~~VILTTIKETJU vko 13~~
Uusi viikko ja uudet piinat & jännäämiset!Laitoin tässä uutta pinoa, ennen kuin täytyy rientää töihin.
Itsellä kp 22/25-27 ja tätiä aikaisintaan siis perjantaina odottelen. Siis sitä kaikista epätoivotuinta vierasta. Enpä kovin positiivisella mielellä ole ton tärpin suhteen. Kaameen kuiva kausi (ei mitään valkkareita) on ollut oviksesta lähtien, mikä tietää yleensä menkkojen tuloa. Eilen kyllä oli taas sellaiset jomotukset alavatsalla, että taas luulin sen ryökäleen jo tulevan etuajassa. Särkylääkkeen voimalla eilinen sitten meni ja taas tänään aamulla heti herättyä pientä jomotusta.
Riinallakos ne todelliset piinat on?Joko testikauppaan vie Riinan tie!Peukutuksia ja ++++onnea. Ja ketäs muita? Senniinalla piinisvko ja entäpä muut?
Mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille. Tästä se lähtee :))
Kommentit (46)
Haluatko että päivitän sinne meidän listaan sun plussauksen ja lasketun ajan?? Mikä la on?
Onko muuten mitään oireita alkanut ilmaantumaan? Joko menkkatuntemukset on kadonneet? Hyviä vointeja!!
Joo laita vaan. La on 4.12
Mulla ei ole kyllä hirveesti mitään oireita. Vähän ällöttää välillä ja rinnat on arat mutta ei sen kummemmin kun ennen menkkojakaan.
Meinasin jo hakea uuden testin kun ei juuri tunnu missään. Tupakanpolttamista lopettelen tässä. Motivaatio on ainakin kohdallaan, mutta kyllä silti vaikeeta on välillä.Ai niin ennen tota plussaa laihdutin n.6kg ilmeisesti siitä oli hyötyä.
Plussaonnea toivotellen kaikille!!!
Ria ja matkustaja 4+3 (hassua laittaa tota)
Luin vasta äskeisen viesti jälkeen, että olit ilmoitellut tonne toiseen listan tiedot. Ne on siellä nyt komeasti ylhäällä =D Toivottavasti kestää sinne joulukuulle asti!!!!!!
Mulla on kans painonpudotus menossa. -5kg on pudonnut nyt, ja toiset samanmoiset olis vielä tarkoitus pudottaa. Vaikka koko ajan miettii, että ehkä en enää ens kuussa voikaan onnellisesta syystä laihduttaa... Mun mielestä sanotaan, että jo 5kg:n painonpudotus voi auttaa raskautumisessakin. Varsinkn jos painoa on selvästi liikaa, eli indeksi 30 tai yli. Mulla ei sitä niin paljoa ole, mut vähän liikaa kuitenkin. Rialla saattoi auttaa, hyvä niin. Nähtäväksi jää miten mulla käy. Onko Vilttiketjussa muita painonpudottajia?
Jaahas, enköhän lähde välillä muihin hommiin....
Täällä juuri kaupungilta palailtiin. Oltiin ostoksilla ja pizzalla kuopuksen ja mun äidin kaa. Kuopus nukkuu ulkona päiväuniaan, joten mulla rauhallinen hetki. Oireet on tällä ennallaan. Vaikka aika vähän oireita tuntuu olevan tällä hetkellä. Illlalla aina enempi. Eilenkin illalla oli tosi paha olo. Meinasin oksentaakin, oli ihan lähellä. Rinnat on arat samanlailla kun aina ennenkin juuri ennen tätiä. Mulla toi pahoinvointi on kyl aina kuulunu tätioireistoon. Mites sulla muuten oli Ria, kun sä kerroit et pahoinvointi kuului sullakin tätioireistoon, niin oliko se nyt jotenkin erilaista se pahoinvointi kun olikin tärpännyt?
Eipä kummempia. Toi ilma ei kyllä pahemmin tuo helpotusta tähän jo valmiiksi negatiiviseen olotilaan.
Shannon kp 19/24-29
Piinaviikko on edennyt kp 25/26-27, ehkä 28..Fyysiset menkkaoireet ovat pysyneet yhtä laimeina. Mulla ne pms:t ovat olleet viime syksystä ihan hirveet, joten olen iloinen, jos mun luontaistuotekuurista on ollut apua edes niihin. Plussaamiseen en jaksa uskoa. Luulen kuitenkin menkkaoireiden vähyydestä johtuen, että täti ei ainakaan perjantaina vielä tule. Pysyisit pirun akka pois kokonaan! Rinnat ovat jonkin verran kipeet, alavatsaa välillä polttelee, muttei kovin kovaa, huimaava ja hutera olo on, itku on herkässä eli ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Iltasin palelee. Täytyy tässä nyt yrittää pysyä coolina ja olla rakentamatta mitään liian suuria kuvitelmia. Pelottaa se pettymys taas niin pirusti.
Täällä piina on edennyt kp 24/25-27 -eli tätsyä odotellessa. Itseasiassa en ole ehtinut juurikaan edes piinailla, kun töissä on ollut niin kiirusta. Ei myöskään ole mitään sen kummempia oireita suuntaan tai
toiseen. Ei ole ellotuksia eikä ällötyksiä ja ne viikonlopun mahanjomotuksetkin loppui maanantaille ja sen jälkeen ei ole ollut muuta kuin vähän vihlomisia silloin tällöin. Uni on katkonaista ja valkkarikin on vähän lisääntynyt, mikä mulla kyllä aina tietää tätsyn saapumista :(
Tätiä siis oottelen saapuvaksi aikaisintaan perjantaina...Jotenkin on jo taas katseet suunnattu ens yrityskiertoon. Varmaan piinailisin tosiaan enemmän jos ois jotain " ihmeoireita" mut ku ei oo. Tsempitystä muille piinistelijöille :))
Stiipiliina
*joka jo oikeastaan rauhallisesti oottelee sen karmean sukulaistädin vierailua*
itsellä menossa kp7, joten ovista odotellessa elellään vielä noin viikon päivät. Olen tarkoituksella pysytellyt poissa palstalta, että vähän tasaantuisi tämä kuumeilu :o) Mukavata loppuviikkoa kaikille!
Mulla joo tosiaan kuuluu toi pahoinvointi menkkaoireisiin,mutta tällä kertaa ne oireet alko " liian aikaisin" . Jotain kp21-22. Muuten en voi sanoa juurikaan eroa tätioireisiin. Oli vaan jotenkin jännä olo ja sit kävin sen testin hakemassa. Mä olin ihan varma, että mulla oli vaan pms oireita. Nyt on alkanut noi nännin ympäristöt tummumaan. Ai niin erona vielä menkkoihin oli se, että mulla yleensä mieliala laskee ihan hirveesti just kun menkat alkaa ja nyt oon pysynyt suht koht hyvällä tuulellakin:)
Plussaonnea kaikille!
Ensimmäiseksi onnittelut Rialle! Olipa mahtavaa, että heti tähän alkuun saatiin plussia (siis Rian ja Silvainin). Antaa toivoa meille muillekin.
Minulla oli myös piinisviikko, joka loppui tädin vierailuun:/ . Harmitti, mutta ei onneksi (liian) kovasti. Seuraavassa kierrossa aion kyllä tikuttaa, sillä huomasin, että minulla oli ovistestejä, joissa viimeinen käyttöpäivä on huhtikuun lopussa.
Minulla myös painonpudotus käynnissä: Olen ollut pari viikkoa mukana sellaisessa naisten painonpudotus/painonhallintaryhmässä. Tuloksena on ollut -3kg. Toivoisin painon putoavan noin 10kg, mutta saa nähdä.
Yksi motiiveista ryhmään lähtemiselle oli helpompi raskautuminen.
Nämä pettymykset vauvatoiveissa ovat kyllä lisänneet ainakin minun painoani. Selvästi lohdutan itseäni hyvällä ruualla ja viinillä. Miten teillä muilla?
Terveisin, bien
Täällä on alkanu jo kunnon tätiketutukset. Sen verran on jalkoja särkenyt aina iltaisin, joten se ei voi olla mistään muusta oire kuin tädistä. Ärsyttää kun tietää, et saa kuitenkin taas pettyä kohta ja sitä pelkääkin aika lailla. Meillä kuitenkin ois ollu tärkeää et viimeistään tästä kierrosta ois tärpänny, et oltais saatu se alle 3 vuoden ikäero kuopukseen, kun seuraava kierto menee kuitenkin vähän ohi vieraiden takia, jotka ovat meillä koko pääsiäisen. Odotan kyl kovasti niiden tuloa, kun nää on semmoisia sukulaisia joita nähdään vaan kerran vuodessa. Mut se ajoitus vaan vähän huono. Nyt toivon, et menis edes vähän pidemmäksi tää kierto, et ois sit edes jonkinlaiset mahdollisuudet oviksen kannalta. Ei sitä kyllä ois taas arvannu kun alotettiin tää yrittäminen että vielä tässäkään vaiheessa en oo raskaana. Jotenkin sitä piti itsestään selvänä, et kyllä me ainakin saadaan vauva ennen kuin kuopus täyttää 3 vuotta. Onks teitä muita harmittanu jälkeenpäin se, et ei tullu aloitettua yritystä aikaisemmin. Mua harmittaa ihan vietävästi kun tuli käytettyä ehkäisyä kuopuksen syntymän jälkeen 1,5 vuotta. Jos ois tän taas tienny, niin ois pitänyt aloittaa yrittäminen saman tien niin ois tullu edes suht järkevä ikäero pienille. Vauvakuumekin aina nousee monta astetta kun kuulee tuttujen vauvauutisia ja näkee pieniä vauvoja liikenteessä. Itse sitä kuitenkin voi loppujen lopuksi juuri ollenkaan vaikuttaa siihen tuleeko raskaaksi vai ei. Siis ainakaan meidän tapauksessa. On tää niin väärin!!!
