Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opo pilas mun tytön elämän

Vierailija
17.05.2017 |

Opo puhu mun tytön menee lukioon ja kaiki tiedettiin että se ei pärjää yhtään siellä. Menee kaikki mun rahat hukkaan ja muitten kanssa. Tolla 3 vuotta sillä menee 10 vuotta ja ei tuu saa lakkia. Heippa vaan kaikille ja kivat opolle kiitos taas kerran

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukio kallis? What? Kirjoja saa kirjastosta ja käytettynä kaupasta/vanhemmilta opiskelijoilta.

Kirjat on tosi kalliita. Niissä on sellanen että ei käy kun joku mikä sais halvalla niin ei kelpaa mut vaan kaikista kallein kelpaa. 

Vierailija
22/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti kasvatat lastasi epäonnistumaan ja luovuttamaan kun odotat sitä ennen kun hän edes yrittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman kuuluu kyllä kannustaa viimeiseen asti vaikka se lukio olisikin haastavaa tai päätyisi keskeyttämään sen. Eihän siellä voi pärjätäkään jos kokoajan hoetaan että ei voi onnistua.

Vierailija
24/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yläkoulu on sujunut, etenkin kielet ja matikka? Noiden arvosanojen perusteella voisi vähän päätellä, kuinka lukio voisi sujua. Tosin jotkut löytävät lukuinnon vasta lukiossa, esim. mulla on lukiosta vähän alle ysin keskiarvo, yläkoulusta sain vaan vähän päälle kasin keskiarvon.

Se pääsi just ja just ja sellaseen lukioon mikä matala raja. Et sinne vaan kaikki ja se on jäljessä jo. Noita jotka lopettaa lukion on tosi paljon

Vierailija
25/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap selvästi heikkolahjainen. Ole onnellinen, että lapsesi yrittää saada paremman elämän, kuin sinä.

Vierailija
26/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti kasvatat lastasi epäonnistumaan ja luovuttamaan kun odotat sitä ennen kun hän edes yrittää?

Sillä on eka vuosi kohta ohi ja vaikeeta on ollut. Tää on ollu sellasta sotkua tää vuosi lukiota. Mä jotenkin toivoin että se luopuis ja tekis muuta. Mut voi olla tekee tän tahallaan. 

Vierailija
27/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänen todistuksen keskiarvo ei nyt vain riitä amikseen ja lukio on vaihtoehtoisena, ettei jäisi lorvimaan tai syrjäytyisi elämästä.

Lukiossa lapsi voi parantaa todistustaan ja miettiä mihin alalle hakeutuu.

Vierailija
28/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opettajana ja äitinä surettaa ap:n tyttären puolesta. Äiti vastustaa lapsen lukio-opintoja siksi, että lukion käyminen on kallista. Pitäisikö lapsen luopua tulevaisuutta koskevista unelmistaan siksi, ettei äiti halua tukea hänen koulunkäyntiään taloudellisesti? Mitä tyttären pitäisi elämällään tehdä? Jos olette oikeasti vähävaraisia, siis toimeentulotukiasiakkaita, saatte kyllä koulukirjoihin tukea. Tyttären pärjääminen lukiossa on tietysti toinen juttu. Mihin perustuu ajatus siitä, ettei hän pärjäisi? Mikä hänen lukuaineidensa päättötodistuksen keskiarvo tulee olemaan? Kouluun, jossa itse opetan, tullaan jopa hieman alle seiskan keskiarvolla, ja silti melkein kaikista saadaan ylioppilaita. Tuskin opo suosittelee lukiota kenellekään, jolla ei siihen oikeasti ole rahkeita.

Vierailija
29/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulunkäynti on tuntunut lapsestakin vaikealta niin tokihan olette yhdessä hakeneet siihen koulunkäyntiin apua esimerkiksi tukiopetuksesta? Lukiota ei ole myöskään ole mikään pakko suorittaa tasan kolmessa vuodessa. Jos tahti on liian kovaa, kurssimäärää voi keventää ja suorittaa hitaammassa tahdissa.

Vierailija
30/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukion opettajana ja äitinä surettaa ap:n tyttären puolesta. Äiti vastustaa lapsen lukio-opintoja siksi, että lukion käyminen on kallista. Pitäisikö lapsen luopua tulevaisuutta koskevista unelmistaan siksi, ettei äiti halua tukea hänen koulunkäyntiään taloudellisesti? Mitä tyttären pitäisi elämällään tehdä? Jos olette oikeasti vähävaraisia, siis toimeentulotukiasiakkaita, saatte kyllä koulukirjoihin tukea. Tyttären pärjääminen lukiossa on tietysti toinen juttu. Mihin perustuu ajatus siitä, ettei hän pärjäisi? Mikä hänen lukuaineidensa päättötodistuksen keskiarvo tulee olemaan? Kouluun, jossa itse opetan, tullaan jopa hieman alle seiskan keskiarvolla, ja silti melkein kaikista saadaan ylioppilaita. Tuskin opo suosittelee lukiota kenellekään, jolla ei siihen oikeasti ole rahkeita.

Mä voin sanoa minkä takia se ei tuu pärjää. Mä olin aika huono koulussa ja noi sen vanhemmat kannsa. Vanhin oli sellanen joo ja se meni amikseen toi seuraava ihan surkee ja siis tosi huono. Toi on paras noista koulussa ja mua parempi kyl mä sen myönnän että koulussa mua parempi. Mut ei asioissa ja siinä miten ne hoidetaan. Se jaksaa lukea ja sen takia se on paras. Mut muuten ei vaan tajua ja jos sille puhuu niin se ei kuuntele ja se on ihan omat maailmat. Mä en osaa selittää mut se on sellanen ja se on tosi sellanen herkkä ja äänet pitää olla ihan hiljasta kun se lukis. Ihan erilainen kun noi 2. Ja ollu aina ja jotenkin iahn erilainen. On siinä hyviikin puolija mut lukio on väärä. Mielellään mä olisin väärässä mut oon asioista useesti oikeessa. Enkä mä hauku sitä yhtään ja tajuan että se yrittää eikä se vaikuta meihin. SE raha mikä menee tossa niin ei se oo niin kauhee iso. Tän vuoden meijän välit on huonontunu ja mä haluisin ne takas ja ne meni tosi huonoks mut ei enää oo. Se ei kuuntele mua ja se ärsyttää mua no tehkööt miten tekee pitäis joku suunta olla.

Vierailija
31/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koulunkäynti on tuntunut lapsestakin vaikealta niin tokihan olette yhdessä hakeneet siihen koulunkäyntiin apua esimerkiksi tukiopetuksesta? Lukiota ei ole myöskään ole mikään pakko suorittaa tasan kolmessa vuodessa. Jos tahti on liian kovaa, kurssimäärää voi keventää ja suorittaa hitaammassa tahdissa.

10 vuotta:D

Vierailija
32/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus taas on että amista tuputetaan joka välissä. Nuoret ohjataan menemään siitä missä aita on matalin.

Vierailija
33/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, lukiossa tulee kaikki vanhojentanssit ja muut menoerät...miten ajattelit siitä selvitä?

Vierailija
34/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin sanoa minkä takia se ei tuu pärjää. Mä olin aika huono koulussa ja noi sen vanhemmat kannsa. Vanhin oli sellanen joo ja se meni amikseen toi seuraava ihan surkee ja siis tosi huono. Toi on paras noista koulussa ja mua parempi kyl mä sen myönnän että koulussa mua parempi. Mut ei asioissa ja siinä miten ne hoidetaan. Se jaksaa lukea ja sen takia se on paras. Mut muuten ei vaan tajua ja jos sille puhuu niin se ei kuuntele ja se on ihan omat maailmat. Mä en osaa selittää mut se on sellanen ja se on tosi sellanen herkkä ja äänet pitää olla ihan hiljasta kun se lukis. Ihan erilainen kun noi 2. Ja ollu aina ja jotenkin iahn erilainen. On siinä hyviikin puolija mut lukio on väärä. Mielellään mä olisin väärässä mut oon asioista useesti oikeessa. Enkä mä hauku sitä yhtään ja tajuan että se yrittää eikä se vaikuta meihin. SE raha mikä menee tossa niin ei se oo niin kauhee iso. Tän vuoden meijän välit on huonontunu ja mä haluisin ne takas ja ne meni tosi huonoks mut ei enää oo. Se ei kuuntele mua ja se ärsyttää mua no tehkööt miten tekee pitäis joku suunta olla.

En halua kuulostaa töykeältä, mutta tekstistäsi näkee, että sinulla on ollut vaikeuksia koulussa. Kirjoitustaitosi on suurin piirtein alakoulun kolmos-nelosluokkalaisen, siis kymmenvuotiaan tasolla. Oletko ajatellut, että koska koulu on sinulle ollut vastenmielistä ja vaikeaa, luulet muillakin olevan sama kokemus? Vanhemman tehtävä on tukea ja kannustaa lastaan myös silloin, kun tämän valinnat eivät ole itselle mieluisia, niin kauan kuin lapsi ei vahingoita itseään tai muita, eikä opiskeleminen varmasti ole vahingoksi. Minusta tuntuu, että olet kateellinen tyttärellesi, joka pärjää ja yrittää päästä elämässä sinua pidemmälle. - ketjuun aiemmin kommentoinut opettaja

Vierailija
35/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukio kallis? What? Kirjoja saa kirjastosta ja käytettynä kaupasta/vanhemmilta opiskelijoilta.

Kirjat on tosi kalliita. Niissä on sellanen että ei käy kun joku mikä sais halvalla niin ei kelpaa mut vaan kaikista kallein kelpaa. 

Eri lukioissa on käytössä eri kirjasarjoja, ja sen oltava silloin juuri se kirja. Mutta niitä voi silti ostaa käytettyinä ja myydä heti kun ei tarvitse, tai lainata kaverilta tai kirjastosta.

En ymmärrä miten lukio mielletään kalliiksi, opiskelu on ilmaista, saa ruuan, jne. Kirjat nyt maksaa jotain, mutta täytyyhän amiksessa hankkia myös kirjoja, työvaatteita ja -välineitä.

Vierailija
36/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap joko 13 tai kännissä

Vierailija
37/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko romani?

Vierailija
38/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on myös 30, niin pieni suomen kielen kurssi olisi tarpeen. Lukiossa ainakin oppii kirjoittamaan

Vierailija
39/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyttö ei jää idiootin tasolle äitinsä tavoin, jos sattuukin sen lakin saamaan.

Vierailija
40/41 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että lapsesi osaa paremmin äidinkieltään kuin sinä ap. En itsekään ole äikässä haka, mutta en oikein saanut selkoa ongelmastasi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän