Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt mammat boikottiin, Tokmanni ei tahdo palvella asiakkaitaan

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että yhden oletetun myyjän takia pitäisi boikotoida firmaa? Salli mun nauraa... En boikotoi, siellä on usein hyviä pesuainetarjouksia ja lumenen kasvojenhoitotuotteita saa usein halvalla.

Vierailija
22/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sit vain irtisanomaan koko suomen kaikkien tokmannien osa-aikaset kassatyöntekijät ;)[/quote kirjoitti:

Vain ne, jotka eivät ole päteviä edes osa-aikaiseen pestiin kassatyöntekijäksi. On esimerkiksi monia opiskelijoita, jotka ottaisivat tämän työn mielellään ja hoitaisivat sen paremmin. 

Senkus todistamaan, kuka aloituksen teki.

Aika helppoa, aloittaja itse mainitsi jo aika yksityiskohtaiset tiedot: Teen iltatyötä Tokmannilla. Viimeksi eilen joku asiakas kysyi minulta Roundup geelistä. Teen tätä vain iltatyönä, opettivat minulle kassan käytön

Eikö joku esimies jo sanonut tunnistaneensa hänet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Milloin Tokmannilla on palveltu asiakkaita? Halvat hinnat = vähän ja huonosti koulutettua henkilökuntaa ja omatoimiset asiakkaat, jotka osaavat itse lukea purkin kylkeä (kts ap:n linkki). 

Niin kuin jo aiemmassa ketjussa totesin, varmaan oli vielä vanha ihminen kysessä, lasit unohtunut kotiin, eikä nähnyt sitä usein melko pienellä olevaa pränttiä.

Sillä asiakkaalla oli lapsia. Oletettavasti pieniä lapsia, ei voi kovin vanha mummo tai pappa olla kyseessä.

Vierailija
24/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että yhden oletetun myyjän takia pitäisi boikotoida firmaa? Salli mun nauraa... En boikotoi, siellä on usein hyviä pesuainetarjouksia ja lumenen kasvojenhoitotuotteita saa usein halvalla.

Tarkoitan nyt tuoda esille kuinka paljon työntekijä edustaa firmaa, jossa on töissä koko ajan. 

Kyllä minäkin pidän Tokmannista, siksi harmittaa, jos siellä on tällaisia työntekijöitä. 

Vierailija
25/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamammat ja somekohkaaminen. Niin väsynyttä.

No eipä!

Tällä viikolla ilmeisesti ei ole yhtään bloggaajaa, joka voitaisiin haukkua maanrakoon. :D Noh, käyhän se näinkin. Onhan se nyt koko kansakunnan ongelma että yhdessä kaupassa on yksi huono osa-aikainen iltatyöntekijä!

Kansalla on oikeus tietää!

Vierailija
26/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan nyt tuoda esille kuinka paljon työntekijä edustaa firmaa, jossa on töissä koko ajan. 

Kyllä minäkin pidän Tokmannista, siksi harmittaa, jos siellä on tällaisia työntekijöitä. 

Niillä on sivujensa mukaan n. 3200 työntekijää.

Mä olisin järkyttynyt enemmän siitä tiedosta ettei tuossa joukossa muka olisi yhtään huonoa työntekijää!

Vierailija
27/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sit vain irtisanomaan koko suomen kaikkien tokmannien osa-aikaset kassatyöntekijät ;)[/quote kirjoitti:

Vain ne, jotka eivät ole päteviä edes osa-aikaiseen pestiin kassatyöntekijäksi. On esimerkiksi monia opiskelijoita, jotka ottaisivat tämän työn mielellään ja hoitaisivat sen paremmin. 

Aika helppoa, aloittaja itse mainitsi jo aika yksityiskohtaiset tiedot: Teen iltatyötä Tokmannilla. Viimeksi eilen joku asiakas kysyi minulta Roundup geelistä. Teen tätä vain iltatyönä, opettivat minulle kassan käytön

No joku vaan ihan vitsillä vastasi. Luuletko, että esimies tänne oikeasti hänelle vastaisi? Mutta toki oikea esimies on hänet voinut täältä tunnistaa sen perusteella onko kertonut samasta Roundup-tapauksesta työpaikallakin. Iltakassatyötä tekee varmasti useat ihmiset, joten siitä nyt ei voi paljoa päätellä.

Vierailija
28/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin aika usein kirjoittelen ketjuihin, että tunnistan aloittajan. Kunhan provoan. Enkä mä tuosta alkaisi päätelmiä tekemään, aika usein ainakin itse muutan vähän totuutta, että ei voi heti yhdistää minua aloitukseen.

Mitään ei voi todistaa, eikä vauva-palstalle aloituksen tekeminen täytä irtisanomisen perusteita, vaikka joku niin väittäisikin.

Oletkos vähän yksinkertainen? Olematonta kunnianloukkaussyytettä odotellessa ;)

Vierailija
29/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Niillä on usein se -40% lumenen meikit ja hoitotuotteet. Ja sieltä saa myös sitä Essenceä.

Vierailija
30/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Milloin Tokmannilla on palveltu asiakkaita? Halvat hinnat = vähän ja huonosti koulutettua henkilökuntaa ja omatoimiset asiakkaat, jotka osaavat itse lukea purkin kylkeä (kts ap:n linkki). 

Niin kuin jo aiemmassa ketjussa totesin, varmaan oli vielä vanha ihminen kysessä, lasit unohtunut kotiin, eikä nähnyt sitä usein melko pienellä olevaa pränttiä.

Sillä asiakkaalla oli lapsia. Oletettavasti pieniä lapsia, ei voi kovin vanha mummo tai pappa olla kyseessä.

Tuoko on puolustuksesi, "sillä asiakkaalla oli lapsia". Etkö oikeasti vieläkään tajua, että mustamaalaat koko ajan firmaa, jossa olet töissä?  TYYPPI HEI NYT, VALOT PÄÄLLE! 

Vierailija
31/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannin tapainen paikka on täynnä erilaisia tavaroita. Miten ihmeessä myyjän pitäisi heti osata vastata noin spesifiin kysymykseen? Kuitenkin auttoi asiakasta ja luki purkin kyljestä hänelle vastauksen.

Mun kokemuksen mukaan monet myyjät joko kutsuu paikalle toisen myyjän jolla enemmän tietoa tai muuten ottaa asiasta selvää. Harvoin saa huonoa palvelua, siis tuollaista että luetaan vaan purkin kyljestä. Useimmat myyjät on ystävällisiä ja yrittää selvittää asiaa. Ja useimpien mielestä on ihan ok, että asiakkaat kysyy. Eivät he naura tai juorua netissä tuollaisesta. Asiakaspalvelu (siis se että vastailee asiakkaiden kysymyksiin) kuuluu heidän työhönsä.

Vierailija
32/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin aika usein kirjoittelen ketjuihin, että tunnistan aloittajan. Kunhan provoan. Enkä mä tuosta alkaisi päätelmiä tekemään, aika usein ainakin itse muutan vähän totuutta, että ei voi heti yhdistää minua aloitukseen.

Mitään ei voi todistaa, eikä vauva-palstalle aloituksen tekeminen täytä irtisanomisen perusteita, vaikka joku niin väittäisikin.

Oletkos vähän yksinkertainen? Olematonta kunnianloukkaussyytettä odotellessa ;)

En tarkoita, että irtisanominen tulisi yksin tämän perusteella, mutta työntekijä voi hyvinkin joutua tarkkailun alle ja ehkä seuraavasta virheestä. Yksikään firma ei halua huono mainetta yritykselleen. Ei, ei yksikään. Maine on todella tärkeä asia tällä alalla ja se menee yllättävän helposti. 

Vierailija
33/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne järjestetty minulle noitavaino. Ehdin käydä kirjastossa ja kun tulin takaisin, tänne on tehty ihan ketju minun haukkumista varten.

Ei pidä ottaa niin vakavasti, en haukkunut asiakasta, ihan vain ohimennen kävi mielessä että miksihän jotkut asiakkaat kuvittelevat opiskelijan olevan asiantuntija, ja avauduin siitä tänne.

T. Noitavainon kohde

Vierailija
34/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tänne järjestetty minulle noitavaino. Ehdin käydä kirjastossa ja kun tulin takaisin, tänne on tehty ihan ketju minun haukkumista varten.

Ei pidä ottaa niin vakavasti, en haukkunut asiakasta, ihan vain ohimennen kävi mielessä että miksihän jotkut asiakkaat kuvittelevat opiskelijan olevan asiantuntija, ja avauduin siitä tänne.

T. Noitavainon kohde

Hei, mutta huomaatko eihän se tunnukaan niin kivalta, kun tehdään ketju itsestä, missä haukutaan omasta mielestäsi olemattomasta syystä. Hetkinen... Mitäköhän itse teit? 

T. Karma

Vierailija
35/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni kyllä jollain mammalla pöksyt vinoon ja lujasti. Tässä pieni vinkki internetin anonyymien keskustelupalstojen kanssa toimimiseen.

Kirjoita tarina mutta muuta vähän juttua. Todennäköisesti ko.tapaus tapahtui jo vaikka toissapäivänä tai viime viikolla. Kauppakin voi olla joku muu kuin tokmanni. Myyjä sanoo olevansa v*ttuuntunut, mutta todennäköisesti on ollut mielinkielin asiakkaalle. (Olen itse kerran kysynyt myyjältä että anteeksi missä on tuote x. Seison sen tuotteen edessä. Osoitti ja hymyili kovasti, vaikka mielessään varmaan mietti että v*ttu mikä idiootti)

Toisekseen "Joku hänet jo tunnisti", eikä tunnistanut. Vaikka jonkun kaupan x myyjä täällä sanoisikin että asiakkaani haisevat, niin sentään niin tyhmää pomoa hänellä ei ole että pomo tulisi jonnekkin vauva.fi:n sivustolle "antamaan" potkut tai edes keskustelemaan asiasta täällä :D

Jos joku oikeasti lähettää tokmannille näistä postauksista sähköpostia, niin onpas siellä ainakin taukohuoneessa taas juteltavaa siitä kuinka sekaisin jotkut ihmiset ovat.

Vierailija
36/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit.. mä sympatiseeraan Tokmannin kassaa, joku tampio ostaa tikkaruohomyrkkyä siis MYRKKYÄ ja kysyy et myrkyn käytön jälkeen millon voi lapset leikkiä nurmikolla, harvinaisen halko asiakas. Miten se kassa sitä voisi tietää, kiva kassalikka kun edes yritti auttaa. Ottaa ihan itse selvää asiasta jos meinaa myrkyttää nurmikkonsa, lapsensa ja lemmikkinsä.

Keskustelupalstalla on mahdollista avautua nimettömänä aasiakkaista, jopa ihan yrityksenkin mainiten. Itse odottaisin Rosson tarjoilijoiden avautumisia, Rosso on paska paikka ja palvelu on paskaa. Kiva kuulla toinenkin näkökulma.

Ja sitten nämä avhullut, esimiehesi saa tästä tietää ja yrityksen imagolle on tärkeää että mainetta ei tärvellä.. joo joo, kaikki tietää. Mutta kukaan ei välitä. Varsinkaan jos kyse on Tokmanni, Siwat, Valintatalot, Prismat, Rossot, Citymarketit, niissä työntekijät on pienillä palkoilla tekemässä suorittavaa työtä ja heille on sallittua avautua vauva-palstalla. Ei kyse ollut Tokmannin ohjesäännöstä näin meillä vittuillaan asiakkaille vaan yksittäinen henkilö avautui kuinka ihmiset hölmöilevät asiakkaina koska odottavat palvelua.

Itse varmaan olisin sanonut että kassana voin ystävällisesti rahastaa tuotteesi mutta sinun kannattaa tarkempaa tietoa varten kääntyä myyjän puoleen. Ja tuskin Tokmannilla myyjää ihan helposti löytyy, sehän menee piiloon. Tai ei osaa muuta kuin lukea purkista selosteen. Onko se kassan vika? No ei, se on Tokmannin vika.

Vierailija
37/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni kyllä jollain mammalla pöksyt vinoon ja lujasti. Tässä pieni vinkki internetin anonyymien keskustelupalstojen kanssa toimimiseen.

Kirjoita tarina mutta muuta vähän juttua. Todennäköisesti ko.tapaus tapahtui jo vaikka toissapäivänä tai viime viikolla. Kauppakin voi olla joku muu kuin tokmanni. Myyjä sanoo olevansa v*ttuuntunut, mutta todennäköisesti on ollut mielinkielin asiakkaalle. (Olen itse kerran kysynyt myyjältä että anteeksi missä on tuote x. Seison sen tuotteen edessä. Osoitti ja hymyili kovasti, vaikka mielessään varmaan mietti että v*ttu mikä idiootti)

Toisekseen "Joku hänet jo tunnisti", eikä tunnistanut. Vaikka jonkun kaupan x myyjä täällä sanoisikin että asiakkaani haisevat, niin sentään niin tyhmää pomoa hänellä ei ole että pomo tulisi jonnekkin vauva.fi:n sivustolle "antamaan" potkut tai edes keskustelemaan asiasta täällä :D

Jos joku oikeasti lähettää tokmannille näistä postauksista sähköpostia, niin onpas siellä ainakin taukohuoneessa taas juteltavaa siitä kuinka sekaisin jotkut ihmiset ovat.

Hyvin kirjoitettu. Terveisin se Tokmannin myyjä.

Vierailija
38/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa epäkohtelias, ap.

Luin aloituksen, joka ei ollut millään tavalla törkeä. 

Kysyn joskus liikkeessä myyjän apua, koska näen huonosti. Joka kerta minua on autettu ystävällisesti, olinpa Stockalla, Prismassa tai Tokmannilla.

Vierailija
39/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootit.. mä sympatiseeraan Tokmannin kassaa, joku tampio ostaa tikkaruohomyrkkyä siis MYRKKYÄ ja kysyy et myrkyn käytön jälkeen millon voi lapset leikkiä nurmikolla, harvinaisen halko asiakas. Miten se kassa sitä voisi tietää, kiva kassalikka kun edes yritti auttaa. Ottaa ihan itse selvää asiasta jos meinaa myrkyttää nurmikkonsa, lapsensa ja lemmikkinsä.

Keskustelupalstalla on mahdollista avautua nimettömänä aasiakkaista, jopa ihan yrityksenkin mainiten. Itse odottaisin Rosson tarjoilijoiden avautumisia, Rosso on paska paikka ja palvelu on paskaa. Kiva kuulla toinenkin näkökulma.

Ja sitten nämä avhullut, esimiehesi saa tästä tietää ja yrityksen imagolle on tärkeää että mainetta ei tärvellä.. joo joo, kaikki tietää. Mutta kukaan ei välitä. Varsinkaan jos kyse on Tokmanni, Siwat, Valintatalot, Prismat, Rossot, Citymarketit, niissä työntekijät on pienillä palkoilla tekemässä suorittavaa työtä ja heille on sallittua avautua vauva-palstalla. Ei kyse ollut Tokmannin ohjesäännöstä näin meillä vittuillaan asiakkaille vaan yksittäinen henkilö avautui kuinka ihmiset hölmöilevät asiakkaina koska odottavat palvelua.

Itse varmaan olisin sanonut että kassana voin ystävällisesti rahastaa tuotteesi mutta sinun kannattaa tarkempaa tietoa varten kääntyä myyjän puoleen. Ja tuskin Tokmannilla myyjää ihan helposti löytyy, sehän menee piiloon. Tai ei osaa muuta kuin lukea purkista selosteen. Onko se kassan vika? No ei, se on Tokmannin vika.

Mikseivät nämä yritykset palkkaa opiskelijoita, jotka olisivat kiitollisia saamastaan työpaikasta ja hoitavat työnsä kunnolla eivätkä hauku yritystä, jotka tuovat leivän pöytään, vaan AP:n kaltaisia tyyppejä, jotka pääsevät töihin äitin ja isin viimeisillä suhteilla, kun isiltä loppui rahat? 

Vierailija
40/61 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Noitavainon kohde

Sä et ymmärrä sun roolia töissä, kysy neuvoa kokeneemmalta työntekijältä ja yritä kohdella asiakkaita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Ja koska varmasti tykkäät ainakin siitä palkasta, niin älä ole niin typerä että haukut nimellä työnantajaasi netissä! Jos kiinni jäät, niin kusessa oot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän