#######ELOKUISTEN MA-KE KUULUMISET########
Kommentit (34)
Minnele taisi kysellä hoitovapaalle jääviä.
Minä ainakin jään, kunnes tuo esikoinen saa käytyä eskarinsa (ensi syksynä)
Vein jo hakemuksen kelalle ja tänään just lisäselvitystä mahdollisista lomapäivistä/ lomarahoista, joita ei siis arvatenkaan tule olemaan, kun jatkan suoraan kotihoidontuelle, kun vanh.loma päättyy.
Kyllähän tuo hiukka mietityttää miten tiukille menee, kun ostettiin se uus talokin, mutta toisaalta kun on säästössä pahan päivän varalle hiukan, niin eikähän tuota pärjää. Pitää ruveta kaupassakin vähn katsoon mitä ostaa...tähän saakka olen ostanut just sitä mitä huvittaa, tuijottamatta hintalappuun...siis ruokapuolta nimittäin.
Oikeastaan ihana, kun tietää että saa olla kotona vieläkin. Ei ole pätkääkään ikävä töihin. Lastensuojelun perhetyötä kun teen, niin tauko(pidempikin) on todellakin paikallaan. Ihan tarpeeksi touhua tässä kotonakin. Tytöllä kun on tuo unirytmi vielä hiukan hakusessa, niin ei taitais senkään vuoksi jaksaa...
Riisipuuron keittoon nyt, joten palaillaan!!!
Järkky tyttökin jo 8kk neljän pvän päästä!!! MIhin nämä kuukaudet on oikein mennyt???
nyt iski taas painonvartijat innostus. Sain sen rompun nimittäin kun veljeni sen jostain mulle hommas.... Eilinen päivä meni saalatilla, viimeisessä annoksessa oli tonnikalaakin vähän, mutta seuraavana aamuna vaaka näytti -1,8kg!!!! hitto onko toi saalaattikuuri noin kannattavaa eikö tehnyt edes tiukkaa. Taidankin alkaa joka viikko pitämään pari salaatti päivää niin
saa aina nestettä vähemmäksi! Nyt on taas kunnon laihkari inspis menossa!!
Esikoinen nukkuu omassa huoneessa ja poika ulkona, ihanan rauhallista.Pojallakin alkaa olla hyvä rytmi, nyt jo kolme päivää:) heh...
eli herätys klo7, ekat päikkärit 9.30-10 maissa tunnin ja tokat 13-14 aikaan 2,5h ja sit seuraavat unet vasta yöunet. Mutta saapa nähä kuin kauan tätä kestää:)
heather hyvä hyvä hyvä jo yks päivä takana, meikä täällä hulluna tsemppaa!! tuo sun löytämä laihkari kuulosti kyllä paremmlata ku se mun ku saa syödä hedelmiäkin eikä pelkkää keittoa. Taidan tuota kokeilla sitte itekki ku seuraavan kerran on tarvista, testaan nyt tätä salaattilinjaa:)
joo mutta nyt taustalle.
ai niin siitä hoitovapaasta. Se on vähän vielä auki, oon miettiny että kesän tekis vkonlopputöitä ja sit syksyllä ehkä töihin, jos jotain löytyy, hoitoalan keikkaa siis, puolikas työ olis kyllä kiva nöin alkuun ku tuo poika on niiiiin pieni vielä, hirvittää joku 1v viedä hoitoon, mutta ei passaa kovin kauan olla kotona jos aikoo talonkiin maksaa:/ nyyh
mä oon alustavasti ilmoittanut työnantajalle et olisin vuoden loppuun kotona. Soittelin just kelalle ja kyselin et onko jotain rajoitusta et kuinka paljon saa tehdä töitä kun on kotihoidontuella. Hoitorahaan ja kuntalisään ei vaikuta tulot, mut siihen hoitolisään vaikuttaa. Kyselin et kun alan tekee keikkahommia ja tuloja ei voi arvioida kun toisena kuukautena saattaa olla paljon ja toisena taas ei mitään, mut sano et pitäs vaan osata tehdä joku arvio. Sehän on helppoo?!? Teen siis keikkahommia jos jossain tarvitaan sijaista ja sitähän ei tiedä millon tarvitsevat. Oon ilmoittanut itseni sijaiseksi ainakin viiteen päiväkotiin joten eiköhän hommia silloin tällöin ilmene. Sen lisäksi oon luvannut ohjata lasten liikuntaleikkikoulua ma iltaisin (olen siis koulutukseltani lastenhoitaja).Kyllä mua silti vähän kauhistuttaa toi syksy kuinka pärjätään, mut jos menee hyvin niin sit oon keväänkin kotona.
