Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla tai perheenjäsenelläsi ADD? Miten ilmenee?

Vierailija
11.01.2023 |

Kerro omista ADD-kokemuksista.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu todella paljon ei oikeastaan muusta huomaa. Ei osaa olla hiljaa. Joskus en jaksa edes kuunnella kunnolla

Vierailija
2/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni on ADD ja molemmilla vanhemmilla löytyy selkeät piirteet. Minä olen kuin vastakohta, rauhallinen ja pystyn keskittymään hyvin mihin vain.

Vierailija
4/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisellä sukulaisella add. Puhuu aamusta iltaan, paitsi jos on ottanut lääkkeen. Silloin voidaan keskustella. Unohtelee ja hukkaa tavaroita (avaimet, laukku, puhelin, lääkkeet jne). Töissä käy ja hyvin pärjäilee kun on sinut itsensä kanssa ja on hakenut apua (lääkkeet) ja itse hankkinut paljon tietoa ja opetellut keinoja selviytyä.

Vierailija
5/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex säilöö tunteitaan, jotka stressissä jäätyvät tai lähtevät laukalle. Masentuu, ilkeilee tunteettomasti tai räjähtää. Ei huomaa tai muista myöhemmin.

Ylitarkkaavainen, skannaa ihmisen. Kun pää ei toimi, on täysin lähisokea. Ikään kuin liian tarkka kuva menisi pikseleiksi. Luulee ja paisuttelee, satuilee ja sotkee aikatasot. Takertuu johonkin sanaan ja ymmärtää väärin.

Menee tärkeässä päämäärässä "putkeen", ei pysty muuhun tekemiseen. Odottaa liikaa, kun tavoittelee jotain, viimeistä ja täydellistä ratkaisua.

Ongelma on otsalohkoissa ja dopamiinin tuotannossa.

Saa aikaiseksi tärkeän asian, mutta harvemmin useammin kuin kerran.

Oli vuosia melko oireeton ja aivan eri ihminen, mutta kasautuneet kriisit kaatoivat veneen.

Vierailija
6/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex säilöö tunteitaan, jotka stressissä jäätyvät tai lähtevät laukalle. Masentuu, ilkeilee tunteettomasti tai räjähtää. Ei huomaa tai muista myöhemmin.

Ylitarkkaavainen, skannaa ihmisen. Kun pää ei toimi, on täysin lähisokea. Ikään kuin liian tarkka kuva menisi pikseleiksi. Luulee ja paisuttelee, satuilee ja sotkee aikatasot. Takertuu johonkin sanaan ja ymmärtää väärin.

Menee tärkeässä päämäärässä "putkeen", ei pysty muuhun tekemiseen. Odottaa liikaa, kun tavoittelee jotain, viimeistä ja täydellistä ratkaisua.

Ongelma on otsalohkoissa ja dopamiinin tuotannossa.

Saa aikaiseksi tärkeän asian, mutta harvemmin useammin kuin kerran.

Oli vuosia melko oireeton ja aivan eri ihminen, mutta kasautuneet kriisit kaatoivat veneen.

Sai lapsena diagnoosin keskittymishäiriöstä. Ei ole lainkaan niin kuin adhd-perheenjäsenensä, erittäin rauhallinen fyysisesti.

Vierailija
7/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu paljon, kamat hukassa, myöhästelee, ei saa aloitetuksi asioita, jumittaa, ei välillä "kuule" kun puhutaan. Intensiivinen.

Vierailija
9/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lievä ADD. Näkyy siinä, että välillä on tosi vaikea saada asiat tehtyä ja tavarat on hukassa. Töissä kyllä olen tehokas, mutta kuormitun helposti. Olen hyvä keskittymään asioihin, jotka kiinnostavat. Ajattelen jatkuvalla syötöllä ja siksi käytännön hommat jää välillä puolitiehen. Lapsena olin tosi rauhallinen ja herkkä. Kuormituin koulusta pahasti. Olin hyvä koulussa, koska koulunkäynti kiinnosti paljon. ADD:thän on tyypillisesti niitä hiljaisempia ja rauhallisempia tyyppejä, joiden keskittymisen ongelmat eivät näy ulospäin.

Vierailija
10/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on hyvin rauhallinen, mutta hajamielinen ja ajatuksissaan. Ehkä enemmänkin tarkkaavaisuuden ongelmia.

Vierailija
11/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi on hyvin rauhallinen, mutta hajamielinen ja ajatuksissaan. Ehkä enemmänkin tarkkaavaisuuden ongelmia.

Add on adhd ilman hyperaktiivisuutta (/vain vähän hyperaktiivisuutta).

Vierailija
12/13 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ja minä. Puhetta piisaa aamukuudesta puoleen yöhön. Aivoissa yhtaikaa monta kanavaa auki. Tytöllä lääkitys toimii ja mulla (valitettavasti) alkoholi, sulkemaan turhat kanavat. Asioiden aloittaminen, tekeminen ja loppuun saattaminen erittäin vaikeaa. Monta projektia yhtaikaa meneillään ja kesken, mutta yksikään ei ikinä valmistu.

Vierailija
13/13 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkettaanko täällä nyt adhd ja add keskenään?