Löytyykö täält mt-ongelmista kärsivää naista, joka...
Onko tällä palstalla ainuttakaan naista, johon sopii jokainen seuraavista kohdista:
- 25-40 -vuotias
- sinkku
- työkyvytön ahdistuksen, masennuksen ja/tai paniikkihäiriön takia
- ei päihdeongelmaa
- hyvännäköinen + sellainen, josta ei ulospäin huomaa mitään poikkeavaa
- haluaisi löytää vaikeasta terveydellisestä tilanteesta huolimatta samassa jamassa olevan miehen, jonka kanssa voisi jutella, joka tukisi ja jolta voisi saada myös läheisyyttä, jota kaipaa tosi paljon
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä palstalla ainuttakaan naista, johon sopii jokainen seuraavista kohdista:
- 25-40 -vuotias
- sinkku
- ei päihdeongelmaa
- haluaisi löytää vaikeasta terveydellisestä tilanteesta huolimatta samassa jamassa olevan miehen, jonka kanssa voisi jutella, joka tukisi ja jolta voisi saada myös läheisyyttä, jota kaipaa tosi paljon
Minä, paitsi etten ymmärrä, miten mt-ongelmat liittyvät masennukseen ja/tai paniikkihäiriöön?
Enkä taida sitä läheisyyttäkään niin kovin kaivata. Seksikin on käynyt tylsäksi kun sitä munaa olis tyrkyllä koko ajan. Siitäkin huolimatta, että olen aika mulkku muija, kun ei vaan kiinnosta. Hyvällä kropalla ja kauniilla kasvoilla saa paljon anteeksi, todistettu on.
Vierailija kirjoitti:
Joo minä täytän kaikki kohdat. Mitäs sitten tehdään?
Mulle voi kuka tahansa laittaa viestiä osoitteeseen vertaistukea@luukku.com
On nimittäin tosi hankala yhtälö, kun tämmösessä tilanteessa
- sitä ei tässä tilanteessa liiku tuolla normaaliin tapaan ympäriinsä semmosissa paikoissa, joissa ihmiset yleensä tapaa toisiaan -> on siis vaikea tavata uusia ihmisiä ja potentiaalisia kumppaniehdokkaita, kun samoista asioista kärsiviä ei tapaa juuri missään.
- Tinderit ym ei kiinnosta. Kaiken lisäksi siellä olisi vähän paha ruveta avautumaan heti alkuun tämmösistä asioista.
- pakko kertoa nää jutut heti alkuun, koska ne vaikuttaa toimintakykyyn ja normaaliin arkeen sen verran paljon -> jäljelle jää sellaiset ihmiset, jotka ei nää näitä asioita totaalisina turn off -juttuina ja joiden kanssa terveydelliset ongelmat ja etenkin mt-asiat voisi toimia päinvastoin yhdistävinä tekijöinä.
- sitä toivoisi löytävänsä toisen about samassa jamassa olevan tai ainakin sellaisen ihmisen, joka hyväksyisi tämmösessä tilanteessa olevan muuten ihan normaalin ja hyvin toimeentulevan miehen.
- toinen vaikeuksista/mt-asioista kärsivä osaa yleensä olla empaattinen ja ymmärtää toista hyvin -> ymmärryksen, empatian ja tuen saaminen ja antaminen vastavuoroisesti on tosi tärkeitä juttuja suhteessa yleensäkin, mutta etenkin vaikeuksien keskellä.
- Ulkonäköasiat tuli otettua sen takia esille, koska ne on kuitenkin useimmille meistä merkityksellisiä etenkin suhteen alkuvaiheessa ja kiinnostuksen heräämisen kannalta. Liiallinen pinnallisuus ja ulkonäkökeskeisyys kuitenkin tosiaan vastenmielistä.
- mitään estettä en näe sille, että toinen olisi vapaa kaikista ongelmista, jos haluaa em. ongelmista ja terveyshuolista kärsivän miehen kanssa jutella ja kaiken natsatessa mahdollisesti jotain enemmänkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 25-40 -vuotias
- sinkku
- ei päihdeongelmaa
- haluaisi löytää vaikeasta terveydellisestä tilanteesta huolimatta samassa jamassa olevan miehen, jonka kanssa voisi jutella, joka tukisi ja jolta voisi saada myös läheisyyttä, jota kaipaa tosi paljonMinä, paitsi etten ymmärrä, miten mt-ongelmat liittyvät masennukseen ja/tai paniikkihäiriöön?
Mitäh?
Kyllä esim. ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriö luetaan mt-sairauksien kirjoon, ei siitä mihinkään pääse.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuvailemasi kaltainen. 35v.
Kuulostaa hyvältä. Olis aika helppoa aloittaa tutustuminen, kun ei tarvitsisi ruveta kertomaan tämmösistä jutuista heti alkuvaiheessa minään ylläreinä, saati piilotella/hävetä niitä ja niistä aiheutuvia rajoitteita millään tavalla.
Haluaisin toki jutella paljon muistakin asioista, en missään nimessä pelkästään sairauksiin liittyvistä kuvioista. Esim. huumori on oikeissa kohdissa tosi tärkeä juttu, antaa sopivaa vastapainoa synkempiin teemoihin.
Vierailija kirjoitti:
haluatko lapsia?
Tällä hetkellä suhtaudun molempiin vaihtoehtoihin avoimin mielin, en ole mitenkään ehdoton kumpaankaan suuntaan. Ajattelen, että asiat tapahtuu omalla painollaan, jos on tapahtuakseen. Jos löytyisi oikea ihminen ja hetki olisi sopiva (sen verran, kun asioita voi suunnitella) niin tietysti lapset ja oma perhe olisi hieno juttu. Mutta toisaalta; jos elämä kuljettaa toisin, niin enköhän mä siihenkin pysty sopeutumaan.
Lähitulevaisuuden haaveena olisi tavata sellainen ihminen, jonka kanssa voisi sitten myöhemmin miettiä näitä kuvioita tarkemmin. :) ap, jonka näppäimistöltä myös viesti #30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Olis aika helppoa aloittaa tutustuminen, kun ei tarvitsisi ruveta kertomaan tämmösistä jutuista heti alkuvaiheessa minään ylläreinä, saati piilotella/hävetä niitä ja niistä aiheutuvia rajoitteita millään tavalla.
Haluaisin toki jutella paljon muistakin asioista, en missään nimessä pelkästään sairauksiin liittyvistä kuvioista. Esim. huumori on oikeissa kohdissa tosi tärkeä juttu, antaa sopivaa vastapainoa synkempiin teemoihin.
Mistä päin olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin olet?
Pk-seudulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin olet?
Pk-seudulta.
Ok, itse olen Lapista :D mutta voit laittaa viestiä mememeim82@gmail.com jos kiinnostaa jutella.
En mäkään ymmärrä tuota että paniikkihäiriö olisi mt-ongelma. Minulla on, ja tunnen muitakin, ja ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ollaan. En ole koskaan edes ajatellut asiaa noin. Enhän edes käy missään terapiassa tms. Kummallista. Onko epilepsiakin sitten mt-ongelma?
Sovin kuvaukseen hyvin, olen 31v. Mutta tavoitteeni on tulevaisuudessa voida paremmin. Joten en taida olla etsimäsi tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Sovin kuvaukseen hyvin, olen 31v. Mutta tavoitteeni on tulevaisuudessa voida paremmin. Joten en taida olla etsimäsi tyyppi.
Heh, rivien välistä vihjaat, ettei mun tavoite olisi voida tulevaisuudessa paremmin. Oletus on niin kaukana totuudesta kuin olla ja voi. Teen nimittäin kaikkeni toipuakseni ja toivon sydämeni pohjasta, että pääsen parempaan kuntoon mahdollisimman pian. :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, rivien välistä vihjaat, ettei mun tavoite olisi voida tulevaisuudessa paremmin. Oletus on niin kaukana totuudesta kuin olla ja voi. Teen nimittäin kaikkeni toipuakseni ja toivon sydämeni pohjasta, että pääsen parempaan kuntoon mahdollisimman pian. :) ap
En vihjaillut mitään. Mietin vaan, että kun yksi vaatimuksesi on työkyvyttömyys ja mielenterveysongelmat, niin et välttämättä haluakaan ihmistä, joka yrittää parantua. Toisekseen, moni suhde kaatuu siihen että toisen elämässä tapahtuu isoja muutoksia, oli kyse sitten laihtumisesta tai muusta elämän remontista, ja paitsi että kahden mt-ongelmaisen suhde voi toimia enemmin parantumista estävänä tekijänä, niin toisen elämän kohentuminen voi myös herättää mustasukkaisuutta ja negatiivisuutta kumppanissa, joka ei koe samaa muutosta. Kumppanin etsiminen nimenomaan kriteerillä mt-ongelmat (koska oltaisiin kivasti "samalla tasolla") tekee valitettavasti vaikutelman, että ongelmia on tiedossa sitten kun kumppani ei olekaan enää samalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ymmärrä tuota että paniikkihäiriö olisi mt-ongelma. Minulla on, ja tunnen muitakin, ja ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ollaan. En ole koskaan edes ajatellut asiaa noin. Enhän edes käy missään terapiassa tms. Kummallista. Onko epilepsiakin sitten mt-ongelma?
Tajuan kyllä, mitä ajat takaa. Eikä mullakaan ole intressejä korostaa mitään mt-ongelmia. Puhutaan sit vaan vaikka ahdistuksesta ja paniikkihäiriöstä. :) Tohon sun epilepsia-esimerkkiin tekee mieli kuitenkin sanoa, että et voi parantua epilepsiasta psykoterapian avulla, mutta paniikkihäiriöstä voit.
Mut on ihan totta, että iso osa paniikkihäiriöstä kärsivistä selviää hyvin työelämässä ja lääkkeet jeesaa. Kuten säkin tiedät, niin on kuitenkin aika paljon erilaisia caseja, helpompia ja sit aikamoisen vaikeita, esim. hoitoresistenttejä, joille ei lääkkeet tehoa. Ja osalla paniikkihäiriö on vain yksi vaikeamman yleistyneen ahdistuneisuushäiriön ilmenemismuoto. Ja siinä on totta, että paniikkihäiriönkin taustalla voi olla paljon muitakin syitä kuin mt-asiat (autonomisen hermoston häiriöt, kilppari jnejne). :) ap
Mun mielestä ap:n pyrkimys löytää samantyyppinen on ihan looginen jo sen takia, että harvoin niitä ongelmattomia kiinnostaa ensisijaisesti mt-ongelmaiset, joten helpompi varmasti löytää toinen samoilla ongelmilla.
Tosin jos ap pyrkii ihan tässä ketjussa löytämään jonkun, ihmettelen miksi hän ei edes kerro omaa ikäänsä tai tarkemmin ulkonäöstään.