Muistakaahan kaikki, että kotihoidontukea saa jo loma-ajalta, eli jos vuosilomia on ennen kuin kotihoidontuki alkaa saa myös siltä ajalta tuen. (kaikki mahdolliset tuet on tervetulleita...). Kotihoidontuen edellytyshän on että lapset eivät ole kunnallisessa tai yksityisessä hoidossa. Ja lomallahan ne eivät ole...
Onneksi tänne etelä-suomeen ei tullutkaan lumimyräkkää, vaan vettä tuolla taitaa sadella. Mukavaa päivää silti!
Täällähän on kiivaat laihdutuskeskustelut, niihin munkin pitäs liittyä että sais jotain aikaseksi. Soppakuurilla kerran olin onnistuneesti ja sitten oon kerran yrittänyt alottaa mut tuolla se soppa lepää pakastimessa. Saa hyvää tsemppiä muitten onnistumisista...
Meillä tytteli (16.8) oppi kolmisen viikkoa sitten hitaan etenemisen ja nyt ryömii jo ihan mukavaa vauhtia ja ihan minne halajaa. Vähän yrittelee nousta jalkojen päällekkin, siis konttausasentoon mutta ei ihan vielä tunnu onnistuvan. Parit oksennustaudit ollaan kärsitty, ensin ihan tavallinen oksentelu rupeama ja parin viikon tauon jälkeen iski viikon oksennus-ripuli rotavirus... ehkäpä nämä on nyt tämän kevään osalta kärsitty (koputtaa puuta).
Ameliini ja Sarppahoo: Teillähän on melkoiset menijät jos jo taaperokärryä työnnellään, mahtaa olla aika päätöntämenoa =) Hassua edes ajatella et toi meidän lötkö makkara jo nousis jaloilleen.
MKE77: Sullahan on siellä monta sairastelijaa. Koskakohan äideillä olis aikaa sarastaa? Ei koskaan. Eli toivottavasti ei pöpöt iske suhunkin. Ja voimia pienimmälle sairastelijalle.
Nyt täytyy lopettaa, lapset hermostuu äitin näpytykseen...niinkun aina!
Jekkuli ja tytöt 7,5kk ja 1,5v
Kerrankin koneella näin illalla... Meillä ryömiminen nopeutuu päivä päivältä ja poika nuohoaa kämppää ympäri. Saa äippäkin hyötyliikuntaa, kun juoksee perässä ja pelastaa (esim. roikkumasta uunin luukun kahvasta...). Pojan mielestä tosin pilaan kaiken kivan ja prostesti on välillä kovaa.
Kotiin jäämisestä keskusteltiin... Olen aloittamassa työt syyskuun alussa, eli hoitovapaalla olen touko-elokuun. Eipä kovin työt nappais, mutta näissä katoissa ja seinissä riittää maksamista. Sitä tarhapaikkaa vaan jännään, kun ovat kuulemma kovin täynnä nämä meidän lähitarhat. Luulin olevani kovinkin ajoissa, kun vein hakemuksen pari vko sitten, mutta tuntuu, että ilmeisesti olisi pitänyt olla liikkeellä heti kun synnäriltä päästiin... :(
Mulla laihis jatkuu, sain onneksi itseäni niskasta kiinni sen kauhean sunnuntaisen mässäilyn jälkeen. Ei vaan älli riitä keksimään kevyitä ruokia, keitot ja salaatit pursuilevat jo korvista...
Nyt iltapuuron syöttöön!
Pitipä vaan tulla tiedustelemaan et joko joku elokuisista odottaa uutta vauvelia? :) Ite en oota mut hinku synnyttämään on kova 8-o
tary
Ihmeen hyvin olen jaksanut!! Olen oikein itsekin yllättynyt, että näinkin paljon löytyy meikäläisestä itsekuria :0)! JÄrkyttävää suorastaan...
Tiiku: Siis millä tavalla olet syönyt salaattia? Ai niinkun pelkästään salaattia vai miten?? Laita ruokalistaa vaikka tältä päivältä pliis!! Jos vaikka kokeilisi sitä ensi viikolla :0)!
Joku puhui, että keitot ja salaatit tulee jo korvista ulos. Kannattaa ostaa uusin Kauneus ja Terveys. Siinä on tosi hyviä ruokaohjeita, siis sellaisia kevyitä.
Kun se Olet mitä syöt -ruokaihminen on suunnitellut siinä semmoisen viikon menyyn laihduttajalle, ja mukaan on ympätty muutamia ruokaohjeita.
Ajattelin myös hänen " laihistaan" kokeilla.
Meillä tyttö lähti tänään oikein kunnolla eteenpäin. Muttakun mä en vieläkään tiedä, että miksi tytön etenemistä pitäisi kutsua!!! Se on sellaista konttauksen/ryömimisen/mittarimatotyylin sekoitusta. Kai se on sitten jotain konryömittamista.
Muskarissa oli oikein mukavaa taas tänään. Paljon laulettiin ja leikittiin, vaikkei mun naama tyttöä paljoo kiinnostanutkaan, vaan naapurintädin nassu oli paljon kiinnostavampi. Ja naapurintädin 4kk nuorempi poika... Meidän neiti-nessukka on kamala flirttailemaan...
Huhhuuijaa... huomenna pitää nousta jo 4 aikaan ylös, kun tuli jälleen kutsu radiolle aamuvuoroon.
Joten nyt nukkumaan!!!
Heather ja neiti-nessukka
Minä täällä jo töissä puurran... onneksi pääsee jo ennen 9 kotiin.. tosin taitaa tulla taas kovin raskas päivä, kun on pitänyt niiin aikaisin herätä.
Eli nyt lähtee käyntiin 3pv keittodieetillä. Kamalan väsy olo alkaa olla, ja eilen illalla meinasin syödä tyynyn, kun oli niin kova nälkä ;0)!
Pinoutukaahan, niin saadaan lukea kuulumisia ja päivän suunnitelmia!
Heather ja neiti-nessukka 7kk
Kylläpäs Heather on ahkera, tohon aikaan ylös ja sopan voimalla, hienoa!
Kerran olen itsekkin tuon kuurin läpi vetänyt ja olin itsestäni niin ylpeä. Uudelleen en ole saanut itseäni siihen tsempattua vaikka aihetta olisi... Pari päivää kun on kituuttanut alkaa elämä voittamaan ja tulee sellanen voittajafiillis jota ei haluakkaan pilata repasahtamalla. Tsemppiä loppu kuuriin! Saako udella oletko vaa´alle astunut? Jos niin onko millaisia tuloksia?
Nyt tuon ryömijän perään, on kokoajan sähköjohtojen kimpussa!
Meilläkin on alettu nyt ryömimään oikein kunnolla. Siirsin äsken videot ja cd-levyt pois pojan ulottuvilta kun oli niitä koko ajan räpläämässä. Myös kaikenlaiset käden ulottuvilla olevat vetimet kiinnostavat. Kirjahyllyn vetolaatikkoja on koko ajan vetämässä auki ja kiinni, ja sormet meinaavat jäädä väliin. Onko kellään mitään hyvää ideaa mitä noille vetolaatikoille vois tehdä, ettei pikkuisen sormet jää väliin? Tietty laatikot vois vaikka teipata kiinni. Muita ideoita?
Huomasin vessassa käydessäni vähän verta; oiskohan mulla vihdoin ekat menkat alkamassa synnytyksen jälkeen...? Sais jo pian alkaa, vaikka toisaalta on ollut ihanaa olla niistä vapaa. Uutta vauvaa ei ole ihan vielä tarkoitus alkaa yrittää, vaikka välillä käy mielessä, kuinka ihanaa olis taas olla raskaana. Täytyy muistuttaa itseään siitä kaameasta etovasta olosta, koko raskauden kestävistä selkäkivuista, iskiasvaivoista, univaikeuksista... Joo ei kiitos ihan heti uudestaan! ;-)
Tsemppiä vaan kaikille meille laihduttajille!!
tosca ja pikku mussukka 7,5 kk
TOSCA: vetolaatikoista...Lastentarvikeliikkeissä on ihan sellaisia lukkoja niitä laatikoita varten. Ne kiinnitetään siis laatikon sisäpuolelle, joten eivät ole näkyvissä. Hintaa en muista, mutteivat ole kovin kalliita.
Täällä on kauhea ralli taas päällä, joten eipä tän pitempiä kerkee sepustamaan....
MOI!
kohta vieraita tulossa. Me tehtiin esikoisen kanssa niin että ruuvattiin kahvat pois kirjahyllyn alakaapeista niin sit ei enään osannut niitä avata. Sit myöhemmin vaan kahvat takaisin. Aikuinen kun saa laatikot tai kaapin ovat auki ilman kahvojakin. Näin vältty ainaselta kieltämiseltä.
Lunta sataa, missä se kevät on?? Inhoa talvea ja nyt sais jo riittää.
Meidän neiti oppi eilen käsillä vetämään itseään eteenpäin, varsinkin kun laitto jotain houkuttelevaa lähelle kuten kaukosäätimen tai kännykän...Ja sama meno jatku nyt aamulla. Saa laittaa viltin pois kun ei enään siinä viihdy.
Vieraat tuli, taustalle...
Hauskalta tuntuu lukea, että täällä jo tosiaan muutamat pienet työntelee taaperokärryä! :o) Ei meillä ole vielä mitään yritystä nousta seisomaan, mutta konttausasentoon kyllä ja siinä hytkyttää itseään edes taas, ehkä jonain päivänä hoksaa kuinka eteenpäin lähdetään.
Meillä esikoinen lähti kävelemään VASTA vuosi ja kolmekuukautisena, joten en ihan hurjasti odottelekaan tuota pystyyn nousemista vielä muuamaan kuukauteen. Vaikka todella toivon, ettei tämä neiti nyt odottaisi ihan noin kauan, ennenkuin kävelemään lähtee...SEHÄN OLISI ENSIJOULUNA ;o) Apua...toivottavasti ei mene sinne asti... :o)
Täällä on kova laihdutuskampanja menossa :o) Samoin täällä meillä, vauvakilot (20kg) on nyt vihdoin selätetty, mutta kampanja jatkuu, muutama kilo vielä pois, niin tämä mamma on tyytyväinen. Ja metodina nyt käytän pointsien laskua ja mammadieettiinkin tuli joulun maissa liityttyä, sieltäkin tuli hyvää tsemppiä laihdutukseen.
Jekkuli; meidän punaiset jumppahousut on tainneet hajota käsiin ;o) ei ainakaan tuolla laihdutus osastolla ole pinoa näkynyt :o)
Minkä ikäisenä olette ajatelleen siirtää elokuiset vauvanne vauvakaukalosta turvaistuimeen, tai riippuu tietysti myös painosta/pituudesta..? Mä olen jo alkanut miettiä, kun toi kaukalo alkaa olla jo aika painava vaikkei toi neiti vielä taida painaa kuin noin kahdeksan kiloa...kesällä viimeistään.
