksi ja olen luvannut mennä terapiaan jotta tempperamenttini pysyisi kurissa. Se ei riitä hänelle vaan hän kokee etten tee asialle mitään. Olen kertonut luottamuksellisesti asioita hänelle, vaikeita asioita joista edes ystäväni eivät tiedä ja vannottanut ettei kellekään saa kertoa. nyt on sitten selvinnyt että hän on tiedottanut kaikki hlökohtaiset asiat äidilleen. On luvannut ettei tätä tee mutta se vaan jatkuu. Nyt tämän viimeisen riidan jälkeen olen joutunut puhumaan koko helvetin suvun kanssa puhelimessa ja kuunnellut sitä miten olen väkivaltainen hullu. Vain sen takia että huusin ja heitin sytkäri häntä kohden kun meni kuppi nurin että taas kerran jätettiin mitättömästä asiasta johon mies itse oli syypää koska oli valehdellut. Mitä mieltä olette? Olenko minä se hullu kun en siedä että jokainen parisuhteessa oleva ongelma tiedotetaan anopille? Mies vetoaa siihen ettei ole ketään muuta ja ymmärrän sen jotenkin mutta se että minunkin asiat retostellaan koko suvun kanssa. Kipeät luottamukselliset asiat joista minun on vaikea puhua. Sitten kun yritän näistä meidän parisuhteen ongelmista puhua mies on hiljaa ja puhuu asiat äitinsä kanssa. Tuntuu että seurustelen myös anopin kanssa. Alkaa mitta olla aika täynnä.
Kommentit (7)
Mielestäni lähes nelikymppisten aikuisten ihmisten väliset riidat eivät kuulu vanhemmille. En puhu pahaa mielestäni vanhemmilleni vaikka ehkä välillä olisikin syytä.
Eipä se poikkeamaan. Itse puhun kunnioittavasti vanhemmilleni puolisosta ihan enkä mustamaalaa riidan jälkeen. Mielestäni aikuisten ihmisten luottamuksella puhutut asiat eivät kuulu vanhemmille mitään.
Tuskin mies muuttaa tapojaan äitinsä suhteen. Mullakin on läheinen suhde äoitin kanssa, mutta en mä sille mieheni asioita kerro.
Ei kuulosta tuo joka riidan jälkeen jättäminenkään hyvältä. Tai siltä, että se mies haluaa olla sun kanssas. Mitä, jos vaan lähtisit. Varsinki, jos lapsia ei oo.
Minullakin on hyvä suhde äitini kanssa ja puhun paljon mutten sellaisia asioita jotka ovat luottamuksellisia ja nimen omaan pyydetty ettei puhuttaisi kellekään. Tai saati että haukkuisin. En tiedä mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo poikkeaa naisesta joka kertoo kaiken äidilleen?
Ei mitenkään. Kumpainen on jäänyt vielä napanuoran katkaisua vaille.
Miten tuo poikkeaa naisesta joka kertoo kaiken äidilleen?