Mitä toisille ihmisisille yleisiä asioita/tapoja sinulle ei tulisi mieleenkään tehdä?
Listataan näitä asioita, jotka toisille ovat tavallista arkea, mutta sinulle täysin vieraita/järjettömiä.
Kommentit (178)
En osaa pyytää ihmisiä kylään, esim. pönöttämään kahvikupin kanssa keittiönpöydän ääreen.
Kerran järjestin pienet illanistujaiset kun päätin laittaa sosiaalisen elämäni "normaaliin" kuntoon, kauhea stressi etukäteen ja mieletön helpotuksen tunne kun koettelemus oli ohi. Mieluiten olisin ollut omien lasteni kanssa niiden koristeluiden ja naposteltavien + juomien keskellä.
Mieluiten näen kavereita vaikka jossain tapahtumassa, niin että samalla oheistoimintaa. En vaan osaa istua alas ja avata itseäni, olen oppinut hyväksymään itseni tällaisena. Joillekin muille se tuntuu olevan taas välillä vaikeaa, minkäs teet 8-) .
Henkilökohtaisesti pidän oksettavana sitä, että jotkut jättävät vessanpöntön kannen auki käytyään siellä. Nipotan siitä aina, koska se kuravelli sieltä kuitenkin roiskuu enkä ymmärrä, että miten se voi olla niin vaikeaa. Se ainainen sota siitä, että miehet ei laske sitä rinkulaa alas, on myös korjattu aika pian, kun kaikki vaan sulkee koko kannen, niin jokainen joutuu sen nostamaan sitten vuorollaan. Pääsee myös vähemmällä siivouksella, kun ei niitä pissaroiskeita tarvii lattioilta hinkata joka päivä.
En myöskään koskaan heittäisi roskia maahan. Hämmentää ihmiset, jotka esim auton ikkunasta heittää jotkut mäkkäriroskat ilmekään värähtämättä johki motarin varrelle. Ei voi olla niin laiska,että autosta lähtiessään ei voi ottaa niitä roskia mukaansa ja tiputtaa lähimpään roskikseen.
Valehtelu menee mulla myös yli. Jotenkin tuntuu, että valehtelu on ihan normi ja "pikkujutuista" voi valehdella ihan kenelle vaan. En voi sietää valehtelua, joten itse olenkin sitten toisinaan liiankin rehellinen. Tällä toki tarkoitan sitä, että asioita voi jättää sanomatta, jos tietää toisen loukkaantuvan, tai sitten muotoilla toisella tapaa. Hyvä esimerkki on tilanteesta, kun kysyy esim. mielipidettä vaatevalinnoilleen. Kaveri on valinnut päälleen lempipaitansa ja kysyy siitä mielipidettä. Itse pidät sitä kamalana, mutta kaverisi on selkeästi siihen tyytyväinen. Tarvitseeko sitä ylistää maailman tappiin asti ja sitten päivitellä muille kavereille, kuinka kamalan paidan tämä nyt valitsi päälleen. Mielestäni on täysin sallittua kertoa, että paita ei ole minun makuuni, mutta jos itse siitä pidät, niin se on hyvä. Kunhan itse on tyytyväinen.
Käyttäjä5454 kirjoitti:
Mä myös inhoan kursailua. Kun ei siitä ota selvää, vaikka kysyy, että onko tämä nyt ok vai ei. Useampi tuntuu vieroksuvan sitä, että kun kysyy, , voitko minut ottaa kyytiin ja kotiin tuonne toiseen suuntaan viedä? Niin minä vastaan että juu, jos on joku euro antaa, tottakai.. Ilmeisesti parempi olisi kursailla, että eeeeeeiiiiii, ei tarvi mitään antaa ja sit seläntakana haukkua, kun ei ees euroo antanut????
Samaa mieltä. Sukulaisissani on ihmisiä, jotka eivät pyydä apua, vaikka tarvitsevatkin ja vaikka apua on tarjottu.
Sitten sanotaan myöhemmin: "Teimme ison muuton, eikä kukaan auttanut - yksin saimme raahata kaikki painavat huonekalut sormet verissä ja olimme NIIN uupuneita."
Lävistykset ja tatuoinnit tavan tallaajalla. Nörtti poika tai tyttö, jolla valtavat käsivarsitatskat tai rinta/kaulatatskat. Näyttää hassulta. Lävistykset ympäri naamaa.
Pukeutuminen huonosti ja sitten vielä nuo kaikki tatskat ja metalliromut naamassa.. ei ihme että suomalaisia pidetään rumina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva matkailu lentokoneella. Rahaa olisi, mutta ilmasto ja ympäristö kiinnostaa, toisin kuin eräitä.
Lentomatkustaminen tukee saasteettomampien lentokoneiden kehitystyötä.
Tämä on huippu! Aletaan kaikki saastuttaa mahdollisimman paljon, sehän nääs tukee "saasteettomampien kehitystyötä"!
LOL
Äpärien hankkiminen
Tupakointi
Anaaliseksi
Huonoon suhteeseen jääminen
Vierailija kirjoitti:
Sormien nuoleskelu esim. kirjan lehteä kääntäessä tai kun sormissa on sokeria munkista
Olen aina ajatellut että olen tooodella skitso .....=D Minua inhottaa tuo sormiin nuolaisu kaupassa joka tilanteessa.Tiedän etteivät ihmiset itse sitä huomaa vaan se menee ihan vaistonvaraisesti tai jotain.Monilla myös kassakäyttäytymiseen kuuluu tuo sormien nuolaisu vaikka maksaisi kortillakin !
En tiedä, onko jo mainittu (luin vain sivut 1 ja 10) mutta ihmisistä selän takana pahan puhuminen ja näin ollen heidän mustamaalaaminen. Silloin se ei ole IHAN niin paha, jos kahden todella läheisen ihmisen (esim. perheenjäsenen) kesken puhutaan jostain yhteisestä tutusta. Tällöin molemmilla on jo ehkä ennestään sama käsitys henkilöstä. Mutta se on kammottavaa, että haukutaan joku jollekin ennestään tuntematon ihminen aivan lyttyyn, esimerkiksi työyhteisössä uudelle työntekijälle jotain vanhaa työntekijää, johon tämä ei ole ehtinyt vielä tutustumaan. Tällöin tällä haukutulla ei enää välttämättä ole mitään mahdollisuutta osoittaa olevansa toisenlainen sille, jolle häntä on haukuttu. Muut ikään kuin päättävät hänen sosiaalisesta elämästään hänen puolestaan.
Käsittämättömän yleistä ihan aikuisilla, akateemisilla ihmisilläkin.
Käyttäjä5691 kirjoitti:
Pakettimatkailu. Matkailu niin, että pysyy samassa resortissa/lomakohteessa koko loman ajan. Ei se oikeasti ole kovinkaan hankalaa nähdä itse vähän vaivaa matkakohdetta ja nähtävyyksiä valittaessa... parhaat kohteet ovat juuri niitä, joihin ei matkatoimistot vie.
Johan sitä matkattiin tuhansia kilometrejä. Ei kohteessa tarvitse käyttää aikaa matkusteluun, vaan voi nauttia siitä erilaisesta ympäristöstä ja ilmastosta. Toki jos on paljon matkustanut tai ei viihdy rannalla, niin silloin ymmärrän, että kaipaa enemmän vaihtelua. Kuitenkin moni nauttii siitä rantaelämästä, eikä ehkä loman aikana kyllästyä siihen.
Onhan nuo pakettimatkat myös paljon helpompia ja jos ottaa suomalaisten suosiman kohteen, niin ei tarvitse juurikaan edes englantia osata. Kaikilla matkailijoilla ei ole seikkailijan luonnetta, vaan he haluavat vain yksinkertaisesti päästä lämpimään ilmastoon.
Ärsyttää, kaupassa pitkä jono, kaikkien ilmeistä näkee, että jono sais jo liikkua. Kassalla myyjä sanoo hinnan...ootas, missäs mun lompakko on...onkohan se tuolla...vai täällä...ei, sen on pakko olla repussa...oota...noh, nyt löytyi!
Siis itse etsin jonossa ollessani jo lompakon valmiiksi, niin nopeammin pääsen siitä lähtemään. En näe syytä, miksi en lompakkoa jonossa valmiiksi etsisi.
Hitto kun tää näin kirjoitettuna kuulostaa ihan älyttömän niuholle. Ehkä musta kasvaa hyvää vauhtia kunnon niuho.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kaupassa pitkä jono, kaikkien ilmeistä näkee, että jono sais jo liikkua. Kassalla myyjä sanoo hinnan...ootas, missäs mun lompakko on...onkohan se tuolla...vai täällä...ei, sen on pakko olla repussa...oota...noh, nyt löytyi!
Siis itse etsin jonossa ollessani jo lompakon valmiiksi, niin nopeammin pääsen siitä lähtemään. En näe syytä, miksi en lompakkoa jonossa valmiiksi etsisi.Hitto kun tää näin kirjoitettuna kuulostaa ihan älyttömän niuholle. Ehkä musta kasvaa hyvää vauhtia kunnon niuho.
Et oo niuho, tuo on ihan vaan maalaisjärkeä.
T: kassa
Vauvan vaipan vaihtaminen sohvalla tai sängyllä. Omassa kodissaan jokainen saa vaihtaa vaipan missä haluaa, mutta en vain käsitä, että noin kehdataan tehdä kyläpaikassakin.
En voi sietää sitä että kun tiskataan astiat tiskiharjalla ei huuhdella sitä harjaa vaan jätetään ne rasvat ja paskat siihen harjaan. Mies tekee tätä ja jos tiskaan seuraavaks enkä huomaa kattoa harjaa ennen tiskausta ni ni saa****n rasvat on kaikki niissä asioissa joita oon tiskaamassa. Nyt en anna miehen enää tiskata koska v-käyrä nousee aina ku huomaan sen jättäneen harjan putsaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vauvan vaipan vaihtaminen sohvalla tai sängyllä. Omassa kodissaan jokainen saa vaihtaa vaipan missä haluaa, mutta en vain käsitä, että noin kehdataan tehdä kyläpaikassakin.
Tämä on totta. Ja ylipäänsä se, että annetaan lasten tehdä mitä lystää ja kulkea missä lystää. Jos mennään kylään, niin pitäisin ainakin oman lapseni siinä huoneessa jossa olemme. Ottaisin jotain leluja mukaan, joilla voisi leikkiä lattialla.
Henkilökohtaisesti en yhtään ymmärrä sitä, että pidetään telkkaria päällä vaikka sitä ei katsota. Joistain ihmisistä ilmeisesti tuntuu yksinäiseltä ilman sitä meteliä/taustahälyä. Vielä vähemmän ymmärrän sitä, että se telkkari pauhaa silloinkin kun on vieraita kylässä.
Lasten vieminen sirkukseen. Autolla ajaminen.
-Nettideittailu
-Juopon ja väkivaltaisen kanssa suhteessa oleminen
-Rasismi ja suvaitsemattomuus
-Kaiken ja kaikkien vihaaminen. Niidenkin joita ei edes tunne.
-Leipäjono
-Kirpparivaatteiden ja kenkien osto ja pitäminen
... näitä vois luetella. Tässä nyt jotain mikä heti tuli mieleen.
Radio SuomiPopin kuuntelu. Yök mitä p*skaa.