Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessa, jos lapsi ei mene lukioon

Vierailija
17.05.2017 |

Ja lukion jälkeen mieluiten yliopistoon.

Usein juuri matalasti koulutettujen vanhempien lapset ovat myös matalasti koulutettuja. Tähän on useita syitä. Vanhemmat näyttävät huonoja esimerkkejä. Vanhemmat ovat kyvyttömiä monella tavalla auttamaan opiskelussa ja ohjaamisessa. Vanhempien asettama normaaliuden malli on matala. Vanhempien asenteet saattavat olla kielteisiä ns. "herroja" kohtaan (herraviha). Myös muut vanhempien negatiiviset asenteet välittyvät lapsille, esim. ruotsiviha ja mm. kielteinen asenne tiedettä ja tutkimuksia kohtaan.

On onnetonta nähdä nykyaikana ihmisiä, joilta puuttuu sivistys, ymmärrys ja kyvykkyys. Yksittäisenä esimerkkinä esim. kielitaidon puuttuminen sekä kotimaisten että vieraiden kielten osalta.

Oletko kenties juuri sinä epäonnistunut lastesi kasvattamisessa? Miksi et halunnut heille hyvää koulutusta?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos määrätynlainen äly ei riitä? Vai oletko sitä mieltä, että jokainen voi valmistua yliopistosta? Jos, niin eihän sille mielipiteelle kai mitään mahda. Tuntuu vain aika erikoiselta ajatella, että koko väestö kykenisi akateemiseen loppututkintoon. Niin ajattelevat ne, joille opiskelu korkeakoulussa oli helppoa. Että hei, tähän pystyy jokainen! Itse asiassa älykkäät ovat tosi kapeakatseisia, eivät ymmärrä toisten älyllisiä rajoja ollenkaan.

T. ei-akateeminen

Tämä on juuri matalasti koulutettujen yleinen harhaluulo, jota haitallisesti syöttävät lapsilleen.

Opiskelu ei tarvitse mitään suurta älykkyyttä. Juuri opiskelun kautta ihminen kehittyy. Kehitysvammaisuus on sitten asia erikseen.

AP

Tulen itse akateemisesta perheestä. Olin sisarusparven ainoa, joka ei pärjännyt koulussa kovin hyvin. Sisarukseni pärjäsivät ja heistä tuli DI, juristi ja lääkäri. Minä kirjoitin jotenkuten ylioppilaaksi - koska vanhempani sanoivat, että täytyy - mutta sitten en enää totellut, vaan menin ammattikouluun. Siellä pärjäsin paremmin kuin lukiossa ja sain vihdoin onnistumisenelämyksiä. Vanhempani painostivat kuitenkin edelleen ja saivat minut vakuuttuneeksi ja niin pyrin kovan uurastuksen jälkeen yliopistoon. Jäin kuitenkin kauas pisterajasta. Jatkoin ammattikoulussa ja valmistuin ammattiini, jossa olen hyvä. Se on käsityöläisammatti, joka ei kuitenkaan ole mikään taidealaa sivuavaa, vaan ihan vaan peruspuurtamista. Olen viihtynyt tosi hyvin. Perheeni pitää minua kunnianhimottomana.

Vierailija
42/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lukion jälkeen mieluiten yliopistoon.

Usein juuri matalasti koulutettujen vanhempien lapset ovat myös matalasti koulutettuja. Tähän on useita syitä. Vanhemmat näyttävät huonoja esimerkkejä. Vanhemmat ovat kyvyttömiä monella tavalla auttamaan opiskelussa ja ohjaamisessa. Vanhempien asettama normaaliuden malli on matala. Vanhempien asenteet saattavat olla kielteisiä ns. "herroja" kohtaan (herraviha). Myös muut vanhempien negatiiviset asenteet välittyvät lapsille, esim. ruotsiviha ja mm. kielteinen asenne tiedettä ja tutkimuksia kohtaan.

On onnetonta nähdä nykyaikana ihmisiä, joilta puuttuu sivistys, ymmärrys ja kyvykkyys. Yksittäisenä esimerkkinä esim. kielitaidon puuttuminen sekä kotimaisten että vieraiden kielten osalta.

Oletko kenties juuri sinä epäonnistunut lastesi kasvattamisessa? Miksi et halunnut heille hyvää koulutusta?

Tuskin olet itsekään akateeminen kun kirjoitat noin huonosti ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdettiinkohan epäonnistua vaimon kanssa, kun ollaan akateemisia ja molemmista lapsista tuli duunareita? Vanhin on putkimies ja nuorempi sairaanhoitaja. Noh, ainakin molemmat ovat ammatissa, josta pitävät.

Vierailija
44/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmäni aukenivat vast ikään. Kaikkien aivot eivät ole kykeneviä selviytymään lukio opinnoista. Siihen ei vanhempien epäonnistuneella kasvatuksella ole vaikutusta.

Vierailija
45/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdettiinkohan epäonnistua vaimon kanssa, kun ollaan akateemisia ja molemmista lapsista tuli duunareita? Vanhin on putkimies ja nuorempi sairaanhoitaja. Noh, ainakin molemmat ovat ammatissa, josta pitävät.

Mä oon kans epäonnistuja. Maisterin paperit mulla, ja lapsesta tulee merkonomin renttu.

Vierailija
46/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistuminen vanhemmilla on alkanut jo tällä palstalla haukkuessa muita ihmisiä.

Vierailija
47/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Herraviha" 😅😅

PS. Julkiset koulut ovat aivopesua ja indoktrinaatiota, en halua että minulle syötetään valheita ja propagandaa. Kaiken huipuksi saisin turhan tutkinnon, jonka avulla en edes työllistyisi. Great 😆

Vierailija
48/49 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraviha on oikea ilmiö, jota esiintyy matalasti koulutettujen keskuudessa.

AP

Vierailija
49/49 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ees lukenut aloitusta, mutta jo otsikosta tiedän, että Ap on vajaaälyinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan