Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki-Vantaa: kuinka nopeasti ulos koneesta ja junaan?

Vierailija
19.05.2017 |

Kuinkakohan kauan menee päästä terminaaliin 2 saapuvasta koneesta (Euroopasta eli ei passijonoa) Helsinki-Vantaan junalaiturille? Mukana vain käsimatkatavarat. Riittääkö 20 minuuttia kävelyyn ja lipunostoon? Kone saapuu aamulla ennen 10, joten aamuruuhkien pitäisi olla ohi...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuule ihan kaikesta. Onko lentosi ajoissa vai etuajassa. Jääkö kone ulkokentälle vai lähimpään putkeen uloskäynteihin nähden. Lentomatkustaminen on aina monen summan peliä, aina pitää olla varasuunnitelma selvillä.

Vierailija
2/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä millään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitenkään tietää.

Vierailija
4/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne pitäisi päästä? 

Vierailija
5/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi mitenkään tietää.

Ai 20 minuuttia, no ei todellakaan riitä.

Vierailija
6/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä

Vierailija
7/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi riittää, todennäköisempää kuitenkin on, että ei riitä...

Mä kerran pääsin jopa bussiin, joka oli merkattu lähtemään aiemmin kuin kone laskeutuisi! Mutta en ole ikinä kuullut keneltäkään muulta tällaista :D

Vierailija
8/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 minuuttia siitä kun kävelet ulos koneesta riittää.

Vierailija
9/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahdollista, mutta sen varaan en kyllä laskisi. Liian iso riski myöhästyä. Mene suosiolla seuraavalla.

Vierailija
10/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Helsinki-Vantaa on sen verran pieni kenttä, että 20 min. voi riittää jos lentosi on ajoissa. Viimeksi Euroopan sisäisellä lennolla (Finnair) oli lento ajoissa ja matkatavaroita alkoi tulla välittömästi aulaan päästyä. Ja hyvin ehdittiin, tässä tapauksessa bussiin vaikka oli ruumassa tavaraa.

Vierailija
11/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, kyllä 20min riittää siitä kun pääsee ulos koneesta. Itse olen ehtinyt kymmenessä minuutissa reippaammin käveltynä. Toki riippuu milloin juna tulee.

Vierailija
12/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi olla tuttu reitti ja tietää, mistä lippu ostetaan ym.

13/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, mutta jos olet miettinyt tuon ajan riittävän tiettyyn aikaan lähtevään junaan, ei välttämättä kannata sen varaan laskea että ehtisit.

Vaikka kävellen ei mene sitä 20 minuuttia, voi lento olla myöhässä tai muuten vain kestää päästä koneesta ulos.

Vierailija
14/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautuisin siihen, että ei riitä

Vierailija
15/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap, tunnetko reitin, onko sulla HSL:n matkakorttia tms. Mihin sun pitää päästä?

Uskon, että itse kyllä ehtisin 20 min. pelkillä käsimatkatavaroilla, kun tiedän minne mennä ja miten organisoin. Sitäpaitsi Reittiopas kertoo ihan hyvin ajantasaista tietoa.

Vierailija
16/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse reissasin Oulusta Helsinkiin koneella ja Finnair oli aina myöhässä 15-20 min ja juosta sai käsimatkatavaroiden kanssa että ehti terminaalin edessä olevalle linja-autopysäkille 10-15 minuutissa. Just ja just ehdin, oli tuuria. En suosittele. Lentokoneessakin sai etuilla aika röyhkeästi ja pyydellä anteeksi että sori linja-auto jättää, pakko päästä ekana koneesta ulos. Tämä siis illalla.

Vierailija
17/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuulostaa riskipelliltä, eli jos tulee sopivalle portille, eikä esim. bussikuljetusta terminaaliin, kone on vähintäänkin ajoissa niin voi onnistua. Eli voi yrittää, mutta tosiaan missään tapauksessa ei varmana voi pitää.

Vierailija
18/18 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta junalippua etukäteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi