Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-juhlat peruttu: lapsi reputti kirjoituksissa vastoin odotuksia...

Vierailija
19.05.2017 |

Jep. Meidän perheen ylioppilasjuhlat onkin tältä keväältä peruttu. Poika ei päässytkään kirjoituksista läpi, ei edes kompensoimalla. Eipä täällä älliä odotettukaan, mutta pojan mukaan läpimenon piti olla kuitenkin selvä.

Harmi että alustavat kutsut oli jo esitetty (onneksi ei ehditty lähettää paperiversioita!), lakki ja puku ostettu, tarjoilut suunniteltu ja osittain myös tilattu/ostettu.
Nyt häpeissämme joudumme perumaan suulliset kutsut ja pitämään matalaa profiilia. :(

Kommentit (242)

Vierailija
201/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo äärimmäisen noloa.

Vierailija
202/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen että hääkutsut lähetettiin ja sitten peruttiin. Morsian vaihtui koska toinen oli raskaana. Eipä tiedetty miksi mutta selvitän se. Toista kutsu ei tullut. Viettivät häät hissunkissun. Olipa noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen että hääkutsut lähetettiin ja sitten peruttiin. Morsian vaihtui koska toinen oli raskaana. Eipä tiedetty miksi mutta selvitän se. Toista kutsu ei tullut. Viettivät häät hissunkissun. Olipa noloa.

Siis selvisi myöhemmin.

Vierailija
204/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme puolustelua jonkun vätyksen reputtamiselle. Jos on normaaliälyinen ja joskus viitsii lukioaikana ottaa kirjan edes joskus käteen, niin ei totisesti voi reputtaa. 

Vanhemmat elättävät ja heillä on oikeus silloin odottaa, että opiskelija tekee hommansa. 

"Älä näytä pettymystäsi"! Ja miksi ei ole oikeus näyttää pettymystään tuollaisen velttoilijan laiskuudesta?

Itse en ainakaan maksaisi mitään uusimisia. Omista kesätyörahoistaan saisi maksaa. 

Kyllä epäonnistumisia voi sattua myös niille paljon lukeneille. Oma isoveljeni luki pitkää matikkaa ja sai kokeista pelkkiä kymppejä. Kirjotuksiin luki todella paljon ja osasi asiat.

No sitten koe tuli takaisin B:nä. Ei osannut selittää mitä tapahtui, ei vain enää yhtäkkiä ymmärtänytkään laskuja itse kokeessa. Hermot varmaan pettivät, mutta sattuu näitä viisaimmillekkin.

Vierailija
205/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme puolustelua jonkun vätyksen reputtamiselle. Jos on normaaliälyinen ja joskus viitsii lukioaikana ottaa kirjan edes joskus käteen, niin ei totisesti voi reputtaa. 

Vanhemmat elättävät ja heillä on oikeus silloin odottaa, että opiskelija tekee hommansa. 

"Älä näytä pettymystäsi"! Ja miksi ei ole oikeus näyttää pettymystään tuollaisen velttoilijan laiskuudesta?

Itse en ainakaan maksaisi mitään uusimisia. Omista kesätyörahoistaan saisi maksaa. 

Kyllä epäonnistumisia voi sattua myös niille paljon lukeneille. Oma isoveljeni luki pitkää matikkaa ja sai kokeista pelkkiä kymppejä. Kirjotuksiin luki todella paljon ja osasi asiat.

No sitten koe tuli takaisin B:nä. Ei osannut selittää mitä tapahtui, ei vain enää yhtäkkiä ymmärtänytkään laskuja itse kokeessa. Hermot varmaan pettivät, mutta sattuu näitä viisaimmillekkin.

Huono opettaja ja epäkypsä oppilas.

Surkimus.

Vierailija
206/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista ettei pysty suorittamaan kerralla suomalaisen lukion oppimäärä ? Tietenkin jos on ollut sairas pidempään jne. ,niin asia on ymmärrettävissä. Mutta jos kyseessä on normaalisssa perheessä oleva ja elävä, terve nuori ihminen, niin onhan tuo nyt aika erikoista.

Itse sain magnan paperit tekemättä juurikaan mitään. Mikä sinänsä ei todellakaan ole mikään ansio, enkä suosittele sitä kenellekkään.

Vierailija
207/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5454 kirjoitti:

Mä oon kans 3L ylioppilas=Lukio Läpi Lukematta...

Mihin yliopistoon pääsit ja mitä lukemaan?? ?

Vierailija
208/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat nykyään älykkäämpiä kuin 80-luvulla, jolloin kirjoitin ylioppilaaksi. Nykyään näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, ettei lukiossa tehdä mitään ja silti kirjoitetaan hyvin arvosanoin. Minun aikanani uurastettiin aika tavalla arvosanojen eteen ja silti oli niitä heikompiakin yo-tuloksia ihan tasaisesti.

Vierailija
209/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono opettaja ja epäkypsä oppilas.

Surkimus.

No tämä epäkypsä oppilas pääsi lukemaan matikkaa yliopistoon.

Ja minulla oli sama opettaja lukiossa. Hemmetin pelottava ja vaativa jonka tunneilla oli pakko osata.

Vierailija
210/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pojalleni kävi viime keväänä juuri näin!! Pidimme sitten syksyllä/talvella oikein kivat ja mukavat juhlat! :)

Se ei ole helppoa lapsellesikaan, tue häntä ja juhlitte sitten syksyllä. 

Vierailija
211/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ni, mun äiti ois suhtautunut tälleen. En jaksanut lukea kuin ekan sivun, mutta äidin asenne teilattiin täysin. Lapselta voidaan aloittajaa haukkuvien mukaan pilata yo-kirjoitukset ap:n asenteella täysin, mutta samaan aikaan jos MINÄ kerron äitini vaikuttaneen siihen, mitä asioita minä enää haluan tehdä, niin siitä haukutaankin vain minua!

Nyt kuitenkin todistatte, että tuollainen asenne ratkaisee ja vaikuttaa, niin kuin se tekeekin.

t.kivikissaäiti

Vierailija
212/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pojalla tapana pelailla puolille öin ja ylikin . ???? Olisi t lukenut madonluvut silloin ja ollut tilanteen tasalla. Olkoot jos oli provo mutta näitä tapauksia riittää.

Vierailija
213/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukion ekalla oleva ei kai vielä kirjoittanut mitään? Kirjoittaahan voi vain kolmena peräkkäisenä kertana, eli pitäisi valmistua kahdessa vuodessa ja tuo suoritusmäärä kuulostaa vähältä, jotakin kai kurssista puuttuu, jos ei vielä näy? Omalla ekaluokkalaisella on nyt 26 kurssia näkyvissä, eli viimeisen jakson kurssit vain puuttuu, koska ne ovat luonnollisesti kesken, mutta tätä vauhtia ehtii hyvin valmistua kolmessa vuodessa.

No kirjoitti nyt kaksi ainetta, loput sitten syksyllä ja keväällä. Ja valmistuu kahdessa vuodessa, on sellaisessa lukiossa mikä kestää vain kaksi vuotta. Jouluna saadussa paperitodistuksessa oli 12 kurssia, jotka ei näy Wilmassa, vai oliko enemmänkin. Ja nyt keväällä tulee toinen todistus, mutta en tiedä miten paljon kursseja siinä on ja mikä osa on Wilman puolella. Yritän pysyä rauhallisena ja hengittää paperipussiin.

Missähän tällainen lukio on, ilmeisesti Porvoossa 😉? Joka lukiossa voi toki suorittaa kahdessa vuodessa, mut en kyllä usko missään olevan se 'normi'. Ja tuo paperitodistus kuulostaa vielä uskomattomammalta, eli huono provo.

Epäilen, että Päivölässä. Mutta valittakaa koululle, jos Wilma ei ole kurssisuoritusten suhteen ajan tasalla.

Päivölä ei oo lukioiden top 30 ssa

Vierailija
214/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän sattuu. Oman pojan koulukaverin matikankoe hylättiin jonkin vääränlaisen laskimen takia ja siinä tuli vielä kaikenlaisia syytöksiä, vaikka aivan ilmiselvästi kyseessä oli puhdas vahinko. Kirjoitti sitten syksyllä, ei siinä sen kummempaa. Ei tuo mikään häpeän aihe ole eikä siitä kannata tehdä elämää suurempaa ongelmaa. Tsemppiä pojalle syksyn kirjoituksiin! 

Vierailija
215/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea haukkuminen äitiä kohtaan täällä. Ihan selvää, että alustavat arvosanat ovat jo olleet tosi heikot ja kiikun kaakun, eli poika on valehdellut niistä. Ei reputtaminen tule yllätyksenä kenellekään. Harvoin arvostelut tippuvat merkittävästi, eivätkä ainakaan kaikkien aineiden kohdalla. Jos on muka ollut selvästi pääsemässä läpi, niin vähintään kompensaatiolla sit olis päässyt.

Toki lapsi on voinut hävetä kertomista, mut onhan se paskamaista jättää noin viimetippaan, kun tietää et juhliin aletaan jo tilailemaan tarjoiluja ym vaikkei läpipääsy ole ollenkaan varma. Eli itse en ainakaan niin paljon pahastuisi reputtamisesta, vaan tosta valehtelusta tai siitä, ettei lapsi uskalla kertoa et huonosti meni.

Vierailija
216/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikuinenopiskelija kirjoitti:

Miten on mahdollista ettei pysty suorittamaan kerralla suomalaisen lukion oppimäärä ? Tietenkin jos on ollut sairas pidempään jne. ,niin asia on ymmärrettävissä. Mutta jos kyseessä on normaalisssa perheessä oleva ja elävä, terve nuori ihminen, niin onhan tuo nyt aika erikoista.

Itse sain magnan paperit tekemättä juurikaan mitään. Mikä sinänsä ei todellakaan ole mikään ansio, enkä suosittele sitä kenellekkään.

Hienoa sinulle, mutta me kaikki olemme erilaisia. Itse luistelin lukion ja kirjoitukset läpi erinomaisin paperein tekemättä juuri mitään - sitten myöhemmin jouduin kyllä toteamaan, että luistelutekniikalla ei enää selviäkään.  Oma nuoremme puolestaan joutui tekemään lujasti töitä että sai C:n paperit. Ilmeisesti on myöhään kypsyvää sorttia, sillä parin välivuoden jälkeen hän pääsi hyvin pistein opiskelemaan  alaa, johon on erittäin vaikea päästä. Toivoa on aina.

Vierailija
217/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomen kaavassa kirjoittajia on paljon, eli johonkin ne pisterajat vedetään jotta saadaan haluamat määrät tiettyjä arvosanoja. Esimerkiksi äidinkielessä arvosanaan vaikuttaa suuresti, mitä tehtäviä minäkin vuonna tulee, kuka sattuu arvioimaan ja mihin se pisteraja on vedetty. Jo pelkän esseen pisteet merkkaa paljon lopputulosta. Pitää muistaa se, että vaikka saa jostakin arvosanaksi I, ei se tarkoita, että ei olisi älliä päässä. Nyt olisi siis ehdottoman tärkeää tukea lasta ja tsempata syksyä varten.

Minun mielestä tämä nykymaailma pyörii liikaa koulutuksen ympärillä ja ylistää niitä, jotka pärjäävät hyvin. Vaikka lapsesi juhlat siirtyy, ei hän ole mikään luuseri. Ihmisarvo ei riipu papereista, kaiken ei tarvitse mennä yhteiskunnan normien mukaan, eikä siitä saisi nolostua.

Vierailija
218/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa tapauksessa lähtöarvosanat voi ytl:ssä laskea kolmekin arvosanaa.

Vierailija
219/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista elämä on. Jos epäonnistut, yritä uudelleen kunnes onnistut.

Vierailija
220/242 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaan mietin, et miten urpo ja on etin opiskelija pitääköän olla, et ei pääse YO-kokeessa läpi?

Pata kattilaa soimaa 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi