Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Heinämammojen ma-ti¤¤¤

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Huh, huh kun oli huonosti nukuttu loppuyö! Vessareissun jälkeen en saanut nukuttua kun ensin alkoi ihana potkushow masussa ja sen jälkeen selkä tuntui olevan niin puuduksissa ettei hyvää asentoa löytyny ollenkaan! Kaiken hyvän lisäksi töistä soitettiin, että olis kaheksi viikoksi sairaslomasijaisuus ja tänään iltavuoroon. Ei siinä muuten mitään, mutkun tänään piti olla vapaapäivä ja sängys pyöriessäni aattelin, että ihanaa kun ei tarvi töihin. Istuminen tuntuu olevan nyt selälle pahinta. Äh, mikä ikävä jomotus.

Nimistä ollut täällä viikonlopun aikana puhetta.. Meillä ei lopullisia nimiä oo saatu päätettyä ja ehdotuksiakaan ei oikein tunnu löytyvän, vaikeaa! Eli niillä joilla niitä " ylimääräisiä" nimiä mietittyinä niin kertokaas niitä tännekin :)

Pitäis käydä verotoimistossa muuttamassa veroprosenttia pienemmäksi, kun ei nyt ookaan tullut tienattua niin paljon kuin olisin voinut. Eipä tarvi sitten äippärahasta maksaa niin paljon veroa. Kannattaa muuten muidenkin " keikkalaisten" huomioida se prosentti kohdalleen!

Ei täs oikein kummempia kuulu, neuvolaankin vielä pari viikkoa...

AnnaMaria 23+5

Vierailija
2/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Juu, taas uusi viikko alussa ja ulkona on tosi kaunis keli. Tosin aamu minulla alkoi huonosti kun oma äiti soitti ja kertoi että minun mummo oli halvaantunut :-(, vähän on surullinen olo tuon takia.

mutta olen ollut jo tänään lapsien kanssa ulkona ja vaihoin pari kukkaa isompiin ruukkuihin, kun löytyi tosi söpön värisiä kaupasta viikonloppuna. Nyt pitäisi mennä laittamaan ruokaa ja sitten lapset päikkäreille, tietysti itsekin voisi torkahtaa :-)

Mahan asukki Eemeli (poikani 4 v sano että se on vauvan nimi), joten nyt sitten kutsutaan sillä nimellä mahan asukkia. Aamulla oli mahassa kunnon jumpat.

Että tällaista....Luinpa tuossa yhden kesäkuisen odottajan surullisen uutisen...toivottavasti ei sattuisi omalle kohdalle, on se niin surullista.

T.Tupuhupuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Aamusta oli heti nla-lääkäri ja kaikki oli kunnossa! Sain lähetteen pelkopolille ja lupasipa lekuri vielä synnytystapa-arvionkin rv 36. Huh, onpa huojentunut olo. Muutenkin helpottaa, kun joku kuuntelee ja ottaa tosissaan.

Kohdunsuu oli kiinni ja kaulaa 3cm jäljellä. Ei ole siis ne vihlomiset ja supparit tehneet mitään sielläpäin. Onneksi. vauvan syke kuului hyvin ja oli 150/min. (sitä se on ollut koko ajan). Sf-mitta oli 22cm eli tasan keskikäyrällä. Painoa oli tullu 400g/viikko (yht. eksta neuvolasta 6,5kg) ja verenpaine oli 136/80, mikä on mulle hyvä. Hb oli tippunut 126.een, muttei tartte vielä lisärautaa aloittaa, kun syön niitä Multitabseja. Kaikki siis hyvin!!

Soitin neuvolasta papalle, joka hoiti esikoista, että voisko pitää sitä vielä pari tuntia, että saisin hoidella rauhassa vähän asioita. menin sitten Jumboon ja ostin vauvalle ihania vaaleanpunaisia bodeja ja potkareita, itselle 4 ä-paitaa ja yhdet housut. Kävin vielä rauhassa syömässä Fasulla; luin Odotus-lehden ja Iltiksen ja join vielä kahvit päälle. Ruhtinaallista! Nyt poika päikkäreillä ja mulla ' oma aika' vaan jatkuu:)

Mukavaa viikonalkua heinikset!

sitruska rv 25+1

Vierailija
4/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan hyvin nukuttu yö takana..jo toinen peräkkäin...ei varmaan kannattaisi hehkuttaa, kun silloinhan se " tuuri" yleensä kääntyy.

Meillä on pari nimeä jo ehdotus-listalla ja ne on tytölle: Saana, Saijariina, Sassa. Pojalle: Sasu, Saku tai Sakke.

Tietty ne vielä kerkiää muuttua moneen kertaan, mutta miettiminen on aloitettu. Toiset nimet on hakusessa ja kummit myös.

Mullakin on alkanut nuo vihlonnat sun muut hieman hellittää eli taisivat olla onneksi ihan normaaleja " liitoskipuja" .

Aattelin ehdottaa miehelle, että mentäiskös kastajaisten yhteydessä samalla naimisiin...saa nähdä mitä sanoo.

Onko teillä kenelläkään kokemusta sellaisista juhlista? Meneekö kastajaiset " hänekseen" jos pitää häät samalla?

Nyt sit pitää taas rientää pyykin laittoon ja keittiön siivoukseen.

Mutsi + rv26+3 suunnilleen..

Vierailija
5/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa surulliseksi Charloten menetyksestä (erillinen pino tuolla), tyttövauva oli kuollut kohtuun rv 29+3 muistaakseni. Kaikkea voi sattua! Voimia Charlotelle!

Pidetään peukkuja pystyssä ja käsiä ristissä, että kaikki menee hyvin. Mulla oli tänään puolen tunnin ajan koulussa kipeitä supistuksia. Alkoi jo ajatus juosta villisti. Mies Jenkeissä vielä 1,5 viikkoa, ei nimeä hätäkasteeseen, ei vauvan tavaroita valmiina, mihin esikoinen jos joudun sairaalaan... No, onneks ne loppui kun tunti loppui ja lähdin kävelemään. Ehkä ne tuli siitä kun olin jo istunut viisi tuntia luennoilla. Keskiviikkona on lääkärineuvola, kiva, pääsen pian kuulemaan onko kaikki kunnossa. Eipä vielä tarvitsisi pariin kuukauteen ainakaan syntyä.

Muuten kaikki ollu ok, närästää vaan. Ruokahalua löytyy ja maha kasvaa hurjasti. Nyt jo raivostuttaa, kun ei ikinä keksi mitä laittais kouluun päälle. Mun vanhemmat antoi rahaa mammapaitaa varten :) Huomenna haen H&M:sta yhden paidan lisää. Ärsyttää niin kovasti kun yksi mammapaita jäi jo pieneksi, se nousee navan yli. Hölmöä, kyllä niiden pitäis mahtua koko raskausajan, kun kerta hartoista ja rinnoista mahtuu! Parhaan paidan oon ostanu Lindexiltä, mutta siellä ei nyt ollu kun t-paitoja ja jotain ei mun tyylisiä röyhelöpaitoja.

Pitää mennä jo nyt antaa tytölle iltapalaa, kun se on itkuinen ja pyytää koko ajan maitoa ja jugurttia. Se oli tämän päivän mun vanhempien hoidossa meillä kotona ja ne söi iltaruoan jo neljältä.

Velvollisuudet kutsuvat...

Liinaharja 26+4

Vierailija
6/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa pino tippunut taasen alas, nyt on ollut aika hiljaista pitkän aikaa heinämammojen kohdalla....nostanpa tätä hiukan ylös...:-)

Vierailija
7/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa...

