Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monen L:n ylioppilaille ollaan kateellisia?

Vierailija
18.05.2017 |

Älykkyys on hyvin pitkälti geneettinen ominaisuus, kaikista ei tule kympin oppilaita edes infernaalisella pänttäämisellä. Niillä 8 ällän pojilla kävi vain todella hyvä tuuri perimän suhteen, siinä kaikki. Typerää olla kateellinen jostakin mihin ei voi vaikuttaa itse.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ovat ollleet myös ahkeria ja tehneet töitä. Tämä on joidenkin ( laiskojen) mielestä kamalaa, ja nuoret eivät tiedä mistään mitään. Sen sijaan olisi varmaan pitänyt ryypätä, lyödä koulu läskiksi ja olla tekemättä mitään. Kunnon elämäm koululaisia tunnutaan palstalla arvostavan enemmän. Samoin kun sen mustikoita poimineen pojan tapaus, sitäkin kuuleman on haukuttu ja pilkattu. Onhan se kamalaa, kun nuori tekee töitä ja ansaitsee omaa rahaa harrastuksiinsa.

Vierailija
2/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut moista. Lähinnä arvostusta olen havainnut. Koita ap nähdä elämässä hieman muutakin, kuin kateutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olisin taipuvaisempi korostamaan sitä, että menestyminen lukio-tason opinnoissa on enempi kiinni siitä, että jaksaako tehdä kovasti töitä kuin siitä, että millaisen geeniperimän on sattunut saamaan. Sensijaan kateuteen ei yleensä kannata käyttää kovinkaan paljoa aikaa. - Hyvästäkään geeniperimästä on hyvin harvoin mitään apua, jollei ole valmis tekemään myös töitä. 

Vierailija
4/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olisin taipuvaisempi korostamaan sitä, että menestyminen lukio-tason opinnoissa on enempi kiinni siitä, että jaksaako tehdä kovasti töitä kuin siitä, että millaisen geeniperimän on sattunut saamaan. Sensijaan kateuteen ei yleensä kannata käyttää kovinkaan paljoa aikaa. - Hyvästäkään geeniperimästä on hyvin harvoin mitään apua, jollei ole valmis tekemään myös töitä. 

Kyllä laudaturien kahmijoilla täytyy olla myös suotuisa geeniperimä, kuka tahansa ei kykene tuohon vaikka miten ahkeroisi.

Vierailija
5/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä kuuden ällän ylioppilaana vain arvostan kahdeksan ällän ylioppilaita. Erityisesti, jos laaja matematiikka ja fysiikka ovat kuvioissa mukana. Niistä ei ällää pelkillä istumalihaksilla saa.

Vierailija
6/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siinä vituttaa, kun L:n oppilaat sanovat etteivät tehneet mitään, jos itse on raatanut niska limassa. Siis ei siinä, jos se olisi totta. Tarkoitus on kuitenkin vain alentaa muita ikään kuin he olisivat entistä tyhmempiä. En edes ymmärrä miksei voisi sanoa tehneensä töitä?  

Vierailija
7/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laudaturien kahmijoilla täytyy olla myös suotuisa geeniperimä, kuka tahansa ei kykene tuohon vaikka miten ahkeroisi.

- Moni huonoja geenejään syyttävä perusterve, mutta kateellisuuden saastuttama kateellinenkin yltäisi todennäköisesti parempaan tulokseen, jos kateuden asemasta käyttäsi edes osan siitä samasta ajasta, jonka käyttää kateellisuuteen ja -hämmästyttävän moni tänään julkisuudessa olleiden 8 -laudaturia kirjoittaneiden poikein halveksimeen kuluneen illan aikana. 

Vierailija
8/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista fiksuimmat ja älykkäimmät eivät pidä niitä älliä niin suuressa arvossa että jaksaisivat niitä edes tavoitella vaan käyttävät aikansa ja energiansa muuhun. Jos ei menesty kirjoituksissa hyvin niin se ei välttämättä kerro selkeästi ihmisen kyvyistä vaan myös arvoista, ei arvosteta kirjoituksissa menestymistä.

Vierailija
9/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Moni huonoja geenejään syyttävä perusterve, mutta kateellisuuden saastuttama kateellinenkin yltäisi todennäköisesti parempaan tulokseen, jos kateuden asemasta käyttäsi edes osan siitä samasta ajasta, jonka käyttää kateellisuuteen ja -hämmästyttävän moni tänään julkisuudessa olleiden 8 -laudaturia kirjoittaneiden poikein halveksimeen kuluneen illan aikana. 

Jos et halua hyväksyä sitä että geeneillä on erittäin suuri merkitys koulumenestyksen kannalta niin fine. Kukaan ei ole valinnut geenejään, joillakin vain käy parempi tuuri kuin toisilla ihan samalla tavalla kuin jotkut syntyvät rikkaisiin oloihin ja toiset syntyvät slummeihin.

Vierailija
10/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista fiksuimmat ja älykkäimmät eivät pidä niitä älliä niin suuressa arvossa että jaksaisivat niitä edes tavoitella vaan käyttävät aikansa ja energiansa muuhun. Jos ei menesty kirjoituksissa hyvin niin se ei välttämättä kerro selkeästi ihmisen kyvyistä vaan myös arvoista, ei arvosteta kirjoituksissa menestymistä.

Varmaan totta toinen puoli. Mutta toisaalta jos nyt ajattelee noita tänään julkisuudessa olleita 8-laudaturin kirjoittaneita poikia, niin minulle on jäänyt ettei heidän tavoite ollut "vain" kirjoittaa erinomaisesti vaan hakeutua jatko-opintoihin yliopistolle. - Ylioppilaskirjoitukset olivat tällämatkalla vain "pakollinen" välivaihe. -Ja ainakin heillä on muutakin puuhaa, harrastuksia koulunkäynnin rinnalla. - - - Itse en aikanaan kirjoittanut hyvin ja kieltämättä olisi tylsää, jos kirjoitukset määrittäisi kaikki kykyni tai arvoni. Mutta ei varmasti myöskään heidänkään arvoa jotka ovat kirjoittaneet vähintäänkin erinomaisesti ylppäreissä.

Vierailija
11/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympaattisia poikia nämä lohjalaiset tuntuivat olevan, joten kaikkea hyvää heille!

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että ällät eivät takaa minkäänlaista menestystä elämässä, vastoinkäymisestä toiseen olen kulkenut. Toivottavasti muille käy paremmin.

T: Kuuden ällän työtön

Vierailija
12/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta, jo ammoisina aikoina, jolloin siis 6 L:llää oli paras mahd. suoritus, entisessä lukiossani toinen kuusi laudaturia kirjoittanut abi nousi erikseen seisomaan abi-illallisella haukkuakseen sen toisen 6 L:n ylioppilaan, jonka kovatasoisempi suoritus harmitti häntä kovasti (toinen näistä kirjoitti pitkän matematiikan, toinen taas sai kuusi laudaturia kasaan ylimääräisellä kielellä ja haukkui sitten tämän toisen vuosikurssin yhteisellä illalisella). Yleensähän näitä menestyjiä ihaillaan, kovasti paremmat herättävät ihailua heikommin pärjäävissä, mutta sellaiset hitusen itseään paremmat herättävät ne kaunat, jolloin se vähättelyn tarve ilmenee melko myrkyllisesti.

Vierailija
13/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan vaan älliä saaneille. Niihin on tarvittu sekä työtä että vähän tuuriakin.

T. Kuusi ällää

Vierailija
14/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua hyväksyä sitä että geeneillä on erittäin suuri merkitys koulumenestyksen kannalta niin fine. Kukaan ei ole valinnut geenejään, joillakin vain käy parempi tuuri kuin toisilla ihan samalla tavalla kuin jotkut syntyvät rikkaisiin oloihin ja toiset syntyvät slummeihin.

- Kyllä minäkin olen käyttänyt tarpeettomasti energiaa siihen, että syytän huonohkoja geenejäni, joiden ansiosta en mm. ole niin pitkä kuin toivoisin. - Vaikka  tätä palstaa jonkun kerran lukeneena on jäänyt mielikuva, että osa on vapaasti valinnut oman pituutensa, niin itse en muista että minulla olisi siihen ollut koskaan mahdollisuutta. En myöskään  hirmuisesti nauti siitä, että hiusrajani on jo varsin korkealla, joten olen varmastikin tulevaisuudessa sekä pieni että kalju. Mitenkään erityisen erinomainen en ole omaskumaan ja oppimaan asioita, kuten oikeinkirjoituksestani varmasti jokainen voinee arvata. Mutta, mutta olen yrittänyt oppia erottamaan ne asiat joille itse voin tehdä jotain, niistä asioista, joille en oikein osaa tai voi mitään. - Ei se aina helppoa ole. Toisinaan v-tuttaa oikein kunnolla. Mutta kateellisuuden tai katkeruuden en halua antaa myrkyttää itseäni. Yritän myös kehittää itseäni sen sijaan, että olettaisin, että olisin "valmis" ja siten kokisin, etten voisi tulla vielä paremmaksi kuin antaisin pelkkien "geenien" johdattaa elämänpolkuni; siis jotenkin samaan tapaan, kuin joku toinen mahdollisesti Jumalan tai kohtalon ja tai minkä lie. Sen sijaan, että jaksaisi yrittää ja puskea itse eteenpäin. - Armollisuutta sekä kohtuullisuutta  että jonkinlaista kiitollisuuttakaan unohtamatta.   

Vierailija
15/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni kirjoitti 10 vuotta sitten 6 laudaturia,  tienaa nyt noin 10 000 e/kk. Naapurin poika kävi vain peruskoulun, elää sossun tuella.

Totta kai kannattaa olla kateellinen sille, joka viitsi lukea läksyt ja opiskella.

Vierailija
16/36 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä koulukiusaamismentaliteettia. Kateutta ja pahansuopuutta. Peruskoulussa ei saisi menestyä, kun aina on joku heikosti koulusta motivoitunut nälvimässä. Lukioon ja yliopistoon voi onneksi hakeutua kaltaistensa joukkoon, ja saa helpommin olla rauhassa kiusaamiselta. Se, että palstalla haukutaan menestyviä opiskelijoita, on äärimmäisen lapsellista ja typerää.

Vierailija
17/36 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan taikauskoiset ei niillä geeneillä ole melkein ollenkaan merkitystä. Opettelemisella ja raatamisella on. Ja ne 8L oppilaat on lapsesta asti opetettu ja totutettu siihen että koulun jälkeen tehdään läksyt ja luetaan kokeisiin (jos ei kokeita niin harjoittelee alueita muuten vaan) Ja koska heille on näin opetettu, ja siitä on tullut tapa. On se heille helppoa, eivät välttämättä edes huomaa tehneensä paljoakaan töitä, vaikka todellisuudessa ovat lukeneet noin 20 tuntia viikossa. Tosin nämä henkilöt yleensä menettävät jotain sosiaaliselta puolelta. Eivät ole kovinkaan suosittuja, eivätkä saa paljoakaan kavereita.

Vierailija
18/36 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sympaattisia poikia nämä lohjalaiset tuntuivat olevan, joten kaikkea hyvää heille!

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että ällät eivät takaa minkäänlaista menestystä elämässä, vastoinkäymisestä toiseen olen kulkenut. Toivottavasti muille käy paremmin.

T: Kuuden ällän työtön

Täällä sama kohtalo. Lukiossa pari L ja menestystä valtakunnallisissa matematiikka/fysiikka kilpailuissa. Yliopistossa sairastuin ja nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
19/36 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no enpä tiedä, onko joku sitten kateellinen? En mä tiedä kenekään yo-tokarin arvosanoja, joten enpä ole kateellinenkaan. Ketä nääkin on, joilla nyt sitten on 8 ällää, en oo kuullutkaan ja aivan sama muutenkin. 

Vierailija
20/36 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatanan taikauskoiset ei niillä geeneillä ole melkein ollenkaan merkitystä. Opettelemisella ja raatamisella on. Ja ne 8L oppilaat on lapsesta asti opetettu ja totutettu siihen että koulun jälkeen tehdään läksyt ja luetaan kokeisiin (jos ei kokeita niin harjoittelee alueita muuten vaan) Ja koska heille on näin opetettu, ja siitä on tullut tapa. On se heille helppoa, eivät välttämättä edes huomaa tehneensä paljoakaan töitä, vaikka todellisuudessa ovat lukeneet noin 20 tuntia viikossa. Tosin nämä henkilöt yleensä menettävät jotain sosiaaliselta puolelta. Eivät ole kovinkaan suosittuja, eivätkä saa paljoakaan kavereita.

No kyllä niillä geeneillä vaan on merkitystä. En tehnyt koskaan läksyjä, mutta olin silti huomattavasti etevämpi kuin se puolisko luokasta, joka ei oppinut peruskoulun aikana edes kirjoittamaan kunnolla.