Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessa, jos lapsi ei mene lukioon

Vierailija
17.05.2017 |

Ja lukion jälkeen mieluiten yliopistoon.

Usein juuri matalasti koulutettujen vanhempien lapset ovat myös matalasti koulutettuja. Tähän on useita syitä. Vanhemmat näyttävät huonoja esimerkkejä. Vanhemmat ovat kyvyttömiä monella tavalla auttamaan opiskelussa ja ohjaamisessa. Vanhempien asettama normaaliuden malli on matala. Vanhempien asenteet saattavat olla kielteisiä ns. "herroja" kohtaan (herraviha). Myös muut vanhempien negatiiviset asenteet välittyvät lapsille, esim. ruotsiviha ja mm. kielteinen asenne tiedettä ja tutkimuksia kohtaan.

On onnetonta nähdä nykyaikana ihmisiä, joilta puuttuu sivistys, ymmärrys ja kyvykkyys. Yksittäisenä esimerkkinä esim. kielitaidon puuttuminen sekä kotimaisten että vieraiden kielten osalta.

Oletko kenties juuri sinä epäonnistunut lastesi kasvattamisessa? Miksi et halunnut heille hyvää koulutusta?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea vaiva noin hekkoon trolliin. Eikö yliopistossa opeteta trollaamista enää niin kuin minun aikanani?

Vierailija
2/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat vanhemmat, jotka ovat epäonnistuneita kasvatustehtävässään, ovat sinun vanhempasi. Huomaat sen lukiessasi aloituksesi uudestan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat käyneet yliopiston. Minä kävin lukion. Missä olen töissä? Tiskaajana ravintolassa.

Vierailija
4/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kävisi yliopiston, niin kuka sun roskat veis kaatikselle? T. Varmatyöpaikkaroskakuskisi

Vierailija
5/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit lapset hoitavat itse oman koulunsa, mutta kodin asenne toki vaikuttaa asiaan.

Olisiko helpompaa, jos kaikki olisivat akateemisia? Sen näkee esim. akateemisissa kaupungeissa. On siellä vähän helpompaa kuin muualla. Kaikki ovat samalla viivalla, vaaditaan kollektiivisesti tiettyjä asioita myös muilta ihmisiltä.

Vierailija
6/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä lapsia on 3. Minä opiskelen lääkäriksi, sisareni insinööriksi ja veljeni valmistui putkimieheksi. Kaikkia meitä kannustettiin tasapuolisesti tekemään omat valintamme. Kaikilla meillä pyyhkii hyvin. Väitätkö, että vanhempamme epäonnistuivat tämän putkimiehen kohdalla? Miksi opiskella alaa, jonka töitä ei halua tehdä?

Vierailija
7/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois aika monta työtöntä lisää jos kaikki opiskelis jotain humaania humpuukkia ;D vaikka sukupuolitutkimusta hoho

Vierailija
8/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit lapset hoitavat itse oman koulunsa, mutta kodin asenne toki vaikuttaa asiaan.

Olisiko helpompaa, jos kaikki olisivat akateemisia? Sen näkee esim. akateemisissa kaupungeissa. On siellä vähän helpompaa kuin muualla. Kaikki ovat samalla viivalla, vaaditaan kollektiivisesti tiettyjä asioita myös muilta ihmisiltä.

:D :D :D

Vierailija
9/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kerrohan kuka sinut hoitaa vanhana tai kuka hoitaa lapsesi jos kaikki olisivat lukiossa ja yliopistossa? Kuka asentaisi sinulle sähköt? Kuka valmistaisi tehtaissa sinun auton renkaasi? Kuka laittaisi hiuksesi nätisti kun itse haluat/tilanne vaatii? Kuka sinulle laitattaisi kestoripset, kynnet ja kulmat sekä tekisi rentouttavia hoitoja? Kuka sinulle ravintolassa tarjoilisi tai valmistaisi leivonnaiset sinulle tai vaikka juhliin? Kuka sinun autosi tekisi? Entä kuka sen korjaisi? Entä julkinen liikenne? Kuka myisi vaatekaupassa sinulle vaatteet? Kuka ruokakaupassa? Kuka tekisi ravintolassa ruokasi?

Niimpä.

Vierailija
10/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalasti koulutettujen työpaikat vähenevät tästä tulevaisuuteen. Robotiikka, automaatio ja tietotekniikka vievät työt suorittavilta käsiltä. Kovin hennolla jäällä sitä nykyään on ilman koulutusta.

Ilmeisesti matalasti koulutetut ovat myös äänestäneet koulutuskielteisen hallituksen, sillä Keskusta-hallitus ajaa Suomen koulutustasoa alaspäin. Myös vihamielinen puhe korkeasti koulutettuja vastaan on yleistynyt. Ottavatko tyhmät Suomen haltuun ja ajavat Suomea tyhmemmäksi?

Vierailija
11/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kerrohan kuka sinut hoitaa vanhana tai kuka hoitaa lapsesi jos kaikki olisivat lukiossa ja yliopistossa? Kuka asentaisi sinulle sähköt? Kuka valmistaisi tehtaissa sinun auton renkaasi? Kuka laittaisi hiuksesi nätisti kun itse haluat/tilanne vaatii? Kuka sinulle laitattaisi kestoripset, kynnet ja kulmat sekä tekisi rentouttavia hoitoja? Kuka sinulle ravintolassa tarjoilisi tai valmistaisi leivonnaiset sinulle tai vaikka juhliin? Kuka sinun autosi tekisi? Entä kuka sen korjaisi? Entä julkinen liikenne? Kuka myisi vaatekaupassa sinulle vaatteet? Kuka ruokakaupassa? Kuka tekisi ravintolassa ruokasi?

Niimpä.

On hyvä, että kaikki työt tehdään.

Mutta miksi vanhempana haluaisit lapsestasi mieluiten tarjoilijan kuin esim. lääkärin?

Niimpä.

AP

Vierailija
12/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaako joku vanhempi oikeasti lapsestaan matalapalkkaiseen ja -koulutukseen vastaavan työhön? Koska vanhempi on itsekin matalasti koulutettu, niin halutaan myös lapsesta seuraaja? Koska jonkun pitää lakaista kadut, niin kasvatan lapsestani kadunlakaisijan? Siis täh?

Vierailija
13/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä.

Mutta miksi vanhempana haluaisit lapsestasi mieluiten tarjoilijan kuin esim. lääkärin?

Niimpä.

AP

Kaikista ei voi tulla lääkäreitä tai diplomi-insinöörejä. Koetko että kaikki amispohjan omaavat ovat huonosti kasvatettuja?

Minä haluan että lapseni saa tulevaisuudessa tehdä sitä työtä minkä kokee itselleen mieluisaksi ja omakseen. On turha pakottaa lasta lääkikseen jos on huono matemaattisissa aineissa. On myös turhaa iskeä lastaan sellaisen alan pääsykokeisiin johon lapsi ei itse tahdo. Hyvin kasvatettu lapsi osaa katsoa itselleen sellasen koulutuksen josta tykkää ja sillä on hyvä mahdollisuus työllistyä.

Vierailija
14/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi kokee ammattikoulun enemmän omakseen? Se johtuu juuri kasvatuksesta ja vanhempien esimerkistä ja asenteista.

AP

Vierailija
15/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä.

Olisi kyllä kamalaa, jos joutuisi itse tekemään ruokaa tai käyttämään itsepalvelukassaa vaatekaupassa. Miten voisinkaan selvitä ilman kestoripsiä

Vierailija
16/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä sama provo pikkuisen eri variaatioina tulee tänne joka kevät?

Vierailija
17/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi kokee ammattikoulun enemmän omakseen? Se johtuu juuri kasvatuksesta ja vanhempien esimerkistä ja asenteista.

AP

Mitä siinä olisi voinut epäonnistua, kun juuri tänään on jokainen lapseni koulutustaan vastaavassa työpaikassa?

Sinun kasvatuksessasi ja asenteessasi on pahasti vikaa, jos et osaa arvostaa sitä ihmistä, joka ottaa sinut vastaan päivystyksessä, korjaa viemärisi ja sähkösi, laittaa sinulle ja lapsellesi ruokaa, rakentaa asuntosi, myy sinulle tavaraa kaupassa ...

Vierailija
18/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla akateemisia ja poika opiskelee stadin lääkiksessä.

Vierailija
19/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan esim siivoojan ammattia tosi korkealle. Häpeäkseni myönnän, että olen epäonnistunut lapseni kasvatuksessa. En ole onnistunut kasvattamaan häntä niin, että hän haluaisi ammatikseen tehdä työtä, jota yleisesti pidetään ns. vähemmän arvostettavana, vaan hän halusi lukioon. Pahoitteluni yhteiskunnalle tästä.

Vierailija
20/49 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä.

Niimpä.

AP

Mitä sillä on väliä, mitä minä vanhempana haluan? Enhän minä omista lastani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän