Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri pyysi hoitamaan koiraa viikon ulkomaan matkan ajan kesäkuussa. Suostuin, mutta mikä veloitus?

Vierailija
16.05.2017 |

Kyseessä ei ole ns. hyvä naapuri eli emme juuri olleet tekemisissä. Jotain siis otan korvauksena.

Mikä teistä on sopiva summa? Normaali koiranhoito eli 3-4 kertaa ulos päivässä ehkä n. 2 t yhteensä, ruokkiminen ja tietysti rapsuttelu:) Viimeistä en hinnoittele.

Vastaavassa tilanteessa olleilta ohjeistusta kaipaisin. Laitton nimittäin tekstarin, että mikä olisi sopiva summa ja yhtään en osaa sanoa enkä siis vielä ole vastannut.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidin viime kesänä naapurin koiraa viikon, sain valkkaritönikän. Hoidin hiihtolomalla sain skumppapullon.

Valkkaritöntsä maksoi superalkossa 9.99 euroa ja skumpan oli saanut duunista joululahjaksi.

Halvalla menen, mutta se koira on niin valloittava.

Vierailija
2/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti näin päin: mitä itse maksaisit jos joku hoitaisi koiraasi viikon? Minä maksaisin mielelläni esim. 100 € ja ruoat veisin tietysti viikoksi koiran mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen on minusta sopiva. 

Koirahoitoloissa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla otetaan vähintään 25 euroa/vrk ja sillä hinnalla pääsee vain tarpeilleen aitauksessa, lenkit maksavat erikseen. 

Totta kai se on bisnes, jossa yrityksen kulut eli ei voi verrata suoraan. Tuskin aiot verottajalle ilmoittaa eli satanen käteen olisi minusta ok. 

Vierailija
4/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ottaisi mitään. Siitähän saa hyvä mielen itsekin kun tekee palveluksen. Big deal.

Vierailija
5/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen pyytäisin.

Vierailija
6/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakspiippunen juttu. Sen voi ottaa joko työnä tai sitten huvina. Riippuu koirastakin, eli jos on kiva ja helppo ja tykkää koirista, niin sehän on vaan kiva sitä hoitaa. Jos periaatteesta haluaa laskuttaa, niin sopiva korvaus minusta olisi noin 100 euroo, jos koiran omistaja tuo koiran ruoat mukaan. 

Vierailija
7/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

150e. Ikävä naapuri kun ei itse tarjoa korvausta hoidosta.

Vierailija
8/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kirjallinen sopimus hänen kanssaan siitä että jos eläimelle sattuu jotain ja eläinlääkärille ja lääkkeille on tarvis niin hän maksaa kulut.

Vierailija
9/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koira omassa kotonaan ja sinä käyt sitä siellä katsomassa, ulkoiluttamassa  ja ruokkimassa heidän ruuillaan?   Vai onko koira sinun huushollissasi?  Lisäsiivous - imurointimaksu.  100 € yhteensä viikko.  Ehkä. 

Vierailija
10/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarjoaa kyllä, mutta kysyi tekstarilla sopivaa summaa. Varmaan itsekin epävarma, mitä maksaisi ja odottaa minun määrittelevän palkkion. 

-ap

Vierailija
11/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koira omassa kotonaan ja sinä käyt sitä siellä katsomassa, ulkoiluttamassa  ja ruokkimassa heidän ruuillaan?   Vai onko koira sinun huushollissasi?  Lisäsiivous - imurointimaksu.  100 € yhteensä viikko.  Ehkä. 

On mun luona. Tai ei siitä vielä mitään sovittu, mutta pidän itsestäänselvyytenä. Tuleehan sille tosi haiku olo yksin. 

Eli ilman muuta täällä, jos eivät välttämättä jostain syystä halua, että on siellä. 

Vierailija
12/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 ihan ok viikolta. Meidän käyttämä koirahoitola maksaa 20€/vrk. Mutta kyseessä on tietysti yritystoiminta, josta maksetaan verot ja muut kulut, eli heidän kuuluukin saada vähän enemmän. Oma naapurimme on välillä jonkun yksittäisen päivän hoitanut koiraamme. Hän ei ottaisi mitään maksua, mutta noin 10e ja kahvipaketin olen silti yleensä antanut siitä yhdestä päivästä.

Vierailija
13/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään koirista niin paljon, että pitäisin ilmaiseksi. Jos haluaisin vähän rahaa, pyytäisin 50 e, jos enemmän 100 e. 200 e on korrketin rajoissa maksimi. 

Vierailija
14/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kirjallinen sopimus hänen kanssaan siitä että jos eläimelle sattuu jotain ja eläinlääkärille ja lääkkeille on tarvis niin hän maksaa kulut.

On kunnollinen perhe eli en nyt ala mitään kirjallisia sopimuksia vaatimaan. Lähieläinlääkäriasemaan pyydän laskutussopimuksen heiltä. 

Vaikka tosi epätodennäköistä, että jotain sattuisi, on se otettava huomioon. 

Vierailija
15/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäään koirista todella paljon, joten en rahaa hirveästi pyytäisi. Esim. 100 euroa on minun mielestäni ihan maksimi, 80 riittäisi mainiosti.

Vierailija
16/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kunnollinen perhe eli en nyt ala mitään kirjallisia sopimuksia vaatimaan. Lähieläinlääkäriasemaan pyydän laskutussopimuksen heiltä. 

Lääkäriasemat eivät enää anna laskuja, mutta varmaan muutenkin soitat heille siinä vaiheessa, jos koira sairastuu niin vakavasti, että vaatii akuuttia lääkärihoitoa. 

Vierailija
17/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koiranomistajana ilman muuta jättäisin mieluummin hoitoon paikkaan, josta maksankin jotain. 

Muutenhan ei ole mitään vastuuta koirasta. 

Nämä ihkuilijat voivat laittaa nettiin ilmoituksen, että hoitavat koiria ilmaiseksi. En antaisi koiraa sellaiseen paikkaan. 

Sanoisin myös tämän satasen ja toisin vielä jotain pikkukivaa tuliaisena. Parikymppiä päälle siis. 

Vierailija
18/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriasemat eivät enää anna laskuja, mutta varmaan muutenkin soitat heille siinä vaiheessa, jos koira sairastuu niin vakavasti, että vaatii akuuttia lääkärihoitoa. 

Ainakin tähän meidän Evidensiaan saa tehdä laskutussopimuksen näissä tilanteissa. Eli koirani on hoidossa tutullani. Hän voi viedä koiran eläinlääkääriin ja laskuttavat minua. 

Olen kyllä pitkäaikainen asiakas ja maksut hoitanut aina ajallaan. Ehkä ihan kaikille eivät tätä myönnä?

Vierailija
19/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota reipas summa, etteivät sitten joka reissun tullen oo tyrkkäämässä sitä koiraa hoitoon. Ihmisillä tuppaa oleen paha tapa hyväksi käyttää höveliäisyyttä jopa huomaamattaan ja tahattomasti.

Vierailija
20/32 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, huomasin näppäilyvirheen. 

Eli siitä väärinkäsitys. Naapuri siis laittoi tekstarin, jossa kysyi summaa. 

Päädyn nyt tuohon sataseen, koska se on kovin saanut kannatusta. Olettaisin, että ruuan tuovat itse. Ja vaikkeivät toisikaan, niin sehän ei juuri mitään maksa. Pieni koira kyseessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi