Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi napostelet ja syöt välipaloja? Syötkö liian vähän ruokaa? Vai häh?

Vierailija
18.05.2017 |

Mä en ymmärrä välipaloja aikuisilla. Tai ymmärrän, jos esimerkiksi urheilet päivittäin tai teet fyysisesti raskasta työtä, tai sulla on joku sellainen sairaus joka edellyttää välipaloja. Näissä tapauksissa ymmärrän, että aterioiden välillä (lounas,päivällinen) tarvitaan lisää energiaa. Mutta kun välipaloja tuntuu syövän lähes jokainen aikuinen. Useammin ehkä naiset kuin miehet. Tämän havainnon olen siis tehnyt ihan työpaikallani. Yleisiä välipaloja ovat: voileivät, rahka, jugurtti, mysli, hedelmät, välipala/proteiinipatukka, valmispuuropussit.

Miksi te syötte välipaloja? Veikkaan että koska teillä on nälkä. Mutta miksi ette sitten syö tarpeeksi/kunnolla lounasta ja päivällistä? Mä en siis tajua miten ihmiset jaksaa koko ajan parin tunnin välein pupeltaa jotain syötävää.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oon raskaana ja tasapainoilen pahoinvoinnin ja kiljuvan nälän välillä. Ruoka-aikoina pystyn syömään vähän, kunnes iskee ällötys. Sit taas hetken päästä nälkä kun en saanut lounaalla syötyä tarpeeksi. Jugurtit, voileivät ja rahkat ovat sopivan kokoisia kerta-annoksia välipalaksi.

Vierailija
2/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska oon raskaana ja tasapainoilen pahoinvoinnin ja kiljuvan nälän välillä. Ruoka-aikoina pystyn syömään vähän, kunnes iskee ällötys. Sit taas hetken päästä nälkä kun en saanut lounaalla syötyä tarpeeksi. Jugurtit, voileivät ja rahkat ovat sopivan kokoisia kerta-annoksia välipalaksi.

En tullutkaan ajatelleeksi raskaana olevia. Ymmärrän että silloin välipalat ovat varmaankin välttämättömiä. Söitkö välipaloja jo ennen raskauttasi vai aloitko vasta sitten syömään?

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin syönyt välipaloja.

Vierailija
4/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakarin maarays. Verensokeri alkaa laskea vaarallisesti ellen syo jotain  4-5 tunnin valein.

Saatko jotain ylemmyydentunnetta kun paaset arvostelemaan toisten elamantapoja?

Vierailija
5/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laakarin maarays. Verensokeri alkaa laskea vaarallisesti ellen syo jotain  4-5 tunnin valein.

Saatko jotain ylemmyydentunnetta kun paaset arvostelemaan toisten elamantapoja?

Eli sulla on tuo ns. sairauden vuoksi/ terveydellisistä syistä. Tämän ymmärrän, kuten kirjoitinkin.

Pahoittelut jos koet aloitukseni arvosteluna! Toivottavasti pysyt terveenä :)

t.ap

Vierailija
6/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa syötyä niin paljon ruokaa kerralla että pysyisin monta tuntia kylläisenä. Syön 3-4 kertaa päivän aikana. Aamiaisen: yleensä kahvi, kreikkalainen jogurtti/rahka, pähkinöitä, marjoja, keitetty muna.

Lounaan: kevyempi keitto tai salaattilounas, smoothie.

Päivällisen: Kanaa/kalaa/äyriäisiä/kasvisproteiinia vihanneksia ja juureksia runsaasti.

Joskus tarvitsen vielä iltapalan ja se on yleensä teetä, hedelmä, pähkinöitä ja muna.

Vierailija
7/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahda itseäni täyteen aterioilla, joten välipala tuo lisäenergiaa aterioiden välillä. Ja syöminen on kivaa.

Vierailija
8/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan paljon liikuntaa, ja jotta paino ei lähde laskemaan, joudun syömään yli 3000 kilokaloria päivässä. En saisi syötyä noin paljoa, jos jättäisin välipalan pois.

Vierailija
9/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa syötyä niin paljon ruokaa kerralla että pysyisin monta tuntia kylläisenä. Syön 3-4 kertaa päivän aikana. Aamiaisen: yleensä kahvi, kreikkalainen jogurtti/rahka, pähkinöitä, marjoja, keitetty muna.

Lounaan: kevyempi keitto tai salaattilounas, smoothie.

Päivällisen: Kanaa/kalaa/äyriäisiä/kasvisproteiinia vihanneksia ja juureksia runsaasti.

Joskus tarvitsen vielä iltapalan ja se on yleensä teetä, hedelmä, pähkinöitä ja muna.

Niin ja ammatiltani olen sairaanhoitaja, jos se nyt johonkin liittyy. :D

Vierailija
10/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveillekin ihmisille suositellaan välipalojen syömistä verensokerin pitämiseksi tasaisena. Jos syö runsaan pääaterian, voi tulla ns. "lounaskooma", työpaikallani hyvin tuttu ilmiö.

Vierailija
11/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveillekin ihmisille suositellaan välipalojen syömistä verensokerin pitämiseksi tasaisena. Jos syö runsaan pääaterian, voi tulla ns. "lounaskooma", työpaikallani hyvin tuttu ilmiö.

Lounaskooma tulee kyllä, jos lounaaksi syö vaikka pasta-annoksen, tai kalapuikkoja ja perunamuusia. Mutta jos esimerkiksi syöt paljon salaattia, juureksia ja lihaa, ei lounaskoomaa tule :) Älkää nyt provosoituko salaatti + liha kommentistani. Siitä kun nyt ei vaan tule koomaa, minulle ainakaan.

t.ap

Vierailija
12/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounaskooma tulee kyllä, jos lounaaksi syö vaikka pasta-annoksen, tai kalapuikkoja ja perunamuusia. Mutta jos esimerkiksi syöt paljon salaattia, juureksia ja lihaa, ei lounaskoomaa tule :) Älkää nyt provosoituko salaatti + liha kommentistani. Siitä kun nyt ei vaan tule koomaa, minulle ainakaan.

t.ap

Vaikka sinulle ei tule niin useimmille työkavereilleni tulee.

Vierailija
13/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle siitä jotain konkreettista haittaa jos toiset syövät välipaloja?

Vierailija
14/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tekee mieli. Tämä on todellinen syy lähes kaikilla. Kiva mutustella jotain pientä ja hyvää.

Vierailija
15/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Vaikka sinulle ei tule niin useimmille työkavereilleni tulee.

Okei, kuulostaa erikoiselta :O No mutta näin se sitten on. Me ollaan niin erilaisia.

t.ap

Vierailija
16/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kysymys. Itse olen yrittänyt koska ilmeisesti sen pitäisi kuulua terveellisiin elämäntapoihin ja auttaa syömishäiriön hallinnassa. Sairaalan ravintoterapeutin ohje. Olen vähän solmussa koska en koe sitä ollenkaan toimivana. Koko ajan täydeltä tuntuva maha on aika paha triggeri ainakin itselläni, toisille varmasti sopiikin.

Jään seuraamaan keskustelua.

Vierailija
17/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle siitä jotain konkreettista haittaa jos toiset syövät välipaloja?

Ei? Miksi olisi? Ajattelin että täällä keskustelupalstalla voi tehdä aloituksia itseään askarruttavista kysymyksistä.

t.ap

Vierailija
18/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tekee mieli. Tämä on todellinen syy lähes kaikilla. Kiva mutustella jotain pientä ja hyvää.

:)

Vierailija
19/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä välipaloja aikuisilla. Tai ymmärrän, jos esimerkiksi urheilet päivittäin tai teet fyysisesti raskasta työtä, tai sulla on joku sellainen sairaus joka edellyttää välipaloja. Näissä tapauksissa ymmärrän, että aterioiden välillä (lounas,päivällinen) tarvitaan lisää energiaa. Mutta kun välipaloja tuntuu syövän lähes jokainen aikuinen. Useammin ehkä naiset kuin miehet. Tämän havainnon olen siis tehnyt ihan työpaikallani. Yleisiä välipaloja ovat: voileivät, rahka, jugurtti, mysli, hedelmät, välipala/proteiinipatukka, valmispuuropussit.

Miksi te syötte välipaloja? Veikkaan että koska teillä on nälkä. Mutta miksi ette sitten syö tarpeeksi/kunnolla lounasta ja päivällistä? Mä en siis tajua miten ihmiset jaksaa koko ajan parin tunnin välein pupeltaa jotain syötävää.

Enpä kerro. Pidän hullua jännityksessä.

Vierailija
20/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaan syön 11.30 ja kyllä siinä nälkä tulee ennen 19 jolloin voin syödä päivällisen. Työt loppuu klo 17 ja työmatka on tunnin pituinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi