Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsiensaamiseen liittyvät kauhut salataan. Vatsan repeäminen, alapään pilaaminen, rintojen pilaaminen....

Vierailija
20.05.2017 |

yöunien menetys, yksin kaiken hoitaminen, psykoosi, masennus, vartalon pilaaminen, raskausmyrkytys ja pahoinvointi, synnytyskivut, imetyskivut, kakkavaippojen vaihto, miehen jättäminen, yksin yh:nä, yksinäisyys, raskausarvet, mahan ihon venyminen ja pilaaminen. Nämä ja muut kauhut salataan nuorilta naisilta ,ettei he osaa varoa tuohon ryhtymistään.

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli laskeuma, joten ottaisin mieluusti arpisen vatsan, jos pääsisin.tästä vaivasta. :( Mutta joo, ei kukaan mulle kertonut, että mitä voi sattua.

Vierailija
62/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lonkan sijoiltaanmeno :DD? Jep jep..

AIVAN! Taisi tulla yllätyksenä että joskus lonkka murtuu  tai menee sijoiltaan synnytyksessä? tätä juuri tarkoitin.

Naisten pitäisi kaapata kok yhteiskunta ja vaatia todella TUNTUVAT korvaukset jos aikoo synnyttää yhtäkään lasta. Puhutaan noin miljoona luokan korvauksesta yhteiskunnalta.

Kerrohan nyt miten lonkka pääsee murtumaan tai menemään sijoiltaan synnytyksessä? 

kun vauva ei vaan mahdu tulemaan, niin jostakin joku paikka murtuu kun väkisin vedetään vaikka imukupilla.

Lonkka? Ramus, häpy-, tai häntäluu ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuli laskeuma, joten ottaisin mieluusti arpisen vatsan, jos pääsisin.tästä vaivasta. :( Mutta joo, ei kukaan mulle kertonut, että mitä voi sattua.

Ei siitä lantionpohjalihastreenistä ihan turhaan muistutella neuvolassa...

Vierailija
64/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikki on kahdeksankymppisenä rupsahtaineita ja ryppyisiä. Mutta 25-vuotiaana? 30-vuotiaana? Tai edes 50-vuotiaana? Siihen vaaditaan raskaus.

Lapsettomuuden palkka on terveempi, kauniimpi ja paremmin toimiva kroppa. Hyvä jos lapset on sen arvoisia, tällaiselle ei-lapsirakkaalle ne eivät olisi.

Vierailija
65/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiajalla naisten yleisin kuolinsyy oli synnyttäminen ja sen aiheuttamat tulehdukset ja muut komplikaatiot.

Synnyttäminen on edelleenkin hengenvaarallista kehitysmaissa, onneksi Suomessa maailman harvinaisinta.

Vasta 50 vuotta koko ihmiskunnan historiassa raskaaksi tuloa on voinut ehkäistä.

Entinen presidentti Urho Kekkonen sanoi,että Sylvi-vaimo "meni rikki" synnytettyään kaksospoikansa. Päättyikö seksi-elämä siihen ja kumman toiveesta?

Kekkosella olikin sen jälkeen paljon tunnettuja rakastajattaria. Sen sijaan "synnyttämisessä rikki menneen" Sylvin rakastajista ei ole ainakaan mitään julkista tietoa. Siihenkö loppui se?

Vierailija
66/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noi fyysiset ominaisuudet katoaa iän mukana eikä synnytyksissä.

Niinhän sinä ajattelet. Olen ollut nuoresta asti ylipainoinen ja tottunut ajattelemaan ettei kropassa ole hurraamista. Nyt olen 40+, ja uimahallissa olen huomannut olevani ihan vertailukelpoinen moneen hoikempaan mutta synnyttäneeseen ikätoveriin nähden. Mulla ei ole suonikohjuja eikä jaloissa sellaista pysyväksi jäänyttä turvotusta. Vatsanahka ei ole ihan ryppyinen, rinnat ovat samanlaiset kuin ne on aina olleet. Ei pigmenttimuutoksia, ei myöskään muutoksia hiusten- tai karvankasvussa. Ja nämä erot siis vain pikaisesti päältä vilkaisemalla. Ikä ei ole parantanut kroppaani, mutta ei myöskään ole tapahtunut sellaista järkkyä romahdusta kuin mitä raskaus usein tekee. Ei aina mutta usein.

Ja alapäitähän, sisäisiä vammoja tai pidätysongelmien tyyppisiä vaivoja uimahallissakaan ei näe. Oma alapääni on samanlainen viivatsydeemi kuin se on aina ollut, mutta av:llä totuus siitä mikä tämänikäisille synnyttäneille naisille on tavallista, on alkanut selvitä. Tässä on alkanut tuntua siltä että raskauden ja synnyttämisen väliin jättäminen on kompensoinut ihan kivasti sitä haittaa minkä sitkeä ylipaino on kropalleni aiheuttanut.

Olennaisin ero tässä on kuitenkin se, että 40+ äitien ei tarvitse kulkea uimahallissa vertailleen itseään ja rupsahdusastettaan muihin vastaaviin. Ja jos sinä et näe toisten pidätysongelmia, niin etpä myöskään näe kaikkia niitä hyviä ja hauskoja kokemuksia, joita lasten kanssa eläminen vanhemmilleen tuottaa.  Se kompensoi ihan kivasti raskausarvet ja muut. 

Vierailija
67/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat: emättimen etu- ja takaseinämän laskeumat, häntäluu vääntyi ja aiheuttaa kipua esim. pitkään istuessa, raskausarpia mahaan ja rintoihin, rinnoista lähti täyteläisyys. Lisäksi tikit aukesivat ja emättimen suuaukko ei todellakaan näytä enää kauniilta, saati pieneltä.

Ja minä en tunne ketään jolla ei olisi jäänyt jotain ongelmaa. Oli se sitten niin "pientä" kuin sektioarven tunnottomuus tai sormen levyiset raskausarvet.

Mutta uskon että niitäkin on, joilla arpia ja muita vaivoja ei ole jäänyt. Vaikka itse en tunnekaan sellaisia.

Minulla ei ole muuta jälkeä kun siisti sektioarpi bikinirajassa. Ei raskausarpia, ei ylimääräistä ihoa, ei mitään.

Niin ja tuntoaisti arven kohdalla on aivan normaali.

Vierailija
68/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikki on kahdeksankymppisenä rupsahtaineita ja ryppyisiä. Mutta 25-vuotiaana? 30-vuotiaana? Tai edes 50-vuotiaana? Siihen vaaditaan raskaus.

Lapsettomuuden palkka on terveempi, kauniimpi ja paremmin toimiva kroppa. Hyvä jos lapset on sen arvoisia, tällaiselle ei-lapsirakkaalle ne eivät olisi.

No suotakoon sinulle ja kaltaisillesi ilo hyvin säilyneet kehosta. Onneksi kaikki ei ajattele noin tai ihmiskunta kuolis sukupuuttoon.

Vierailija
69/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on 100% sen arvoista.

Vierailija
70/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, mulla oli mahdollisuus hyvinkin ongelmalliseen raskauteen, kun mulla on perussairaus joka vaikeuttaa ihan kaikkea. No, mitään ei tapahtunut, raskaus ja synnytys meni hyvin, tosin rahaa paloi kaikkineen varmaan 3000e. Vitamiinit, lääkkeet, polikäynnit, osastolla makoilu (maksukatto toki paukahti aika nopeesti), polttoaineet kulkemiseen jne.. Ja siihen päälle tietty kaikki vauvan jutut. Mutta ei tullut yhtään painoa lisää (painoin 65 kg ennen raskautta ja 2 viikkoa synnytyksen jälkeen 62kg), ei yhtään raskausarpea, tissit ei lurpahtaneet (imetinkin puoltoista vuotta), alapää ei revennyt eikä venynyt.

Positiivisia fyysisiä ja henkisiä puolia tuli tietynlainen pehmeys, tissit oli imettäessä ihanat pallot, henkisesti olen paljon rennompi ja armeliaampi ennen kaikkea itseäni kohtaan. Seksistä olen nauttinut raskausajasta asti enemmän, saan orgasmin helpommin ja ihan yhdynnässäkin. Olen oppinut hallitsemaan lantionpohjan lihaksia paremmin jumpan vuoksi mikä hauskuuttaa sekä itseä että miestä.

Mutta ei näistäkään saa kertoa, koska pitää vain pelotella niitä joilla ei ole vielä lapsia ja kisailla vaivoista niiden kanssa joilla on jo.

Tuli mulle yks vittumainen vaiva, joka oikeesti ei ees haittaa elämää kauheesti, mutta luopuisin silti siitä. Sain pienen ulkoisen peräpukaman raskausaikana ja se ei ilman kirurgiaa katoa mihinkään. Sitä vain ei kannata leikata.

Vierailija
71/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tää on just toisinpäin. Eihän täällä mitään muuta tehdä kun kauhistellaan ja mässäillään synnytysvaurioilla. Ja sitten jos joku on selvinnyt vaurioitta (allekirjoittanut) niin sitä ei edes uskota tällä palstalla.

Tämän palstan mukaan kaikilla synnyttäneillä on niin pahat repeämät että aikuisvapiat kaikilla äideillä yötäpäivää ja sinne valuu paska sekä kusi.

Ja suurin rikos on kertoa, ettei raskaus ja lapsen syntymä jättänyt muuta näkyvää merkkiä kuin siistin sektioarven.

Kun kaikillehan kuulema tulee järkyttävät tiikeriraidat vatsaan ja löysä vatsanahka roikkuu vähintäänkin varpaissa asti loppuelämän.

No, en sitten kuulunut näihin "kaikkiin" 😉

Ja ps. Nykyisenä digitaalisena aikana, jolloin likimain kaikki tieto on parin näppäyksen päässä, miten joku voi sanoa "Kukaan ei kertonut mulle!" ?

Raskaus ja synnytys on riskejä täynnä. Ei sen pitäisi olla mikään uusi juttu, varsinkaan kun nimenomaan niillä kauhutarinoilla mässätään joka paikassa.

Vierailija
72/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi pilata jotain, missä ei mitään pilattavaa ole kuten rinnat, alapää tai maha. Ne ovat ruumiinosia ja naurettavaa, että joku niitä korostaa erikseen : DD

Miten varvas tai kulmakarva?

Vierailija
73/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuntemistani naisista ei ole kärsinyt tuollaisista ainakaan pysyvästi. Itselleni ei jäänyt yhtään liikakiloa tai arpea kahdesta raskaudesta ja imetyksestä. Rinnat hieman laskeutuivat mutta kyllähän ne laskeutuvat muutenkin yli 30 vuotiaana. Miksi näillä pitäisi turhaan pelotella?

Olen 38v lapseton nainen B-kupin rinnoilla. Eivät todellakaan ole 'laskeutuneet' tähänkään ikään mennessä, vaikken mitään kuntosali-urheilua harrastakaan.

Vierailija
74/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle tuli yllätyksenä, että vatsanahka on arpinen ja roikkuva. Olin 23-vuotias timmi tyttönen, kun tulin raskaaksi ja synnytin reilu nelikiloisen pojan. No vatsahan repesi täysin :/ Uimarannalla tuntuu olevan monelle järkytys, kun muuten olen hoikka ja kaunis. Mutta silti, klisee on totta, kyllä lapset ovat kaiken väärti <3

Minä 38 v. synnyttänyt, vatsanahka ei ole arpinen tai roikkuva.

Vierailija
75/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kauhutarinoita. En saanut ainuttakaan raskausarpea. Mieheni rasvasi vatsani kookkosölyjyllä 2kertaa vuorokaudessa. Myöskään ei tikattu, koska kielsin kätilöitä leikkaamasta.

Vierailija
76/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuntemistani naisista ei ole kärsinyt tuollaisista ainakaan pysyvästi. Itselleni ei jäänyt yhtään liikakiloa tai arpea kahdesta raskaudesta ja imetyksestä. Rinnat hieman laskeutuivat mutta kyllähän ne laskeutuvat muutenkin yli 30 vuotiaana. Miksi näillä pitäisi turhaan pelotella?

Olen 38v lapseton nainen B-kupin rinnoilla. Eivät todellakaan ole 'laskeutuneet' tähänkään ikään mennessä, vaikken mitään kuntosali-urheilua harrastakaan.

Mitä laskeutumista arvelet B kupin kokoisilla rinnoilla olevan?

Vierailija
77/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kertonut kysyttäessä (en toki yksityiskohtaisesti) ettei ainakaan omalla kohdalla raskaus mennyt kuten oppikirjoissa ja vaivojakin jäi, mutta tätä ei moni halua selvästikään kuulla tai jankuttaa vain siitä miten lapsi on kuitenkin se tärkein.

Lapsi on totta kai rakas, mutta pilalle mennyt seksielämä ja sen myötä kuollut parisuhde on aika karvas hinta loppuelämäksi. Lantionpohjaa on tullut jo useamman vuoden treenattua ja saatu kuntoon. Alapää on silti kuin messuhalli. Itseä itkettää kun seksi ei tunnu enää miltään, mies etsii jo kovaa vauhtia uutta naista ja olen joutunut myöntämään että tulevaisuuden vaihtoehdot ovat kohdallani vaihtaa naisiin tai selibaatti.

Yövalvomiset ovat myös näyttäneet tehneen aivoille melkoiset tuhot, joihin aika ei ole auttanut. Muisti ei meinaa enää toimia ja aivojen kyky käsitellä uutta tietoa ovat surkastuneet jotenkin olemattomiin. Kokonaista yötä en enää edes osaa nukkua, vaikka kukaan ei herättäisikään.

Vierailija
78/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapset on sen arvoisia"-kortti heiluu. :D

Siitähän ei nyt keskusteltu ovatko vai eivätkö ole, vaan siitä mikä niiden hinta naisen kropalle voi olla.

Vierailija
79/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat "kauhut" joista en etukäteen tiennyt olivat  nämä:

- synnytyksen kivuliain vaihe voi olla epparihaavan/repeämien ompelu, sillä on olemassa ihmisiä, joiden alapää ei puudu vaikka tekisi mitä. Tai ainakin minä olen sellainen. 

- 3 viikkoa kestävät jälkisupparit joka ikinen imetyskerta. Pahenevat lisäksi lapsi lapselta. En tajua ettei kukaan tullut puhuneeksi niistä missään mitään. 

Onhan nyt jumaliste kumma jos sairaalaoloissa ei saada ihmistä puuduksiin. Jos tavalliset puudutusaineet eivät tehoa niin sitten vaan spinaali, epiduraali tai nukutus. Vai onko se liikaa vaadittu, lapsihan korvaa kaiken ja saat yhden kruunun lisää äitiyden glooriaan.

Vierailija
80/197 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan mustavalkoista tää keskustelu. Kyllä raskauden ja synnytyksen aikaiset vauriot pitäisi ottaa terveydenhuollossa vakavasti ja pitäisi päästä korjausoperaatioihin tai fysioterapiaan nopeasti ja edullisesti. Vaikkakin vaikeat vauriot ovat kohtuu harvinaisia täytyy niistäkin kertoa. Itsellä on takana hätäsektio 15 vuotta sitten, ja arpi on tietysti ruma navasta alaspäin pystysuoraan. Ei se mitään ole kropassani pilannut kuitenkaan. Seksielämä on vaan parantunut vanhemmiten, ei mun mielestä liity lapsiin vaan itsetuntemukseen.

Yöunet on nelikymppisellä ihan ikääntymiseen liittyen katkonaiset eikä tästä parane!