kuume
meillä pojalla oli nyt aamulla kuume 38 sekä nuhanen.
voiko 5kk vanhalle antaa suppoa näin päivällä ja laittaa ulos nukkumaan? missäs vaiheessa pitää mennä lääkäriin vai pitääkö jo mennä kun kuumeessa ?
Kommentit (5)
nellu:
meillä pojalla oli nyt aamulla kuume 38 sekä nuhanen.
voiko 5kk vanhalle antaa suppoa näin päivällä ja laittaa ulos nukkumaan? missäs vaiheessa pitää mennä lääkäriin vai pitääkö jo mennä kun kuumeessa ?
Nuhaisena voi nukkua ulkona, mutta kuumeessa ei. Mielestäni voit kyllä antaa suppoa. Kyllä muutaman päivän voi kotona seurata lasta, jos vain jaksaa leikkiä tms ja menee kuitenkin ruokaa ja juomaa. Meillä myös neiti 11kk ollut kuumeessa LA-illasta asti ja tänä aamuna napsahti mittariin +40c. :( Menemme tänään lääkäriin koska on ollut kuumetta jo niin monta päivää ja aamulämpö oli noin hurja.
Pikaista paranemista teille!
Mammis + Oona
Jos lämpöä on tuon 38 (mistä mitattuna?) ja ulkona ei ole pakkasta (meillä nyt +5astetta) laittaisin nuhaisen vauvan yksille unille ulos, jos vauva normaalistikkin nukkuu unensa ulkona. Sillä ulkoilmaa on nuhanenän helpompi hengittää. Riittävästi vain päälle.
Meillä tämä on ainoa ratkaisu sillä poika ei nuku sisällä kuin alle 30min unia. Paitsi silloin kuin oli reilummassa kuumeessa (lämpöä kainalosta 38.6 ainakin) silloin nukahteli sohvalle kesken leikkien.
muista juottaa lastaa, vesi on ihan hyvä kun on kuume tai maitoa. Minä nukutin vauvaa ulkona kun suppo oli laskenut kuumeen kävin vain useammin katsomassa. Hän ei myöskään nukkunut sisällä.
kiitos neuvoista!
pepusta mittasin lämmön.
toivottavsti tauti menis nopeesti pois eikä yltyis pahemmaksi.
Minulla on 6kk poika ja hän oli juuri päivän reilussa 38 kuumeessa. Ohjeen mukaan voit antaa. Ja tietysti kilojen mukaan. Max 3krt päivä voi suppoa laittaa. Itse en laittaisi pihalle. Tokihan jokku laittaa pihalle kyllä nukkumaan. Varsinkin jos kuumetta ei paljoa ole, mutta minä en laita. Kyllä kuumetta voi muutaman päivän olla jos se pysyy järjellisessä kuumeessa... Jos 40 alkaa huiteleen, niin eikös sillon sitten pidä mennä jo lekuriin... Valaiskaa muut lisää... Eköhän ainakin 3 päivää saa kuumetta olla, vauvarokossahan on se 3 päivän kuume... Toivottavasti joku antaa vähän valaisevampaa vastausta. Pikaista paranemista poitsulle ja jaksamista äidille...
vm78 ja Eetuli 0809