Huomenna tulee 25 viikkoa täyteen ja masu alkaa jo hyvin näkyä ja valitettavasti myös tuntua yhtäkkiä... Kolme ja puol kuukautta tuntuu nyt niiiin pitkältä ajalta! Välillä menee ihan hienosti, yleensä silloin kun on rauhassa kotosalla ja ei erityisen raskasta puuhaile, mutta esim pari tuntia kaupoilla tai siivouspäivä niin loppupäivä on oltava pitkällään. Selkää särkee ja maha tuntuu repeävän seisoessa ihan kun vauva painais tonnin. No joo, vali vali...

Eikö kellään muulla ala tahti pakon sanelemana hidastumaan vai olenko joku poikkeuksellinen vaivainen? Turhauttaa kun jaksais touhuta enemmänkin mutta kun ei pysty niin ei pysty. Onneks en ole töissä, kotona voi itse määrätä tahtia!

Potkut tuntuu tosi hyvin, hauska katsella kun maha jo heiluu välillä kun vauveli jumppaa.

Parempaa vointia muille heiniksille ja iloista kevään odotusta!

Vierailija
8/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. olla niin tuskainen ja vaikea alkuraskaus aina tonne rv 18 saakka aivan hillittömän pahoinvoinnin, oksentelun ja siitä alentuneen yleiskunnon takia, että tää keskiraskaus tuntuu nyt aivan mielettömän ihanalta ja helpolta ajalta. Ja eipä mulla nyt kyllä mitään vaivoja olekaan. Josko saisi vähän aikaa nauttia olostansa, ennenkuin se tukala olo sieltä tulee..

Tuntuu, niin ihanalta kun tää pikkuneiti on niin aktiivinen, liikkuu siihen malliin mahassa, ettei kauhean rauhalliselta tapaukselta vaikuta :D. Tosin tuskin tulee olemaankaan kauhean tyyni lapsi, kun vanhempiaan katsoo. Ennemminkin odotan sellaista supertemperamenttista kiukuttelijaa!

Vierailija
9/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, Karoliina taisi kysellä tahdin hidastumisesta.. Täällä yksi nostaa heti kätensä! Kaikki hommat tuntuu vievän viimeisetkin voiman rippeet ja kun ei fysiikka kestä niin sitten alkaa kiukuttamaan ja pinnaa kiristää! Voi kun osaisi vaan ottaa rennosti ja olla stressaamatta tekemättömistä kotitöistä!

Minulla oli eilen sokerirasitus ja dietille jouduin. Ensi viikolla saan neuvolalta kotiseuranta ohjeet sekä sokerimittarin.. meillä otetaan kaikki hyöty tästä irti ja tehdään ruokaremontti samalla koko perheelle. Kasviksia ja hedelmiä enemmän, sokeria ja rasvaa vähemmän =) Tekee hyvää tuolle minun miehelleni myös ;o)

Juuh..omaan napaan ei kummempia. Olo on siis aikasta väsynyt ja tukala, mutta eiköhän tämä tästä heinäkuulla viimeistään helpota =)

Hyvää vointia kaikille!!!

Hattara 26+2 ja lapset 99, 01, 04

Vierailija
10/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olekaan pitkään aikaan kirjoitellut tänne. Ensin oli hurja muuttorumba, joka kesti kaikkiaan kolmisen viikkoa kun ensin tuotiin tavaraa uuteen taloon, mutta ei ollut vielä muuttolupaa ja lopulta muuttoluvan jälkeen sitten muutettiin itse. Vanhassa talossa kyllä olis vielä autotalli täynnä tavaraa... Sitten kun itse asuttiin jo onnellisesti uudessa talossa, niin Elisalta kesti kolme viikkoa (!) ennen kuin saatiin tänne ADSL ja nettiyhteys! Kamalia vieroitusoireita tulikin kun ei päässyt nettiin ;o) Tosin ehti kyllä tehdä sitten paljon enemmän kaikkea muuta...

Viime perjantaina oli neuvola ja kaikki ok, paineet 117/74, hb 133 ja syke 140. Vauva jo liikkuu reippaasti ja välilllä tuntuu, ettei se nuku päivän aikana ollenkaan, vaan on koko ajan menossa. Poikaolo vain vahvistuu kun meidän tytöt ovat olleet paljon rauhallisempia. Ensi viikolla mennään 4D-ultraan, mutta en kyllä halua tietää sukupuolta.

Mulla ei ole mitään sen suurempia vaivoja ollut, ihanan helpolla olen päässyt, mutta kyllä tuo vauhti on jo vähän hidastunut. Helposti alkaa hengastyttämään eikä tuota 1v4kk (12kg) poitsua enää ihan huvikseen kantele. Närästys on alkanut vaivata kun vatsa on tarpeeksi kasvanut, mutta se nyt on pientä, viimeksi jo aika lailla supisteli tässä vaiheessa.

Mukavaa kevättä kaikille

Tinka + Nuppu rv 24+3 ja tytöt -95 ja -00 ja pojat -97 ja -04

Vierailija
11/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus..kylläpä väsyttää, vaikka olen saanut nukkua koko yön. En tajua mikä väsyttää, voisin nukkua koko ajan.

Välillä on taas niiiiin energinen olo ja siitä taas tuntuu, että pitkälleen ja äkkiä.

Kotihommat täälläkin kiristää pinnaa, mutta onneksi mies auttelee aika paljon, ettei nyt ihan roskiin tukehduta.

vauhti on täälläkin hiljentynyt, alapään vihlonnan takia ja eipäs sitä kovin juosta röhkästä enää, kun massu painaa ja tuntuu, että yleiskunto on tippunut nollaan.

Muuten sit onkin ihan hyvä olo. Pomo kyselee töissä, että mikä on olo jne...entiiä et karttaako se mun sairasloman mahdollisuuksia tms. kun kuuli, että massu oli kipeä.

Hävettää jos joutuu saikulle, mutta tietty asiat tärkeys järjestykseen.

HUI! Kylläpä alkoi kylmät väreet selässä viilettää, kun luin tuon Charlotten kohtalon...voimia ja paljon haleja molemmille vanhemmille.

Nyt takaisin töihin...

mutsi ja 26+4

Vierailija
12/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eipä siellä mitään uutta :)

Paino noussut nyt kaiken kaikkiaan 3,5 kg ja hyvä niin. Tavallaan kätevää kun tuota lähtöpainoa oli vähän reilummin, niin nyt ei sitten paino nouse samaa vauhtia kuin ekasta nousi. Tosin en kyllä ymmärrä miten mahdollista sillä en mielestäni ole yrittänyt syödä sen terveellisemmin kuin muulloinkaan. Tosin nyt parin viikon aikana on ruokahalu ollut vähäisempi, johtuen varmaan näistä parisuhdeasioista :( On pitänyt yrittää syödä lähes väkisin.

Sain äitiyspäivärahahakemuksen ja nyt sitten pitäis alkaa täyttelemään sitä. Mites teillä muilla, jotka olette työssä; maksaako työnantaja kolmelta ekalta kuukaudelta täyden palkan? Mun pitäis sitä nyt alkaa selvittämään asiaa. Toivon, että maksaisivat, varsinkin nyt jos olen jäämässä yksin lapsen (lasten) kanssa.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Heinämamma rv 23 (tasan)

Vierailija
13/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös yksi jonka tahti on hidastumaan päin.. :-) Vatsa kasvaa kohisten, sf mitta tais eilen olla siinä 23 cm paikkeilla, ja olo on sen mukainen. Huomasin eilen kun olin remontoimassa äitini uutta asuntoa, tapettien repimistä ja listojen irrottamista m.m, että illalla oli oikeesti vaikea kävellä.. Toinen kankku oli niiiiin kipeä, että oksat pois.. Nyt on pakko ruveta rauhottumaan, tai ainakin sen verran et jaksaa ton yhden täystuhon, 1v 4kk, perässä juosta..

Eilen olin neuvolassa, paineet hyvät 100/70, hb oli edelleen 133, mut ostin varuiks obsidaneja ja otan niitä nyt joka toinen päivä. Painoa on tullut 9kg:tä!!! Käääääk!

Kysymys:(taas) Minkälaista vakuutusta otatte vauvallenne?

Eipä muuta täältä tällä kertaa!

maryanne + poika rv25+1

Vierailija
14/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otimme vauvalle jo pari kuukautta sitten syntymättömän vauvan vakuutuksen Pohjolasta. Pohjolan kunniaksi täytyy sanoa, että päätös tuli todella nopeasti, vaikka ongelmia onkin ollut aikaisemmissa raskauksissa eli ei ollut ihan rutiinipäätös. Meillä on kaikilla muillakin lapsilla olleet vastaavat (tosin Tapiolasta kun Pohjolalla ei vielä silloin ollut ko vakuutusta) ja vain yksi lapsi neljästä ei oikeastaan olisi sitä tarvinnut. Muilla on ollut kaikenlaista; atooppista ihottumaa, molluskoja, allergiaepäilyjä, korvatulehduksia, luustoa on kuvattu jne.

Vierailija
15/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti tiistain kuulumisia kun tyttö nukkuu...

Mutsi04: Kyselit noiden häiden ja kastajaisten yhteensovittamisesta. Meillä ei vielä ole siitä omakohtaista kokemusta mutta syksyllä on. Olemme menossa naimisiin tämän vauvelin ristiäisten yhteydessä. Täytenee kohta puoliin ottaa yhteyttä tuonne seurakunnan suuntaan että kuinka tuossa toimitaan että mitkään asiat ( häistä ja ristiäisistä) eivät jää viime tippaan ja kun haluaisimme saman papin kuka kastoi Nean niin siitäkin täytynee tehdä etukäteen jonkinlainen " varaus" .

Emme ajattele että kumminkaan juhla vie huomiota toiselta juhlalta koska ajattelemme sen niin että se on perheen yhteinen juhla. Tietysti pääpaino on vauvan ristiäiset. Mutta mikä sen parempi kuin meidän rakkauden hedelmä saa nimen ja hänen vanhempansa toisensa =) TULIPAS HERKKÄÄ TEKSTIÄ =) <3

Nyt poistun taas taka-alalle, hyvää tiistaita kaikille.

Neppe rv 24+0 (25+3) ja nea 1v 2kk

Vierailija
16/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips kaikille,

siskoni on kirjoitellut tällä palstalla jonkin aikaa muiden heinäkuussa synnyttävien odottajien kanssa. Hänet on viikko sitten viety Tampereelle synnyttävienosastolle odottelemaan, sillä neuvolassa todettiin kohdunkaulan hävinneen ja selkäkivut mahdollisiksi supistuksiksi. Rv 26+1 ja hienoa olisi jos Niilo vielä jonkun viikon vielä " telttailisi" ja nauttisi campingelämästä... Kaikkeen mahdolliseen on kuitenkin jo varauduttu ja siskoni toivoo kaikille oikein mukavaa loppuodotusta ja, että oli kiva kirjoitella!

hyvää vointia

toivoo Leenan sisko maija, jolla pojat 01 ja 04

Vierailija
17/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kone hävitti mun pitkän tekstin, ottaa päähän!

Hirveä lumipyry ja tuisku pihalla, pitäisi vain lähteä uskaltautumaan hoitamaan eläimet.

~suviande ja öttiäinen 26+4~

Vierailija
18/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vauva vielä hetken asustelisi yksiössään!

Tsemppiä!

Vierailija
19/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos viestistä Suviande. Välitän eteenpäin...

Vierailija
20/24 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin otsikko kerkesi lipsahtamaan yksinään...

Tosiaan voimia EelaSofielle, toivottavasti vielä " Niilo" jaksaisi vielä jokusen viikon masussa ja toivottavasti kaiken kaikkiaan loppurytinät sujuisi hyvin :-)

T:Tupuhupuna+ Eemeli 22+5