Ihmiset eivät halua tehdä töitä !
"Vain kaksi prosenttia yli 2 000 vastaajasta olisi valmis käyttämään työmatkoihinsa yli kolme tuntia päivässä. Vastaajista 28 prosenttia voi matkustaa työn perässä parisen tuntia päivässä, mutta selvä enemmistö (70 %) ei halua käyttää työmatkoihinsa tuntia enempää".
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ytk_liikkuvuusavustus-65450
Työttömyyden helpottamiseksi hallitus on pyrkinyt edistämään työn perässä liikkumista. Vuoden alussa voimaan tulleen liikkuvuusavustuksen hyödyntäminen on kuitenkin jäänyt huomattavan vähäiseksi. Kolmen ensimmäisen kuukauden aikana kaikissa Suomen työttömyyskassoissa on käsitelty yhteensä vain 520 liikkuvuusavustushakemusta.
Kommentit (50)
Käyttäjä3788 kirjoitti:
Ihan pääkaupunkiseudun sisälläkin työmatkat on helposti yli kaksi tuntia. Se on oikeastaan tavallista. Esim. itselläni menee 4,5 km (linnuntietä) työmatkaan päivittäin 1h 15min julkisilla. Tämä on vielä nopea reitti. Edellisessä työpaikassa Vantaan sisällä matkoihin meni 2 tuntia.
Toista on maaseudulla kun auto on oven vieressä. 40 km työmatkaan menee puoli tuntia suuntaansa ovelta ovelle.
Miksi helvetissä et pyöräile, jos matkaa on noin vähän ja julkisilla kestää noin kauan? 5km matkan pyöräilee reilu vartissa ja saa samalla vähän hyötyliikuntaa, puhumattakaan rahan ja ympäristön säästämisestä...
Haluaisin kovasti tehdä töitä, mutta en saa niitä. Olin melkein kaksi vuotta töissä koko ajan, sitten loppui työt ja nyt kaksi kuukautta työttömänä. Minulla ei ole ajokorttia ja olen nuori. Kaikki kaatuu aina siihen, että mulla ei ole kokemusta. Olen 20, miten minulla voisi olla paljon kokemusta. Lukion jälkeen olen ollut töissä, nyt vasta hain kouluun kun keksin mitä haluan, toivottavasti pääsen.
Ärsyttää lukea jokapaikasta kuinka ei kelpaa työt. Kyllä kelpaisi, lähtisin vaikka heti. Ja voisin poimia vaikka mansikoita kymmenen tuntia päivässä. Töiden perässä minä muutin 300km päähän poikaystävästäni, pari vuotta etäsuhteessa, eli olen kyllä valmis uhrautumaan... tai ehkä en nyt kun odotan pääsenkö opiskelemaan. Anteeksi vuodatus, ahdistaa.
Käyttäjä3788 kirjoitti:
Ihan pääkaupunkiseudun sisälläkin työmatkat on helposti yli kaksi tuntia. Se on oikeastaan tavallista. Esim. itselläni menee 4,5 km (linnuntietä) työmatkaan päivittäin 1h 15min julkisilla.
Mä kävelen 20 minuutissa 2 km matkan, niin luulis et sulla menis kävellen silloin 50 min joka on jo sekin paljon nopeammin kuin tuo 1h 15min. Pyörällä tosiaan tuo menee noin vartissa rennolla nopeudella.
Töitä kyllä riittää valtavasti, eikä vähiten kirveellä, mutta kokonaan toinen juttu on, miten kannattavaa työntekijän työ on - siis itse tekijälle. Kuten hyvin tiedämme.
Näpertely työllisyystilastojen (näennäiseksi) parantamiseksi on jokaisen puolueen ykkösagenda. Aivan ykkösagenda.
Oikeiston puolella on jo pitkään ollut "nerokas" ajatus parannella työllisyystilastoja kaikenmaailman tempuilla, jotka myös - ja etenkin - hyödyttävät työnantajaosapuolta. Orjatyömarkkinat; kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
pskaduunia jo vuosia tehneenä nyt olisi oikeus vaatia vähän sellaista työtä mistä voisi jopa nauttia ja mikä kiinnostaisi itseäkin!
täysin kokemattomilla toi valinnavapaus ihan olematon, ja siihenhän tämä suomi jumittuu jossain vaiheessa kun tulee sellainen ikäluokka joka ei ole koskaan saanut sitä ensimmäistä vuottakaan.... miten helvetissä sen ensimmäisen vuoden sitten voi saada kun kaikki yritykset vaatii niitä 5 vuoden kokemuksia joita kenelläkään eiole?
Miksi työmatkojen verovähennystä on koko ajan kiristetty, jos toiveena on että ihmiset ottaisivat työtä kauempaa vastaan? Ihan älyvapaata toimintaa.
Oma työmatkani on 160 km päivässä. Ja tänä vuonna omavastuuosuutta oli nostettu ja kilometrikorvausta pienennetty!
Eikö tuo liikkuvuusavustus ollut sellainen että pitää kuulua johonkin liittoon/kassaan? Niin pitkäaikaistyöttömät jää ulkopuolelle
Miksi pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?
Töitä kyllä on mars matkaan kirjoitti:
"Vain kaksi prosenttia yli 2 000 vastaajasta olisi valmis käyttämään työmatkoihinsa yli kolme tuntia päivässä. Vastaajista 28 prosenttia voi matkustaa työn perässä parisen tuntia päivässä, mutta selvä enemmistö (70 %) ei halua käyttää työmatkoihinsa tuntia enempää".
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ytk_liikkuvuusavustus-65450
Työttömyyden helpottamiseksi hallitus on pyrkinyt edistämään työn perässä liikkumista. Vuoden alussa voimaan tulleen liikkuvuusavustuksen hyödyntäminen on kuitenkin jäänyt huomattavan vähäiseksi. Kolmen ensimmäisen kuukauden aikana kaikissa Suomen työttömyyskassoissa on käsitelty yhteensä vain 520 liikkuvuusavustushakemusta.
Ei vaan ihmiset eivät halua istua työn takia puolta päivää autossa/bussissa/junassa jne pienen palkan takia.
Kaksi eri asiaa. Voin kertoa ettei 2 h tunnin työmatka/suunta ole mitään herkkua eikä varsinkaan edullista.
Sitä työmatkoihin käytettyä aikaa ei saa koskaan takaisin, se on iäksi menetetty, kukaan tai mikään ei sitä pysty korvaamaan eikä se ole rahalla korvattavissa. Jos miettisit tätä asiaa kerrankin ihan omilla aivollasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työmatkojen verovähennystä on koko ajan kiristetty, jos toiveena on että ihmiset ottaisivat työtä kauempaa vastaan? Ihan älyvapaata toimintaa.
Oma työmatkani on 160 km päivässä. Ja tänä vuonna omavastuuosuutta oli nostettu ja kilometrikorvausta pienennetty!
Tsemppia, mulla on tuo km- määrä tuplana.
Itsellä menee per suunta työmatkaan n. 1h 15 min, mutta olen tottunut tähän, koska kuljen julkisilla. Viime työ oli alle 10 km päässä, mutta bussimatka kesti silti n 40 min. OIen tottunut että työmatkaan menee oma aikansa (asuinpaikka Vantaalla ja yleensä työ hki), vaikka toki välillä harmittaa kun se menee siitä omasta vapaa-ajasta. Jos työpaikkani olisi vaikka 8 km säteellä, menisin kyllä nykyään varmaan kesät pyörällä.
Mulla yövuorot kestää yli 10 tuntia. Siihen kolmen tunnin matkat päälle ja nukkuminen. Lapset saisivat olla viikon putkeen hoidossa.
Ehkä jotkut sinkut/ lapsettomat ja lemmikittömät. Annappa koirankin olla yksin kotona 12 tuntia ja risat jos asut sellaisessa paikassa, että matkan varrella pitäisi käydä kaupassakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?
Taistoon toverit! Rikkaiden sohvatkin tehdään työläisen selkänahasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?
Taistoon toverit! Rikkaiden sohvatkin tehdään työläisen selkänahasta!
Se, että vastustaa porvaria, ei tarkoita sitä, että on kommari. Molempia pitää vastustaa.
Suomalaisilla työnantajilla ei ole varaa maksaa sellaisia palkkoja, että parin tunnin työmatkat olisi lähellekään mielekkäistä.
Miksi töitä pitäisi haluta tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?
Taistoon toverit! Rikkaiden sohvatkin tehdään työläisen selkänahasta!
Se, että vastustaa porvaria, ei tarkoita sitä, että on kommari. Molempia pitää vastustaa.
Vastustat siis sinulle työn antavaa?
Töitä kyllä on mars matkaan kirjoitti:
"Vain kaksi prosenttia yli 2 000 vastaajasta olisi valmis käyttämään työmatkoihinsa yli kolme tuntia päivässä. Vastaajista 28 prosenttia voi matkustaa työn perässä parisen tuntia päivässä, mutta selvä enemmistö (70 %) ei halua käyttää työmatkoihinsa tuntia enempää".
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ytk_liikkuvuusavustus-65450
Työttömyyden helpottamiseksi hallitus on pyrkinyt edistämään työn perässä liikkumista. Vuoden alussa voimaan tulleen liikkuvuusavustuksen hyödyntäminen on kuitenkin jäänyt huomattavan vähäiseksi. Kolmen ensimmäisen kuukauden aikana kaikissa Suomen työttömyyskassoissa on käsitelty yhteensä vain 520 liikkuvuusavustushakemusta.
Merkittävää on myös se, että näistä reilusta 500 hakemuksesta lähes puolet eli 244 hylättiin.
Unohdit tuon kopioida alkuperäisestä tekstistä.. Eli arpapeliksi menisi sekin avustus.
Ihan pääkaupunkiseudun sisälläkin työmatkat on helposti yli kaksi tuntia. Se on oikeastaan tavallista. Esim. itselläni menee 4,5 km (linnuntietä) työmatkaan päivittäin 1h 15min julkisilla. Tämä on vielä nopea reitti. Edellisessä työpaikassa Vantaan sisällä matkoihin meni 2 tuntia.
Toista on maaseudulla kun auto on oven vieressä. 40 km työmatkaan menee puoli tuntia suuntaansa ovelta ovelle.