Töihin paluusta; mä ilmoitin esimiehelleni että olen hoitovapaalla vuoden loppuun, mutta syksyllä alan katsella muita töitä, jos vaikka löytyisi mieluisempi paikka. Hieman kyllä pelottaa, että miten sitä pärjätään, kun on tottunut shoppailemaan sitä mitä mieli tekee, mm. kivoja vaatteita, niin lapsille kuin itsellenikin, mutta nyt on pakko hieman vähentää ainakin ;o) Lapsethan kasvaa sitä tahtia, että uusia hankintoja on PAKKO tehdä...tällä mä aina perustelen miehellenikin ostokset :o) Mutta itselle ei onneksi sen takia tarvi uusia, ettei entiset mahdu enää päälle. Tosin viime kesä meni ison masun kanssa, joten eipä sieltä juurikaan kesävaatteita ole käyttöön jäänyt...ellei sitten äippäsortsit vetäsisi jalkaan, vanhojen aikojen kunniaksi ;o))
Lumista pyrypäivää täältä etelästä!
Nella
Päivistä sekaisin... Yöt menee kahden tunnin unilla kun poikasen yskä ei ota laantuakseen. Onneksi tytöt alkavat olla kunnossa ja sen kyllä huomaa metelin määrästä! Poika kävelee tukea pitkin pieniä matkoja mutta toimintasäde äitiin on maks.metri. Sitten pitänee tarkistaa että äiti varmasti on tallella esim. syliin kiipeämällä.
No niin, ääniä kuuluu makkarista...
Meillä siirrettiin eilen digiboxi ja dvd-soitin kirjahyllyn päälle. Ennen olivat telkkarin alapuolella ja sekös poikaa veti puoleensa! Nyt pitäisi kai keksiä jotain rompetta tuonne telkkarin alapuolella oleville hyllyille kun ovat vähän aution näköiset. Vois kai laittaa jotain pojan omia juttuja, niin sais käydä räpläämässä niitä niin paljon kuin sielu sietää. :) Keittiössäkin meillä on astiakaapin alimmalla hyllyllä muovikippoja jne, joita poika voi sieltä kaivaa, kun kaapit ovat niiiiiiin ihania. Ja varsinkin kaapin ovet - niitä jaksaisi heilutella päivät pitkät. :O
Meillä ei olla vielä - jos koskaan - hankkimassa pikkukakkosta. Olen kyllä sitä mieltä, että sisko tai veli olisi lapselle kiva varsinkin kun vähän kasvaa. Itse muistan. että pienenä olisin lähinnä voinut ottaa nirrin pois isoveljeltäni, mutta nykyään on tosi kiva kun ei ole ainokainen. Ja onpa joku aikanaan jakamassa huolen vanhemmista jne jne. Mutta, mutta... Vaikka meidän pikkuinen nyt onkin nauravainen ja iloinen pakkaus, en kyllä tiedä, jaksanko myöhemmin enää yöimetysrumbaa ja muuta yövalvomista, meillähän öihin auttoi vasta unikoulu 6kk iässä ja vieläkin öisin ulistaan jonkun verran. Varsinkin, kun sitten olisi tämä esikoinen myös vaatimassa huomiota. Mulle ekat 4-5kk olivat aika vaikeita (niin henkisesti kuin fyysisestikin), sen jälkeen aloin vasta nauttimaan äitiydestä. Jos lapsen voisi saada valmiiksi 6 kuukautisena, olisin ihan valmis! :) Mutta antaa ajan kulua ja katsotaan, iskeekö vauvakuume vielä vai ei...
olen siis syönyt kahdella pääaterialla ruuan tilalta salaattia, jolla maha kyllä tulee täyteen. eli ruukkusalaatti jonka sekaan toisella aterialla laitoin pelkkää ananasta, toisella aterialla puoli prk tonnikalaa ja desin raejuustoa. Sitten aamulla söin 2 omenaa, välipalaksi yhden profeeljogurtin ja illalla vähän heikotti kun kävin tunnin lenkin niin söin vielä 2 hapankorppua, margariinin ja kevytleikkeleen kanssa.
Tällä sain vrk.ssa 1,8kg pois(yllätys)
ja toinen päivä oli melkeen samanlainen kun edellinen mutta eka salaatissa oli kurkkua ja tomaattia, toinen sitte sama kun edellinen. illalla taas sallin itelle pari voileipäkeksiä päällyksineen. ja -600g, tänään mennyt vähän niin ja näin kun olin esikoisen kans sairaalareissulla niin syömiset jä väliin ja ämppäsin sit kotiin tullessa, mutta mielestäni aika kevyesti, saa nähdä mitä huomenna vaaka näyttää..
nyt alkoi tämän äitin soppakuuri....tuli vaan tehtyä pikku moka valmistaessa että mausteita tuli vähän liikaa(kieli tulessa). Pitää vissiin yrittää kaataa osa liemestä pois ja tilalle vettä, ei kiva jos koko satsi menee hukkaan yhden mokan takia. Eka lautasellinen meni jo kyllä oksentamatta mutta saa nähädä miten koko päivä onnistuu syödä pelkästään tuota:) tarkottaako nuo hedelmämehut että tuoremehua saa juoda niin paljon kun haluaa...
Tuolla meidän vauva ryömii pitkin lattioita ja sisko kiusaa...
Saatiin kaverilta istuin pojalle jonka pehmusteet pitäis vielä pestä niin sitten pääsee matkustaa ihan ku isot pojat:) Pääsiäisenä lähtään pidemmälle reissulle niin kiva kun saa ihan leveesti kölliä kun tuo kaukalo tahtoo vähän rueta käymään pieneksi.
Joo mutta nyt komentaan noita muksuja...
mukavaa alkuviikkoa!
Eipä mitään suuria uutisia, poika on oma iloinen itsensä ja treenailee kovin ryömimistä. Kyytiä ovat saaneet jo digi-boxi, vaipparoskis, suihkuverho, kasvit, pistokkeet... :) Nytkin nuohoaa jossain tuolla nojatuolin takana, onneksi kirjahyllyn lasiovi heijastaa niin, että näen koko ajan, mitä siellä tuolin ja seinän välissä tapahtuu. :)
Mullakin on laihis päällä, mutta päätin, että kerran viikossa saa syödä, mitä haluaa, kunhan ei silloinkaan kauheaksi mässytykseksi mene. Just joo, eilen sitten vedin naamaan pitsan, valtavan pullan ja suklaata. :O Tänään sitten täytyisi ottaa taas niskasta kiinni... Mutta oli se suklaa niiiiiiiiiin hyvää! :)
Tänään pitäisi mennä taas vauvauintiin, se on nykyään tosi mukavaa, kun pojalla tuntuu olevan niin kivaa! :)
Meidän aamu alkoikin tänään vasta klo 7.30 ja aamulla olikin ihan pirteä olo! Tänään tulee mun kaveri poikansa (meidän kummipoitsu!) kanssa meille päivää viettämään. Hienosti osaavat leikkiä yhdessä esikoisen kanssa vaikka esikoinen on 5 v ja poika 2v. Piilos leikki taitaa olla hauskinta! Vielä pitäis pika imurointi tehdä ja sen jälkeen ruokaa tekemään. Lupasin et ruoka valmiina kun tulevat klo 12.
Ava on tähän mennessä vaan pyöriny lattialla mut eilen jo vähän hoksasi et itteä vetämällä pääsee eteenpäin, varsinkin jos joku ihana lelu edessä..
Täällä ainakin pilvistä, mut siitä huolimatta hauskaa viikon alkua elokuisille!
Jälleen uusi päivä keiton kanssa. Tänään vuorossa vihannekset+hedelmät+keitto... Ei ainakaan vielä ole kova nälkä.. mulle se nälkä iskee yleensä vasta illalla, joten saa nyt nähdä.
Täällä etelä-savossa tulee lunta taivaan täydeltä! Olisi kovasti tehnyt mieli ulos, mutta en mä kyllä tonne tuiskuun lähde rattaiden kanssa rämpimään...
Tyttö meni just ekoille päikkäreille ja 4 aikaan pitöäisi lähteä muskariin. Viime viikolla ei oltukaan, kun äiti oli niiiin kovin väsynyt, ettei silmät pysyneet auki.
Mutta nyt sopan syöntiin!
Heather ja neiti-nessukka
P.S. JOku kyseli kotiin jäämisestä. Meillä on niin, että itse aloitan vikan opiskeluvuoden elokuussa, ja mies jää kotiin.