Opo pilas mun tytön elämän
Opo puhu mun tytön menee lukioon ja kaiki tiedettiin että se ei pärjää yhtään siellä. Menee kaikki mun rahat hukkaan ja muitten kanssa. Tolla 3 vuotta sillä menee 10 vuotta ja ei tuu saa lakkia. Heippa vaan kaikille ja kivat opolle kiitos taas kerran
Kommentit (41)
Anna tytön edes yrittää ja kannusta häntä. Lukio on kallis mutta jos tyttö sinne haluaa niin olisit iloinen hänen puolestaan. Opintotukea ja lainaa kannattaa hakea jopa toimeentulotukea voitte saada.
Minäkin syytän opoani siitä, ettei keskiarvoni riittänyt lukioon, vaan piti mennä amikseen ja sielläkin vain metallipuolelle...
Opo taisi pilata sinunkin elämäsi?
Vierailija kirjoitti:
Opo puhu mun tytön menee lukioon ja kaiki tiedettiin että se ei pärjää yhtään siellä. Menee kaikki mun rahat hukkaan ja muitten kanssa. Tolla 3 vuotta sillä menee 10 vuotta ja ei tuu saa lakkia. Heippa vaan kaikille ja kivat opolle kiitos taas kerran
Kuka 13 v täällä provoilee?
Vierailija kirjoitti:
Hienosti osaat lastasi tsempata kyllä.
Mun tsemppaaminen ei vaikuta mitään. Mä ilmotin heti että mä en puutu osallistu lukioon. Se on sen oma ratkasu mut väärä ja turha sen sanoa ei kerrottu. Mun mielestä päätä ei pitäis lyödä seinään.Se keskeyttää sen mä tunnen omat lapset. Opo ei tunne mut pälpättää mitä vaan. no ei se joudu siitä vastaa ja kait mä pälpättäisin jos oisin opo että mee sinne ja tonne.
Mikäs lukio Suomessa on maksullinen? Amiksessa on kustannuksia yms. työvaatteet, kirjat ja välineet
Oma äitini oli onnessaan kun päätin mennä lukioon kun isoveljeni meni amikseen. Oli mukavaa kun kannustettiin. :)
minkänlaista ammattia olit hänelle suunnitellut?
Miten lapsi voi onnistua, jos äiti pistää kapuloita rattaisiin ennen kuin on edes yrittänyt mitään?
Vai onko lapsi ns. erityinen? Sit ymmärrän ap:n huolen.
Vierailija kirjoitti:
Opo taisi pilata sinunkin elämäsi?
Tavallaan koska on tullu niin paljon stressiä kaikille ja tällästä sähläämistä ihan liikaa. Kaikista ihmeellistä on se että se on menny vapaa ehtosesti ja mä oon joutunut mukaan siihen kun olin onnellinen et nyt tää loppu. No eipä lopu että ihan tiedoks vaan muille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tsemppaaminen ei vaikuta mitään. Mä ilmotin heti että mä en puutu osallistu lukioon. Se on sen oma ratkasu mut väärä ja turha sen sanoa ei kerrottu. Mun mielestä päätä ei pitäis lyödä seinään.Se keskeyttää sen mä tunnen omat lapset. Opo ei tunne mut pälpättää mitä vaan. no ei se joudu siitä vastaa ja kait mä pälpättäisin jos oisin opo että mee sinne ja tonne.
Jos ihan yhden vinkin saan antaa, niin kannattaa joskus lukea se oma viesti läpi ennen lähettämistä ja samalla miettiä, saako tästä muut selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tietyti mielenkiintoista tietää, mitä lapsi itse on tästä ratkaisusta mieltä. - Tai mikä on se ala tai ne alat, joille uskot, että lapsesi sekä pärjäisi mutta myös kokisi omakseen? Lukion, ehkä paras puoli on se, että se antaa tavallaan pienen hetken miettiä, että minne seuraavaksi, vaikka totta on, ettei keskinkertaisilla tai alle keskinkertaisella lukion päättötodistuksella ole pajoakaan arvoa. Mutta kovin on raskasta käydä ammattikoulussa linjalla, jonne on "joutunut" kun vanhemmat oli sitä mieltä, ettei voi selvtä lukiossa. Eli kysymys kuuluu mitä nuorenne itse haluaisi vielä, joskus tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs lukio Suomessa on maksullinen? Amiksessa on kustannuksia yms. työvaatteet, kirjat ja välineet
Oma poika kävi kolmoistutkinnon, eli sekä lukion kokonaan että ammattikoulun samaan aikaan. Amiksessa piti ostaa työkalut ja jotkut haalarit heti alussa, kirjoja tosin vähän. Lukiossa oli kirjakustannuksia melken joka kurssiin. Lukioon meni mielestäni paljon enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
minkänlaista ammattia olit hänelle suunnitellut?
Saa ite valita ja mihin pääsee. Jotain käsillä ja ei liikaa lukemista.
Lukio kallis? What? Kirjoja saa kirjastosta ja käytettynä kaupasta/vanhemmilta opiskelijoilta.
Jos tämä ei ole provo, niin HÄPEÄ ITSEÄSI AP! Hirveä itsetunnon lyttääjä olet!
Mistä luulet lapselle tulevan ajatus keskeytyksestä. Olet lytännyt hänen itsetuntonsa maan rakoon ja toitottanut miten hänestä ei ole mihinkään.
Puistattavaa lukea tuollaista jonkun ÄIDIN kirjoittamana.
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsi voi onnistua, jos äiti pistää kapuloita rattaisiin ennen kuin on edes yrittänyt mitään?
Vai onko lapsi ns. erityinen? Sit ymmärrän ap:n huolen.
sultako jäi huomaamatta, että ap on tarinan "erityinen"?
Miten yläkoulu on sujunut, etenkin kielet ja matikka? Noiden arvosanojen perusteella voisi vähän päätellä, kuinka lukio voisi sujua. Tosin jotkut löytävät lukuinnon vasta lukiossa, esim. mulla on lukiosta vähän alle ysin keskiarvo, yläkoulusta sain vaan vähän päälle kasin keskiarvon.