Tämmöisiä todella negatiivisiä mietteitä tällä kertaa. Pahoittelut Bien tädin johdosta!!! Mites muut piinaviikkolaiset. Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
Shannon kp 20/24-29 tätiä odotellessa....
Eli niinkus otsikko kertoo, piinailu (jos sitä nyt edes oli) on ohi. Täti päätti pistäytyä hieman etuajassa eli kp 25 vaihtui kp 1. Odottelin aikaisintaan tätä epätoivottua sukulaista huomiseksi, mutta mistä lie johtuu, että kierto on näköjään lyhentynyt taas- eli nyt se vaan oli 24 päivää. Vielä ei kunnon vuotoa tule, sellasta limansekaista tuhrua, mutta eiköhän se tuosta taas villiinny parissa päivässä. Eli katseet on täällä jo käännetty ens kiertoon. Itseasiassa en ole edes kauhean pettynyt. Viikon päästä on nimittäin megabileet tiedossa ja on kivaa pitkästä aikaa päästä vähän tuulettumaan ja voi sit nautiskella muutaman siiderinkin hyvällä omallatunnolla :)
Vieläkö Senniina jaksaa piinailla?
Stiipiliina kp 1 (taas)
Piinistunnelmat kiristyvät...kp 26/26-28?. Mitään erityisiä tuntemuksia ei oo, samanlaisena melko lievinä menkkaoireet pysyneet. Pientä polttelua alavatsassa ja " rintakipuja" . Mieli ihan ok, vaikka uskon tätiin enemmän kuin siihen toiseen iloisempaan vaihtoehtoon. Katse oikeestaan jo seuraavassa kierrossa, kuten stiipiliinallakin. Pääsen koneelle huonosti viikonlopun aikana ja maanantaina sitten viim. ilmottelen, missä mennään.
Harmin tätiläinen, kun aina vaan löytää tiensä perille! Mutta teistä " tätiläisistä" ei ketään nyt aivan hurjan maassa ollut. Hyvä niin, eihän se elämä siihen saakaan pysähtyä. Uutta putkeen vaan, eiköhän se vielä joku päivä tärppää meistä jokaisella. Eli iisoot tsempityshalaukset teille!! Ja Shannon, josko kuitenkin saisitte muutaman simpan silloin pääsiäisenäkin, vieraista huolimatta, läheteltyä matkaan. Mä jaksan kyllä tosiaan muiden puolesta ajatella positiivisesti, mutta oma tilanne onkin aivan eri...
Kp 20/26-28, ja tänään on mieliala romahtanut. Yleensä muutamia päiviä ennen menkkoja tulee tämä vaihe, kun mitään ei jaksa, mikään ei kiinnosta, väsyttää, itkettää... Ja tänään on siis sellainen päivä. Voi kurjuus. Ei pienintäkään toivoa, että jättäis täti tätä osoitetta tälläkään kertaa väliin. Mahaa ja selkää vihloo edelleen hiukan menkkamaisesti. Muutamassa kierrossa muistan myös olleen tätä oviksesta menkkoihin asti.
Ketäs vielä piinailee??
Kunpa se nyt tärppäisi sullakin!! Ei noihin oireisiin, tai oireettomuuteen voi luottaa, sen tällä palstalla on nähnyt. Täällä peukut pystyssä bd bd
Onko vielä muita piinailijoita?
Pääsin kuitenkin vielä pikasesti koneelle, olin vähän päivistä sekaisin..
kp 27/26-28 menossa ja fiilikset ennallaan. Valkkari ei ole vielä lisääntynyt, joten tänään ei täti ainakaan vielä tule. Alan vaan taas elätellä turhia toiveita ja tiedän, että korkeelta taas tiputaan..Uskon edelleen toisaalta siihen, että femisoijat ym. mömmöt ovat vaan pitäneet pms-oireet vähemmällä. Hitsi kun pääsis edes testailemaan!!
Valkkari lisääntyi just kun pääsin sanomasta. Vatsaa polttelee siihen malliin, että pitää käydä apteekin kautta täydentämässä särkylääkevarastoja. Tätsy saapuu tod.näk. viimeistään huomisen päivän aikana. Mieli maassa.
Raskaustestejä en ole kauheasti kuluttanut (paitsi viime syksynä kun kierrto venähti pitkiksi), kun jotenkin se on vielä toiveikasta aikaa kun odotellaan alkaako kuukautiset vai ei. Jos testaisin ja tulisi nega niin sitten olisi vielä masentavia päiviä edessä ennenkuin alkaisi kuukautiset ja uusi kierto. Sitten kun kuukautiset alkaa ei tarvi kuitenkaan rypeä masennuksessa kuin yksi päivä, sitten voi taas asennoitua siihen, että nyt on uusi kierto ja ei kun uutta yritystä putkeen.
Täällä kp 21/28-33 eikä mitään tuntemuksia. Joku pieni flunssanpoikanen tekee tuloaan, mutta mitään tähän tärkeään asiaan liittyvää ei kropassa tunnu.
Meidän poikakin toivoo kovasti pikkusisarusta. Hoitokavereille on nyt aika monelle tulossa sisaruksia ja asiasta varmaan on hoidossa puhuttu, koska tuntuu nyt olevan niin pinnassa. Tuossa yhtenä päivänä poika vakuutti, että hänelle tulee pikkusisko, minä siinä sitten korjasin, että ei ole meille tulossa. Poika ihan purskahti itkuun ja vakuutteli, että kyllä tulee. Voi pientä, kyllä tuo sisaruksen tarvitsisi...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Ei mullakaan ole testejä kulunut. Mulla oli myös viime syksynä yksi 35 pv:n kierto. Sillon tuli se nega katottua. En aio nytkään testata, enneku on aihetta ja näyttää siltä, että ei ole. Haluan kuitenkin pitää siitä pienestä toivonkipinästä kiinni mahd. pitkään, enkä masentua lisää negasta ja ootella sit kuitenkin tätiä. Mustakin olis parempi, että alkaisvat nyt piru heti, eikä parin päivän viiveellä, niin pääsis uudelle kierrokselle.
Niin se on, että mieluummintäti päivän etuajassa, kuin myöhäsä. Mulla on pisin kierto ollut 29 pv, ja siloin jo ehti muutaman päivän olla innoissaan. Ja tulihan se testikin tehtyä, täti tuli muutaman tunnin päästä siitä =(
Mulla kans kp21/26-28. Tänään on tuntunut jonkinlaisia repäisyjä oikealla puolella alhaalla mahassa, tämäkös minua ihmetyttää. Myös menkkamaiset julimiset jatkuvat, tänään taas aika paljon. Mutta eipä näistä sen kummempia päätöksiä voi tehdä. Tietty vähän miettii voisko olla " sitä" , mutta en tosiaan usko. Siitä endosta nämä kaikki luultavimmin johtuu...
Ja näistä jomotksista päätellen, täti saapunee luultavasti ainakin ajoissa ellei sit etuajassa...
Mutta otetaanhan viikonloppu rennosti!!!
Selmiina
Täällä länsi-Suomessa ainakin lumista sellaista. On niin kurja keli, eilen oli jäistä ja liukasta, tänään tulee lunta ja räntää. Kaipaa taas aurinkoa!
Missäs kaikki luuraa? Mites piinailijat? Täällä odotellaan malttamattomina tuloksia. Toivotaan parasta kaikille!!
Mulla taas ihan normaali olotila. Eli tissikivut hävinneet. Höh! Olisin toivonut, että ne vahvistuu, se olis mun mielestä luvannut hyvää. Välillä vähän vihlonut menkkamaisesti, mut se ei ole kovin erikoista.... Eli kp on 19/26-28, niin se vaan aika rientää. Pian on todelliset piinapäivät käsillä, jos jää mitään piinailtavaa. Mulla alkaa menkat nykyään tuhrulla, jota tulee muutaman päivän ennen menkkoja, että siitä sen sitten jo tietääkin.
Eipä kummempia, mieliala vähän apea. Mutta eiköhän se tästä. Tsemppiä ja [color=lime]~~~~~~säteitä, sekä auringon että plussien ~~~~~~~ kaikille!!!!!
[/color]Selmiina